Nederlands Elftal

De KNVB werkt gewoon het lijstje af.
Frank Rijkaard ... geweigerd. Al vanaf 2013 niet meer actief geweest als trainer/coach. :rolleyes:
Peter Bosch ... geweigerd. Heeft nog een contract bij Bayer Leverkusen.
Frank de Boer ... Heeft al aangegeven dat hij heel graag wil.

KNVB is klaar en gaat over tot de orde van de dag. :cautious:
Frank de Boer houdt vast aan een bepaalde idealogie, een soort aftreksel van het Cruyff principe. Het balletjes breed plan, afbraak voetbal waarmee hij in drie competities ontslagen werd.
Als hij niet buiten de box leert handelen als trainer, dan blijft hij zich daarmee vastlopen. FdB zou via Atalanta naar wereldmacht Oranje hogerop gaan terwijl hij eigenlijk een stap opzij hoort te doen.
Als de KNVB toch FdB wil als bondscoach dan laten ze zien dat ze in hetzelfde denkkader zijn blijven hangen als toen met Blind of Van Basten. Dan is het al genoeg dat je vroeger bij het Nederlands elftal hebt gevoetbald en over trainerspapieren beschikt. Dat je geen ervaring hebt maakt dan niet uit. Ik vind het naïef.
Waarom ook niet de buitenlandse coaches overwegen? Der Muzikant heeft zich al aanbevolen en dan kom je minder snel uit bij de categorie FdB of Henk ten Cate. Goed voor het multiculti principe ook, altijd maar een Nederlander selecteren is ook zo chauvinistisch, een Egyptische coach is wat we willen.
 
Media berichten dat ze er uit zijn. FdB zal binnen enkele dagen gepresenteerd worden. Van fris aanvallen en dynamisch voetbal naar balletje breed en terug op balbezit spelen onder Frank. ? Ik wordt niet gelukkig van een bondscoach die met waardeloos voetbal alleen bij Ajax presteerde en de afgelopen jaren 3x is ontslagen en fel is bekritiseerd om zijn omgang met spelers en spel opvatting. Dat is blijkbaar voldoende om bondscoach te worden..
 
Media berichten dat ze er uit zijn. FdB zal binnen enkele dagen gepresenteerd worden. Van fris aanvallen en dynamisch voetbal naar balletje breed en terug op balbezit spelen onder Frank. ? Ik wordt niet gelukkig van een bondscoach die met waardeloos voetbal alleen bij Ajax presteerde en de afgelopen jaren 3x is ontslagen en fel is bekritiseerd om zijn omgang met spelers en spel opvatting. Dat is blijkbaar voldoende om bondscoach te worden..
112 interlands. Dat vinden ze blijkbaar belangrijker.
 
Media berichten dat ze er uit zijn. FdB zal binnen enkele dagen gepresenteerd worden. Van fris aanvallen en dynamisch voetbal naar balletje breed en terug op balbezit spelen onder Frank. ? Ik wordt niet gelukkig van een bondscoach die met waardeloos voetbal alleen bij Ajax presteerde en de afgelopen jaren 3x is ontslagen en fel is bekritiseerd om zijn omgang met spelers en spel opvatting. Dat is blijkbaar voldoende om bondscoach te worden..

Wat mij vooral stoort is dat de allerbeste die we hebben zich aanbiedt en dat hij gewoon wordt genegeerd. En waarom? Omdat de baasjes in Zeist liever geen tegenspraak krijgen en de spelertjes bang zijn om hun status kwijt te raken. Slappe hap. Je neemt dus nu een coach aan die af en toe knuffelt met ome Dwight, die lieve oom die zo lekker aait en zulke lieve dingen zegt. Topsport my ass. Dit ruikt naar pluche.
 
Wat mij vooral stoort is dat de allerbeste die we hebben zich aanbiedt en dat hij gewoon wordt genegeerd. En waarom? Omdat de baasjes in Zeist liever geen tegenspraak krijgen en de spelertjes bang zijn om hun status kwijt te raken. Slappe hap. Je neemt dus nu een coach aan die af en toe knuffelt met ome Dwight, die lieve oom die zo lekker aait en zulke lieve dingen zegt. Topsport my ass. Dit ruikt naar pluche.
Hmmm. Ik vind het niet zo erg dat de oude coaches buiten beschouwing worden gelaten. Ze kunnen lekker met pensioen. Maar er moet op deze wereld toch wel wat beters te vinden zijn dan De Boer?
 
Hmmm. Ik vind het niet zo erg dat de oude coaches buiten beschouwing worden gelaten. Ze kunnen lekker met pensioen. Maar er moet op deze wereld toch wel wat beters te vinden zijn dan De Boer?

Buiten dat, hoorde ik gisteren bij voetbalpraat wel een goede opmerking... Als je kijkt wie er allemaal in beeld waren (de Boer, Rijkaard, Gullit, Bosch) wat was dan het profiel van de trainer die ze zochten? Er lijkt geen idee achter te zitten.
 
Buiten dat, hoorde ik gisteren bij voetbalpraat wel een goede opmerking... Als je kijkt wie er allemaal in beeld waren (de Boer, Rijkaard, Gullit, Bosch) wat was dan het profiel van de trainer die ze zochten? Er lijkt geen idee achter te zitten.
daar kan ik 3 eisen uit halen:
- Ex-voetballer
- Man
- Nederlander

Maar qua voetbalopvattingen ed...
 
daar kan ik 3 eisen uit halen:
- Ex-voetballer
- Man
- Nederlander

Maar qua voetbalopvattingen ed...
Ze zoeken iemand die gezellig koffiedrinkt met Dwight en verder zowel de bobo’s als de verwende spelers een beetje met rust laat. Iemand die ze onder controle hebben. Alleen echte persoonlijkheden zijn niet bang voor andere persoonlijkheden.
 
Al
Buiten dat, hoorde ik gisteren bij voetbalpraat wel een goede opmerking... Als je kijkt wie er allemaal in beeld waren (de Boer, Rijkaard, Gullit, Bosch) wat was dan het profiel van de trainer die ze zochten? Er lijkt geen idee achter te zitten.
Al die namen waren in beeld bij de pers en de voetbalanalisten. De enige die volgens mij zeker in beeld is geweest is Rijkaard, en nu De Boer dus
 
Al

Al die namen waren in beeld bij de pers en de voetbalanalisten. De enige die volgens mij zeker in beeld is geweest is Rijkaard, en nu De Boer dus
Bosch is toch ook benaderd? Ben ik gewoon verkeerd voorgelicht.
Waar gaat het heen met de wereld....
 
Hmmm. Ik vind het niet zo erg dat de oude coaches buiten beschouwing worden gelaten. Ze kunnen lekker met pensioen. Maar er moet op deze wereld toch wel wat beters te vinden zijn dan De Boer?
De oude mogen met pensioen als er bij de jonkies genoeg kwaliteit aanwezig is. Alleen de hele generatie van ‘88 én die van ‘98 heeft nog geen echte toptrainers opgeleverd. Bosz doet het aardig, maar wint geen prijzen. Koeman heeft goede jaren gehad, maar ook flops. Daarna kom je al gauw uit bij niveau Cocu en de Boer.
 
Nou de KNVB selecteerde blijkbaar op het volgende:

Achternaam moet met een B beginnen
Speler moet bij ajax gespeeld hebben
Trainersprofiel moet matig tot slecht zijn

van Basten, Blind, de Boer.

:cry: :cry: :cry: :cry:
 
Nou de KNVB selecteerde blijkbaar op het volgende:

Achternaam moet met een B beginnen
Speler moet bij ajax gespeeld hebben
Trainersprofiel moet matig tot slecht zijn

van Basten, Blind, de Boer.

:cry: :cry: :cry: :cry:

Waarbij ik wil opmerken dat Van Basten in ieder geval een visie had en de wil om dingen anders te doen. Experiment mislukt helaas, maar toch.
 
Waarbij ik wil opmerken dat Van Basten in ieder geval een visie had en de wil om dingen anders te doen. Experiment mislukt helaas, maar toch.
Ja, Van Basten vond het vooral een goed idee om de jeugd van ajaks mee te laten trainen met het Nederlands Elftal.
Wat walgde ik van die man, in de rol van bondscoach.
 
Terug
Bovenaan Onderaan