Nederlands Elftal

Status
Je kunt niet meer reageren.
Net even de samenvatting gekeken, maar dit was een ongelukkige wedstrijd voor Oranje.

Summerville is duidelijk je gevaarlijkste man. Durft acties te maken en kan zo een wedstrijd openbreken, die moet 100% spelen.

Malen had z’n dag niet, als die bal op de paal erin was gegaan speel je alweer snel een hele andere wedstrijd. Hij had gewoon moeten scoren later in de wedstrijd.

Gakpo heeft al een matig seizoen en viel ook weer niet echt op, zonde.

Het middenveld is op papier top, maar in de werkelijkheid valt altijd tegen. Denk dat we wat creativiteit missen. En ik denk zelfs, ook al is Reijnders/Gravenberch een veel betere speler, dat je met Kluivert moet starten in een wedstrijd tegen een stugge ploeg. Brengt toch veel creativiteit en een individuele actie waar Reijnders en Gravenberch vooral systeemvoetballers zijn die hun club ze oplegt. Die functioneren beter als je echt tegen een topland speelt.

Wieffer nooit meer op rechtsback zetten en van Hecke alleen laten starten als niet anders kan. Maar gewoon altijd met Dumfries - Timber - Van Dijk - van de Ven/Ake starten.

Verbruggen is oké maar Roefs is beter, maar die ga je nu niet meer omwisselen, want Verbruggen heeft meer ervaring en kent de verdediging beter.

Koeman is gewoon geen goeie coach op dit moment. Straalt op persco’s ook alleen maar chagrijn en arrogantie uit en houdt zich teveel vast aan oude ideeën. Ik kan me niet voorstellen dat dit positief werkt op een team.

Ik ben altijd wel fan van 4-3-3. Alleen denk dat het gewoon niet werkt met dit team. We hebben duidelijk een overload aan goede verdedigers, dus als we al niet kunnen scoren, kunnen we maar beter zorgen dat we niks tegen krijgen. 5 mans verdedig met Dumfries - Timber - Van Dijk - Ake - VDV
daar komt niemand langs en ook nog is 2 fantastische wingbacks die voor dreiging zorgen.

Hopelijk kunnen we in het WK groeien en beter worden, dit zie je wel vaker bij Oranje.
 
Roefs is beter?
Zoals je al zei: je hebt de wedstrijd niet in zijn geheel gezien…

Je kunt beter het forum lezen voor info.
Bijvoorbeeld wat Welt al schreef: Het is zo slecht dat zelfs Van Hecke positief opvalt.
 
Laatst bewerkt:
Roefs is beter?
Zoals je al zei: je hebt de wedstrijd niet in zijn geheel gezien…

Je kunt beter het forum lezen voor info.
Bijvoorbeeld wat Welt al schreef: Het is zo slecht dat zelfs Van Hecke positief opvalt.
Geen idee of dit een reactie op mij is maar ja, als je premier league kijkt zie je dat Roefs echt wel net wat beter is. Heeft daar dit seizoen meer laten zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond Malen in de eerste helft niet tegenvallen hoor. Miste één 100% kans, maar verder was hij bedrijvig en gevaarlijk. Scoren lukte alleen net niet wat ook aan goede verdedigende acties lag.
Verdedigende acties door spelers vam Algerije. Als dat al niet lukt dan vergeet het maar. Koeman zal er ook klaar mee zijn. Maar ja, Memphis, Malen, Brobbey, Weghorst, het is allemaal niveau voor hoogstens een achtste finale. Frenkie ook de meest overschatte speler van Nederland bakt er al jaren niks van. Nee het maakt niet uit wie er speelt het is niks en het wordt niks zolang we onze club sslecties blijven vullen met buitenlanders waardoor de Nederlander niet aan bod komt. Meer nationale teams hebben daar last van zoals Italië, en Engeland gaat ook die kant op.
 
In de jeugd wordt je al snel een egoïst genoemd als je gaat dribbelen. De trainers roepen aan de zijlijn: speel over speel over. Maakt zo’n speler een paar keer fouten, dan wordt ie verguisd. Zo krijg je matte, plichtmatige spelers en dan oogt het allemaal zonder gif en te lief.
In de tijd dat het team van mijn seizoen frequent door scouts bekeken werd, was er meer aandacht voor de dribbelaars dan juist de spelers met inzicht en mentaliteit.
 
Oranje speelde natuurlijk op 60%, want wie gaat er nog voluit voetballen als je naar het WK gaat de volgende dag. Dus totaal niet representatief voor waar we feitelijk staan. Dat gaan we pas zien bij de eerste poul wedstrijd.

Voor de rest. Lekker boeiend.
 
Oranje speelde natuurlijk op 60%, want wie gaat er nog voluit voetballen als je naar het WK gaat de volgende dag. Dus totaal niet representatief voor waar we feitelijk staan. Dat gaan we pas zien bij de eerste poul wedstrijd.

Voor de rest. Lekker boeiend.
Ik hoop dat dit waar is. Want als het zoals gisteren wordt kan je net zo goed niet gaan.
 
Geen idee of dit een reactie op mij is maar ja, als je premier league kijkt zie je dat Roefs echt wel net wat beter is. Heeft daar dit seizoen meer laten zien.
Ik ben ook pro Roefs. Wordt een goeie. Had gisteren een beetje cold feet. Wat weifelend bij die ene terugspeelbal. Verder niet veel te doen gehad. Goal was geen fout.
 
Ik hoop dat dit waar is. Want als het zoals gisteren wordt kan je net zo goed niet gaan.
Ik denk oprecht dat veel spelers gewoon heel willen blijven. Vooral zij die al wel weten dat ze gaan spelen. Alleen Memphis vond ik schrikbarend. Een schim van wie hij was. En hij was al geen wereldtop. Die kun je gewoon geen basis zetten. Malen wel. Die moet alleen pragmatischer voor de goal worden. Als je ze zelf niet maakt, speel dan af.
Ik denk dat als we een beetje fit blijven en niet teveel hoeven te wisselen, dat we best een leuk Oranje kunnen gaan zien. Laatste toernooi voor Virgil en Ake. Ik zou alleen geen 4-3-3 gaan spelen. Zeker niet met een Micky en Dumf die 80% van de tijd bij de achterlijn van de tegenstander staan. Aan de andere kant werd ik ook wel blij van de frisheid en onbevangenheid van Summerville.

—————Roefs—————
——Timber———Van Dijk—
Dumfries—-Frenkie—-vdVen
—Gravenberch—Reijnders-
Summerville-Malen-Gakpo
 
In de tijd dat het team van mijn seizoen frequent door scouts bekeken werd, was er meer aandacht voor de dribbelaars dan juist de spelers met inzicht en mentaliteit.
Toch zijn onze belangrijkste spelers nu spelers die snel en groot en sterk zijn. En anders snel en sterk. Langzaam (en daarom vind ik Koopmeiners ongeschikt, maar snap ik ook het niet selecteren van Joey) kan gewoon echt niet meer. Hoe technisch begaafd je ook bent. Speel je in de USA, de zandbak of in Brazilië, dan ben je gewoon ( een uitzondering daargelaten ) uitgerangeerd.
 
Ik denk oprecht dat veel spelers gewoon heel willen blijven. Vooral zij die al wel weten dat ze gaan spelen. Alleen Memphis vond ik schrikbarend. Een schim van wie hij was. En hij was al geen wereldtop. Die kun je gewoon geen basis zetten. Malen wel. Die moet alleen pragmatischer voor de goal worden. Als je ze zelf niet maakt, speel dan af.
Ik denk dat als we een beetje fit blijven en niet teveel hoeven te wisselen, dat we best een leuk Oranje kunnen gaan zien. Laatste toernooi voor Virgil en Ake. Ik zou alleen geen 4-3-3 gaan spelen. Zeker niet met een Micky en Dumf die 80% van de tijd bij de achterlijn van de tegenstander staan. Aan de andere kant werd ik ook wel blij van de frisheid en onbevangenheid van Summerville.

—————Roefs—————
——Timber———Van Dijk—
Dumfries—-Frenkie—-vdVen
—Gravenberch—Reijnders-
Summerville-Malen-Gakpo
Dus je wil geen 4-3-3 vanwege de gebrekkige bezetting achterin en vervolgens maak je een 4-3-3 met doorgeschoven backs? :zien:
 
Dus je wil geen 4-3-3 vanwege de gebrekkige bezetting achterin en vervolgens maak je een 4-3-3 met doorgeschoven backs? :zien:
Daar kwam het wel op neer idd. ;) Normaliter zou ik Ake er achterin bij zetten en dan voorin Gakpo en Malen een vrije rol geven. Te danken aan het verrassende optreden van Summerville, werd 4-3-3 toch weer een optie.
Of we moeten dispensatie krijgen om met 12 te mogen spelen.
 
Ik stel me de appgroep Til/Veerman/Schouten voor.

“Hoe is het Guus? Leuke ploeg, goede sfeer, lekkere muziek en pas je goed in de groep?”

“Guus?”

“Guuuu-uus?”
 
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar was het echt zo erg? Volgens mij had Malen wel 3x moeten scoren. De keeper van Algerije had er in ieder geval zin in. Ik maak me nog niet heel erg zorgen voor het WK als ik eerlijk ben. Slechte generale een goede voorstelling dan maar.
 
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar was het echt zo erg? Volgens mij had Malen wel 3x moeten scoren. De keeper van Algerije had er in ieder geval zin in. Ik maak me nog niet heel erg zorgen voor het WK als ik eerlijk ben. Slechte generale een goede voorstelling dan maar.
Die keeper van Algerije is de zoon van Zidane (insert verbaasd smiley)
 
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar was het echt zo erg? Volgens mij had Malen wel 3x moeten scoren. De keeper van Algerije had er in ieder geval zin in. Ik maak me nog niet heel erg zorgen voor het WK als ik eerlijk ben. Slechte generale een goede voorstelling dan maar.
Het was erg ja. Malen had er minimaal 2 moeten maken. Memphis dramatisch. Gakpo maakte ook het verschil niet. Van Hecke was goed. Maar zoals gezegd, dat is niet een speler die je als uitblinker wil zien.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan