Muziek

Misschien leuk om met elkaar te delen, zonder elkaars identiteit te openbaren: hierbij mijn top 2000 lijst! Dit zijn momenteel mijn favoriete nummers (aller tijden, haha) - in willekeurige volgorde:

Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
The Beatles - Let It Be
Johnny Cash - Ring Of Fire
Fleetwood Mac - Landslide
Outkast - Hey Ya!
The Beach Boys - God Only Knows
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Prince & The Revolution - Purple Rain
John Lennon - Imagine
Robyn - Dancing On My Own
David Bowie - Heroes
Michael Jackson - Billie Jean
Billie Eilish - Happier Than Ever
Harry Styles - Sign Of The Times
Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
Dr. Dre ft. Snoop Dogg - The Next Episode
Kendrick Lamar - King Kunta
John Mayer - Gravity
Elton John - Tiny Dancer
Ramones - Blitzkrieg Pop
Sex Pistols - Anarchy In The UK
Oasis - Champagne Supernova
Taylor Swift - All Too Well (Taylor's Version)
Beyoncé & Jay-Z - Crazy In Love
Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
Chuck Berry - Johnny B. Goode
The Clash - Should I Stay Or Should I Go?
Eminem - Lose Yourself
N.W.A. - Fuck Tha Police
M.I.A. - Paper Planes
Elvis Presley - Suspicious Minds
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Gotye ft. Kimbra - Somebody That I Used To Know
Radiohead - Fake Plastic Trees
Mijn mooi niet zo diverse lijst...

Death - Overactive Imagination
Carnivore - World Wars III & IV
Slayer Angel -Of Death
Metallica - One
Guano Apes - Open Your Eyes
The Gathering - Liberty Bell
Exodus - Deathamphetamine
Lamb of God - Still Echoes
Kreator - Awakenings of the Gods
Faith no More - Land of Sunshine
Megadeth - Hangar 18
Rise of Voltage - Time
Rammstein - Sonne
Testament - Disciples of the Watch
Chinaski - Zdarma
Thin Lizzy - Cowboy Song (live)
Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields
Fear Factory - Resurrection
Candlemass - Dark are the Veils of Death
Paradise Lost - As I Die
Ministry - Psalm 69
Judas Priest - Painkiller
Dark Angel - Immigrant Song
Iron Maiden - The Trooper
Soundgarden - Jesus Christ Pose
Alice In Chains - Would
Van Halen - Runnin' With The Devil
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Biohazard - Wrong Side of the Tracks
Obituary - Cause of Death
Sacred Reich - Surf Nicaragua
Sepultura - Beneath the Remains
Rob Zombie - Superbeast
Type O Negative - unsuccessfully coping with the natural beauty of infidelity
Celtic Frost - Circle of the Tyrants
 
Ook maar eens aan de lijst gewaagd en natuurlijk volledig random naar de stemming van vandaag:)

Johan - Tumble And Fall
Starsailor - Poor Misguided Fool
Paul Weller - Wild Wood
Style Council - Have You Ever Had It Blue
Jamiroquai - When You Gonna Learn
Lenny Kravitz - Let Love Rule
David Bowie - Space Oddity (Albumversie)
Jimi Hendrix - Crosstown Traffic
Prince - Let's Go Crazy
George Michael & Queen - Somebody To Love (Live)
George Michael - You Have Been Loved
Oasis - Don't Look Back In Anger
Boudewijn de Groot - Jimmy
Van Dik Hout - Stil In Mij
De Dijk - Niemand In De Stad
Acda & De Munnik - Als Het Vuur Gedoofd Is
Bill Withers - Ain't No Sunshine
The Cure - Lullaby
Guns N' Roses - Mr. Brownstone
Michael Jackson - Don't Stop 'Til You Get Enough (Albumversie)
Beastie Boys - Sabotage
Urban Dance Squad - Fast Lane
The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
Manu Chao - Clandestino
DNA & Suzanne Vega - Tom's Diner
Barry White - I'm Gonna Love You Just A Little More, Baby
Bee Gees - Stayin' Alive
Robbie Williams - Let Me Entertain You
Frankie Goes To Hollywood - Relax
Sugarhill Gang - Rapper's Delight
Klein Orkest - Over De Muur
Duran Duran - Skin Trade
LL Cool J - Mama Said Knock You Out
Hall & Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
Bob Marley & The Wailers - Get Up Stand Up
 
Verassend weinig slipknot in de lijstjes. Ik dacht dat er best veel mensen met die wansmaak hier rondliepen.. ;)
 
Verassend weinig slipknot in de lijstjes. Ik dacht dat er best veel mensen met die wansmaak hier rondliepen.. ;)
Snotlip? Neuh. Overigens het lijstje van -040- geeft het dilemma van dergelijke lijstjes aan. Ga je echt voor jouw top 35, of kies je een top 35 waarvan je weet dat het grote kans maakt om wanproducten uit de lijst te weren. Ik ga veelal voor het laatste met enkele nummers die daar wel buiten vallen.
 
Snotlip? Neuh. Overigens het lijstje van -040- geeft het dilemma van dergelijke lijstjes aan. Ga je echt voor jouw top 35, of kies je een top 35 waarvan je weet dat het grote kans maakt om wanproducten uit de lijst te weren. Ik ga veelal voor het laatste met enkele nummers die daar wel buiten vallen.
De hele top 2000 is als we eerlijk zijn in de uiteindelijke lijst een soort omroep Max radio spektakel.
 
Nah, tot nog toe staat Slayer al jaren in de lijst, niet echt Max-proof als je het mij vraagt..
Bij de Brabantsedag werd een aantal jaren geleden ook een tijdelijke FM-zender geïnstalleerd. Mochten leden van de groepen een uurtje draaien. Na twee jaar kregen de groepen wat minder vrijheid. Blijkbaar werden de lokale winkeliers niet zo blij van Slayer of Hard-core Gabber…
 
Snotlip? Neuh. Overigens het lijstje van -040- geeft het dilemma van dergelijke lijstjes aan. Ga je echt voor jouw top 35, of kies je een top 35 waarvan je weet dat het grote kans maakt om wanproducten uit de lijst te weren. Ik ga veelal voor het laatste met enkele nummers die daar wel buiten vallen.
Ik heb nog een aantal nummers van artiesten gewisseld met nummers die in de lijst voorkwamen. Maar inderdaad, zo’n persoonlijk, minder radio 2 lijstje, gaat grotendeels de shredder in.
 
Mijn stemlijst
Toto Africa
Led Zeppelin Kashmir
The Beatles Penny Lane
Crowded House Don`t Dream It`s Over
Tori Amos Cornflake Girl
U2 Pride
Elton John Goodbye Yellow Brick Road
Radiohead Paranoid Android
Genesis Mama
David Bowie Lets Dance
Sting Shape Of My Heart
Dire Straits So Far Away
Duran Duran Come Undone
Gary Moore Still Got The Blues
Moby Porcelain
Billy Joel You`re Only Human
The Rolling Stones Symphaty For The Devil
Simple Minds Alive and Kicking
 
Hier zie ik jong en oud er aan mee doen, dus nee niet mee eens
Zat nog ff te denken, t gegeven dat vorig jaar de bankzitters (of zoiets?) er in kwamen, een bandje wat vooral via de socials werkt als ik het goed heb kan je die Max-kaart echt niet trekken.
 
Zat nog ff te denken, t gegeven dat vorig jaar de bankzitters (of zoiets?) er in kwamen, een bandje wat vooral via de socials werkt als ik het goed heb kan je die Max-kaart echt niet trekken.
Jawel hoor, de gemiddelde leeftijd van de 2000 nummers die er in 2021 instonden lag op 30+ jaar sinds release. Ik vind t oprecht n muziekaal festijn gericht op bejaarden. Geeft niks, mijn ouders smullen er ook van. Zelfs van "moderne dingetjes" zoals Dani Vera of coldplay shit. En vast genoeg jongere stemmers die ook die nostalgie leuk vinden. Maar ik vind het t belegen allemaal.
 
Jawel hoor, de gemiddelde leeftijd van de 2000 nummers die er in 2021 instonden lag op 30+ jaar sinds release. Ik vind t oprecht n muziekaal festijn gericht op bejaarden. Geeft niks, mijn ouders smullen er ook van. Zelfs van "moderne dingetjes" zoals Dani Vera of coldplay shit. En vast genoeg jongere stemmers die ook die nostalgie leuk vinden. Maar ik vind het t belegen allemaal.
Alsof iemand van 20 niet op de beatles zou kunnen stemmen, ietwat kort door de bocht zoals je het ziet.
 
Jawel hoor, de gemiddelde leeftijd van de 2000 nummers die er in 2021 instonden lag op 30+ jaar sinds release. Ik vind t oprecht n muziekaal festijn gericht op bejaarden. Geeft niks, mijn ouders smullen er ook van. Zelfs van "moderne dingetjes" zoals Dani Vera of coldplay shit. En vast genoeg jongere stemmers die ook die nostalgie leuk vinden. Maar ik vind het t belegen allemaal.
30+ en bejaard, dat gaat snel.......
 
Alsof iemand van 20 niet op de beatles zou kunnen stemmen, ietwat kort door de bocht zoals je het ziet.
Waar zeg ik dat? Genoeg jeugd die opgroeid met de eagles, Beatles en Ramsis Shappy rond de kerstboom en er ook op stemt. Maakt de muziek niet jonger lijkt me?
 
Gemiddelde radio 2 luisteraar is ook over de 50. Zal toch ook wel een indicatie zijn van de stemmers toch.

Daarnaast is er met stemmen dat er een gemiddeld resultaat uitkomt. Meestal niet mijn smaak (maar kan er prima naar luisteren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan