Muziekinstrumenten

Rednas

Administrator
Administrator
Deze hebben we nog niet en wellicht sterft het een vroege dood, maar zijn er hier nog meer muzikanten?

Muzikant is voor mijzelf wellicht wat veel eer, maar ik heb een aantal gitaren (incl. bas) waar ik graag mee aanklooi.
En ik ben sinds kort onderdeel van een laagdrempelig experiment: de internetband. Samen met 2 gasten die ik ken, die in Slovenië en Canada wonen, spelen we allemaal 1 deel in. De verschillende sporen worden dan samengevoegd tot 1 nummer. We gaan zien hoe dit gaat werken...

Maar goed: zijn er meer? Van Der Muzikant weet ik al zeker dat hij ook beetje aanklooit met de gitaar, maar zijn er meer?
 
Ik heb wat gitaren, een bass, een paar synthesizers (uiteraard meerdere amps om de boel ook aan de andere kant van de wijk hoorbaar te krijgen) en heb onlangs mijn zanginstallatie weggegeven. Ik doe er momenteel niet veel mee, op wat gitaarspelen en zingen na. Ben wel voornemens weer wat te gaan doen.

[...] Van Der Muzikant weet ik al zeker dat hij ook beetje aanklooit met de gitaar[...]
Ruim 15.000 maandelijkse luisteraars op Spotify en liedjes die bijna 50.000 keer beluisterd zijn... Aanklooien zegt 'ie.:lmao:
 
Ik heb overigens:

  • Hohner Les Paul
  • Fender Telecaster (eigenlijk van mijn vrouw, maar dankzij het huwelijk ook van mij ;))
  • Squier bas, Precision
  • Akoestische gitaar van Yellowstone, goedkoop spul maar goed genoeg

En vanavond vanavond als het goed is:
UMC22-large.jpg


USB-device voor de PC, met voorversterker.
 
Ik heb overigens:

  • Hohner Les Paul
  • Fender Telecaster (eigenlijk van mijn vrouw, maar dankzij het huwelijk ook van mij ;))
  • Squier bas, Precision
  • Akoestische gitaar van Yellowstone, goedkoop spul maar goed genoeg

En vanavond vanavond als het goed is:
UMC22-large.jpg


USB-device voor de PC, met voorversterker.
Als je nou even een maandje eerder had geroepen dat je zo'n ding zocht... Ik heb twee weken terug, na het opruimen van de zolder, een Roland UA 25-EX (CakeWalk) weggegeven, die hier lag te niksen in de doos.
 
Ruim 15.000 maandelijkse luisteraars op Spotify en liedjes die bijna 50.000 keer beluisterd zijn... Aanklooien zegt 'ie.:lmao:

Wat lees ik nu? Hij wil z'n forumnaam eer aandoen en speelt over x aantal jaar bij een Rammstein-achtige band waarmee hij de wereld verovert?
 
Als je nou even een maandje eerder had geroepen dat je zo'n ding zocht... Ik heb twee weken terug, na het opruimen van de zolder, een Roland UA 25-EX (CakeWalk) weggegeven, die hier lag te niksen in de doos.

Komt ie nou mee :xp:
Maar goed, dit idee kwam pas dit weekend tot stand. Dus toen wist ik nog niet dat ik hem nodig had...
Maar heb je nog meer dat je wilt weggeven?? :sneaky:

Ruim 15.000 maandelijkse luisteraars op Spotify en liedjes die bijna 50.000 keer beluisterd zijn... Aanklooien zegt 'ie.:lmao:

Ja, ik denk ik provoceer hem een beetje... ;P
 
Toen de dochter met gitaar begon, kocht mijn vrouw een akoestische. Eerst dacht ik daar op te gaan spelen, maar bedacht me dat dat toch alleen maar was om uiteindelijk elektrisch te gaan spelen. Dus toen maar direct voor elektrisch gegaan. En nu zit ik dus in de knoop met mijn vingers en mijn gebrek aan “danstalent” Maar de volhouder wint, dus gaan we lekker door. :grin::metal:
 
Toen de dochter met gitaar begon, kocht mijn vrouw een akoestische. Eerst dacht ik daar op te gaan spelen, maar bedacht me dat dat toch alleen maar was om uiteindelijk elektrisch te gaan spelen. Dus toen maar direct voor elektrisch gegaan. En nu zit ik dus in de knoop met mijn vingers en mijn gebrek aan “danstalent” Maar de volhouder wint, dus gaan we lekker door. :grin::metal:
Meteen aan de power chords en je bent het mannetje. (Y)
 
Yes,! dat is ook het mooie, eerst wat stoeien (met meer of minder succes op wat meer uitdagender materiaal) en dan weer gewoon even wat geluid produceren. :grin:

Dit zijn ook powerchords, dus als je gewoon even dit tempo bereikt, ben je het mannetje... :sneaky:

 
Dat zijn toch niet zoveel powerchords, toch? Wel lekker uitdagende palm-mutes trouwens...;)

Nou ja, het zijn palm mutes van power chords. Dus nog steeds "alleen maar" power chords, maar dan net effe wat sneller. Gaat lukken, toch?
 
Nou ja, het zijn palm mutes van power chords. Dus nog steeds "alleen maar" power chords, maar dan net effe wat sneller. Gaat lukken, toch?
In de tabs die ik bekeek gaven ze alleen maar enkele noten aan. Da's nog eenvoudiger. :unsure: Wordt een mooie strijd tussen mijn ouderdom en ervaring in spelen. Kan opa wellicht nog een stukje Meshuggah spelen in de bejaardensoos.
 
In de tabs die ik bekeek gaven ze alleen maar enkele noten aan. Da's nog eenvoudiger. :unsure: Wordt een mooie strijd tussen mijn ouderdom en ervaring in spelen. Kan opa wellicht nog een stukje Meshuggah spelen in de bejaardensoos.

Hm, misschien toch een verkeerde aanname van mijn kant dan.
Maar: veel plezier ermee :)
 
Ruim 15.000 maandelijkse luisteraars op Spotify en liedjes die bijna 50.000 keer beluisterd zijn... Aanklooien zegt 'ie.:lmao:

Ik moet je inderdaad wel gelijk geven, Remy...hij is zelfs zo groot dat hij geen tijd heeft om überhaupt op dit topic te reageren.
Jammer, Der Muzikant...
 
Toen de dochter met gitaar begon, kocht mijn vrouw een akoestische. Eerst dacht ik daar op te gaan spelen, maar bedacht me dat dat toch alleen maar was om uiteindelijk elektrisch te gaan spelen. Dus toen maar direct voor elektrisch gegaan. En nu zit ik dus in de knoop met mijn vingers en mijn gebrek aan “danstalent” Maar de volhouder wint, dus gaan we lekker door. :grin::metal:
Special for U:
Vivaldi's Four Seasons:
PLayed by Children of Bodom guitarists.

En guitarlessons van de master Yngwie Malmsteen:
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruikte de MIDI-poorten van mijn (Roland & Yamaha) synthesizers. Opnemen deed ik het meest in Cubase en later ook wel met Reason. Het leuke van Reason was dat je allerlei racks kunt vullen met pre-amps, en effecten en die dan weer kunt lussen door de jacks te verslepen.
reason-propellerhead-version-25-licencia-completa-D_NQ_NP_778191-MLM26907226798_022018-F.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan