Natuur en milieu

Goede posts. Maar tijdrovend.

Ja, ook voor mezelf. Soms ga ik te veel op in de materie en lijkt het me leuk om te delen, maar het verliest idd wel een beetje z'n waarde als er te veel van dit soort posts komen. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt om dit soort lange posts te beperken tot een maximum aantal van 1 per week. Ook wat prettiger voor jullie:giggle: Het is tenslotte ook in de eerste plaats een voetbalforum, ware het niet dat daar op dit moment niet zo veel over te praten valt..
 
Ja, ook voor mezelf. Soms ga ik te veel op in de materie en lijkt het me leuk om te delen, maar het verliest idd wel een beetje z'n waarde als er te veel van dit soort posts komen. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt om dit soort lange posts te beperken tot een maximum aantal van 1 per week. Ook wat prettiger voor jullie:giggle: Het is tenslotte ook in de eerste plaats een voetbalforum, ware het niet dat daar op dit moment niet zo veel over te praten valt..
Ik vind deze doordachte posts heel interessant, dus stop er niet mee. Ik heb er alleen niet altijd tijd voor.
 
Ja, ook voor mezelf. Soms ga ik te veel op in de materie en lijkt het me leuk om te delen, maar het verliest idd wel een beetje z'n waarde als er te veel van dit soort posts komen. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt om dit soort lange posts te beperken tot een maximum aantal van 1 per week. Ook wat prettiger voor jullie:giggle: Het is tenslotte ook in de eerste plaats een voetbalforum, ware het niet dat daar op dit moment niet zo veel over te praten valt..
Ach, als mensen geen zin hebben om het te lezen, lezen ze het gewoon niet toch?
 
[DISCLAIMER - weer een lang verhaal. Ik hoop niet dat door mijn toedoen straks een forumregel wordt ingelast die een restrictie aan de lengte van een post oplegt:unsure: Mocht die wel in aantocht zijn, dan bied ik de rest alvast mijn excuses aan.

Nergens was deze verschuiving zichtbaarder dan in Europa, waar de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie (Ursula von der Leyen) een green deal en een doel voor Europa opsomde om in 2050 koolstof-neutraal te zijn als haar topprioriteiten.
  • Uiteindelijk zal de volledige impact van het virus op de klimaatverandering worden bepaald door de vorm van de stimuleringsmaatregelen die in een post-COVID-universum zijn genomen. In de nasleep van de financiële crisis van 2008 zorgden de energie-intensieve stimuleringsmaatregelen die daarop volgden, met name in China, voor een hogere uitstoot. Sindsdien is de heersende wijsheid dat bezorgdheid over het milieu uit het raam verdwijnt als gevolg van een enorme economische schok. Er is een scenario waarin er een sprankje groei is; zal China nieuwe energiecentrales bouwen? Zal Trump de milieunormen terugdraaien? Dat debat zou eigenlijk moeten beginnen...
Excuses absoluut niet nodig. Met plezier gelezen.

Die stimuleringsmaatregelen zijn essentieel. Ik heb er vertrouwen in dat de EU de transitie moet kunnen versnellen, door ze de stimuleringsmaatregelen een groen karakter te geven.

De tijd is er rijp voor. Dat een kabinet met een VVD premier en het CDA in de coalitie, boeren aanspreekt op hun verantwoordelijkheid jegens de leefomgeving, had niemand geloofd 10 jaar geleden. Ze hadden je voor gek verklaard.

Tijden en inzichten veranderen écht. Alhoewel het mij nog te langzaam gaat. Maar dat is persoonlijk.

Over de rest van de wereld:
Op veel plekken in de wereld kijkt men hier anders naar. Ik denk niet je kan verwachten dat Brazilië, India, China en Afrika én kunnen stimuleren én kunnen hervormen.

En in de US wordt in november besloten welke kant het op gaat. Nog 4 jaar het klimaatprobleem ontkennen?
Of eindelijk een keer vernieuwen en moderniseren?

Europa zal hoe dan ook het voortouw moeten nemen.
 
De wereld vindt miljarden om te besteden aan de impact van COVID omdat de problemen van een acute aard zijn, maar een fractie daarvan wordt geïnvesteerd in het voorkomen van klimaatverandering, die uiteindelijk veel schadelijker zal zijn voor iedereen op aarde.

Oof.

Mens > Natuur, dus niet heel gek dat men liever investeert in een vaccin tegen een natuurlijk virusje dan in oplossingen tegen de door mens veroorzaakte onnatuurlijke problemen. Gaat helaas nog lang duren voordat wereldleiders overtuigd zijn dat mens natuur nodig heeft en dat de vergelijking Mens = Natuur of zelfs Mens < Natuur van toepassing is :confused:

Over u post zelf, interessante opsomming van stikstofuitstoot. Om heel precies te zijn, de stikstofoxiden. Misschien dat de overheid wegenbelasting omhoog kan gooien en het extra geld kan inzetten tegen stikstofuitstoot. En sowieso fietsen stimuleren. Van der zotten hoeveel mensen bij mij op het werk met de auto komen, terwijl ze in een radius van 10km wonen. Ik heb zelf nagedacht over het OV links laten liggen en op vrijdag en zondag met de fiets van Wageningen naar Keldonk te gaan en andersom. Als Ome Duo mij in plaats van weekend OV een vergoeding geeft op een racefiets dan zou ik het zo doen. Ben bang dat mijn stalen rakker de rit van ruim 60km niet overleeft :geek:
 
Mag ik lachen?

"De mens is superieur"
"De mens overstijgt de regels van evolutie"

Dat terzijde vraag ik me af of dit fataal is voor andere organismen. Dan bedoel ik met name warmbloedige dieren, neem aan dat koelbloedige hierop beter aangepast zijn.
 
Grootste belasting voor de natuur en milieu is de mens, maar de verwachting is dat de bevolking gaat krimpen

artikel

Vraag mij wel af of we die tijd tot 2100 zonder kleerscheuren doorkomen.
 
Grootste belasting voor de natuur en milieu is de mens, maar de verwachting is dat de bevolking gaat krimpen

artikel

Vraag mij wel af of we die tijd tot 2100 zonder kleerscheuren doorkomen.
Krimpen, nadat we eerst groeien tot bijna 10 miljard.

Wel positief dat dat ze zeggen dat de samenleving gereorganiseerd moet worden, in plaats van vrouwen aansporen meer kinderen te krijgen zoals vaak gebeurt.
 
Grootste belasting voor de natuur en milieu is de mens, maar de verwachting is dat de bevolking gaat krimpen

artikel

Vraag mij wel af of we die tijd tot 2100 zonder kleerscheuren doorkomen.

"If you can't [find a solution] then eventually the species disappears, but that's a few centuries away."

Dat is wel een behoorlijk onzinnige stelling natuurlijk.

Het gehele artikel is wel erg het negatieve aan het belichten. Laten we vooral blij zijn dat het een keer gaat krimpen.
Natuurlijk brengt dat moeilijkheden met zich mee, maar die staan denk ik in het niet bij de moeilijkheden die ons te wachten staan bij constante groei.
Als de populatie weer zo is dat de aarde en haar systemen het weer prima kunnen hebben, zal ook de reproductie weer toenemen. Gaat het niet zo met alle populaties (zoog)dieren?
 
Kennen jullie wellicht de strips van First Dog on the moon (in the guardian), een australische strip-maker. Ik vond die van vandaag wel tof (en leuk nieuws mag ook gedeeld worden). link

In het kort: een creatieve manier om een heel klein vogeltje; de tasmaanse diamantvogel, te redden dat, o.a. doordat vrijwel alle jongen in hun nest werden opgegeten door maden, met uitsterven bedreigd is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan