Muziek

Het gegeven dat de 'vaste' nummer 1 niet het beste nummer is geeft al aan dat het niet om masterpieces gaat. Voordeel van bands als Blöf en Kensington in de lijst is dat je af en toe tijd hebt om ff te gaan pissen, niet mijn kopje thee zogezegd.

Rollercoaster, voor mij geen wegzap moment, maar zou d'r niet op stemmen. Daarnaast gemaakt door iemand die echt al een flinke tijd aan de weg timmert en gewoon zijn eigen ding blijft doen, vind ik ook mooi.

Zeg, wat is er mis met Kensington... :mad:
 
Als jij dat leuk vind, goed. Niet mijn ding, mooie plaspauze. Flikker t lekker op knuffelrock 73 en val mij er niet mee lastig.

Zo beter leesbaar? Om nog wat heilige huisjes kapot te trappen, ik ben ook absoluut niet te porren voor Coldplay.

Hou me tegen, jonguh. Hou me tegen.

Dit komt niet meer goed.

Knuffelrock zegt ie... sodeju...
 
ik ben ook absoluut niet te porren voor Coldplay.
1583570073-743-1.jpg

Bloemen voor die man!!
 
Je wil Kensington toch niet ruig noemen zeker? Niks mis met niet ruige muziek, maar Kensington trek ik gewoon heel slecht.

Ruig nee, maar toch zeker geen knuffelrock. Ben sowieso fan. Ik vond Control het beste album, toen zat de zanger niet zo lekker in z'n vel en dat uitte zich in prima liedjes. Overigens zijn zeker de teksten mij af en toe net effe te. Soms slaat het nergens op.
 
Ruig nee, maar toch zeker geen knuffelrock. Ben sowieso fan. Ik vond Control het beste album, toen zat de zanger niet zo lekker in z'n vel en dat uitte zich in prima liedjes. Overigens zijn zeker de teksten mij af en toe net effe te. Soms slaat het nergens op.
Teksten die nergens op slaan kan an sich geen kwaad, om maar eens een stukje onzin aan te halen

A mulatto, an albino, a mosquito, my libido
Yeah, hey

En daar kwam Kurt gewoon mee weg.
 
Teksten die nergens op slaan kan an sich geen kwaad, om maar eens een stukje onzin aan te halen

A mulatto, an albino, a mosquito, my libido
Yeah, hey

En daar kwam Kurt gewoon mee weg.
Het is net Frank Boeijen: je komt er mee weg als je het niet kunt verstaan.
(Overigens begreep ik dat de zanger van Carcass zijn teksten ooit achteraf schreef...)
 
Dan mis je volgens mij best wel wat. Ik laat regelmatig de spotify keuzes lopen na het einde van een van mijn eigen playlists. Spotify kiest dan muziek op de basis van die playlist. Is prima als je lang muziek luistert, zoals ik de afgelopen 6 maanden tijdens thuiswerken. Af en toe hoor je iets dat leuk klinkt vabn een band die je niet of slecht kent, daar ga ik dan weer eens wat meer van luisteren. En ik hoor ook regelmatig nummers zo die ik eigenlijk vergeten was, en die toch leuk zijn om weeer eens te horen
Tijdens werk heb ik op zijn hoogst klassieke muziek op staan. Muziek die ik niet kan meezingen. Dat moet me helpen bij het focussen.
Teksten die nergens op slaan kan an sich geen kwaad, om maar eens een stukje onzin aan te halen

A mulatto, an albino, a mosquito, my libido
Yeah, hey

En daar kwam Kurt gewoon mee weg.
Hahaha ja, die heeft er ook wel een handje van. Rare teksten. Maar dat is dat weer hogere dichtkunst.
 
Nog erger dan oude deprimerende meuk nummers uit de jaren 70: oude blije meuk nummers uit de jaren 60. En dan doel ik bijvoorbeeld op die Josti-band meeklapper "Yellow Submarine" :braak:
Nee joh dat is juist leuk, 60s muziek is soms fout maar leuk, lekker die oxytocine laten gieren :D. En zeg nou zelf Roy Orbison zou zo in The Matrix of Man in Black kunnen.

Maar misschien ben ik een vreemde eend in de bijt, er is haast ook bijna geen muziek soort die ik niet luister.
 
Laatst bewerkt:
Nee joh dat is juist leuk, 60s muziek is soms fout maar leuk, lekker die oxytocine laten gieren :D. En zeg nou zelf Roy Orbison zou zo in The Matrix kunnen.

Maar misschien ben ik een vreemde eend in de bijt, er is haast ook bijna geen muziek soort die ik niet luister.
Maar met Roy Orbison in bullit-time waren we nu nog in de bioscoop. :grin:
 
Nee joh dat is juist leuk, 60s muziek is soms fout maar leuk, lekker die oxytocine laten gieren :D. En zeg nou zelf Roy Orbison zou zo in The Matrix kunnen.

Maar misschien ben ik een vreemde eend in de bijt, er is haast ook bijna geen muziek soort die ik niet luister.
Orbison had een geweldige stem! Maar zijn zelf geschreven nummers zijn van mindere kwaliteit. Er is niks mis met 60s 70s muziek! Cash bv met cocaïne blues! Of mijn favo artiest uit die tijd bowie
 

Jinjer -Home back, dit blies me even helemaal weg. Prachtige muziek en een aanklacht tegen oorlog.
Maar als ze tegen oorlog zijn waarom maken ze dan van die boze en agressieve muziek ;)

Net niet mij kopje thee, kan niet duiden waarom niet, maar de clean vocals zijn o.a. een afknappert.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ruig nee, maar toch zeker geen knuffelrock. Ben sowieso fan. Ik vond Control het beste album, toen zat de zanger niet zo lekker in z'n vel en dat uitte zich in prima liedjes. Overigens zijn zeker de teksten mij af en toe net effe te. Soms slaat het nergens op.
Wat me een beetje aan Kensington tegenstaat is dat ze allerlei sequencers mee laten lopen om de plaat een beetje na te kunnen spelen. Synthesizers, zangkoren. Ik vind het charmanter wanneer een band of dan gewoon voor een uitgeklede live versie kiest (wat Queen bijv deed) of dat je live gewoon de band wat groter maakt met extra muzikanten. Tapes mee laten lopen voelt altijd een beetje plastic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan