Nederlands Elftal

Veltman de dissonant op het veld.
Verder een bagger invalbeurt van Berghuis.
En Luuk zijn inbreng is me ook niet echt opgevallen.
 
Veltman is dat jongetje uit je oude klas waarvan je je afvraagt hoe hij uiteindelijk toch zijn diploma gehaald heeft. Niet te veel woorden aan vuil maken; hopelijk snappen jullie mijn frustratie nu wanneer ik hem sinds de voorbereiding al in de basis zie staan bij ons.

Verder een nietszeggende pot tegen een nietszeggende tegenstander. Wel een fijne overwinning. Ouderwets easy.
 
De rechtsback positie is wel echt armoe troef binnen het Nederlands elftal. Veltman is een aanfluiting op dit moment. Karsdorp niet fit en Dumfries gewoon niet in vorm.
Het is te hopen dat Karsdorp vanaf nu fit wordt en blijft en dat Dumfries nooit meer uit vorm raakt. Want Veltman was heel zwak.
 
Blind speelde vandaag echt goed. Steeds aanspeelbaar, goede controle over de bal en goed overzicht. Natuurlijk is dat maar tegen de Esten maar je moet het toch maar even doen.
 
Zoals ik het nu zie zijn Frankrijk, Engeland en België de topfavorieten voor het EK met Duitsland, Oranje en Spanje als de outsiders. Gaat leuk toernooitje worden.
 
Zoals ik het nu zie zijn Frankrijk, Engeland en België de topfavorieten voor het EK met Duitsland, Oranje en Spanje als de outsiders. Gaat leuk toernooitje worden.
België is al jaren de “ topfavoriet”. Hun beste prestatie na 3 toernooien was 3e worden op het WK. Achterin wordt België steeds kwetsbaarder met Vermaelen en Vertonghen. En Courtois stagneert al sinds twee jaar. En Oranje liet bij de Nations League zien dat Engeland een zeer overrated elftal heeft.
De Duitsers zijn normaal gesproken altijd goed bij de grote toernooien.
Oranje moet een goede rechtsback er bij krijgen plus een dynamischere middenvelder dan De Roon/Pröpper. Persoonlijk zou ik ook een topkeeper wenselijk vinden maar dat heeft Oranje simpelweg niet.
 
België is al jaren de “ topfavoriet”. Hun beste prestatie na 3 toernooien was 3e worden op het WK. Achterin wordt België steeds kwetsbaarder met Vermaelen en Vertonghen. En Courtois stagneert al sinds twee jaar. En Oranje liet bij de Nations League zien dat Engeland een zeer overrated elftal heeft.
De Duitsers zijn normaal gesproken altijd goed bij de grote toernooien.
Oranje moet een goede rechtsback er bij krijgen plus een dynamischere middenvelder dan De Roon/Pröpper. Persoonlijk zou ik ook een topkeeper wenselijk vinden maar dat heeft Oranje simpelweg niet.

3e op een WK wordt je niet 'zomaar'. Maar dit is inderdaad wel het allerlaatste eindtoernooi waar België ingaat als één van de topploegen. De verdediging kan je afschrijven na dat toernooi, en dan blijven de Bruyne met Hazard over die de kar moeten trekken. Een beetje zoals van Persie en Robben in 2014, dus dat wordt een beetje een situatie Oranje 2014 daar. Duitsland ben ik het met je eens, die kan je nooit afschrijven en doen het vrijwel altijd goed op eindtoernooien + de generatie die er nu staat met Brands, Süle en Havertz is echt prima. Het land heeft nooit 'mindere generaties' zoals Nederland wel eens heeft. Engeland heeft altijd wel een beetje het probleem dat er genoeg goede spelers rondlopen, maar dat het idee erachter altijd ontbreekt. Maar puur qua materiaal hoort het wel thuis bij de beste teams. Misschien kan Dest wat worden op rechtsback, met van de Beek heb je de dynamische middenvelder in huis en aanvallend hebben we één van de gevaarlijkste voorhoedes van alle teams, eventueel nog aangevuld met Stengs en Ihatarren?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zoals ik het nu zie zijn Frankrijk, Engeland en België de topfavorieten voor het EK met Duitsland, Oranje en Spanje als de outsiders. Gaat leuk toernooitje worden.

Vergeet ook Portugal niet, met nog altijd Ronaldo, Felix en al die andere klasbakken. Italië kan er ook wel wat van, daar staat ook weer veel talent op. Duitsland gaat door een mindere periode, maar zal gewoon een favoriet zijn hoor. Kijk wat daar rond loopt aan talent en spelers bij top clubs, en als Sane op tijd fit is hebben ze hun gevaarlijkste aanvaller ook weer terug. Wij verloren er wel gewoon van thuis, en dat wij uit van ze wonnen zou ik voor een keertje (optimisme) toe willen schrijven aan dat Nederland gewoon in de lift zit en een Duitsland goed partij kan bieden.

Eens met Engeland. Engeland is wellicht wat overrated, maar ook daar loopt wel het een en ander rond: een voorhoede van Sancho - Kane - Sterling is gewoon heel gevaarlijk en ook daar breekt behoorlijk wat talent door.

3e op een WK wordt je niet 'zomaar'. Maar dit is inderdaad wel het allerlaatste eindtoernooi waar België ingaat als één van de topploegen. De verdediging kan je afschrijven na dat toernooi, en dan blijven de Bruyne met Hazard over die de kar moeten trekken. Een beetje zoals van Persie en Robben in 2014, dus dat wordt een beetje een situatie Oranje 2014 daar. Duitsland ben ik het met je eens, die kan je nooit afschrijven en doen het vrijwel altijd goed op eindtoernooien + de generatie die er nu staat met Brands, Süle en Havertz is echt prima. Het land heeft nooit 'mindere generaties' zoals Nederland wel eens heeft. Engeland heeft altijd wel een beetje het probleem dat er genoeg goede spelers rondlopen, maar dat het idee erachter altijd ontbreekt. Maar puur qua materiaal hoort het wel thuis bij de beste teams. Misschien kan Dest wat worden op rechtsback, met van de Beek heb je de dynamische middenvelder in huis en aanvallend hebben we één van de gevaarlijkste voorhoedes van alle teams, eventueel nog aangevuld met Stengs en Ihatarren?

Hun (België) poule kon je op papier afdoen, met Panama en Tunesië. België heeft een abonnement op eenvoudige poules. Japan was ook niet de grootste tegenstander, maar ze verloren er wel bijna van. Tegen Brazilië met wat geluk en een wereldgoal door en tegen het ervaren Frankrijk gewoon professioneel uitgeschakeld. Ze hadden niet het zwaarste toernooi wat dat betreft. Vergeet ook niet dat ze in de Nations League ook gewoon vernederd werden door Zwitserland.

Bij Engeland heb ik het idee dat ze een hoop eenheidsworsten opleiden. De backs, de verdedigers, de middenvelders. Het is allemaal niet zo heel bijzonder. De voorhoede tilt Engeland wat mij betreft van een outsider naar een titelkandidaat. Met het functionele, maar niet bijzondere middenveld erachter kom je ver genoeg door de ballen gewoon aan de voorhoede te geven.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Malen - Depay - Bergwijn

Wijnaldum - van de Beek

de Jong

Blind - VVD - de Ligt - Rechtsback

Cillessen


Aardig team.
 
Ook een leuke bank met Aké, de Vrij, van Anholt als uitstekende opties achterin, Pröpper, Strootman en Ihattaren als opties achter de hand op het middenveld en dan Babel en Stengs voorin.
 
Nou nou, Gomes was toch echt andere koek. Toevallig een paar dagen geleden nog eens oude beelden van hem bekeken. Wat een fenomenale reach en wat een reflexen. Gomes is zijn PSV tijd was wereldklasse destijds.
Hij deed me even met 2 reddingen aan Gomes denken. Natuurlijk was O goleiro grande 20 klasses beter...;)
 
Fijn om prõpper te zien spelen. Valt bijna nooit tegen in oranje en speelt met een goede aanvalende pasing.. Voor de rest gewoon tevreden tegen dit kleine voetbal land. Over de backs is het natuurlijk al jaren dezelfde discussie en dus ook maar kleine verbeteringen. Weet iemand toevalig de status van fosuMensah?? Vorig jaar waren ze niet lovend over hem in engeland.
 
Fijn om prõpper te zien spelen. Valt bijna nooit tegen in oranje en speelt met een goede aanvalende pasing.. Voor de rest gewoon tevreden tegen dit kleine voetbal land. Over de backs is het natuurlijk al jaren dezelfde discussie en dus ook maar kleine verbeteringen. Weet iemand toevalig de status van fosuMensah?? Vorig jaar waren ze niet lovend over hem in engeland.

Veel geblesseerd geweest en lijkt het mede daardoor gewoon niet waar te hebben gemaakt vooralsnog. Ik vind hem ook geen Oranje materiaal. Hij is eigenlijk een CV en mist aanvallende kwaliteiten om als back goed te renderen. Oh ja, hij ligt er nog ruim een half jaar uit met een blessure aan zijn kruisbanden, een van de ergere blessures die je als voetballer kan hebben. Hij is pas 21, maar ik heb er niet veel vertrouwen in dat deze jongen de top nog gaat bestormen. Een permanent vertrek bij United zal na zijn revalidatie wel volgen en dan is het maar zien waar hij gaat spelen, zou zomaar terug kunnen komen naar Nederland. Voor de backpositie is hij in ieder geval niet de oplossing en voor CV zijn er genoeg betere kandidaten, hoewel hij in de toekomst daar nog wel zou kunnen renderen, zei het als backup.
 
Terug
Bovenaan Onderaan