NAC Breda - PSV | Zaterdag 29 september | Eindstand 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
4MkcazI.png


Onderlinge ontmoetingen
Afgelopen seizoen verloor NAC Breda beide ontmoetingen met PSV en kreeg daarin 9 doelpunten tegen (thuis 1-4, uit 5-1).
NAC Breda won 5 van de laatste 8 thuiswedstrijden tegen PSV in de Eredivisie (W5-G0-V3).
PSV won de laatste 2 Eredivisie-ontmoetingen in Breda. De laatste keer dat PSV vaker opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden won in Breda was van 1977-1981 (toen 5).
Vorig seizoen won PSV met 1-4 in Breda door goals van Steven Bergwijn (17'), Marco van Ginkel (60'), Hirving Lozano (69') en Jorrit Hendrix (87'). Tussendoor scoorde Thierry Ambrose voor NAC uit een strafschop (41').
De laatste Eredivisie-zege van NAC op PSV was op 10 november 2013, toen NAC thuis met 2-1 won door 2 goals van Kees Kwakman (67' en 80'). Jürgen Locadia had PSV in de 44e minuut op voorsprong gezet.

NAC Breda
NAC Breda heeft 3 punten na de eerste 6 speelronden, de slechtste score sinds 1984/1985 (2 punten). In 1984/1985 verloor NAC zijn 7e wedstrijd, met 4-1 bij PSV, en bleef dus op 2 punten staan. NAC werd dat seizoen 17e en degradeerde.
NAC Breda verloor zijn laatste 4 Eredivisie-wedstrijden, de laatste langere reeks nederlagen van de ploeg binnen een Eredivisie-seizoen was van december 1998 tot februari 1999 (6 nederlagen).
NAC kan voor het eerst sinds april - augustus 2007 6 officiële duels op rij verliezen, toen de club 9 duels op rij verloor in alle competities.
NAC Breda verloor zijn laatste 2 thuiswedstrijden in de Eredivisie. De laatste keer dat NAC in een seizoen een langere reeks thuisnederlagen noteerde, was in september-november 2017 (3).
Geen ploeg kreeg dit Eredivisie-seizoen meer doelpunten tegen dan NAC Breda (17, gelijk met ADO Den Haag en sc Heerenveen).
NAC Breda noteerde dit seizoen de minste doelpogingen (52) en alleen FC Utrecht (19) schoot minder vaak tussen de palen dan NAC (20).
Mitchell te Vrede kan zijn 100ste Eredivisie-wedstrijd spelen (29 doelpunten).
Mitchell te Vrede is dit Eredivisie-seizoen topscorer van NAC Breda met 3 goals. Te Vrede heeft nu al zijn doelpuntenaantal voor NAC van vorig Eredivisie-seizoen geëvenaard (3 doelpunten in 11 wedstrijden).
Mitchell te Vrede maakte op 28 augustus 2011 tegen PSV zijn eerste doelpunt in de Eredivisie (PSV - Excelsior 6-1, 28 augustus 2011). Te Vrede maakte 2 Eredivisie-doelpunten tegen PSV, alleen tegen sc Heerenveen scoorde hij vaker (3 keer).
Mikhail Rosheuvel gaf 3 assists dit Eredivisie-seizoen, alleen Mark Diemers (4) en Sam Larsson (4) gaven er meer.
Menno Koch speelde 1 Eredivisie-duel voor PSV. Op 20 december 2014 viel Koch in de 88e minuut in tijdens PSV - Go Ahead Eagles (5-0).
Mitchell van der Gaag speelde 3 seizoenen voor PSV (1992/1993 tot 1994/1995). Hij speelde 44 Eredivisie-wedstrijden voor de Eindhovenaren en scoorde 4 keer.
Arno Verschueren is geschorst.

PSV
PSV is nog zonder puntverlies dit Eredivisie-seizoen. De Eindhovenaren waren 4 keer eerder nog zonder puntverlies na 7 speelronden, in elk van die seizoenen werd PSV kampioen.
De laatste Eredivisie-club die na 7 speelronden nog zonder puntverlies was maar geen kampioen werd, was Feyenoord in 1993/1994 (eindigde als 2e).
De enige trainer van PSV die na zijn eerste 7 Eredivisie-wedstrijden als trainer van de Eindhovenaren nog zonder puntverlies was, was Eric Gerets in 1999. Gerets verspeelde in zijn 9e wedstrijd voor het eerst punten (2-2 gelijk tegen FC Twente).
PSV maakte dit Eredivisie-seizoen de meeste doelpunten (24) en kreeg de minste tegen (3).
PSV is in zijn laatste 13 wedstrijden in de Eredivisie ongeslagen (W10-G3-V0). De Brabanders zijn als enige club nog ongeslagen in dit Eredivisie-seizoen.
De laatste keer dat PSV een langere ongeslagen serie noteerde, was van september 2016 tot februari 2017 (W11-G6-V0).
PSV maakte 7 van zijn 24 Eredivisie-doelpunten van buiten het strafschopgebied in 2018/2019, geen ploeg maakte er meer (gelijk met Heracles Almelo). Het zijn er slechts 2 minder dan heel vorig seizoen.
PSV maakte meer doelpunten uit standaardsituaties dan elke andere club dit Eredivisie-seizoen (7).
PSV en Ajax zijn de enige 2 teams die dit Eredivisie-seizoen nog geen doelpunt tegen kregen uit een standaardsituatie.
PSV heeft 4 spelers die dit seizoen 4 of meer Eredivisie-doelpunten maakten: Hirving Lozano (5), Gastón Pereiro (5), Luuk de Jong (4) en Steven Bergwijn (4).
Gastón Pereiro scoorde in elk van de laatste 3 Eredivisie-wedstrijden van PSV. De laatste speler die in meer opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden van de Eindhovenaren scoorde, was Luuk de Jong in april-mei 2016 (5 wedstrijden).
Steven Bergwijn gaf sinds de komst van Hirving Lozano de assist bij 6 van de 22 Eredivisie-doelpunten van de Mexicaan. Sinds begin vorig seizoen gaf geen speler meer dan 6 assists op een specifieke andere speler (Alireza Jahanbakhsh gaf 6 assists op Wout Weghorst).
Hirving Lozano was in 6 speelronden betrokken bij 7 gele kaarten voor tegenstanders.
Angeliño speelde vorig seizoen 34 Eredivisie-duels voor NAC Breda. Hij was dat seizoen bij 9 doelpunten direct betrokken (3 goals - 6 assists) en was de enige speler van NAC die alle 34 wedstrijden helemaal uitspeelde.
Luuk de Jong debuteerde tegen NAC Breda in de Eredivisie (De Graafschap - NAC Breda 0-2, 7 november 2008). De Jong is nog altijd de jongste Eredivisie-debutant bij De Graafschap (18 jaar en 72 dagen).
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Dit zijn de wedstrijden waar van Bommel moet laten zien zijn spelers te kunnen motiveren. Schande dat het moet, maar zo werkt het blijkbaar.
 
Ik zei al eerder en je zag het al tegen Fortuna, maar juist dit soort wedstrijden zijn tegenwoordig de lastigste; lastiger dan pak em beet een Vitesse of andere club die normaal gesproken in het linkerrijtje staat. Club staat ram onderaan, de kampioen en nummer 1 van de competitie komt op bezoek, dan gaan alle registers bij die spelers van NAC open, kat in het nauw verhaal, terwijl PSV daar waarschijnlijk toch net even wat minder gemotiveerd naar toe zal gaan, zeker zo na het redelijk goede resultaat tegen Ajax. Emmen wordt eveneens lastig, al vertrouw ik er anderzijds in beide gevallen ook wel op dat MvB de motivatie wel iets omhoog zal krijgen en zijn mannen met beide beentjes op de grond laat staan.
 
Scheidsrechter Dennis Higler gaat deze wedstrijd fluiten.
Hopelijk gaat PSV er fluitend met de overwinning vandoor.
 
Ik zei al eerder en je zag het al tegen Fortuna, maar juist dit soort wedstrijden zijn tegenwoordig de lastigste; lastiger dan pak em beet een Vitesse of andere club die normaal gesproken in het linkerrijtje staat. Club staat ram onderaan, de kampioen en nummer 1 van de competitie komt op bezoek, dan gaan alle registers bij die spelers van NAC open, kat in het nauw verhaal, terwijl PSV daar waarschijnlijk toch net even wat minder gemotiveerd naar toe zal gaan, zeker zo na het redelijk goede resultaat tegen Ajax. Emmen wordt eveneens lastig, al vertrouw ik er anderzijds in beide gevallen ook wel op dat MvB de motivatie wel iets omhoog zal krijgen en zijn mannen met beide beentjes op de grond laat staan.
Als we morgen en zaterdag met minimaal 3 doelpunten verschil winnen dan zit het wat mij betreft wel goed met de moitivatie en gaan we op nationaal niveau best wel een leuk seizoen tegemoet. Internationaal durf ik het nog niet te zeggen of EL haalbaar gaat zijn.
 
0-4. Dat is al een grote uitslag, want PSV zal na 2-3 doelpunten wel gas terugnemen met het oog op Inter. Ik denk dat Van Bommel vlot Lozano en Bergwijn wisselt (na uurtje, mits voorsprong comfortabel is).
 
Ik ga toch mee mee met Ongezouten. Na twee van die affiches waar je het allemaal voor doet nu zo'n affiche wat je liever kwijt bent. Uit in dat instortstadion tegen zo'n club die waarschijnlijk alleen interesse in de 0 heeft. En dan hebben de spelers van PSV waarschijnlijk al de CL in gedachten. Als we daar gewoon drie punten pakken vind ik het prima. Alles wat extra is is mooi meegenomen.
 
Ik ga toch mee mee met Ongezouten. Na twee van die affiches waar je het allemaal voor doet nu zo'n affiche wat je liever kwijt bent. Uit in dat instortstadion tegen zo'n club die waarschijnlijk alleen interesse in de 0 heeft. En dan hebben de spelers van PSV waarschijnlijk al de CL in gedachten. Als we daar gewoon drie punten pakken vind ik het prima. Alles wat extra is is mooi meegenomen.
En ik ga er niet in mee, ik heb na ADO-PSV de eerste pagina's teruggelezen, de negativiteit man man man. Vorig jaar was ik er in meegegaan maar met hoe het nu loopt vertik ik het. Ik roep niet dat we op onze sloffen kampioen gaan worden, maar ik kap met het cynisme voor de wedstrijden.
 
En ik ga er niet in mee, ik heb na ADO-PSV de eerste pagina's teruggelezen, de negativiteit man man man. Vorig jaar was ik er in meegegaan maar met hoe het nu loopt vertik ik het. Ik roep niet dat we op onze sloffen kampioen gaan worden, maar ik kap met het cynisme voor de wedstrijden.

Ik ben niet cynisch, alleen een beetje voorzichtig.
 
En ik ga er niet in mee, ik heb na ADO-PSV de eerste pagina's teruggelezen, de negativiteit man man man. Vorig jaar was ik er in meegegaan maar met hoe het nu loopt vertik ik het. Ik roep niet dat we op onze sloffen kampioen gaan worden, maar ik kap met het cynisme voor de wedstrijden.

Haha zo denk ik er ook over. Tuurlijk is mijn 0-8 wat overdreven (al wonnen die Godenzonen daar vorig jaar ook met 0-8), maar iets meer vertrouwen is wel op zijn plek. Ik hou het op 0-3. Dit huidige NAC is dramatisch en is een team dat totaal niet voor elkaar door het vuur gaat, die moet je als PSV zijnde hard over de knie leggen. En dat heeft niets met onderschatting te maken.
 
De trainer heeft flink aan de opstelling gesleuteld voor de bekerwedstrijd.

bericht

Als NAC vanavond er uit vliegt heeft hij mijns inziens wel een uitdaging, want welke spelers stel je dan op. Diegene die je niet goed genoeg vond voor de beker, of die d'r af gingen tegen een eerste divisie club..

En ja, de stand is ondertussen 1-0 voor RKC.
 
De trainer heeft flink aan de opstelling gesleuteld voor de bekerwedstrijd.

bericht

Als NAC vanavond er uit vliegt heeft hij mijns inziens wel een uitdaging, want welke spelers stel je dan op. Diegene die je niet goed genoeg vond voor de beker, of die d'r af gingen tegen een eerste divisie club..

En ja, de stand is ondertussen 1-0 voor RKC.

Liggen d'r nu uit.

Kan wel eens vervelende kut uitwedstrijd worden a la PEC en Fortuna. Nu willen die gasten zich helemaal revancheren voor eigen publiek.

Maar ach, kom op. Dan nog moet je van deze klanten winnen. Kwaliteitsverschil, zal enorm moeten zijn.
 
Liggen d'r nu uit.

Kan wel eens vervelende kut uitwedstrijd worden a la PEC en Fortuna. Nu willen die gasten zich helemaal revancheren voor eigen publiek.

Maar ach, kom op. Dan nog moet je van deze klanten winnen. Kwaliteitsverschil, zal enorm moeten zijn.

Dit is de slotconclusie idd.

Weet je wat: Eigenlijk moet PSV gewoon voor een ongeslagen eredivisieseizoen gaan; hoe vet zou dat zijn als dat lukt?
 
Dit is de slotconclusie idd.

Weet je wat: Eigenlijk moet PSV gewoon voor een ongeslagen eredivisieseizoen gaan; hoe vet zou dat zijn als dat lukt?
In 1988 wonnen we volgens mij de eerste 19 competitiewedstrijden. Laten we daar maar mee beginnen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan