Muziek

Metallica is ook geen hard core metal. Ooit zo begonnen maar in de jaren 80 was het rock met een symfonisch randje..
Uh…ze zijn de jaren 80 beginnen. En als je Master of Puppets rock met een symfonisch randje noemt, dan is hard core metal misschien alleen in de categorie extreme black metal te vinden.
 
Uh…ze zijn de jaren 80 beginnen. En als je Master of Puppets rock met een symfonisch randje noemt, dan is hard core metal misschien alleen in de categorie extreme black metal te vinden.
Medio jaren 80 zochten ze een breder publiek. Metal invloeden zeker, maar zelfs fans vonden dat ze minder metal maakten en meer de commerciële kant opzochten met muzikale concessies
 
Medio jaren 80 zochten ze een breder publiek. Metal invloeden zeker, maar zelfs fans vonden dat ze minder metal maakten en meer de commerciële kant opzochten met muzikale concessies

Ik denk dat je de jaren 90 bedoelt. De albums Load en Reload, S&M. Dat waren de albums voor het bredere publiek. And Justice for All uit 1988 was wel wat symfonischer, maar die was gok ik nog iets te pittig/langdradig voor de mainstream.
 
Ik denk dat je de jaren 90 bedoelt. De albums Load en Reload, S&M. Dat waren de albums voor het bredere publiek. And Justice for All uit 1988 was wel wat symfonischer, maar die was gok ik nog iets te pittig/langdradig voor de mainstream.
Het begon een beetje met Nothing else matters. Was dat jaren 90? Ik dacht eind jaren 80
 
Het begon een beetje met Nothing else matters. Was dat jaren 90? Ik dacht eind jaren 80

Ik lees dat And Justice for All de eerste aansluiting met het grotere publiek was, Nothing Else Matters stamt uit 1991. Die werd door de diehards niet helemaal lekker ontvangen.
 
Ik lees dat And Justice for All de eerste aansluiting met het grotere publiek was, Nothing Else Matters stamt uit 1991. Die werd door de diehards niet helemaal lekker ontvangen.
Exact. Op de muur van Dynamo café stond “Metallica 1981-1988” Dat dus. Maar van …and justice for all werd echt alleen bij Vara’s vuurwerk iets gedraaid. En op MTV moest je wachten op “Headbangers ball”, daar werd One echt niet na Whitney Houston getoond.
 
Uh…ze zijn de jaren 80 beginnen. En als je Master of Puppets rock met een symfonisch randje noemt, dan is hard core metal misschien alleen in de categorie extreme black metal te vinden.
Zo extreem is black metal nou ook niet hoor, gewoon een genre wat zo zijn liefhebbers heeft.
 
Het ging erom dat Pinkpop geen metalbands programmeerde. Aangezien Metallica dus geen echte metalband meer is passen ze dus op pinkpop.


:geek:
 
Dat is 2014. Toen was Metallica al geen metal meer. Maar ik snap je punt
Dus Porsche is geen sportwagenfabrikant omdat ze ook zo‘n Cayenne bouwen. Beter gezegd: een Porsche 917 is geen racewagen omdat Porsche nu SUV’s bouwt. Maar goed, ik denk dan maar:

:grin:
 
Ik was er toen zelf bij. Toen kwam dat noodweer net voor Metallica. M'n zus en wederhelft wilden naar huis, die hadden Pukkelpop nog in het geheugen.
Dat was toen ja. Ik was blij dat ik er niet was. Man.. ik hou sowieso niet van onweer, en dan op een open veld. Brrr
 
Dus Porsche is geen sportwagenfabrikant omdat ze ook zo‘n Cayenne bouwen. Beter gezegd: een Porsche 917 is geen racewagen omdat Porsche nu SUV’s bouwt. Maar goed, ik denk dan maar:

:grin:
Dat zie je toch bij meer bands die hun stijl aanpassen en zich breder ontwikkelen. Niets mis mee toch?
 
Dat zie je toch bij meer bands die hun stijl aanpassen en zich breder ontwikkelen. Niets mis mee toch?
Lijkt me zelfs goed. Met het afbreukrisico dat ze eens een keer een zeperd afleveren.
Maar dan draai je die gewoon niet. "Probleem" opgelost.
 
Overigens is Metallica sinds St Anger gewoon weer raggen op gitaren hoor. Dat symfonische is er alweer lange tijd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan