Muziek

Lijkt me zelfs goed. Met het afbreukrisico dat ze eens een keer een zeperd afleveren.
Maar dan draai je die gewoon niet. "Probleem" opgelost.
Ik weet niet meer welke plaat het was, maar ze hebben een jaar of 10 geleden een album verkeerd gemixed uitgebracht waardoor het geluid overstuurd klonk. Foutje in de mastering geloof ik..
 
Ik kan mij nog herinneren hoe teleurgesteld ik was toen Metallica (a.k.a. The Black Album) uitkwam.
Gewoon een van hun beste albums. Reload en St. Anger (waarom zo'n k*tgeluid op plaat zetten?) vallen eerder onder teleurstellingen.
Vind ik dan he.
 
Ik weet niet meer welke plaat het was, maar ze hebben een jaar of 10 geleden een album verkeerd gemixed uitgebracht waardoor het geluid overstuurd klonk. Foutje in de mastering geloof ik..
Death Magnetic uit 2008? Mijn gitaarleraar gaf aan dat hem het geluid van de gitaren niet beviel. Ga je er op letten, dan hoor je dat wel. Overigens als album zelf wel een prima album.
 
Death Magnetic uit 2008? Mijn gitaarleraar gaf aan dat hem het geluid van de gitaren niet beviel. Ga je er op letten, dan hoor je dat wel. Overigens als album zelf wel een prima album.
Dat was die ja. Dat heeft te maken met de decibel war. Een trend waar je alles platdrukt met compressie en dan de volume zo dicht mogelijk tegen het oversturen aanduwt. Blijkbaar waren ze daar overheen gegaan
 
Gewoon een van hun beste albums. Reload en St. Anger (waarom zo'n k*tgeluid op plaat zetten?) vallen eerder onder teleurstellingen.
Vind ik dan he.

Ik zit nog even naar de track list van Reload te kijken, zo'n kutalbum was het nou ook weer niet. Vind ik dan he.

Load was m'n favoriete album toentertijd. Wil nog steeds ooit een door King Nothing geïnspireerd plakplaatje.

St Anger was weer wennen. Ik vond Death Magnetic ook beter. And Justice For All was natuurlijk vooral vanwege One. Verder vind ik dat niet zo'n "ontzettende mainstream" plaat.

Dat alles neemt niet weg dat Metallica qua showtje geven duidelijk geen Rammstein (meer?) is. :cool:
 
Ik zit nog even naar de track list van Reload te kijken, zo'n kutalbum was het nou ook weer niet. Vind ik dan he.

Load was m'n favoriete album toentertijd. Wil nog steeds ooit een door King Nothing geïnspireerd plakplaatje.

St Anger was weer wennen. Ik vond Death Magnetic ook beter. And Justice For All was natuurlijk vooral vanwege One. Verder vind ik dat niet zo'n "ontzettende mainstream" plaat.

Dat alles neemt niet weg dat Metallica qua showtje geven duidelijk geen Rammstein (meer?) is. :cool:
Ik heb ook niet echt een hekel aan reload, het is gewoon dat ik eerder iets anders beter vind.En qua show is Metallica denk ik (ik ga het aanstaande woensdag zien) vrij constant. Alleen Rammstein is elke keer nog groter geworden.
 
Man man man, wat was Green Day (en het geluid op het veld) goed zeg. De reis naar 'het buitenland' an sich vond ik wel lang, maar rond 0200u lag ik heel tevreden in bed. Prachtige show en -belangrijker nog- een prachtige dag gehad met mijn dochter.

Dit was de set van Green Day. Voor een ouwe lul als ik, een feest der herkenning.

Bohemian Rhapsody
(Queen song)

Blitzkrieg Bop
(Ramones song)

lntro Theme
(Interpolations of "I Love… more )

American Idiot

Holiday

Know Your Enemy

Boulevard of Broken Dreams

Longview

Welcome to Paradise

Hitchin' a Ride

Rock and Roll All Nite
(KISS cover)

Brain Stew

St. Jimmy

When I Come Around

2000 Light Years Away
(Tour debut)

21 Guns

Minority

Knowledge
(Operation Ivy cover)

Basket Case

King for a Day

Shout
(The Isley Brothers cover)

Wake Me Up When September Ends

Jesus of Suburbia

Encore:
Good Riddance (Time of Your Life)

Summer Wind
(Grethe Ingmann song)
Mooie setlist. Good Riddance trouwens een mooi nummer. Gedraaid op onze bruiloft. Absoluut geen punk natuurlijk.

Tof dat je met je dochter was :)
Dat is 2014. Toen was Metallica al geen metal meer. Maar ik snap je punt
Nou. Tegenwoordig toch wel weer aardig pittige muziek.

Ik heb de 80’s een beetje gemist :zien: Maar Ride the lightning en Master of puppets zijn natuurlijk pareltjes. Maar ik vind de jaren 90 albums ook tof. St. Anger daarentegen waardeloos. Daarna weer beter :)
 
Mooie setlist. Good Riddance trouwens een mooi nummer. Gedraaid op onze bruiloft. Absoluut geen punk natuurlijk.

Tof dat je met je dochter was :)

Nou. Tegenwoordig toch wel weer aardig pittige muziek.

Ik heb de 80’s een beetje gemist :zien: Maar Ride the lightning en Master of puppets zijn natuurlijk pareltjes. Maar ik vind de jaren 90 albums ook tof. St. Anger daarentegen waardeloos. Daarna weer beter :)
Over St. Anger zijn de meningen verdeeld. Toen al eindeloze discussies over gehad. Ik vind 'm ok..
 
Ik kan het nummer St Anger wel hebben tegenwoordig. Maar het was niet alleen de verandering terug naar het ouderwetse harde werk met dat album. Ze waren gewoon niet meer op de top van hun kunnen. Is niet erg. It happens.
 
Man man man, wat was Green Day (en het geluid op het veld) goed zeg. De reis naar 'het buitenland' an sich vond ik wel lang, maar rond 0200u lag ik heel tevreden in bed. Prachtige show en -belangrijker nog- een prachtige dag gehad met mijn dochter.

Dit was de set van Green Day. Voor een ouwe lul als ik, een feest der herkenning.
Wauw! Ik heb ze enkele jaren terug ook paar keer live gezien. Mij nzoon kan dat tegenwoordig ook waarderen....niet gedacht, maar toch
 
Over een totaal andere stijl gesproken, iemand wil deze met mij gaan spelen, maar buiten het metalgeweld staat Knopfler qua sophisticated en tone op dezelfde hoogte als Gilmour. Die gitaarlick is zo lekker..
Goed gitaarwerk is goed gitaatwerk wat mij betreft, of t nu metal of een ander genre is. Sowieso is iet van de Dire Straits bij mij vaste prik voor de top2000 stemlijst.
 
Goed gitaarwerk is goed gitaatwerk wat mij betreft, of t nu metal of een ander genre is. Sowieso is iet van de Dire Straits bij mij vaste prik voor de top2000 stemlijst.
Ik dacht dat die band zou worden afgeschoten hier. Gelukkig terecht waardering. Heel die band is zo strak als een tiet. En de drummer, genieten. Subtiliteit hier. Geniale band.
 
Ik heb ook niet echt een hekel aan reload, het is gewoon dat ik eerder iets anders beter vind.En qua show is Metallica denk ik (ik ga het aanstaande woensdag zien) vrij constant. Alleen Rammstein is elke keer nog groter geworden.
Ik ga Metallica op werchter zien volgend weekend. Is toch weer zo’n 10 jaar geleden dat ik ze gezien heb.
 
Ik zit naar macca te kijken op glastonbury. 80 jaar en hij doet het gewoon erg goed. Zijn stem is wat breekbaar maar goed! Ik heb hem zelf ook 4x live gezien. Eeuwige held
 
Terug
Bovenaan Onderaan