Muziek

Precies, rammstein is echt een tree lager dan Metallica qua invloed.
Dat is zeker zo. Er waren jaren dat Jan Smeets verklaarde dat er nooit hardrock/metal op Pinkpop zou komen. En dat concerten werden gehouden in veehallen. Grotendeels door Metallica verandert.
 
Morgen ga ik -onverwacht- naar Groningen voor een avondje naar de Hella Mega Tour met o.a. Green Day, Fall Out Boy & Weezer.
5 juli volgt een -net zo onverwacht- bezoekje aan de mannen van Rammstein, in Nijmegen.

Leuk. :)
Ik zal ff naar je zwaaien. Als de wind goed staat, kan ik misschien net meegenieten.
 
Man man man, wat was Green Day (en het geluid op het veld) goed zeg. De reis naar 'het buitenland' an sich vond ik wel lang, maar rond 0200u lag ik heel tevreden in bed. Prachtige show en -belangrijker nog- een prachtige dag gehad met mijn dochter.

Dit was de set van Green Day. Voor een ouwe lul als ik, een feest der herkenning.

Bohemian Rhapsody
(Queen song)

Blitzkrieg Bop
(Ramones song)

lntro Theme
(Interpolations of "I Love… more )

American Idiot

Holiday

Know Your Enemy

Boulevard of Broken Dreams

Longview

Welcome to Paradise

Hitchin' a Ride

Rock and Roll All Nite
(KISS cover)

Brain Stew

St. Jimmy

When I Come Around

2000 Light Years Away
(Tour debut)

21 Guns

Minority

Knowledge
(Operation Ivy cover)

Basket Case

King for a Day

Shout
(The Isley Brothers cover)

Wake Me Up When September Ends

Jesus of Suburbia

Encore:
Good Riddance (Time of Your Life)

Summer Wind
(Grethe Ingmann song)
 
Man man man, wat was Green Day (en het geluid op het veld) goed zeg. De reis naar 'het buitenland' an sich vond ik wel lang, maar rond 0200u lag ik heel tevreden in bed. Prachtige show en -belangrijker nog- een prachtige dag gehad met mijn dochter.

Dit was de set van Green Day. Voor een ouwe lul als ik een feest der herkenning.

Bohemian Rhapsody
(Queen song)

Blitzkrieg Bop
(Ramones song)

lntro Theme
(Interpolations of "I Love… more )

American Idiot

Holiday

Know Your Enemy

Boulevard of Broken Dreams

Longview

Welcome to Paradise

Hitchin' a Ride

Rock and Roll All Nite
(KISS cover)

Brain Stew

St. Jimmy

When I Come Around

2000 Light Years Away
(Tour debut)

21 Guns

Minority

Knowledge
(Operation Ivy cover)

Basket Case

King for a Day

Shout
(The Isley Brothers cover)

Wake Me Up When September Ends

Jesus of Suburbia

Encore:
Good Riddance (Time of Your Life)

Summer Wind
(Grethe Ingmann song)
Dat zijn wel de pareltjes die je wilt horen ja
 
Dat is zeker zo. Er waren jaren dat Jan Smeets verklaarde dat er nooit hardrock/metal op Pinkpop zou komen. En dat concerten werden gehouden in veehallen. Grotendeels door Metallica verandert.
Metallica is ook geen hard core metal. Ooit zo begonnen maar in de jaren 80 was het rock met een symfonisch randje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan