Natuur en milieu

Als dat bij rustig vrijgeven aantoonbaar effect zou hebben dan is dat t bewijs voor homeopathie. Moet je t wel op een plek laten gaan waar voldoende stroming zodat de verspreiding en daarmee verdunning gegarandeerd is, dus niet in een baai met stilstaand water.

Het is geen paniek, want er komen dagelijks nog duizenden liters bij, het is dus een doorgaand proces. Om het veilig in zee te lozen, moet het eerst gefilterd en verdunt worden. Dan nog met droge ogen zeggen dat het de beste oplossing is, is kolder van de bovenste plank. Het is de enige betaalbare oplossing die hoe dan ook lokaal ongelooflijk veel schade zal toebrengen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zoete water zich gaat mengen met zout water, vaak mengt dat helemaal niet goed. Daarnaast beweegt de zee 6 uur de ene kant op en dan weer 6 uur de andere kant op. Deze bak homogeen water wordt relatief weinig met elkaar vermengt, en laat alleen zijn afval achter op plekken waar de stroming dusdanig is dat het als ware gevangen wordt.
 
Het is geen paniek, want er komen dagelijks nog duizenden liters bij, het is dus een doorgaand proces. Om het veilig in zee te lozen, moet het eerst gefilterd en verdunt worden. Dan nog met droge ogen zeggen dat het de beste oplossing is, is kolder van de bovenste plank. Het is de enige betaalbare oplossing die hoe dan ook lokaal ongelooflijk veel schade zal toebrengen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zoete water zich gaat mengen met zout water, vaak mengt dat helemaal niet goed. Daarnaast beweegt de zee 6 uur de ene kant op en dan weer 6 uur de andere kant op. Deze bak homogeen water wordt relatief weinig met elkaar vermengt, en laat alleen zijn afval achter op plekken waar de stroming dusdanig is dat het als ware gevangen wordt.
Check ff mijn aanvulling over de hoeveelheid t.o.v. de oceaan aldaar. Mengt t moeilijk met zout water? Nah, van tevoren zout aan het water toevoegen om de karakteristieken zo dicht mogelijk bij zeewater te brengen. Is geen rocketscience. Wel straling en dat is eng. Net zoals de stoomlocomotief eng werd gevonden.
 
Het is geen paniek, want er komen dagelijks nog duizenden liters bij, het is dus een doorgaand proces. Om het veilig in zee te lozen, moet het eerst gefilterd en verdunt worden. Dan nog met droge ogen zeggen dat het de beste oplossing is, is kolder van de bovenste plank. Het is de enige betaalbare oplossing die hoe dan ook lokaal ongelooflijk veel schade zal toebrengen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zoete water zich gaat mengen met zout water, vaak mengt dat helemaal niet goed. Daarnaast beweegt de zee 6 uur de ene kant op en dan weer 6 uur de andere kant op. Deze bak homogeen water wordt relatief weinig met elkaar vermengt, en laat alleen zijn afval achter op plekken waar de stroming dusdanig is dat het als ware gevangen wordt.
Hangt er ook compleet vanaf wat voor deeltjes het zijn. Kleine deeltjes bewegen veel makkelijker door een medium dmv diffusie, dus die mengen prima. Blijft dus dat we veel te weinig weten. Jij weet blijkbaar dat het ongelooflijk veel schade zal toebrengen. Ik heb daar nog te weinig informatie over. Over welke radioactieve kernen hebben we het? Wat voor straling (alpha, beta, gamma)? Wat is de hoeveelheid daarvan? Zijn de elementen opneembaar door organismen of niet?
 
Nah, van tevoren zout aan het water toevoegen om de karakteristieken zo dicht mogelijk bij zeewater te brengen. Is geen rocketscience

Zeewater is veel meer dan een beetje zout. Jet zoals kraanwater veel meer is dan wat zoet water. Deze gedachtegang is veel te simpel. Water laat zich niet zomaar leiden of reproduceren. Het zit vol met bacteriën, algen enzovoorts, die dood zullen gaan. Wat dat voor effect zal hebben kunnen we een beetje zien door te kijken naar het lozen van ballastwater van schepen.

Doordat er schepen met ballastwater van het ene naar het andere continent voeren zijn er allerlei exotische dieren meegekomen, die funest zijn voor de lokale flora en fauna. Een heel mooi voorbeeld zijn de Japanse oesters die we zelf hebben uitgezet in België en Nederland en nu ene groot probleem zijn voor de lokale fauna.
 
Hangt er ook compleet vanaf wat voor deeltjes het zijn. Kleine deeltjes bewegen veel makkelijker door een medium dmv diffusie, dus die mengen prima. Blijft dus dat we veel te weinig weten. Jij weet blijkbaar dat het ongelooflijk veel schade zal toebrengen. Ik heb daar nog te weinig informatie over. Over welke radioactieve kernen hebben we het? Wat voor straling (alpha, beta, gamma)? Wat is de hoeveelheid daarvan? Zijn de elementen opneembaar door organismen of niet?
Vanuit t bericht op AJ is t vooral tritium.

Tritium is considered to be relatively harmless because it does not emit enough energy to penetrate human skin. But when ingested it can raise cancer risks, a Scientific American magazine article said in 2014.
 
Zeewater is veel meer dan een beetje zout. Jet zoals kraanwater veel meer is dan wat zoet water. Deze gedachtegang is veel te simpel. Water laat zich niet zomaar leiden of reproduceren. Het zit vol met bacteriën, algen enzovoorts, die dood zullen gaan. Wat dat voor effect zal hebben kunnen we een beetje zien door te kijken naar het lozen van ballastwater van schepen.

Doordat er schepen met ballastwater van het ene naar het andere continent voeren zijn er allerlei exotische dieren meegekomen, die funest zijn voor de lokale flora en fauna. Een heel mooi voorbeeld zijn de Japanse oesters die we zelf hebben uitgezet in België en Nederland en nu ene groot probleem zijn voor de lokale fauna.
Invasieve exoten is zeker een groot probleem (zie Japanse Duizendknoop), maar snap even de link met licht nucleair water niet?
 
Jij weet blijkbaar dat het ongelooflijk veel schade zal toebrengen

De zee is al omgeven met vervuiling door de mens, waarom dan nog een extra vervuiling toevoegen? He is een belachelijk idee om iets wat vervuiling teweeg brengt in de oceaan te dumpen.

Verder zie post van der jaufe, alle vissen krijgen water binnen en dus extra kanker. Leuk idee, van de Japanners.
 
Invasieve exoten is zeker een groot probleem, maar snap even de link met licht nucleair water niet?

Je doet exact hetzelfde, het verstoren ervan een biodiversiteit in een lokale omgeving, waarbij een natuurlijke vijand verdwijnt en dus 1 of een 2 soorten een gigantische overhand kunnen krijgen en daarmee de hele biodiversiteit verstoort wordt.
 
De zee is al omgeven met vervuiling door de mens, waarom dan nog een extra vervuiling toevoegen? He is een belachelijk idee om iets wat vervuiling teweeg brengt in de oceaan te dumpen.

Verder zie post van der jaufe, alle vissen krijgen water binnen en dus extra kanker. Leuk idee, van de Japanners.
a. zijn vissen vatbaar voor kanker, werkt t lijf hetzelfde?
b. is de dosis van zo'n deeltje überhaupt genoeg om kanker te veroorzaken?
 
btw, ook dit mist bij het bericht van NU.nl. Alsof ze met een actieve lobby tegen nucleair bezig zijn

The ALPS process removes most of the radioactive isotopes to ensure the wastewater meets international safety guidelines.

Je bent er mee bekend dat koelwater bij Borssele ook gewoon het open water in gaat? Gezien t gegeven dat Vlissingen nog steeds niet uit bloeddorstige zombies bestaat zal t allemaal wel meevallen.
 
a. zijn vissen vatbaar voor kanker, werkt t lijf hetzelfde?
b. is de dosis van zo'n deeltje überhaupt genoeg om kanker te veroorzaken?

Alleen al de kans dat het kan gebeuren moeten we uitsluiten. We hebben onze mond vol van de aarde redden, maar radioactief water lozen geen probleem. Dat is hetzelfde als eisen stellen aan auto's maar niet aan vrachtwagens. Het slaat allemaal weer als een koe op een varken het beleid van de wereld.
Dat is wat mij boos maakt, we staan op een keerpunt in de geschiedenis voor het behouden van een fatsoenlijk leefbare aarde (waar 60 plus in de schaduw in Afrika niet gehaald gaat worden), en we doen dit soort dingen en nog erger men praat het goed.
 
Je bent er mee bekend dat koelwater bij Borssele ook gewoon het open water in gaat

En je bent ervan bewust dat het koelwater in Borsele niet in direct contact staat met de nucleaire deeltjes, wat wel het geval is in Japan?

Dat is het vergelijken van 2 auto's waarbij er 1 in de een kapotte motor heeft is en 1 nog in goede staat en dan zeggen, het zijn allebei auto's zonder problemen.
 
Vanuit t bericht op AJ is t vooral tritium.
Betastraling dus. Halfjarentijd van ruim 12 jaar, ook dat valt wel mee. Mits de hoeveelheden niet te groot zijn, natuurlijk.
De zee is al omgeven met vervuiling door de mens, waarom dan nog een extra vervuiling toevoegen? He is een belachelijk idee om iets wat vervuiling teweeg brengt in de oceaan te dumpen.

Verder zie post van der jaufe, alle vissen krijgen water binnen en dus extra kanker. Leuk idee, van de Japanners.
Alles gaat toch om de hoeveelheid? Als het minder is dan de achtergrond straling, dan is er toch niet zoveel aan de hand?
 
En je bent ervan bewust dat het koelwater in Borsele niet in direct contact staat met de nucleaire deeltjes, wat wel het geval is in Japan?

Dat is het vergelijken van 2 auto's waarbij er 1 in de een kapotte motor heeft is en 1 nog in goede staat en dan zeggen, het zijn allebei auto's zonder problemen.
Heb verder gelezen ja, niet vergelijkbaar.
 
Maar met al jouw vliegen zou ik maar geen geigerteller meenemen in t vliegtuig Teamspirit krijg je mogelijk al meer voor je kiezen dan de gemiddelde vis bij Japan.
Neem aan dat je vroeger ook niet voor de ouwe beeldbuis zat en dat een röntgenfoto niet aan jou besteed is?
 
Alles gaat toch om de hoeveelheid? Als het minder is dan de achtergrond straling, dan is er toch niet zoveel aan de hand?

Nee, elke stukje plastic of radioactief afval wat in de natuur terecht komt is er 1 te veel.

En het argument minder dan achtergrond straling, zullen we die overboord gooien? Dan kan ik ook zeggen mijn houtkachel stoot minder uit dan een bosbrand dus is het goed voor het milieu. Een tenenkrommend slecht argumejt on iets recht te praten wat krom is.
 
Maar met al jouw vliegen zou ik maar geen geigerteller meenemen in t vliegtuig Teamspirit krijg je mogelijk al meer voor je kiezen dan de gemiddelde vis bij Japan.
Neem aan dat je vroeger ook niet voor de ouwe beeldbuis zat en dat een röntgenfoto niet aan jou besteed is?

Het vliegen is inderdaad een risico, maar tot nu toe zie ik weinig andere opties.

En als ik vroeger mijn kennis van nu had dan had ik anders gekeken naar een beeldbuis.

En het vergelijken van noodzakelijke zaken als een röntgenfoto met het moedwillig lozen van kernafval is een mank lopende vergelijking. Het ene is voor je gezondheid (bijvoorbeeld het tijdig vinden van een rotte kies) het andere is het verplaatsen van een een afvalstroom.

Ik zeg ook niet dat Japan het alleen moet oplossen, ik denk dat kennis en kunde uit CERN enorm goed gebruikt zou kunnen worden.
 
ff wat anders, zijn tig testen gehouden bij het Atol Bikini, daar heb je het dus over n net ff andere niveau van straling. En toch kan ik niks vinden over aangetast zeeleven. Zelfde geldt voor de wateren bij Tjernobyl.

Kortom, effecten van straling op waterleven is anders dan bij mensen. De waarde bij Bikini ten gevolge 23 nucleaire testen zal niet lager liggen dan dit zeer verdunde water met Tritium wat een relatief lage halfwaardetijd kent. En ook daar wordt bij schade aan het milieu alleen gesproken over de olie uit schepen e.d..
 
Laatst bewerkt:
Nee, elke stukje plastic of radioactief afval wat in de natuur terecht komt is er 1 te veel.

En het argument minder dan achtergrond straling, zullen we die overboord gooien? Dan kan ik ook zeggen mijn houtkachel stoot minder uit dan een bosbrand dus is het goed voor het milieu. Een tenenkrommend slecht argumejt on iets recht te praten wat krom is.
Er blijft toch zoiets als significantie? Als je 1 miljoenste toevoegt aan iets, dan is dat toch niet significant? En als je zo puristisch bent, dan snap ik niet dat je dan nog wel auto rijdt, vliegt, in de transportsector zit etc.

EDIT: Hoezo weten ze bij CERN nou veel van viskanker dan?
 
Er blijft toch zoiets als significantie? Als je 1 miljoenste toevoegt aan iets, dan is dat toch niet significant? En als je zo puristisch bent, dan snap ik niet dat je dan nog wel auto rijdt, vliegt, in de transportsector zit etc.

EDIT: Hoezo weten ze bij CERN nou veel van viskanker dan?
T neigt naar homeopathie om 1 miljoenste deel toe te voegen, dan werkt t toch juist :unsure: :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan