Nederlands Elftal

Nou, Willem van Oranje was de drijvende kracht achter de revolutie. Ook voor een heel groot deel voor zijn eigen aanzien, maar zonder hem vraag ik me af of er echt een 80-jarige oorlog geweest was.

Iedereen, hoop ik.
Maar die 80-jarige oorlog zorgde juist niet voor een Nederland, maar voor een splitsing van wat nu Nederland is. Pas na Napoleon en de afscheiding van België ontstond het Nederland van nu.

Het is in ieder geval een lied met een lange historie. Je hebt altijd mensen die het willen veranderen of juist zo willen laten. Ik zeg lekker zo laten

Ja, en koning Lodewijk Napoleon. Dat ging het niet om toch? De mensen die in het gebied woonden hebben daar in die tijd als bezetting ervaren. Het haalt het standpunt niet onderuit dat Willem van Oranje een enorme rol gespeeld heeft in het ontstaan van Nederland.
Natuurlijk heeft hij een rol gespeeld, maar dat wil niet zeggen dat Nederland niet had bestaan zonder de Oranjes.

Daarnaast maakte het zuiden van Nederland geen deel uit van dat koninkrijk van Willem van Oranje, maar werd een welvarend gebied veranderd in een oorlogstoestand. En na de 80 jarige oorlog werd het zuiden als een wingewest/kolonie behandeld, tot aan het begin van de 19e eeuw. Dus ik heb er niet zoveel mee.

Natuurlijk heeft hij een rol gespeeld, maar dat wil niet zeggen dat Nederland niet had bestaan zonder de Oranjes.

Daarnaast maakte het zuiden van Nederland geen deel uit van dat koninkrijk van Willem van Oranje, maar werd een welvarend gebied veranderd in een oorlogstoestand. En na de 80 jarige oorlog werd het zuiden als een wingewest/kolonie behandeld, tot aan het begin van de 19e eeuw. Dus ik heb er niet zoveel mee.
Van dat laatste weet ik niet zoveel. Maar Breda was de thuisstad van de Oranjes. Dus ergens klinkt dat gek.

Uiteindelijk was er vast een Nederland ontstaan. Altijd Spaans blijven zo ver van Spanje was ook vreemd geweest. Maar dat Oranje de drijvende kracht achter de revolutie was, staat voor mij als een paal boven water.

Het heeft even geduurd maar hij stopt, zoals de Engelsen zeggen 'the end of an era'.

Ik mag hopen dat ie daar een twitterbotje voor had ofzo.
Anders is het wel heul sneu :S:

Maarre... Die Mexicaanse verdediger had gewoon niet op Arjen zn tenen moeten gaan staan. Eigen schuld :sneaky:

Het heeft even geduurd maar hij stopt, zoals de Engelsen zeggen 'the end of an era'.
Dit was eigenlijk niet eens het moment dat mij het meest is bijgebleven van dat WK. Vooral de gescheurde anus van Mascherano waardoor we de finale niet haalden spookt nog wel eens door mijn hoofd.

Terug
Bovenaan Onderaan