Muziekinstrumenten

Ik gebruikte de MIDI-poorten van mijn (Roland & Yamaha) synthesizers. Opnemen deed ik het meest in Cubase en later ook wel met Reason. Het leuke van Reason was dat je allerlei racks kunt vullen met pre-amps, en effecten en die dan weer kunt lussen door de jacks te verslepen.
reason-propellerhead-version-25-licencia-completa-D_NQ_NP_778191-MLM26907226798_022018-F.jpg

Da ziet er kei moeilijk uit!
 
Ik gebruikte de MIDI-poorten van mijn (Roland & Yamaha) synthesizers. Opnemen deed ik het meest in Cubase en later ook wel met Reason. Het leuke van Reason was dat je allerlei racks kunt vullen met pre-amps, en effecten en die dan weer kunt lussen door de jacks te verslepen.
reason-propellerhead-version-25-licencia-completa-D_NQ_NP_778191-MLM26907226798_022018-F.jpg

Deze had ik effe gemist. Het is met de combinatie Reaper en MIDI voor mij vooralsnog hetzelfde als met Photoshop: ik heb de indruk dat ik 10% van de mogelijkheden gebruik, dus er is nog zat te ontdekken.

Er zijn zat plugins te vinden die ik aan het MIDI-keyboard kan koppelen. Zo heb ik al diverse oude orgeltjes en in de pakketten met plugins zitten ook al Moogs en dergelijke. En diverse synthesizers, waaronder bijvoorbeeld:

fb3300.jpg


(gelukkig zijn er al diverse presets, waardoor je niet per se alle schakeltjes hoeft aan te passen)

Leuk spul is het.
 
On topic: een triangel is ook een muziekinstrument. Ik dacht ik meld het effe, mochten mensen het zich afvragen.
 
Iemand hier ervaring met Floyd Rose floating tremelo's op hun electrische gitaar? Zo ja, zijn ze echt zo rampzalig in hun onderhoud?
 
Iemand hier ervaring met Floyd Rose floating tremelo's op hun electrische gitaar? Zo ja, zijn ze echt zo rampzalig in hun onderhoud?

Geen persoonlijke ervaring, maar een vriend van mij heeft een Jackson met Floyd Rose en haat het. Stemmen kost een half uur.
 
Dat hoor ik dus ook overal, maar hoopte stiekem op een relativerend geluid. Toch maar even niet doen dan. Thanks guys!
Maarre, wil je dan perse een floating? Is er geen verschil met een locking Floyd Rose? Zelf heb ik een Kahler. In de gelockte positie is die in ieder geval eenvoudig te stemmen en te fine tunen.
 
Maarre, wil je dan perse een floating? Is er geen verschil met een locking Floyd Rose? Zelf heb ik een Kahler. In de gelockte positie is die in ieder geval eenvoudig te stemmen en te fine tunen.
Ik moet even kijken wat handig is. Er zitten standaard Floyd Rose op een PRS Custom 24 die ik voor ogen heb (wel de SE). Mijn tweede keuze is een Schecter SVSS van Miles Dimitri Baker. En ook daar zitten die krengen op. Dus toch maar even rondvragen. :S:



De keuze wordt met de dag moeilijker.
 
Ik moet even kijken wat handig is. Er zitten standaard Floyd Rose op een PRS Custom 24 die ik voor ogen heb (wel de SE). Mijn tweede keuze is een Schecter SVSS van Miles Dimitri Baker. En ook daar zitten die krengen op. Dus toch maar even rondvragen. :S:



De keuze wordt met de dag moeilijker.

PRS...mooie dingen. De goedkopere modellen voelen ook wel daadwerkelijk goedkoop aan, maar dat geldt wellicht niet voor deze die jij op het oog hebt. Je hebt hem al eens uitgetest?
 
Ik verwacht wel wat geld terug van de belastingaangifte en daarvan willen we o.a. een digitale piano kopen. Is er iemand die ervaring heeft met digitale piano's in de prijsklasse rond de 700 euro? Welke zijn echt hun geld waard?
 
PRS...mooie dingen. De goedkopere modellen voelen ook wel daadwerkelijk goedkoop aan, maar dat geldt wellicht niet voor deze die jij op het oog hebt. Je hebt hem al eens uitgetest?
Nee, dat moet ik dus nog doen. Er zijn een hoop redenen waarom ik bij deze twee gitaren ben uitgekomen (nagenoeg al mijn vereisten zijn verwerkt in deze twee gitaren), al heeft Jackson (totaaaaaal niet mijn merk) een nieuwe serie uitgebracht die het ook weleens kan worden. Ik wil ze in ieder geval alle drie uitproberen.


Waarom zijn gitaren zo verleidelijk om al je centen aan uit te geven?! :sad:
 
Ik moet even kijken wat handig is. Er zitten standaard Floyd Rose op een PRS Custom 24 die ik voor ogen heb (wel de SE). Mijn tweede keuze is een Schecter SVSS van Miles Dimitri Baker. En ook daar zitten die krengen op. Dus toch maar even rondvragen. :S:



De keuze wordt met de dag moeilijker.
Ik vind deze veel meer bij jou passen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan