Nederlands Elftal

Fijn om prõpper te zien spelen. Valt bijna nooit tegen in oranje en speelt met een goede aanvalende pasing.. Voor de rest gewoon tevreden tegen dit kleine voetbal land. Over de backs is het natuurlijk al jaren dezelfde discussie en dus ook maar kleine verbeteringen. Weet iemand toevalig de status van fosuMensah?? Vorig jaar waren ze niet lovend over hem in engeland.

Pröpper is gewoon een hele goede voetballer.
 
Jammer dat de betere clubs het niet echt in hem zien zitten.

Ik denk dat hij op zijn positie die pure explosiviteit mist, die in de top nodig is. Toch jammer, want ik zou hem best zien spelen bij een technisch vaardige club in de subtop. Misschien zelfs wel bij een club als Spurs of zo. In Oranje speelt hij gewoon goede wedstrijden, als hij speelt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind het wel een prettig idee dat we voor het EK een Pröpper achter de hand hebben. Koeman heeft genoeg opties.
 
Ik denk dat hij op zijn positie die pure explosiviteit mist, die in de top nodig is. Toch jammer, want ik zou hem best zien spelen bij een technisch vaardige club in de subtop. Misschien zelfs wel bij een club als Spurs of zo. In Oranje speelt hij gewoon goede wedstrijden, als hij speelt.
In de PL zijn toch heel veel spelers die explosiviteit missen.
 
Zoals ik het nu zie zijn Frankrijk, Engeland en België de topfavorieten voor het EK met Duitsland, Oranje en Spanje als de outsiders. Gaat leuk toernooitje worden.

Portugal? Die hebben echt een heerlijke team met Ronaldo, Felix, Guedes, Bernardo Silva, en noem ze maar op. Vreselijk om tegen ze spelen, hebben we afgelopen keer wel weer gemerkt in de Nations-League finale. Frankrijk vind ik niet echt indrukwekkend. Die spelen teveel anti-voetbal en leunen ook teveel op de snelheid van Mbappe. Maarja, zo zijn ze wel wereldkampioen geworden.

Oranje heeft in ieder geval goede zaken gedaan de afgelopen twee wedstrijden. Volgende interland is thuis tegen Noord-Ierland, en die moet gewoon gewonnen worden.
 
Ik vind het wel een prettig idee dat we voor het EK een Pröpper achter de hand hebben. Koeman heeft genoeg opties.

Voor een eventueel EK hebben we de volgende opties op het middenveld:

Frenkie de Jong - Behoeft geen introductie, is bijna een uniek type speler op zichzelf. Slim, voetbaltechnisch goed, draagt verdedigend zijn steentje bij, kan het spel magistraal verplaatsen en als hij ook nog eens gaat scoren...
Wijnaldum: Een van de beste box to box spelers ter wereld, wat hij in Oranje toch maar telkens laat zien, en multi-inzetbaar.
Van de Beek: Gaat een grote worden. Is een hele slimmer speler met een goede techniek, afronding en vooral bijzonder goede looplijnen en positionering.
Pröpper: En topspeler is hij niet, maar een prima allround en technisch onderlegde speler wel.
De Roon: Een sloper. Geen technisch verfijnde voetballer, maar dit soort spelers heb je soms ook nodig.
Vilhena: Een bijter met een goed schot in de benen. Geschikt voor als je de tegenstander moet afjagen.
Strootman: Vind ik persoonlijk een vrij kleurloze speler, maar als controleur wel geschikt om wedstrijden mee uit te spelen.
Klaassen: Harde werker, inmiddels bewezen op Bundesliga niveau, kan een goal maken.
Til: Ga ik bij deze tippen als potentiële verrassing. Men doet wel eens lacherig om hem, maar het is een speler die net als vd Beek vaak goed positie kiest, een prima techniek heeft en zowel een assist als goal in de benen heeft. Is bij Spartak Moskou uitstekend begonnen en is pas 21.


Op zich best een aardige groep spelers, en dan reken ik verdere aankomende talenten nog niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Voor een eventueel EK hebben we de volgende opties op het middenveld:

Frenkie de Jong - Behoeft geen introductie, is bijna een uniek type speler op zichzelf. Slim, voetbaltechnisch goed, draagt verdedigend zijn steentje bij, kan het spel magistraal verplaatsen en als hij ook nog eens gaat scoren...
Wijnaldum: Een van de beste box to box spelers ter wereld, wat hij in Oranje toch maar telkens laat zien, en multi-inzetbaar.
Van de Beek: Gaat een grote worden. Is een hele slimmer speler met een goede techniek, afronding en vooral bijzonder goede looplijnen en positionering.
Pröpper: En topspeler is hij niet, maar een prima allround en technisch onderlegde speler wel.
De Roon: Een sloper. Geen technisch verfijnde voetballer, maar dit soort spelers heb je soms ook nodig.
Vilhena: Een bijter met een goed schot in de benen. Geschikt voor als je de tegenstander moet afjagen.
Strootman: Vind ik persoonlijk een vrij kleurloze speler, maar als controleur wel geschikt om wedstrijden mee uit te spelen.
Klaassen: Harde werker, inmiddels bewezen op Bundesliga niveau, kan een goal maken.
Til: Ga ik bij deze tippen als potentiële verrassing. Men doet wel eens lacherig om hem, maar het is een speler die net als vd Beek vaak goed positie kiest, een prima techniek heeft en zowel een assist als goal in de benen heeft. Is bij Spartak Moskou uitstekend begonnen en is pas 21.


Op zich best een aardige groep spelers, en dan reken ik verdere aankomende talenten nog niet mee.

Mooie uiteenzetting. Geheel eens, behalve dat ik Vilhena geen Oranje-kaliber vind en ik Strootman na zijn slepende blessure nooit meer heb kunnen betrappen op een fatsoenlijke wedstrijd. Klaassen is hopelijk ook niet het niveau waar we op terug hoeven te vallen. Laat dit soort middelmatige voetballers die uberhaupt niet in aanmerking zouden mogen komen voor minuten op een eindtoernooi toch thuis en neem - al is het om een signaal af te geven - grote beloftes op in de selectie, zoals Ihattaren.

Ik zou altijd spelen met Frenkie, Gini en Donny op het middenveld. Veel mensen zijn gecharmeerd van De Roon, maar ik vind het drie keer niks. Wij zijn NL en moeten altijd staan voor goed voetbal, uitgaande van eigen kracht. Daar hoort een De Roon niet bij. Sterker nog, Propper zou altijd mijn vierde middenvelder zijn. Vind dat nog altijd een zwaar onderschatte speler.

Mijn ideale opstelling:

Bergwijn - Depay - Malen
Gini - Frenkie - Donny (Ihattaren)
Blind - Virgil - Matthijs - Dumfries (Dest)
Cil

Of Ake/vAanholt op de plek van Blind, mocht een van de twee zich verder ontwikkelen het komende jaar, want ik vind Blind nog altijd geen linksback.

Verder een bank met Propper, Ihattaren, Dest, Babel, Promes, De Roon, Luuk de Jong, Ake, vAanholt, etc. Veltman niet meer selecteren.
 
Persoonlijk vind ik Stefan de Vrij een ontzettend onderschatte verdediger. Speelt altijd in de basis bij Inter, en in Oranje ook altijd goed wanneer hij speelt. Heeft alleen de pech dat hij wellicht de beste 2 verdedigers van de wereld voor zich heeft. Denk dat ie bij alle andere topteams een basisplek zou hebben.
 
Persoonlijk vind ik Stefan de Vrij een ontzettend onderschatte verdediger. Speelt altijd in de basis bij Inter, en in Oranje ook altijd goed wanneer hij speelt. Heeft alleen de pech dat hij wellicht de beste 2 verdedigers van de wereld voor zich heeft. Denk dat ie bij alle andere topteams een basisplek zou hebben.

Drie verdediger's die bij Liverpool, Juventus, en Inter zitten. En alledrie ook spelen. Lijkt me heerlijk hoor voor Koeman 3 van zulke verdedigers die ook Champions League spelen. Waarom was De Vrij niet geselecteerd overigens? Plek kwijt? Geblessserd?
 
Voor een eventueel EK hebben we de volgende opties op het middenveld:

Frenkie de Jong - Behoeft geen introductie, is bijna een uniek type speler op zichzelf. Slim, voetbaltechnisch goed, draagt verdedigend zijn steentje bij, kan het spel magistraal verplaatsen en als hij ook nog eens gaat scoren...
Wijnaldum: Een van de beste box to box spelers ter wereld, wat hij in Oranje toch maar telkens laat zien, en multi-inzetbaar.
Van de Beek: Gaat een grote worden. Is een hele slimmer speler met een goede techniek, afronding en vooral bijzonder goede looplijnen en positionering.
Pröpper: En topspeler is hij niet, maar een prima allround en technisch onderlegde speler wel.
De Roon: Een sloper. Geen technisch verfijnde voetballer, maar dit soort spelers heb je soms ook nodig.
Vilhena: Een bijter met een goed schot in de benen. Geschikt voor als je de tegenstander moet afjagen.
Strootman: Vind ik persoonlijk een vrij kleurloze speler, maar als controleur wel geschikt om wedstrijden mee uit te spelen.
Klaassen: Harde werker, inmiddels bewezen op Bundesliga niveau, kan een goal maken.
Til: Ga ik bij deze tippen als potentiële verrassing. Men doet wel eens lacherig om hem, maar het is een speler die net als vd Beek vaak goed positie kiest, een prima techniek heeft en zowel een assist als goal in de benen heeft. Is bij Spartak Moskou uitstekend begonnen en is pas 21.


Op zich best een aardige groep spelers, en dan reken ik verdere aankomende talenten nog niet mee.
Vilhena, Strootman en ook Til kunnen in dit rijtje niet mee, komen echt op alle vlakken veel tekort. En De Roon eigenlijk ook niet. maar dals je die allemaal weghaalt, hou je wel; een top middenveld en bank over.
 
Tadic, Jao Moutinho, Ozil, Jorginho, Gueye, Sigurdsonn, Ramsey, Lo Celso, Herrera, Mata, Kovacic, Neves, Fabregas, Xhaka, Payet, Milner, Fornals, Lanzini, Pereyra, Tielemans, Winks, Lamela, Januzaj, Ward Prowse, Cazorla, David Silva, Monreal, Lallana, Davies, Maddison, Coleman, Wilshere en velen. Allemal geen superfysiek. En waarom rekenen we uithoudingsvermogen niet tot het fysieke?
 
Terug
Bovenaan Onderaan