Nederlands Elftal

Ik snap wat je hier probeert aan te kaarten. Ik ben het alleen niet eens met je laatste stelling: ik vind Zyiech wel degelijk kwaliteiten hebben om bij ajax en psv een zeer bruikbare basisspeler te zijn. Ik vind hem beter dan Maher, Hendrix, Klaassen, Sinkgraven, El Ahmadi of Vejinovic. Hij is veel te duur. De enige reden dat hij nog steeds bij Twente speelt en niet bij ajax of psv.

Maar zelfs bij een volledige leegloop bij Twente is Ziyech niet verkocht. Had hij niet makkelijk naar het buitenland gekund, als die in hem geïnteresseerd zouden zijn geweest? Ik denk dat hij van dat rijtje dat je noemt inderdaad een van de betere is, zo niet de beste. Had bij PSV net zo makkelijk meegedraaid als Pröpper en zou Maher binnen no time uit de basis spelen. Maar voor Oranje is dat niet goed genoeg, aangezien alleen Klaassen überhaupt opgeroepen is en lang geen basisspeler is. Prima speler die Ziyech, voor de Eredivisie. Geen gemis als die niet voor Nederland gaat spelen. :)
 
Maar zelfs bij een volledige leegloop bij Twente is Ziyech niet verkocht. Had hij niet makkelijk naar het buitenland gekund, als die in hem geïnteresseerd zouden zijn geweest? Ik denk dat hij van dat rijtje dat je noemt inderdaad een van de betere is, zo niet de beste. Had bij PSV net zo makkelijk meegedraaid als Pröpper en zou Maher binnen no time uit de basis spelen. Maar voor Oranje is dat niet goed genoeg, aangezien alleen Klaassen überhaupt opgeroepen is en lang geen basisspeler is. Prima speler die Ziyech, voor de Eredivisie. Geen gemis als die niet voor Nederland gaat spelen. :)

Op dit moment is de eredivisie helaas het niveau van ons nationale team. De grote vedetten van weleer zijn over the hill en/of nauwelijks fit. Wat rest is middelmaat. Het is zuur, maar het is niet anders. Hopelijk worden de opleiders in Nederland eindelijk wakker en gaan we gewoon hele goede voetballers opleiden, in plaats van grijze muizen die in een systeem passen.
 
Burak Yilmaz mist restant kwalificatie. Zou dat onze redding zijn?

De vraag is of het een redding zou zijn als we het EK halen. Begrijp me niet verkeerd, ik doe niets liever dan voor Oranje juichen op een eindtoernooi. Maar ik denk dat de echte redding voor Oranje zou zijn, als we de aankomende twee potjes kansloos verliezen en alle hoeken van het veld te zien krijgen. Blind weg, Van Oostveen weg, en al die overgewaardeerde gladjakkers als Van der Wiel en Sneijder eruit kunnen gooien. Dát is in mijn optiek de redding voor Oranje.
 
De vraag is of het een redding zou zijn als we het EK halen. Begrijp me niet verkeerd, ik doe niets liever dan voor Oranje juichen op een eindtoernooi. Maar ik denk dat de echte redding voor Oranje zou zijn, als we de aankomende twee potjes kansloos verliezen en alle hoeken van het veld te zien krijgen. Blind weg, Van Oostveen weg, en al die overgewaardeerde gladjakkers als Van der Wiel en Sneijder eruit kunnen gooien. Dát is in mijn optiek de redding voor Oranje.
Dat denk ik ook, hoewel het voor een wereldster en goede jongen als Robben echt ontzettend jammer zou zijn als hij zijn laatste grote toernooi op zijn 29-30e heeft gespeeld.
 
Een bondscoach die op het bericht over de Vrij zo reageert (" dat kan er ook wel bij"...). Tja wat moet je dan als speler met zon hopeloze trainer die in woorden en daden alleen maar onmacht uitstraalt.
 
12039517_1052565644774054_8323808458675088925_n.jpg


Nu meld VZ het ook : http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=256939


Schitterend dat Marokkaanse talenten weer voor hun moederland kiezen!
 
Laatst bewerkt:
De vraag is of het een redding zou zijn als we het EK halen. Begrijp me niet verkeerd, ik doe niets liever dan voor Oranje juichen op een eindtoernooi. Maar ik denk dat de echte redding voor Oranje zou zijn, als we de aankomende twee potjes kansloos verliezen en alle hoeken van het veld te zien krijgen. Blind weg, Van Oostveen weg, en al die overgewaardeerde gladjakkers als Van der Wiel en Sneijder eruit kunnen gooien. Dát is in mijn optiek de redding voor Oranje.

Helemaal mee eens. Mooi moment om eens een grote schoonmaak te houden en van voorafaan te beginnen. Nog even een paar vernederingen dus voor NL. Ik wil dit elftal niet eens zien op een EK, zo pover is het.
 

Wikipedia over Moederland:

"Een moederland is een staat die een 'ouderlijke' vorm van voogdij uitoefent over één of meer andere staten, die het heeft gesticht of onderworpen met een koloniaal statuut, vooral wanneer die geacht worden inferieur te zijn en dus 'beschaafd' en/of tot her ware geloof bekeerd moeten."

Ik wist niet dat Marokko ooit voogdij uitoefende over Nederland. ;)

Of moet Nederland nog tot het ware geloof bekeerd worden? :unsure:
 
Wikipedia over Moederland:

"Een moederland is een staat die een 'ouderlijke' vorm van voogdij uitoefent over één of meer andere staten, die het heeft gesticht of onderworpen met een koloniaal statuut, vooral wanneer die geacht worden inferieur te zijn en dus 'beschaafd' en/of tot her ware geloof bekeerd moeten."

Ik wist niet dat Marokko ooit voogdij uitoefende over Nederland. ;)

Of moet Nederland nog tot het ware geloof bekeerd worden? :unsure:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers

:D
 
Flink op hun bek gaan, En dan. Totaal opnieuw beginnen met Seedorf als coach, Seedorf was niet populair als Coach bij Milan, Maar liet met wat hij had goed voetbal zien, Maar stond vooral overal boven. :)
 
Nu nog hopen dat ze een keertje echt wat van maken. Want Aissati, Amrabat en Bousoufa enz hebben tot nu toe maar weinig van kunnen bakken bij het Marokkaanse elftal.
Ik ben tegen de dubbele paspoorten, voetbalpaspoorten bedoel ik. Het is in een land als de VS eigenlijk ondenkbaar dat je als kind van de Mexicaanse of Chinese ouders voor het land van hun herkomst uit gaat komen, mocht je ooit topsporter worden.
 
Flink op hun bek gaan, En dan. Totaal opnieuw beginnen met Seedorf als coach, Seedorf was niet populair als Coach bij Milan, Maar liet met wat hij had goed voetbal zien, Maar stond vooral overal boven. :)
Nee, te vroeg, laat m eerst n paar jaar nog cluteainer zijn. Gaat dat goed dan mag ie van mij aan de bak.
 

Erg vreemd toch? Dat je voor een land kiest, waar je niet geboren en getogen bent? Ik snap er weinig van.

Nu nog hopen dat ze een keertje echt wat van maken. Want Aissati, Amrabat en Bousoufa enz hebben tot nu toe maar weinig van kunnen bakken bij het Marokkaanse elftal.
Ik ben tegen de dubbele paspoorten, voetbalpaspoorten bedoel ik. Het is in een land als de VS eigenlijk ondenkbaar dat je als kind van de Mexicaanse of Chinese ouders voor het land van hun herkomst uit gaat komen, mocht je ooit topsporter worden.

Ja, dat is hier toch heel vreemd. Hoe komt dat? Want in de VS is zo mogelijk nog meer discriminatie dan in Nederland.
 
Erg vreemd toch? Dat je voor een land kiest, waar je niet geboren en getogen bent? Ik snap er weinig van.



Ja, dat is hier toch heel vreemd. Hoe komt dat? Want in de VS is zo mogelijk nog meer discriminatie dan in Nederland.

Dat klopt. Zelf denk ik echter dat VS als land heeft geaccepteerd een multi-natie land/migrantenland te zijn. Dat hoort bij hun identiteit als land. Dat is in Europa niet zo omdat Europa een rijkere geschiedenis en eigen beschaving kent waar men aan vasthoudt. Dat heeft zo zijn voordelen maar zeker ook zijn nadelen. In Nederland worden niet alleen ik maar ook mijn kinderen allochtonen genoemd, sterker nog als mijn kinderen niet binnen de EU geboren zouden zijn, dan zijn zelfs hun kinderen allochtonen! Dat is natuurlijk waanzin, iets wat in de VS ondenkbaar is. Die kinderen dragen dus dagelijks zo een status met zich mee en worden daar ook dagelijks mee geconfronteerd.
Verder hebben we hier geen geboorte-beginsel, itt de VS waar het daar geboren kind gelijk een Amerikaans paspoort krijgt, ongeacht de verblijfsstatus van zijn ouders! Dus ook al zijn je ouders illegaal in de VS, als je daar geboren wordt, ben je een Amerikaan. Wanneer je de leeftijd van 16 hebt gepasseerd, dan kun je zelfs een verblijfsvergunning aanvragen voor je illegale ouders.
Woon je zelf in de VS en je ouders nog niet dan kun je de zogenaamde Green-Card aanvragen voor je ouders: dat geeft hen het recht onbeperkt in de VS te verblijven. Sterker nog: zijn zij 65 en ouder, dan krijgen zij een soort klein pensioentje van de staat.
Dit soort regels heb je in Europa niet. Mijn moeder moet nog altijd en nadat ze al 3 keer in Nederland is gewest voor een bezoek, eerst opnieuw een hele procedure doorlopen om voor 3 weken hier naar toe te kunnen, ondanks dat wij allemaal de Nederlandse nationaliteit hebben en ondanks dat men weet dat ze al drie keer hier gewest is en weer terug is gegaan.

Dat soort zaken zorgen naar mijn mening voor dankbaarheid en verbondenheid ondanks de dagelijkse discriminatie.
 
Laatst bewerkt:
Nu nog hopen dat ze een keertje echt wat van maken. Want Aissati, Amrabat en Bousoufa enz hebben tot nu toe maar weinig van kunnen bakken bij het Marokkaanse elftal.
Ik ben tegen de dubbele paspoorten, voetbalpaspoorten bedoel ik. Het is in een land als de VS eigenlijk ondenkbaar dat je als kind van de Mexicaanse of Chinese ouders voor het land van hun herkomst uit gaat komen, mocht je ooit topsporter worden.

Voor wat betreft de VS, bekijk deze lijst maar eens, vooral onder baseball en basketball, het 'voetbal van de VS'
 
Is niet helemaal eerlijk, natuurlijk, want de VS is ook het enige land waar deze sporten op "het hoogste niveau" worden beoefend.

Of zoals die schaatscoach zei: "Jullie bedenken een nieuwe sport en blazen hoog van de toren dat jullie er de beste in zijn!" (iets in die trant)
 
Terug
Bovenaan Onderaan