Nederlands Elftal

Veltman was waardeloos, en brengt ook aanvallend helemaal niks. Blind heeft nog wel een erg goede pass in huis maar verder is het ook niet veel. Hopelijk nemen Bergwijn en Malen deze slechte wedstrijd niet mee terug naar PSV (in hun hoofden) :confused:
Ze deden zelf ook niet echt hun best om zich te onttrekken van de malaise in de tweede helft.., Bergwijn speelde een beetje onverschillig en was weer eens lui en dat vond ik ergerlijk. Dat gold ook voor Wijnaldum vanaf een minuut of 55, alles op looptempo, ziekenhuis ballen en een beetje nonchalant er bij lopen omdat ie twee goals had gemaakt. Malen was ongelukkig maar deed wel zijn best. Memphis zijn drive werd gewoon gemist zoals de drive van Denzel werd gemist, ondanks zijn harde voeten. Maar zelfs de werklust van Babel miste ik in de tweede helft.
Dit elftal weet nu iig dat ze allemaal tot de 4-0 of zo echt vol gas moeten geven, tegen wie dan ook ze spelen en dat her en der een paar minuten vrij nemen echt niet kan. Het middenveld was in de tweede helft dankzij het laten afweten van Gini en vd Beek niet in balans. En aan Veltman heb je gewoon helemaal niets.
 
Matig potje weer, maar het gaat om de winst. Zo bekeken prima dus. Ik begrijp dat er nog 1 punt nodig is uit de komende twee wedstrijden (Noord-Ierland en Estland). Dat moet toch lukken.

Trouwens schitterende goal van Gini. Niet zo zijn stijl, maar deze streepte hij er lekker in.
 
Ze deden zelf ook niet echt hun best om zich te onttrekken van de malaise in de tweede helft.., Bergwijn speelde een beetje onverschillig en was weer eens lui en dat vond ik ergerlijk. Dat gold ook voor Wijnaldum vanaf een minuut of 55, alles op looptempo, ziekenhuis ballen en een beetje nonchalant er bij lopen omdat ie twee goals had gemaakt. Malen was ongelukkig maar deed wel zijn best. Memphis zijn drive werd gewoon gemist zoals de drive van Denzel werd gemist, ondanks zijn harde voeten. Maar zelfs de werklust van Babel miste ik in de tweede helft.
Dit elftal weet nu iig dat ze allemaal tot de 4-0 of zo echt vol gas moeten geven, tegen wie dan ook ze spelen en dat her en der een paar minuten vrij nemen echt niet kan. Het middenveld was in de tweede helft dankzij het laten afweten van Gini en vd Beek niet in balans. En aan Veltman heb je gewoon helemaal niets.

Eensch. En zoals reeds aangekaart; Blind en Veltman spelen bij hun club niet eens als back, maar bij Oranje opeens wel. Droevig dat Koeman juist een van de mindere symptomen van de "Ajax-filosofie" wel overneemt - namelijk spelers opstellen op hun onnatuurlijke positie - en de vele avontuurlijke en aanvallende aspecten van het Ajax-spel volledig links laat liggen. Laffe bondscoach.
 
Eensch. En zoals reeds aangekaart; Blind en Veltman spelen bij hun club niet eens als back, maar bij Oranje opeens wel. Droevig dat Koeman juist een van de mindere symptomen van de "Ajax-filosofie" wel overneemt - namelijk spelers opstellen op hun onnatuurlijke positie - en de vele avontuurlijke en aanvallende aspecten van het Ajax-spel volledig links laat liggen. Laffe bondscoach.

Hij kan toch moeilijk Tadic, Ziyech en Neres selecteren.
 
Eensch. En zoals reeds aangekaart; Blind en Veltman spelen bij hun club niet eens als back, maar bij Oranje opeens wel. Droevig dat Koeman juist een van de mindere symptomen van de "Ajax-filosofie" wel overneemt - namelijk spelers opstellen op hun onnatuurlijke positie - en de vele avontuurlijke en aanvallende aspecten van het Ajax-spel volledig links laat liggen. Laffe bondscoach.

Hij kan toch moeilijk Tadic, Ziyech en Neres selecteren.

Tegen Valencia speelden 4 Nederlanders bij Ajax en die heeft Koeman vandaag alle 4 een basisplaats gegeven. :rolleyes: Dan moet Ajax maar meer Nederlanders opstellen. :p Althans spelers die voor Nederland uit kunnen en willen komen.
 
Verschrikkelijk joh, met als dieptepunt die twee backs weer. Twee backs, die geen eens op de backspositie spelen bij hun club. Het wordt hoogtijd dat Van Aanholt op linksback een kans gaat krijgen. En als Dumfries rust krijgt, hebben we serieus niks beters? Veltmannetje. Hoevaak heeft die wel niet de bal ingeleverd? Maar snel hopen dat Dest voor Oranje kiest, zodat je enigzins nog een redelijke backup hebt. Of wat is er aan de hand met Tete? Hoor je ook nooit meer iets van.

Jammer dat Malen die gigantische kans niet maakte. Dat soort kansen, gaan er normaal gesproken altijd in bij Malen.

Goed. 6 punten zijn binnen, EK bijna binnen. Maar het moet tegen kleinere landen echt zoveel beter.

We hebben Hateboer, die prima als back kan spelen, ook al speelt hij doorgaans als wingback bij Atalanta. Tete is gewoon bankzitter/backup bij Lyon, al heel lang. En ja, Willems heb je dan nog als linksback. Als Willems fit is moet je die gewoon oproepen.

Wat Malen betreft, Oranje is wat anders dan het vertrouwde PSV.
 
Tegen Valencia speelden 4 Nederlanders bij Ajax en die heeft Koeman vandaag alle 4 een basisplaats gegeven. :rolleyes: Dan moet Ajax maar meer Nederlanders opstellen. :p Althans spelers die voor Nederland uit kunnen en willen komen.

Hierbij dan toch maar mijn initiele reactie:

Van Dale
Betekenis 'aspect' (het; o; meervoud: aspecten)
zijde, kant van een zaak: de andere aspecten van die kwestie

Betekenis 'speler' (de; m,v; meervoud: spelers)
1 iem. die een spel speelt
2 acteur
3 iem. die verslaafd is aan gokken
4 lid van een ploeg spelers in de sport
 
Jongens, alle kritiek is terecht, maar het is Wit-Rusland-uit. Ik weet dat het niet zou moeten, maar het is gewoon een klote-pot waar niemand zin in heeft. Spelers als Frenkie en De Ligt zitten in een cruciale fase in hun carrière, net na een megatransfer, hun focus ligt ergens anders. Voor meer gearriveerde spelers als Virgil en Gini is het een hinderlijke onderbreking - ze zeggen het niet, maar zo is het. Voor spelers als Malen en Bergwijn staat er meer op het spel, maar ze bungelen onderaan de hiërarchie - in tegenstelling tot bij hun club - en zonder echte focus van de grotere spelers zijn ze zoekend. Dit is wat het is. Twee potten tegen klotetegenstanders zonder enige intentie om te voetballen, toch 6 punten - het is wel eens anders geweest. Dit Oranje heeft zelfs in tijden van malaise toch de wapens om te winnen. Ik zou zeggen: tel je zegeningen.

Staat er dan een elftal om het EK te kunnen winnen? Ik denk dat het kan; we zijn geen favorieten, want er zijn duidelijk zwakke punten - beide backposities, keeper, vleugels zijn geen wereldtop. Er zijn Oranje-elftallen die meer compleet waren, en ook niks wonnen. Maar de grote kracht is dat Koeman kan schakelen - in spelers en systemen. Je zag dat ook nu weer; ook een wanprestatie van gelauwerde spelers als Frenkie kon worden geneutraliseerd door De Roon en de lange bal richting Luuk. Dat is toch wat ik meeneem van deze twee draken van wedstrijden - waar Oranje pakweg 2 jaar geleden zeker 3 à 4 punten zou hebben verspeeld.
 
Jongens, alle kritiek is terecht, maar het is Wit-Rusland-uit. Ik weet dat het niet zou moeten, maar het is gewoon een klote-pot waar niemand zin in heeft. Spelers als Frenkie en De Ligt zitten in een cruciale fase in hun carrière, net na een megatransfer, hun focus ligt ergens anders. Voor meer gearriveerde spelers als Virgil en Gini is het een hinderlijke onderbreking - ze zeggen het niet, maar zo is het. Voor spelers als Malen en Bergwijn staat er meer op het spel, maar ze bungelen onderaan de hiërarchie - in tegenstelling tot bij hun club - en zonder echte focus van de grotere spelers zijn ze zoekend. Dit is wat het is. Twee potten tegen klotetegenstanders zonder enige intentie om te voetballen, toch 6 punten - het is wel eens anders geweest. Dit Oranje heeft zelfs in tijden van malaise toch de wapens om te winnen. Ik zou zeggen: tel je zegeningen.

Staat er dan een elftal om het EK te kunnen winnen? Ik denk dat het kan; we zijn geen favorieten, want er zijn duidelijk zwakke punten - beide backposities, keeper, vleugels zijn geen wereldtop. Er zijn Oranje-elftallen die meer compleet waren, en ook niks wonnen. Maar de grote kracht is dat Koeman kan schakelen - in spelers en systemen. Je zag dat ook nu weer; ook een wanprestatie van gelauwerde spelers als Frenkie kon worden geneutraliseerd door De Roon en de lange bal richting Luuk. Dat is toch wat ik meeneem van deze twee draken van wedstrijden - waar Oranje pakweg 2 jaar geleden zeker 3 à 4 punten zou hebben verspeeld.

Eens.

Dit Oranje is vooral nog een team in transitie. Slechts enkele van deze spelers hebben een eindtoernooi gespeeld, maar toen was alles anders: Depay was een wereldtalent EN wereldvreemd, Blind een nog jonge jongen van Ajax en Cillessen de nieuwe uiverkorene op doel. Nu zijn ze respectievelijk de aanvalsleider, een van de ervaren jongens en de beste doelman die we vooralsnog hebben (bij gebrek aan beter). Als team hebben ze echter in de huidige samenstelling nog nooit op een groot toernooi gestaan. Ze dragen met zich mee de druk die onherroepelijk is ontstaan na het mislopen van twee eindtoernooien. Sommigen zagen grootheden als Robben en Sneijder in bittere teleurstelling afzwaaien. Oranje komt uit een gitzwarte periode, laten we dat niet vergeten; de sterren waren opgebrand en de nieuwe talenten bleken veelal eendagsvliegen of kwamen met mankementen waardoor ze nooit echt doorbraken of waren simpelweg niet zo goed als we dachten en/of hoopten.

Een team als dit zal zijn constante niveau nog moeten bereiken. Zoals Bondscoach al aangaf heb je jonge jongens die vooral nog bezig zijn met hun plek te vinden bij nieuwe clubs of sterspelers zijn bij PSV of Ajax en daar veel energie in steken; dan zijn dit soort kwalificatiewedstrijden niet waar je het voor doet. Met de tijd leer je ook daar meer energie voor op te brengen en die professioneler uit te spelen. Ze winnen ze echter wel, en dat is toch een belangrijk gegeven. Oranje krijgt langzaam weer het aanzien van een team dat sterk genoeg is om ook als het zwak speelt of moeite heeft zich te motiveren een zwakke tegenstander alsnog aan de kant zet. Tegenover zwakkere optredens staan de betere optredens in de Nations League en de kwalificatiezege op Duitsland: wedstrijden waarin je het potentieel van dit Oranje kan zien. Niet alleen de kwaliteit zelf, maar ook de vechtlust en teamgeest die er heerst. Ja, Oranje kwam 12 keer op achterstand onder Koeman, maar knokte zich ook vaak terug. De 2-2 uit tegen Duitsland, de halve finale tegen Engeland, de kwalificatiewedstrijden tegen Duitsland en Noord-Ierland. Je moet het maar wel even doen.

En laten we gewoon eens positief zijn. We gaan ons waarschijnlijk weer plaatsen voor een eindtoernooi. Er komen veel mooie talenten aan en er breken er al een aantal door. Na dit seizoen zijn spelers als Bergwijn, Malen, Stengs, Koopmeiners, vd Beek enzovoorts ook weer 8 maanden verder en kunnen ze kijken waar ze staan. In jong Oranje lopen talenten rond die al op de deur kloppen, en voor wie de deur wellicht nog voor het EK open zal gaan. En laten we nog eens terug gaan naar het WK 2014. Achteraf genoot ik misschien wel meer van dat WK dan van 2010, omdat 2014 bewees dat je niet per definitie een team van wereldsterren nodig hebt. Als je maar een aantal goede spelers hebt en voor de rest spelers die goed samenwerken en weten wat ze moeten doen en specifiek op kwaliteiten spelen, kun je nog bizar ver komen. Natuurlijk, Oranje heeft zwakke plekken en bepaalde posities zijn schrikbarend onderbezet, maar het is niet meer de drama die het ruim twee jaar geleden was.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij dan toch maar mijn initiele reactie:

Van Dale
Betekenis 'aspect' (het; o; meervoud: aspecten)
zijde, kant van een zaak: de andere aspecten van die kwestie

Betekenis 'speler' (de; m,v; meervoud: spelers)
1 iem. die een spel speelt
2 acteur
3 iem. die verslaafd is aan gokken
4 lid van een ploeg spelers in de sport
......????? You've got the Brainz....:lmao:(a)
 
Dat, en hoezo 'is en blijft' onze voorhoede 'matig'; da's ook behoorlijk gechargeerd.

Ik ben Robben en van Persie gewend. Dan is de voorhoede van gisteren wel van een ander kaliber. Die moeten zich nog allemaal op een hoger niveau dan de eredivisie bewijzen. Depay is de enige die dat heeft gedaan.
 
We hebben Hateboer, die prima als back kan spelen, ook al speelt hij doorgaans als wingback bij Atalanta. Tete is gewoon bankzitter/backup bij Lyon, al heel lang. En ja, Willems heb je dan nog als linksback. Als Willems fit is moet je die gewoon oproepen.

Wat Malen betreft, Oranje is wat anders dan het vertrouwde PSV.
Hateboer, Tete...: gewoon passé en niet goed genoeg. Nooit meer oproepen.
En bij Willems is het geen kwestie van fit zijn of niet maar om zijn tactisch en mentale onvermogen. Ik zie hem regelmatig bij Newcastle spelen en ik begrijp waarom ook Koeman hem negeert. Blind is geen back maar wel een heel slimme voetballer die zoveel compenseert met die slimheid en positioneel goed staan dat Willems gewoon nooit in de puncture gaat komen. Bovendien heb je met Van Aanholt ook al een speler die eigenlijk meer een wing is dan een back en je hebt Aké ook nog. Jetro wekt bij mij nog steeds veel irritaties op als ik naar zijn spel kijk.
 
Ik ben Robben en van Persie gewend. Dan is de voorhoede van gisteren wel van een ander kaliber. Die moeten zich nog allemaal op een hoger niveau dan de eredivisie bewijzen. Depay is de enige die dat heeft gedaan.

Aha. Ja, zo bekeken kan ik me er wel iets bij voorstellen. Dan is de huidige voorhoede inderdaad wel een flinke slag minder. Toch probeer ik een beetje in de toekomst te kijken met deze spelers, en hoewel het geen wereldtop is, zie ik het toch nog wel enigzins positief in. Positief genoeg om het niet 'matig' te noemen iig.

Andere vraag, zou De Vrij eigenlijk niet op de RB positie kunnen spelen?
 
Laatst bewerkt:
Bergwijn was niet slecht hoor, vond Malen matig
Bergwijn was te plichtmatig en dat is niet goed. Hij staat daar om acties te maken, anderen in stelling te brengen en goede voorzetten te geven. Allemaal niet gelukt, bij lange na niet zelfs. Malen kwam nog voor bij gevaarlijke momenten en probeerde iig iets te forceren. En hij hielp anderen ook. Bergwijn hield een beetje de bal bij zich. Dan heb je het als aanvaller bij Oranje niet goed gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan