Nederlands Elftal

Je merk dat o.a. in Zwitserland dat Nederland wel een naam heeft. Dan behoor je op basis van die naam en wat goed uitgevallen groepswedstrijden toch opeens tot de grote favorieten.
Sterker nog, ondanks het grote geld en bla die bla die bla zou het me niet verbazen als Nederland ook als competitie en Nederlandse clubs in Europa ooit weer aanhaken bij de grote jongens. Ajax is al een prima weg ingeslagen en is - hoewel nog geen top - echt weer een naam die serieus genomen wordt. Innovatie, intelligentie, maar ook het feit dat geld met alle crypto-coins een andere vorm aan het krijgen is, betekent ook dat er een nieuwe ronde met nieuwe kansen aan het ontstaan is.
 
Ik zou Zidane of een andere buitenlandse trainer van naam toejuichen. Een frisse wind en af van het ons-kent-ons beleid. Echte toppers hebben we ook niet voorhanden. Van Gaal, wiens naam telkens terug komt, is ook wel een gepasseerd station nu. Het zou nog kunnen lukken ook om een redelijke trainer aan te trekken. Oranje heeft een grote geschiedenis en is ondanks gebrekkige resultaten een team van groot statuur.
Het problem is, hoe moet Zidane gaan selecteren. Die weet niks van de eredivisie. Hoe moet hij dan de beste spelers gaan selecteren. Talent zal geen kans krijgen. Ik vermoed dat Zidane niet van het bestaan van Gakpo afweet bv.
 
OM als een team te functioneren, moet er een leider zijn, die het team neerzet en zorgt dat wat hij wil ook gedaan wordt. En die heeft dit Nl elftal niet. Dat hoeft niet per se de trainer te zijn, dat was Michels ook niet in 1974. Het is zelfs beter als dat een speler in het veld is, die kan veel meer beinvloeden. En daar hebben we er geen een van in dit elftal. Ook Van Dijk is dat niet. In 1974 had je Cruyff, in 1978 Happel, in 1988 Gullit.

We hebben iemend nodig die zegt tegen Memphis, ophouden met dat balverlies, speel gewoon in dienst van het team, ander maar even wiselen. Iemand die tegen de trainer zegt: hoezo Weghorst, stel Malen op. Iemand die spelers tijdens de training z'n telefoontje afpakt en kapotgooit. Iemand die tegen de trainer zegt: leuk dat 5-3-2, ga dat maar uitproberen bij je nieuwe club, maar wij spelen 4-3-3. Dat heeft Oranje nodig, en dat zit niet in het team, dus moet je ervoor zorgen dat de trainer dat is.

Dat is FdB niet. Misschien is Ten Cate dat wel? Die lijkt in ieder geval niet bang om spelers aan te pakken. Of toch maar weer Van Gaal, maar die heeft wel een heel groot ego en vind ik een hele nare man, maar dat is wellicht wel wat we nodig hebben, iemand die een nare man kan zijn en de discipline terugbrengt.
Henk ten Cate, dat was toch die man die lekte naar de media toen ie het niet werd? Ook geen zwaargewicht dus.
 
Je merk dat o.a. in Zwitserland dat Nederland wel een naam heeft. Dan behoor je op basis van die naam en wat goed uitgevallen groepswedstrijden toch opeens tot de grote favorieten.
Frankrijk, Duitsland en Portugal hebben ook een naam en liggen eruit en die hebben dan nog op goal geschoten. Nederland is afgegaan als een gieter.
In de 1/8 finale tegen Tsjechië en in de kwalificatie voor het WK tegen Turkije dat op dit toermooi wel heel zwak is gebleken.

Nederland is al snel "favoriet" en gaat dan vaak volledig door de hoeven als het erop aan komt. :cautious:
 
Henk ten Cate, dat was toch die man die lekte naar de media toen ie het niet werd? Ook geen zwaargewicht dus.
Hij was dan ook gepiepeld door Hans van Breukelen die hem al een toezegging had gedaan en vervolgens met Dick Advocaat ging praten.

Maar los daarvan.
Geen Ten Cate ... Is te arrogant. :cautious:

En ...

o.O
Nee niet Ten Cate. :eek:

Die wil ik me blijven herinneren als de dag van 29 april 2007.

ajax-verspeelde-titel-in-2007-tegen-willem-ii.jpg


:D :lol:
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Hij was dan ook gepiepeld door Hans van Breukelen die hem al een toezegging had gedaan en vervolgens met Dick Advocaat ging praten.

Maar los daarvan.
Geen Ten Cate ... Is te arrogant. :cautious:
Van Breukelen is als bestuurder ook geen zwaargewicht. Hoe dan ook nooit je vuile was buitenhangen omwille van je ego.
 
Het problem is, hoe moet Zidane gaan selecteren. Die weet niks van de eredivisie. Hoe moet hij dan de beste spelers gaan selecteren. Talent zal geen kans krijgen. Ik vermoed dat Zidane niet van het bestaan van Gakpo afweet bv.

Zijn enige job is Bondscoach zijn van een land, dan lijkt het me toch dat hij zich wat meer gaat focussen op het bekijken van alles wat hier rondloopt. En uiteindelijk is het allemaal niet zo moeilijk, het is niet dat hij op de tribune hoeft te zitten bij wedstrijden van RKC of Go Ahead. Daarnaast geloof ik niet dat hij die taak helemaal in zijn eentje oppakt.
 
Het problem is, hoe moet Zidane gaan selecteren. Die weet niks van de eredivisie. Hoe moet hij dan de beste spelers gaan selecteren. Talent zal geen kans krijgen. Ik vermoed dat Zidane niet van het bestaan van Gakpo afweet bv.

Dit gaat bij België toch ook prima? Als bondscoach hoor je je te verdiepen in de spelers en talenten die in aanmerking komen. Hij zal dan wel meer Eredivisie gaan volgen. Een Nederlandse assistent kan natuurlijk ook. Genoeg manieren om dit te doen.
 
Henk ten Cate, dat was toch die man die lekte naar de media toen ie het niet werd? Ook geen zwaargewicht dus.
Is ook niet ideaal, maar wie wel? Ervan uitgaande dat een buitenlandse trainer van naam niet haalbaar is, en er een sterke voorkeur voor een Nederlander.

Koeman: beste keuze, maar onmogelijk
Van Gaal: zou goede korte termijn oplossing zijn, de vraag of hij wil en of hij betaalbaar is.
Cocu, Gio, Bommel: zelfde als FdB, vragen om weer problemen, veel te veel risico voor knvb
Bosz: heeft nog nooit wat gewonnen, past niet bij onze pseudo-vedetten, ook niet haalbaar
Ten Hag: waarschijnlijk geen zin, hele matige communicator, nog te weinig bewezen. Zou toch wel mijn voorkeur hebben denk ik.
Fraser, of een andere eredivisietrainer: niet genoeg ervaring
Dan kom je dus uit bij Ten Cate: beschikbaar, hard genoeg, met goede assistenten, zou het kunnen. Niet ideaal, maar wellicht de best haalbare?
 
Zijn enige job is Bondscoach zijn van een land, dan lijkt het me toch dat hij zich wat meer gaat focussen op het bekijken van alles wat hier rondloopt. En uiteindelijk is het allemaal niet zo moeilijk, het is niet dat hij op de tribune hoeft te zitten bij wedstrijden van RKC of Go Ahead. Daarnaast geloof ik niet dat hij die taak helemaal in zijn eentje oppakt.
Hij moet in kunnne schatten hoe goed de prestatie van bv Gakpo in de wedstrijden tegen Utrecht en Twente is, en dat afzetten tegen bv Promes, die bij een, in de ogen van Zidane, grotere club en competitie speelt. Lijkt me erg moeilijk en funest voor het doorbreken van talent.
 
Is ook niet ideaal, maar wie wel? Ervan uitgaande dat een buitenlandse trainer van naam niet haalbaar is, en er een sterke voorkeur voor een Nederlander.

Koeman: beste keuze, maar onmogelijk
Van Gaal: zou goede korte termijn oplossing zijn, de vraag of hij wil en of hij betaalbaar is.
Cocu, Gio, Bommel: zelfde als FdB, vragen om weer problemen, veel te veel risico voor knvb
Bosz: heeft nog nooit wat gewonnen, past niet bij onze pseudo-vedetten, ook niet haalbaar
Ten Hag: waarschijnlijk geen zin, hele matige communicator, nog te weinig bewezen. Zou toch wel mijn voorkeur hebben denk ik.
Fraser, of een andere eredivisietrainer: niet genoeg ervaring
Dan kom je dus uit bij Ten Cate: beschikbaar, hard genoeg, met goede assistenten, zou het kunnen. Niet ideaal, maar wellicht de best haalbare?
Zal van Marwijk wel worden.
 
Het problem is, hoe moet Zidane gaan selecteren. Die weet niks van de eredivisie. Hoe moet hij dan de beste spelers gaan selecteren. Talent zal geen kans krijgen. Ik vermoed dat Zidane niet van het bestaan van Gakpo afweet bv.
Precies wat Rob hieronder zegt. Kwestie van geïnformeerd raken. Wedstrijden bezoeken, waarbij vast de nadruk op de Europese wedstrijden ligt. Het is ook niet zo dat er een compleet nieuwe selectie samengesteld moet worden. Veel beters is er niet.
Zijn enige job is Bondscoach zijn van een land, dan lijkt het me toch dat hij zich wat meer gaat focussen op het bekijken van alles wat hier rondloopt. En uiteindelijk is het allemaal niet zo moeilijk, het is niet dat hij op de tribune hoeft te zitten bij wedstrijden van RKC of Go Ahead. Daarnaast geloof ik niet dat hij die taak helemaal in zijn eentje oppakt.

Frankrijk, Duitsland en Portugal hebben ook een naam en liggen eruit en die hebben dan nog op goal geschoten. Nederland is afgegaan als een gieter.
In de 1/8 finale tegen Tsjechië en in de kwalificatie voor het WK tegen Turkije dat op dit toermooi wel heel zwak is gebleken.

Nederland is al snel "favoriet" en gaat dan vaak volledig door de hoeven als het erop aan komt. :cautious:
Mwah, voor zo'n klein landje is 1 EK titel en 3 WK finales (en nog wat halve finales) toch niet verkeerd?
Is ook niet ideaal, maar wie wel? Ervan uitgaande dat een buitenlandse trainer van naam niet haalbaar is, en er een sterke voorkeur voor een Nederlander.

Koeman: beste keuze, maar onmogelijk
Van Gaal: zou goede korte termijn oplossing zijn, de vraag of hij wil en of hij betaalbaar is.
Cocu, Gio, Bommel: zelfde als FdB, vragen om weer problemen, veel te veel risico voor knvb
Bosz: heeft nog nooit wat gewonnen, past niet bij onze pseudo-vedetten, ook niet haalbaar
Ten Hag: waarschijnlijk geen zin, hele matige communicator, nog te weinig bewezen. Zou toch wel mijn voorkeur hebben denk ik.
Fraser, of een andere eredivisietrainer: niet genoeg ervaring
Dan kom je dus uit bij Ten Cate: beschikbaar, hard genoeg, met goede assistenten, zou het kunnen. Niet ideaal, maar wellicht de best haalbare?
Koeman: nooit meer doen, rent zo weer weg.
Van Gaal: is ook een gepasseerd station, lijkt me. Pensioen enzo.
Ten Cate: is toch ook categorie Bosz? Wat heeft hij gepresteerd dan? Assistent bij Barca en nu al tijden in het MO aan het werk.
 
Zal van Marwijk wel worden.
Ik vrees dat het Ten Cate wordt. Vorige keer werd er al geklaagd dat diversiteit te weinig aandacht had gekregen, en gezien het akkefietje met van Breukelen wil Ten Cate (in ieder geval destijds) erg graag. Heeft op dit moment geloof ik ook niets te doen (als je zandbakvoetbal zo mag classificeren) en afbreukrisico heeft hij ook niet.
Zijn trackrecord van trainer is dan wel totaal minimaal (eigenlijk een jaartje ajax) maar dat zal voor die knuppels van de KNVB wel geen probleem zijn. En hij vinkt in de belangrijke categorien ajax en Nederlands.
 
Espirito (Nuno) Santo (Por), lijkt me een haalbare en interessante naam. Goede staat van dienst, beschikbaar en goeie kop. Goede prestaties met mindere teams in grote leagues. Drie keer Manager of the month als coach Wolvhampton. Team-focussed.

Gio zou ik n zeer verstandige assistent vinden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom maakt de KNVB er niet gewoon een open sollicitatie van? Gewoon een advertentie zetten met 'bondscoach gezocht'. Op die manier kunnen ze uitgebreid met diverse kandidaten praten en tot een weloverwogen keuze komen. Bovendien weet je maar nooit welke toppers zich melden.... Overigens vind ik van de beschikbare trainers Conte de meest interessant optie.
 
Is ook niet ideaal, maar wie wel? Ervan uitgaande dat een buitenlandse trainer van naam niet haalbaar is, en er een sterke voorkeur voor een Nederlander.

Koeman: beste keuze, maar onmogelijk
Van Gaal: zou goede korte termijn oplossing zijn, de vraag of hij wil en of hij betaalbaar is.
Cocu, Gio, Bommel: zelfde als FdB, vragen om weer problemen, veel te veel risico voor knvb
Bosz: heeft nog nooit wat gewonnen, past niet bij onze pseudo-vedetten, ook niet haalbaar
Ten Hag: waarschijnlijk geen zin, hele matige communicator, nog te weinig bewezen. Zou toch wel mijn voorkeur hebben denk ik.
Fraser, of een andere eredivisietrainer: niet genoeg ervaring
Dan kom je dus uit bij Ten Cate: beschikbaar, hard genoeg, met goede assistenten, zou het kunnen. Niet ideaal, maar wellicht de best haalbare?

Ik zie geen een naam die je zou moeten overwegen. Geen enkele,
 
Ik vrees dat het Ten Cate wordt. Vorige keer werd er al geklaagd dat diversiteit te weinig aandacht had gekregen, en gezien het akkefietje met van Breukelen wil Ten Cate (in ieder geval destijds) erg graag. Heeft op dit moment geloof ik ook niets te doen (als je zandbakvoetbal zo mag classificeren) en afbreukrisico heeft hij ook niet.
Zijn trackrecord van trainer is dan wel totaal minimaal (eigenlijk een jaartje ajax) maar dat zal voor die knuppels van de KNVB wel geen probleem zijn. En hij vinkt in de belangrijke categorien ajax en Nederlands.
Ik vind Ten Cate geen man met de juiste uitstraling voor de KNVB. Als je dan toch graag een niet-witte persoon aanstelt, doe dan Gullit. Een beter uithangbord ga je niet vinden. Hij heeft alleen wel een hele kundige technische staf nodig.
 
Dit gaat bij België toch ook prima? Als bondscoach hoor je je te verdiepen in de spelers en talenten die in aanmerking komen. Hij zal dan wel meer Eredivisie gaan volgen. Een Nederlandse assistent kan natuurlijk ook. Genoeg manieren om dit te doen.
Als je het zo leest is het eigenlijk een klote baan, de eredivisie moeten volgen.
 
Hij moet in kunnne schatten hoe goed de prestatie van bv Gakpo in de wedstrijden tegen Utrecht en Twente is, en dat afzetten tegen bv Promes, die bij een, in de ogen van Zidane, grotere club en competitie speelt. Lijkt me erg moeilijk en funest voor het doorbreken van talent.
Kan ook een voordeel zijn. Me gevoel zegt me dat we in het verleden welleens spelers vergeten omdat ze bij een middemoter in een topcompetitie spelen. Maar wel het potentieel talent van Ajax met 3 wedstrijden in de benen oproepen.

En uiteindelijk ziet een Zidane vanzelf de kwaliteit op de trainingen wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan