Mylian Jimenez (M)

Bas

Routinier
Eerste contract voor 16-jarige Mylian Jimenez

Jimenez1.jpg
Mylian Jimenez heeft donderdagmiddag zijn eerste profcontract bij PSV ondertekend. De 16-jarige linksbenige middenvelder van PSV onder 17 zette zijn handtekening onder een verbintenis tot de zomer van 2022.

Route
De zoon van een Colombiaanse vader en Nederlandse moeder kiest de route die PSV hem voor heeft gelegd boven interesse van gerenommeerde clubs uit het buitenland. Met name uit Spanje was er veel aandacht voor Jimenez, die afgelopen jaar op menig jeugdtoernooi zichzelf in de kijker speelde.

China
Dat deed hij onder meer in China waar hij met PSV onder 19, het team van coach Ruud van Nistelrooy een jeugdtoernooi won. Jimenez was daar aanvoerder. Ook in de voorbereiding van dit seizoen traint de speler van onder 17 al regelmatig mee met het team van Van Nistelrooy. Jimenez is al sinds 2011 PSV’er. Destijds werd hij in de F-jes van de jeugdopleiding van PSV opgenomen.

Jimenez2.jpg


Daarnaast schijnt hij interesse van clubs als Valencia, Atletico Madrid en Sampdoria te hebben afgewezen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Leuk. Ik vind het sowieso leuk om te zien als er spelers zijn die van jongsaf aan bij PSV zitten en ook nog eens het eerste halen. Hendrix is er zo een.
 
Leuk. Ik vind het sowieso leuk om te zien als er spelers zijn die van jongsaf aan bij PSV zitten en ook nog eens het eerste halen. Hendrix is er zo een.

Eens, en ik ben dan ook nog iemand die altijd wel houdt van dit soort aparte nationaliteiten die je niet vaak ziet. Half Nederlands/Colombiaans, hebben we dat ooit eerder gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan