Nederlands Elftal

Cillessen
Dumfries--De Ligt--Van Dijk--Blind
De Jong---Vd Beek--Wijnaldum

Voorin erg moeilijk. Het zou me niet verbazen als Koeman voor De Roon als extra middenvelder kiest en met Depay en Babel voorin speelt.

Blind vind ik als linksback matig en kwetsbaar. Als LCV (naast een sterke RCV) kan hij weergaloos zijn, zoals hij dit seizoen heeft bewezen op het allerhoogste niveau. Zijn inbreng op die positie wordt nog steeds enorm onderschat.

Maar goed. Ik zou hem nooit op LB zetten. Blind moet imo gewoon eerste stand-in voor Matthijs, Virgil, of van één van de controlerende middenvelders. Die Aké heb ik niet actief gevolgd, maar hoor ik goede verhalen over. Is hij niet een veel betere optie voor de LB? Verder hoop ik dat Willems ooit nog het licht gaat zien, want dat vind ik in potentie nog altijd by far de allerbeste linksback van ons.

Voor nu zou ik zo spelen:

Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Aké
De Jong - Donny - Wijnaldum
Bergwijn - Memphis - Promes/Babel

Armoedig dat we voor de ene flank moeten kiezen tussen Promes/Babel, btw. Maar komt binnenkort goed met Malen/Gakpo en wellicht zelfs Kluivertje als hij zsm weg gaat bij Roma en zich bij een fatsoenlijke club ontwikkelt.

Edit: altijd handig om ook een keeper op te stellen. Cillessen zou ook mijn keuze zijn.

Edit 2: Wtf, Memphis vanavond aan tafel bij Pauw.

Edit 3: wauw, mooi om te zien hoe hij toch is gegroeid als persoon. Komt véle malen beter over nu dan een aantal jaar geleden. Was van tevoren bang voor redelijk wat tenenkrommende momenten/plaatsvervangende schaamte, maar hij doet het erg goed. Respect ook voor zijn verhaal en voor wat hij toch heeft weten te bereiken. Topper!
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1084

DRIE PSV’ERS IN SELECTIE ORANJE??

Bondscoach Ronald Koeman heeft drie PSV’ers opgeroepen voor het Nederlands elftal.

Denzel Dumfries, Steven Bergwijn en Luuk de Jong zullen begin volgende maand in Portugal aantreden voor de Final Four van de Nations League.

Jeroen Zoet maakte in eerste instantie ook deel uit van de Oranje-selectie maar haakt af wegens de zwangerschap van zijn wederhelft.

Strootman? :bandage::fever::confused:
 
Blind vind ik als linksback matig en kwetsbaar. Als LCV (naast een sterke RCV) kan hij weergaloos zijn, zoals hij dit seizoen heeft bewezen op het allerhoogste niveau. Zijn inbreng op die positie wordt nog steeds enorm onderschat.

Maar goed. Ik zou hem nooit op LB zetten. Blind moet imo gewoon eerste stand-in voor Matthijs, Virgil, of van één van de controlerende middenvelders. Die Aké heb ik niet actief gevolgd, maar hoor ik goede verhalen over. Is hij niet een veel betere optie voor de LB? Verder hoop ik dat Willems ooit nog het licht gaat zien, want dat vind ik in potentie nog altijd by far de allerbeste linksback van ons.

Voor nu zou ik zo spelen:

Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Aké
De Jong - Donny - Wijnaldum
Bergwijn - Memphis - Promes/Babel

Armoedig dat we voor de ene flank moeten kiezen tussen Promes/Babel, btw. Maar komt binnenkort goed met Malen/Gakpo en wellicht zelfs Kluivertje als hij zsm weg gaat bij Roma en zich bij een fatsoenlijke club ontwikkelt.

Edit: altijd handig om ook een keeper op te stellen. Cillessen zou ook mijn keuze zijn.

Edit 2: Wtf, Memphis vanavond aan tafel bij Pauw.

Edit 3: wauw, mooi om te zien hoe hij toch is gegroeid als persoon. Komt véle malen beter over nu dan een aantal jaar geleden. Was van tevoren bang voor redelijk wat tenenkrommende momenten/plaatsvervangende schaamte, maar hij doet het erg goed. Respect ook voor zijn verhaal en voor wat hij toch heeft weten te bereiken. Topper!

Aké speelt volgens mij ook voornamelijk CV, op de linksback hebben we helaas een enrom gat. Het is een aardig team maar in de voorhoede moet er de komende jaren echt nog wat bij gaan komen als we om de prijzen willen spelen.
 
Ziet er prima uit behalve blind... hebben we geen fatsoenlijke linksback?

Kan me herinneren dat Kongolo het weleens aardig heeft gedaan op die positie bij Feyenoord en Oranje, wel vanuit een 5-3-2 opstelling. Verder misschien Promes proberen op die positie aangezien hij er ook heeft gespeeld bij Sevilla.

Ik verwacht dat Malen volgen de seizoen definitief door zal breken en dan Koeman het trio Memphis, Malen en Bergwijn opstellen.
 
Middenveld is wel interessant, Gini en Frenkie lijken zeker van een basisplek, maar wie wordt de 3de? Vd Beek heeft indruk gemaakt in de CL, De Roon heeft indruk gemaakt bij Atalanta en met Atalanta de Champions League gehaald, een Pröpper doet het zeer goed bij Brighton, oke misschien geen topclub in Engeland en maar net gehandhaafd in de Premier League, maar Pröpper maakt dus wel al die topwedstrijden mee, en hij heeft het eerder bij NL-elftal heel goed gedaan.

Lastige keuze dus.
 
Zou Koeman naast de vaste garde niet eens twee nieuwelingen in kunnen passen in de voorhoede? Babel met pensioen (de groeten en tot ziens), Danjuma Groenenveld bedanken voor bewezen diensten en vervangen door Malen en Stengs. Boadu laten rijpen in Jong Oranje, als toekomstig concurrent van Memphis. Een EK-selectie met Memphis, Bergwijn, Stengs, Malen, Luuk de Jong en Promes als aanval. Dat is toch heerlijk?
 
Zou Koeman naast de vaste garde niet eens twee nieuwelingen in kunnen passen in de voorhoede? Babel met pensioen (de groeten en tot ziens), Danjuma Groenenveld bedanken voor bewezen diensten en vervangen door Malen en Stengs. Boadu laten rijpen in Jong Oranje, als toekomstig concurrent van Memphis. Een EK-selectie met Memphis, Bergwijn, Stengs, Malen, Luuk de Jong en Promes als aanval. Dat is toch heerlijk?

Ja, en wél met een middenveld om ze ook te bedienen. Frenkie, Gini... En wél met een betrouwbare centrale verdediging, die ook nog opbouwt en ook aanvallend bizar kopsterk is (De Ligt, Van Dijk). Een heerlijke lichting.
 
Ja, en wél met een middenveld om ze ook te bedienen. Frenkie, Gini... En wél met een betrouwbare centrale verdediging, die ook nog opbouwt en ook aanvallend bizar kopsterk is (De Ligt, Van Dijk). Een heerlijke lichting.

Precies, Nederland moet dus gewoon makkelijk 2x van Noord-Ierland winnen.
 
Malen in de voorselectie Oranje. Rosario niet. Zoet, Bergwijn en Dumfries weer van de partij.

https://www.nu.nl/voetbal/5981334/k...debutant-malen-op-in-voorselectie-oranje.html
En Veltman ook juist wel... :cautious:
Klinkt allemaal best logisch. Malen wordt op tv behoorlijk positief beoordeeld. Rosario is compleet uit vorm. Zoet is een twijfelgeval, maar wie dan.

Ik vind naarling Veldman vrij aardig spelen momenteel, dus nog niet zo gek.
 
Toch wel geweldig dat Virgil de Europese speler van het jaar wordt! Vind dat het te weinig aandacht krijgt eerlijk gezegd. Een verdediger krijgt namelijk nooit zo een prijs! Komt waarschijnlijk ook doordat hij zelf heel bescheiden en rustig er onder blijft.
Ook wel mooi dat Frenkie als de beste middenvelder is uitgekozen. Dat zegt veel, mede omdat Ajax niet eens in de finale stond. Dus zoveel indruk maakte hij wel.
Leuk dat juist twee jongens die altijd heel normaal doen en een zeer positieve uitstraling hebben, deze prijzen hebben gewonnen! En natuurljk ook een reclame voor het NLse voetbal die zijn uitstraling zal hebben op de andere NLse spelers.
 
Toch wel geweldig dat Virgil de Europese speler van het jaar wordt! Vind dat het te weinig aandacht krijgt eerlijk gezegd. Een verdediger krijgt namelijk nooit zo een prijs! Komt waarschijnlijk ook doordat hij zelf heel bescheiden en rustig er onder blijft.
Ook wel mooi dat Frenkie als de beste middenvelder is uitgekozen. Dat zegt veel, mede omdat Ajax niet eens in de finale stond. Dus zoveel indruk maakte hij wel.
Leuk dat juist twee jongens die altijd heel normaal doen en een zeer positieve uitstraling hebben, deze prijzen hebben gewonnen! En natuurljk ook een reclame voor het NLse voetbal die zijn uitstraling zal hebben op de andere NLse spelers.

Virgil van Dijk heeft nooit veel aandacht gehad in Nederland, toch is hij nu de beste verdediger ter wereld en heeft hij een CL titel te pakken. En een geweldige persoonlijkheid heeft hij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Toch wel geweldig dat Virgil de Europese speler van het jaar wordt! Vind dat het te weinig aandacht krijgt eerlijk gezegd. Een verdediger krijgt namelijk nooit zo een prijs! Komt waarschijnlijk ook doordat hij zelf heel bescheiden en rustig er onder blijft.
Ook wel mooi dat Frenkie als de beste middenvelder is uitgekozen. Dat zegt veel, mede omdat Ajax niet eens in de finale stond. Dus zoveel indruk maakte hij wel.
Leuk dat juist twee jongens die altijd heel normaal doen en een zeer positieve uitstraling hebben, deze prijzen hebben gewonnen! En natuurljk ook een reclame voor het NLse voetbal die zijn uitstraling zal hebben op de andere NLse spelers.
Dit bevestigt in ieder geval mijn gebrek aan voetbalkennis. Ik zag het nooit zitten in Groningen verdediger Van Dijk. Dat is toch even anders gelopen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan