Nederlands Elftal

Ik moet zeggen dat ik diep en diep respect ook heb voor Memphis. Hoe graag hij wil spelen en belangrijk zijn, niet zeuren en hard werken in het veld. Sommige comentaren (online en media) gaan slecht op zijn stijl (bijv het leren jack plus blingketting na de wedstrijd), voor mij is het een soort lady Gaga. Hoe over de top of "anders" iemand ook is, wie ben jij om dat af te keuren? En dat vind ik eigenlijk best n fijne eigenschap/boodschap.
Je merkt dat het bijna kerstmis is :sneaky:
 
Beetje een rommelige pot vond ik het. Maar ach, thuis tegen Estland met EK al op zak. Dan is het logisch dat je net wat ff vrijer speelt.

Vond de statement van Gini samen met Frenkie bij de 1-0 schitterend, dat was erg mooi. Vond Stengs redelijk spelen. Kwaliteit spat er wel vanaf zoals die steekpass bij de 4-0. Zie je de Berghuis's of de Babel's van deze wereld hem zo geven? Ik niet. Boadu met zijn eerste interlandgoal a la Malen. En natuurlijk Gini met zijn hattrick. Wat een speler is Gini toch geworden de afgelopen jaren. Oerbelangrijk.

Koeman moet wel stoppen met Promes op rechtsback. Waarom? Je hebt f*cking Dumfries en dan gaat hij Promes op rechtsback zetten. Onbegrijpelijk, maar goed.

Hopelijk laten we op het EK mooie dingen zien. We hebben er een elftal voor om heel ver te komen. Zeker weten 1 van de grote underdogs wij.
Als je dit een rommelige pot vond, begrijp ik ook waarom je altijd zo negatief bent over PSV. Frivool aanvallend voetbal, met 5 mooie goals en nog veel meer kansen. wat wil je nog meer?
 
Als PSV-supporter ben ik ook geneigd zo te redeneren, maar aan de andere kant, vindt ik het toch wel slim, om meerdere redenen: (i) Promes heeft aanvallend veel meer te bieden dan Dumfries; (ii) Promes komt niet in aanmerking voor een basisplaats op zijn eigenlijke positie wanneer iedereen fit is. Daarbij verkeert Dumfries dit seizoen niet in geweldige vorm, en blijft hij, met alle respect, een beperkte back. Ik weet niet hoe Promes gisteren speelde, dus ik kan niet oordelen, maar als Promes zijn verdedigende taken redelijk uitvoert, vind ik dat Promes de vaste rechtsback van het Nederlands elftal moet worden (in ieder geval tegen landen als Estland). Tegen Duitsland of Spanje met Promes als rechtsback spelen is misschien een beetje te veel van het goede. Hoe deed hij het gisteren? Viel hij verdedigend niet door de mand?
Wie staat er dan op Promes' plaats op de vleugel als iedereen fit is?
 
Beetje een rommelige pot vond ik het. Maar ach, thuis tegen Estland met EK al op zak. Dan is het logisch dat je net wat ff vrijer speelt.

Vond de statement van Gini samen met Frenkie bij de 1-0 schitterend, dat was erg mooi. Vond Stengs redelijk spelen. Kwaliteit spat er wel vanaf zoals die steekpass bij de 4-0. Zie je de Berghuis's of de Babel's van deze wereld hem zo geven? Ik niet. Boadu met zijn eerste interlandgoal a la Malen. En natuurlijk Gini met zijn hattrick. Wat een speler is Gini toch geworden de afgelopen jaren. Oerbelangrijk.

Koeman moet wel stoppen met Promes op rechtsback. Waarom? Je hebt f*cking Dumfries en dan gaat hij Promes op rechtsback zetten. Onbegrijpelijk, maar goed.

Hopelijk laten we op het EK mooie dingen zien. We hebben er een elftal voor om heel ver te komen. Zeker weten 1 van de grote underdogs wij.

Ik denk dat Koeman, en een hele boel andere mensen zonder een PSV gekleurde bril, niet zo overtuigt zijn van f*ucking Dumfries die loopt te schutteren tegen beperkte buitenspelers in de eredivisie en EL. Heel begrijpelijk dat hij iets anders wil proberen dan f*ucking Dumfries. Zowel gisteren als tegen Duitsland de laatste 20 minuten heeft het goed uitgepakt.
 
Ik denk dat Koeman, en een hele boel andere mensen zonder een PSV gekleurde bril, niet zo overtuigt zijn van f*ucking Dumfries die loopt te schutteren tegen beperkte buitenspelers in de eredivisie en EL. Heel begrijpelijk dat hij iets anders wil proberen dan f*ucking Dumfries. Zowel gisteren als tegen Duitsland de laatste 20 minuten heeft het goed uitgepakt.

Je vergist je vwb het forum. Hier op het PSV-forum heet hij gewoon Dumfries.
 
Tegen zwakkere tegenstanders vind ik het prima om Promes te gebruiken als rechtback (rechtsbuiten). Natuurlijk brengt hij aanvallend meer dan Dumfries. Laat staan Veltman. Tegen sterkere tegenstanders zou ik dus lekker Dumfries gebruiken. Verdedigend kan hij zijn mannetje staan, en brengt veel dynamiek, body en power.

Zodoende zou ik voor de EK selectie Veltman lekker thuis laten. Die jongen speelt nu aardig op CB, maar staat gewoon (ver) achter De Vrij en De Ligt. En als je Promes als rechtsback meeneemt, heb je voorin nog een plekje over voor Stengs/Mo. Kom ik dus ongeveer op het volgende:

Aanvallers:
Babel&Malen --- Luuk&Memphis --- (Stengs/Mo)&Bergwijn
Middenveld:
Frenkie&(?) ---- Gini&Donny----Propper&DeRoon
Verdediging:
Blind&vAanholt--Virgil&Ake---DeVrij&Ligt---Dumfries&Promes
Keepers:
Jappie&Krul&Bizot (?)

Kiezen tussen Stengs en Mo. Je kunt ook ze beiden meenemen ipv Babel. En hoewel ik klaar met Babel ben, is hij wel een van de enige aanvallers die balvast is. Tegen sterke tegenstanders hebben we echt veel aan hem gehad.

En dan kun je op het middenveld nog kijken wie je meeneemt. Strootman liever niet, je kunt dan ook Mo op dat plekje meenemen en dan dus Stengs ook. Ook Koopmeiners, Vilhena, Klaassen, noem het maar.

Keepers is arbitrair. Je kunt ook Jeroen, Vermeer, of weet ik het wie neenemen.
 
Ihattaren is toch meer een middenvelder?


Nou ja, Bommel zette hem ook op rechts, en eigenlijk viel daar wel wat voor te zeggen. Ik zie het meer als een vrije 'Ziyech'-rol. Uiteraard alleen als er een aanvallend sterke back achter staat.

Het is alleen met een middenveld Wijnaldum-Frenkie-Pröpper en een rechterflank Mo-Promes verdraaid aanvallend... Maar wel allemaal echt goede voetballers - misschien werkt het zelfs wel tegen grote voetballanden, als iedereen verdedigend wel zijn taken uitvoert, vooral in de omschakeling.
 
Je kan ook zonder vleugels spelen, in een 4-4-2. Met de 'ruit' op het middenveld. Frenkie speelt bij Barca ook meer vanaf links.

Dus:

----------------Memphis---Malen-----------
-----------------------Ihattaren--------------
----------Frenkie-----------------Gini-------
-----------------------Pröpper---------------
Aké-------------Virgil-------De Ligt-----Promes


Mijn God, wat een elftal... :love: Of je d'r een toernooi mee kan winnen, weet ik niet, maar wat zal Oranje zo weer veel credits krijgen... Was voetbal maar altijd zo.
 
Je kan ook zonder vleugels spelen, in een 4-4-2. Met de 'ruit' op het middenveld. Frenkie speelt bij Barca ook meer vanaf links.

Dus:

----------------Memphis---Malen-----------
-----------------------Ihattaren--------------
----------Frenkie-----------------Gini-------
-----------------------Pröpper---------------
Aké-------------Virgil-------De Ligt-----Promes


Mijn God, wat een elftal... :love: Of je d'r een toernooi mee kan winnen, weet ik niet, maar wat zal Oranje zo weer veel credits krijgen... Was voetbal maar altijd zo.

Heerlijke opstelling. Alleen zie ik wel liever een aanvallende linksback die de hele wing kan bestrijden. Misschien Wijndal?

Ook zou ik Blind CVM zetten in deze opstelling. Die is zowel vorig seizoen als dit seizoen ijzersterk in de as van het veld, zowel aanvallend als verdedigend. Jammer dat Koeman hem zo misbruikt als back waar zijn kracht absoluut niet ligt. De Jong terughalen naar CVM en eventueel Van de Beek op 8 is ook een optie. Een CVM die kan bijspringen in de verdediging en het spel kunnen verplaatsen naar voren is noodzakelijk met zo'n opvallende opstelling. Daarin zijn Blind en De Jong completer dan Propper.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke opstelling. Alleen zie ik wel liever een aanvallende linksback die de hele wing kan bestrijden. Misschien Wijndal?

Ook zou ik Blind CVM zetten in deze opstelling. Die is zowel vorig seizoen als dit seizoen ijzersterk in de as van het veld, zowel aanvallend als verdedigend. Jammer dat Koeman hem zo misbruikt als back waar zijn kracht absoluut niet ligt. De Jong terughalen naar CVM en eventueel Van de Beek op 8 is ook een optie.

Eens. Blind en Pröpper kunnen het onderling uitvechten - In ieder geval moet Blind van die backpositie af.
 
Er was een tijd dat deze forumopa hier serieus moest uitleggen waarom Gini een groter talent is dan Hiljemark (wie??).

De huidige Wijnaldum is voor mij een pijnlijke herinnering aan het kennelijk ontbreken van mijn voetbalverstand, ik herinner me dat ik het eigenlijk niet in hem zag zitten. Zo zie je maar.
 
Je kan ook zonder vleugels spelen, in een 4-4-2. Met de 'ruit' op het middenveld. Frenkie speelt bij Barca ook meer vanaf links.

Dus:

----------------Memphis---Malen-----------
-----------------------Ihattaren--------------
----------Frenkie-----------------Gini-------
-----------------------Pröpper---------------
Aké-------------Virgil-------De Ligt-----Promes


Mijn God, wat een elftal... :love: Of je d'r een toernooi mee kan winnen, weet ik niet, maar wat zal Oranje zo weer veel credits krijgen... Was voetbal maar altijd zo.

Ik zou Frenkie en Propper omdraaien. Frenkies kracht is juist zijn balvastheid en hij is ook beter in ballen afpakken dan Propper. Hem als een extra slot voor de verdediging die ook nog op kan stomen en de bal ver vooruit kan verplaatsen is ideaal. Propper is dan de verbindingsspeler en Gini de man die rushes naar voren mag maken. Vd Beek kan ook nog in plaats van Propper spelen. Die verzet werk en heeft ook nog scorend vermogen.

Ik blijf er nog steeds bij dat ik Ake geen linksback vind. Ik weet niet waarom iedereen hem zo graag daar wilt zien. Hij speelt er buiten Oranje nooit en hoewel hij zeker niet traag is, mist hij wel de dynamiek die een goede back nodig heeft. Een man van voorzetten is hij ook niet. Ik vind Ake een goede speler (ongetwijfeld ergens in de PL top te bewonderen eens deze jaren), maar het is gewoon geen back en hem laten spelen puur bij gebrek aan beter en zodat hij niet alleen maar op de bank hoeft te zitten is het mijns inziens ook niet.

Promes als back is leuk tegen kleine landen, want aanvallend brengt hij het wel, maar verdedigend is het natuurlijk weinig (dit heeft hij zelf nog toegegeven, staat op voetbalzone een artikel over) en tegen een goede buitenspeler ben je dan de sjaak.

Ik vraag mij dan af of je Hateboer niet eens een keer de kans moet geven. Die doet het bij Atalanta toch heel behoorlijk, is verdedigend sterk, maar ook gewend om naar voren te spelen (daar speelt hij meer als wingback). Atalanta is inmiddels gewoon een subtopper in Italie die ook tegen de grote teams resultaten boekt en Hateboer staat daar bijna altijd basis. Voor sommigen is het misschien lood om oud ijzer of wat dan ook, maar ik zou het wel eens willen zien. Als het Hateboer niet is, dan heeft Dumfries nog altijd mijn voorkeur.

Totdat we een goede linksback hebben zou ik Blind toch laten staan. Technisch voegt hij in ieder geval wat toe. Van Aanholt vind ik maar een beetje een blind paard naar voren en Ake als back heb ik net beargumenteerd.

----------------Memphis---Malen-----------
-----------------------Ihattaren--------------
----Pröpper/vd Beek------------Gini-------
-----------------------Frenkie---------------
Blind-----------Virgil-------De Ligt-----Hateboer/Dumfries
 
Nou, de grote puzzel is begonnen/gelegd.

Over 4 jaar hebben ze bij de UEFA/FIFA zoveel regeltjes bedacht dat er niet eens meer geloot hoeft te worden, wat een kwats zeg :lol:

Als ze de finale Rusland - Oekraïne in Qatar laten spelen in hun eigen "EK" kan de rest van Europa een EK houden met een gewone loting. :sleep: En dan ook echt loten en niet alles vooraf sturen en dichttimmeren. :braak:
 
De huidige Wijnaldum is voor mij een pijnlijke herinnering aan het kennelijk ontbreken van mijn voetbalverstand, ik herinner me dat ik het eigenlijk niet in hem zag zitten. Zo zie je maar.
Ik vond hem ook pas goed in zijn laatste seizoen. Ik ben vaak sceptisch geweest. Zijn laatste seizoen vond ik hem geweldig.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan