Nederlands Elftal

Waarbij ik wil opmerken dat Van Basten in ieder geval een visie had en de wil om dingen anders te doen. Experiment mislukt helaas, maar toch.
De visie om twee van de succesvolste spelers die je hebt te slachtofferen voor 34 nieuwelingen. Om een hele kwalificatieperiode met Barry Opdam te spelen, om hem vervolgens niet mee te nemen naar het toernooi? Om spelers op te roepen voor het NL elftal, daarna nooit meer te gebruiken terwijl die speler ook voor een ander land had kunnen spelen?
 
Ja, Van Basten vond het vooral een goed idee om de jeugd van ajaks mee te laten trainen met het Nederlands Elftal.
Wat walgde ik van die man, in de rol van bondscoach.
Als je blij bent met de overwinning van Guus' Rusland op Nederland, dan weet je hoe erg het was.
"Het WK is de voorbereiding op het EK"
 
Ze zoeken iemand die gezellig koffiedrinkt met Dwight en verder zowel de bobo’s als de verwende spelers een beetje met rust laat. Iemand die ze onder controle hebben. Alleen echte persoonlijkheden zijn niet bang voor andere persoonlijkheden.
Dan past F de Botte Boer totaal niet in dat plaatje... Als hij een ding niet goed kan is conflicten oplossen of gezellig zijn met zijn staf en spelers. De KNVB zoekt een grotere naam dan een Peter Bosz en ook eentje die niet al met pensioen is en ook een Nederlander. Dan kom je al gauw op dit soort namen die in het buitenland iig faliekant zijn mislukt.
 
Dan past F de Botte Boer totaal niet in dat plaatje... Als hij een ding niet goed kan is conflicten oplossen of gezellig zijn met zijn staf en spelers. De KNVB zoekt een grotere naam dan een Peter Bosz en ook eentje die niet al met pensioen is en ook een Nederlander. Dan kom je al gauw op dit soort namen die in het buitenland iig faliekant zijn mislukt.
De KNVB wil alleen Nederlanders als bondscoach, discriminatie? 🤔
 
Dan past F de Botte Boer totaal niet in dat plaatje... Als hij een ding niet goed kan is conflicten oplossen of gezellig zijn met zijn staf en spelers. De KNVB zoekt een grotere naam dan een Peter Bosz en ook eentje die niet al met pensioen is en ook een Nederlander. Dan kom je al gauw op dit soort namen die in het buitenland iig faliekant zijn mislukt.
Je hebt gelijk. Ik heb gewoon het idee dat ze alles doen als ze maar niet Louis hoeven te halen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Je hebt gelijk. Ik heb gewoon het idee dat ze alles doen als ze maar niet Louis hoeven te halen.

Zoals hier al aangegeven: even Rijkaard en Bosz polsen, terwijl je weet dat die niet haalbaar zijn, en dan doorschakelen naar de coach zonder baan die geen nee kan zeggen omdat hij bij zijn laatste clubs weinig succesvol is geweest. De gemakkelijkste weg zoeken. Ook wel bekend als de "KNVB gaat met Danny Blind als coach verder"-methode.
Overigens zie de overeenkomsten:


- Roemruchte 1995 generatie.
- (gehavend) boegbeeld van ajaks.
- Ajaks coach geweest.
- Vrijwel overal mislukt als coach.
- Op geen mening te betrappen.
- Uitstraling van niets.
 
Eerlijk gezegd, wat heeft Frank de Boer nu echt werkelijk gepresteerd als coach? Bij Ajax is hij wel 4 x kampioen geworden, maar dat kwam voornamelijk vanwege het feit dat hij een prima selectie tot zijn beschikking had en dat de eredivisie nou niet bepaald een grote, sterke competitie is binnen Europa. Als hij echt iets meer in zijn mars zou hebben als coach, dan was hij op z'n minst bij 1 van de 3 buitenlandse avonturen succesvol geweest, maar in alle 3 de gevallen buiten Nederland is hij voortijdig de laan uitgestuurd. Moet deze FdB nu Oranje tot successen brengen op het EK en WK binnen 2 jaar? Dit wordt een grote deceptie, dat kan ik je nu reeds vertellen. De selectie heeft juist nu een ervaren coach nodig met redelijk wat internationale ervaring en liefst ook als bondscoach. Deze selectie liet al zien in de 2 wedstrijden onder Lodeweges dat het nog geen eenheid is en dat de motivatie, elkaar coachen, voor elkaar gaan en het houden aan gemaakte afspraken, nog niet in het DNA van deze selectie zit. Met alle respect, maar FdB gaat dit absoluut niet voor elkaar krijgen binnen driekwart jaar. En daarnaast vraag ik mij hardop af of de selectie zijn gezag zal accepteren. Een coach die zo weinig verstandigs zegt, meer brabbelt dan echt uit zijn woorden komt, hoe gaat hij zich verstaanbaar maken op het veld en tijdens de tactische besprekingen? Of laat hij straks het "vuile werk" opknappen door zijn assistenten?
Kortom, ik heb er geen vertrouwen in met FdB als bondscoach en ik denk dat deze lichting talenten binnen de selectie, het zijn er behoorlijk wat tussen de 18 en 23 jaar, een sterke hand nodig heeft met heel veel ervaring. Zo niet, dan kan het straks een verloren generatie worden voor het Nederlands elftal.
 
Ik ben er wel weer klaar mee met Frank (of was het Ronald?) de Boer. 4 kampioenschappen met Ajax door opzichtig falen van de concurrentie en verder helemaal niks als trainer.
 
Helaas. De belastingadviseur zit er weer bij en Gakpo niet.

Goede nieuws is dat Malen en Rosario tot de voorselectie behoren!
In de reacties vindt iedereen het onbegrijpelijk dat Rosario geselecteerd is

Ach gaan we weer met de voorselectie. :rolleyes: 38 spelers maar liefst. :maniac:
Het is zoiets dat 16 spelers worden blij gemaakt met voorvocht en krijgen een klap als ze te horen krijgen dat ze toch niet klaar mogen komen. :bye: :lmao:
 
Onder welke tafel hebben Babel en Dilrosun gekropen om in deze selectie komen?

Ik vraag het voor Gakpo
Er is Oranje en Jong Oranje maar is er ook een Oud Oranje?
Kan Babel toch nog voor Oranje uitkomen, lekker in de leer bij Sjaak en als heitje voor een karweitje kan Babel de boekhouding voor huize Swart doen.
Misschien dat Robben ook mee wil spelen.
 
Er is Oranje en Jong Oranje maar is er ook een Oud Oranje?
Kan Babel toch nog voor Oranje uitkomen, lekker in de leer bij Sjaak en als heitje voor een karweitje kan Babel de boekhouding voor huize Swart doen.
Misschien dat Robben ook mee wil spelen.

Samen met Sjaak wandelvoetbal doen. Kunnen ze Freek de Jonge ook nog voor zijn schenen schoppen. :D
 
Dit is gewoon gedaan zodat De Boer straks ruim de keuze heeft bij het kiezen van een definitieve selectie, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan