NAC Breda - PSV | Zaterdag 29 september | Eindstand 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wat kon Viergever daar nu aan doen bal springt vanaf lichaam tegen zn hand
Jongens de bal komt via de knie van Viergever op z'n arm, het is ongelukkig, maar hij haalt er geen voorzet uit met de arm.
Dan is het toch een penalty? Komen we goed weg, poeff
Bij nader inzien blijkt het eerder wat ongelukkig inderdaad
Dat is het niet per definitie toch, bal naar de hand is penalty, bal gaat via de knie van Viergever naar de hand
Ach ik herinner mij die knullige penal die wij eerder dit seizoen meekregen toen Bergwijn die bal van een halve meter op iemands hand schoot

Voor de ophef: de geldende definitie van hands:
Er moet sprake zijn van het opzettelijk spelen van de bal. Als de bal niet opzettelijk geraakt wordt, is het dus geen hands. Wel kan er sprake zijn van voorwaardelijke opzet: als de speler die de bal met arm of hand beroert zijn arm op een positie houdt dat hij zou moeten kunnen begrijpen dat een handsbal het gevolg kan zijn. Als een speler opspringt en zich met zijn armen breed maakt, is het dus wel degelijk hands als daar vervolgens tegenaan geschoten wordt.

Correct beoordeeld in dit geval, geen hands. Al was ik zeer opgelucht dat dit ook daadwerkelijk de constatering van scheids/VAR was in dit geval.
 
Zo nac uit ook gehad en gewonnen...

Het zegt wel wat die vervelende uitwedstrijden gewonnen..

Ajax staat nog.op 0-0, hoeft maar een keer te vallen voor fortuna he ;)
 
Zowel Luuk als Mark geeft PSV vanavond tegen NAC een 8,5 als cijfer .....dan moet de wedstrijd tegen Ajax minimaal een 10+ zijn geweest.....het is maar goed dat Mark gekozen heeft voor een loopbaan als trainer/ coach I.p.v. een carrière als docent in het voortgezet onderwijs, want dan zou het haast niet mogelijk zijn om bij leraar Van Bommel lager dan een 6,0 te scoren....
 
“Op basis van werklust, karakter, inzet en geloof geef ik mijn ploeg een acht en half”, aldus Van Bommel, die het niet eens was met de analyse dat PSV niet goed speelde. “Het moeilijke aan dit soort wedstrijden is geduld hebben. Geduld is niet langzaam spelen, maar op de juiste momenten de juiste keuzes maken. Het was heel moeilijk om de juiste spelers in balbezit te krijgen, voor rust lukte dat een paar keer. In de tweede helft werden zijn wat vermoeider, toen lukte het beter.”
 
De handssituatie is dus net uitgelegd door Mark en Higler bij Fox. De bal tegen de hand komt van het eigen lichaam en dan is het geen hands. Tijdens het WK was er een soortgelijke situatie.
 
“Op basis van werklust, karakter, inzet en geloof geef ik mijn ploeg een acht en half”, aldus Van Bommel, die het niet eens was met de analyse dat PSV niet goed speelde. “Het moeilijke aan dit soort wedstrijden is geduld hebben. Geduld is niet langzaam spelen, maar op de juiste momenten de juiste keuzes maken. Het was heel moeilijk om de juiste spelers in balbezit te krijgen, voor rust lukte dat een paar keer. In de tweede helft werden zijn wat vermoeider, toen lukte het beter.”
Ben benieuwd als het 0-0 was gebleven wat voor cijfer hij dan PSV zou toekennen?
Tot de 0-1 vond ik het maar een mager 6-je. Overigens waren we wel de iets betere ploeg tot die goal van de Jong.
 
Ben benieuwd als het 0-0 was gebleven wat voor cijfer hij dan PSV zou toekennen?
Tot de 0-1 vond ik het maar een mager 6-je. Overigens waren we wel de iets betere ploeg tot die goal van de Jong.

Zoals zo vaak gezegd: "als" ligt op het kerkhof en bestaat dus niet. Zeker in topsport zijn geen excuses mogelijk en zijn "als" redeneringen onwenselijk.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan