NEC

Goed. Daar zal ik nooit meer vanaf komen. :(
Waarom doet dat je pijn? Het steekt je enorm, dat merk ik aan je. Welke ervaring laat het altijd uitdraaien op Krezip? Hoe diep zit het Remy, hoe diep? Zeg het me. Dan kunnen we er aan werken... Dan kunnen we een behandelplan opstellen. Actief omgaan met emoties, blootstelling of praten? Vertel het, lucht je hart! Dat lucht op, eindelijk die last van je schouders. Er is een toekomst zonder, en die gun ik je.

Prachtige stad verder, Nijmegen, ik wil er nooit meer weg. Maar NEC... leuk clubje. Ik gun het iedere club, op PSV en Roda na, meer om te degraderen dan NEC.
Nee hoor, ik ben stressvrij waar het Krezip aangaat. Maar ik vind het heerlijk om dat af en toe te roepen. Het is iets basaals. Ik stel me voor dat een beer dezelfde bevrediging ervaart, door af en toe met z'n rug tegen een boom te schurken. Pure weldaad. :D
 
Even vooruitkijkend op het einde van de competitie: in de laatste speelronde staat Ajax - NEC op het programma. Stel Ajax laat hier en daar nog wat punten liggen, en de laatste wedstrijd van het seizoen bepaalt of Ajax of Vitesse kampioen wordt. En NEC moet winnen om in de eredivisie te blijven. Wat zou NEC doen?

Winnen en Vitesse kampioen maken?
Verliezen waardoor Vitesse tweede wordt, maar zij zelf degraderen?
 
Even vooruitkijkend op het einde van de competitie: in de laatste speelronde staat Ajax - NEC op het programma. Stel Ajax laat hier en daar nog wat punten liggen, en de laatste wedstrijd van het seizoen bepaalt of Ajax of Vitesse kampioen wordt. En NEC moet winnen om in de eredivisie te blijven. Wat zou NEC doen?

Winnen en Vitesse kampioen maken?
Verliezen waardoor Vitesse tweede wordt, maar zij zelf degraderen?

Die gaan echt niet verliezen zodat geen kampioen wordt. En sowieso is dit onmogelijk, want aan het eind van de competitie staan wij 2e :D
 
Even vooruitkijkend op het einde van de competitie: in de laatste speelronde staat Ajax - NEC op het programma. Stel Ajax laat hier en daar nog wat punten liggen, en de laatste wedstrijd van het seizoen bepaalt of Ajax of Vitesse kampioen wordt. En NEC moet winnen om in de eredivisie te blijven. Wat zou NEC doen?

Winnen en Vitesse kampioen maken?
Verliezen waardoor Vitesse tweede wordt, maar zij zelf degraderen?

Zulke zaken spelen alleen bij supporters.
 
Even vooruitkijkend op het einde van de competitie: in de laatste speelronde staat Ajax - NEC op het programma. Stel Ajax laat hier en daar nog wat punten liggen, en de laatste wedstrijd van het seizoen bepaalt of Ajax of Vitesse kampioen wordt. En NEC moet winnen om in de eredivisie te blijven. Wat zou NEC doen?

Winnen en Vitesse kampioen maken?
Verliezen waardoor Vitesse tweede wordt, maar zij zelf degraderen?

Haha!

Alsof NEC veel te kiezen heeft. Grapjas.
 
Haha!

Alsof NEC veel te kiezen heeft. Grapjas.

Als Roda de laatste wedstrijd nog ingehaald kan worden, maar NEC speelt tegen ajaks. Op een of andere wonderlijke manier staan wij op de 2e plaats en kunnen we ajaks nog inhalen op de laatste speeldag, maar dan moet NEC winnen van ajaks. Roda staat met 2-0 achter tegen Go Ahead en is dus afhankelijk van de wedstrijd bij NEC, waar het 1-1 staat. Hoop je dan toch dat NEC wint zodat wij kampioen worden, maar Roda degradeert? :D
 
Als Roda de laatste wedstrijd nog ingehaald kan worden, maar NEC speelt tegen ajaks. Op een of andere wonderlijke manier staan wij op de 2e plaats en kunnen we ajaks nog inhalen op de laatste speeldag, maar dan moet NEC winnen van ajaks. Roda staat met 2-0 achter tegen Go Ahead en is dus afhankelijk van de wedstrijd bij NEC, waar het 1-1 staat. Hoop je dan toch dat NEC wint zodat wij kampioen worden, maar Roda degradeert? :D

Dus én PSV kampioen, én ajax verspeelt de titel, én ze verliezen, én Roda degradeert? Maar dan de hele zomer pokkeweer?

Ik zet alvast de verwarming aan...:D
 
Waar is het mededogen met mijn tere zieltje gebleven? Het was een kleine ramp dat we van Roda JC verloren. ;)

Oh ja, ik lees hier de meest bizarre scenario's voor de laatste speeldag. Jullie moeten in Hollywood solliciteren! Ik zal jullie even een m.i. heel wat waarschijnlijker slotdag van de competitie schetsen aangaande NEC:
Op de laatste speeldag is Ajax allang kampioen en zal men de wedstrijd tegen NEC laten lopen. NEC pakt de 3 punten in Amsterdam en zal tenminste nacompetitie spelen. Geen rechtstreekse degradatie dus.

PS: Geel-zwarte shirts (Vitesse, NAC en Roda JC) zijn echt veel en veel lelijker dan het goddelijke Rood-Zwart en Groen!
 
Waar is het mededogen met mijn tere zieltje gebleven? Het was een kleine ramp dat we van Roda JC verloren. ;)

Oh ja, ik lees hier de meest bizarre scenario's voor de laatste speeldag. Jullie moeten in Hollywood solliciteren! Ik zal jullie even een m.i. heel wat waarschijnlijker slotdag van de competitie schetsen aangaande NEC:
Op de laatste speeldag is Ajax allang kampioen en zal men de wedstrijd tegen NEC laten lopen. NEC pakt de 3 punten in Amsterdam en zal tenminste nacompetitie spelen. Geen rechtstreekse degradatie dus.

PS: Geel-zwarte shirts (Vitesse, NAC en Roda JC) zijn echt veel en veel lelijker dan het goddelijke Rood-Zwart en Groen!

Als zwart goddelijk is, dan is het shirt van Vitesse ook deels goddelijk. Daarbij bestaat het NEC shirt voor 1/3 uit zwart en het shirt van Vitesse voor 1/2 uit zwart, waardoor het shirt van Vitesse goddelijker is dan dat van NEC :D
 
Als zwart goddelijk is, dan is het shirt van Vitesse ook deels goddelijk. Daarbij bestaat het NEC shirt voor 1/3 uit zwart en het shirt van Vitesse voor 1/2 uit zwart, waardoor het shirt van Vitesse goddelijker is dan dat van NEC :D

Het is niet alleen zwart, maar de combinatie van zwart met rood en groen. Wat is er nou lelijk aan mijn NEC-wedstrijdshirt (ik heb het maar even uit de kast gehaald en gefotografeerd):

5321a97c57bb0-2014-02-23_09.00.45.jpg


In deze zware tijden gaat het vooral om het laatste couplet uit ons clublied!

Weer trekken wij ten strijde


Muziek: J. de Vos - Tekst: E. Schepers


Daar, aan de boorden van de Waal
ligt de oude Keizerstad,
die door de eeuwen heen de taal
des Keizers nooit vergat.
Die taal van vechten voor het doel
kregen wij van hen mee,
met het juist beleid, de hoofden koel
vechten voor N.E.C.

Refrein:
Weer trekken wij ten strijde
voor ons rood, zwart en groen,
vechten te allen tijde
N.E.C. wordt kampioen!
Vechten te allen tijde
N.E.C. wordt kampioen!

Kom mannen, hou de kleuren hoog
van Goffert, van club en stad!
Blijf vechten, hou 't doel in 't oog
al zit het soms niet glad!
Breng Nijmegen steeds hoger op
't is 't aan de stad verplicht!
Neem N.E.C. mee naar de top
de strijd hier op gericht.

Refrein

En valt de strijd niet altijd mee
verliest dan toch nooit de moed!
Hou hoog de naam van N.E.C.
in voor en tegenspoed!
Laat steeds weer weten in het land
waar N.E.C. behoort,
denk steeds aan de sportieve kant
zowel in daad als woord.

Refrein
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat "Jiba Vakanties" er zelf achteraf opgeplakt? Lekker geintegreerd in het shirt...

We hebben niet allemaal zoveel geld als bv. PSV en Ajax. De shirtsponsor wisselt (en wisselde) nogal eens en dan kon NEC zich niet telkens nieuwe shirts veroorloven. Dan werd er geplakt en geknipt. Dat is toch ook juist het leuke aan dit clubje. Een beetje in de eredivisie blijven door oude kranten op te halen, zal ik maar zeggen. Gewoon een hele sympathieke club! (Y)

PS: Dit is het originele NEC eredivisie wedstrijdshirt van mijn neef geweest. Dus mét 'opgeplakt' sponsorlogo JIBA.
 
Laatst bewerkt:
We hebben niet allemaal zoveel geld als bv. PSV en Ajax. De shirtsponsor wisselt (en wisselde) nogal eens en dan kon NEC zich niet telkens nieuwe shirts veroorloven. Dan werd er geplakt en geknipt. Dat is toch ook juist het leuke aan dit clubje. Een beetje in de eredivisie blijven door oude kranten op te halen, zal ik maar zeggen. Gewoon een hele sympathieke club! (Y)

Ik help je hopen dat ze er in blijven...
 
Over kleuren gesproken: wat mij in Nijmegen het meeste verbaasde was dat de kleuren van Knotsenburg (Nijmegen tijdens carnaval) jarenlang geel-zwart waren. Dat is sinds een tijdje aangepast inmiddels :)

Ik hoop ook dat NEC er in blijft overigens. En verwacht dat zij aan lijfsbehoud inderdaad zwaarder tillen dan aan een eventuele titel van de Arnhemmers. Maar op de tribunes in de Goffert zal het wel pijn doen, mocht het daadwerkelijk zo lopen!
Maar goed: als PSV zaterdag in Arnhem wint, is er van zo'n scenario ook helemaal geen sprake. Degene die in Arnhem wint zaterdag, wordt (minimaal) tweede dit seizoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan