Muziek

Een leuke Japanse meiden metal band.Echt een goede gitarist.Die solo's in het midden en einde zijn echt vet.
[VIDEO]
 
Laatst bewerkt:
Voor de Maiden fans:

The Iron Maidens female coverband.
iron-maidens1.jpg

[VIDEO]
[VIDEO]
 
Laatst bewerkt:
Bacchus,ik als heavy metalfan weet weinig van metalcore bands.Kun je mij zeggen wat momenteel de beste 3 heavieste mc bands zijn ook qua snelle drums en liefst ook goede gitaarsolo's.Mijn dank is groot.Of Mice and Men blijkt in de Melkweg te zijn geweest 2 dagen terug maar ik heb nog niet 1 nummer gehoord wat me kon bekoren.Geen gitaarsoli,erg groot Bullet for my Valentine gehalte welke ook veel beter is dan deze band.Monotoon niets bijzonders voor mij.De zang op Defy is wel ok.In Flames vind ik ook veel beter en heaviër.
:PSV: Kampioenen !!!

Ah, nu komen we in mijn stijl uit. :D Metalcore is denk ik mijn favoriete genre.
Wat het wel lastig maakt is dat Metalcore voor mij niet echt draait om de solo's. Daar is het niet het type muziek voor, het gaat meer om de breakdowns. Snelle drums kun je wel redelijk vinden overigens.

Ik neem aan dat je bekend bent met het werk van Avenged Sevenfold, die door de jaren heen van pure metalcore via heavy - metal naar progressive zijn gegaan. Zoniet zoek even naar de albums: Heerlijke metalcore met een briljante gitarist en een fenomenale drummer.
- Waking the Fallen (2003)
- City of Evil (2005)

Een leuke (nederlandse) tip is The Charm The Fury. Recentelijk een tweede album uitgebracht en ik denk Neerlands beste hoop in metalcore gebied.


Wat je ook nog zou kunnen luisteren is Blessthefall. Met name het volgende nummer:

Veel plezier. :D
 
Over Metal gesproken... nog meer mensen naar Graspop dit jaar? En zijn er nog tips voor goede bands in de line-up?

Ik ga naar Rock Am Ring! :D Vond de lineup iets leuker dan die van Graspop.
Als aanrader zeg ik Carach Angren. Nederlands bandje, met een lekkere sound. Eentje die weinig mensen kennen. Arch Enemy en Rise Against zijn ook zeker 2 van mijn favorieten.
 
Ah, nu komen we in mijn stijl uit. :D Metalcore is denk ik mijn favoriete genre.
Wat het wel lastig maakt is dat Metalcore voor mij niet echt draait om de solo's. Daar is het niet het type muziek voor, het gaat meer om de breakdowns. Snelle drums kun je wel redelijk vinden overigens.

Ik neem aan dat je bekend bent met het werk van Avenged Sevenfold, die door de jaren heen van pure metalcore via heavy - metal naar progressive zijn gegaan. Zoniet zoek even naar de albums: Heerlijke metalcore met een briljante gitarist en een fenomenale drummer.
- Waking the Fallen (2003)
- City of Evil (2005)

Een leuke (nederlandse) tip is The Charm The Fury. Recentelijk een tweede album uitgebracht en ik denk Neerlands beste hoop in metalcore gebied.


Wat je ook nog zou kunnen luisteren is Blessthefall. Met name het volgende nummer:

Veel plezier. :D
[U]PerfectPSV[/U] thanks man.The Charm The Fury klinkt lekker ik kon ze niet.Hebben ze ook langere nummers?Maar idd voor mij maken de gitaarsolo's de metal.Klinkt raar maar ik geniet van geweldige liefst complexe solo's.Veel metalcore bands hebben een hoog Bullet for my Valentine/In Flames gehalte.Twee bands die ik zeer waardeer.Ik vond de eerste band beter/heaviër.
Hou je ook van Death Metal?
[VIDEO]
Kijk een band met langere nummers...:metal:

[VIDEO}
Dit is mijn favoriete Death/Power Metal band..Ze komen uit Japan,ook geweldige solo's.De gitarist heeft iets weg van Alexi Leiho van C.O.B.
Hoe vindt je deze?Ken je deze band,je zult er weg van zijn.
[VIDEO]
Wat een drummer,wat een solo's wat een wereldband!
 
Laatst bewerkt:
Ah, nu komen we in mijn stijl uit. :D Metalcore is denk ik mijn favoriete genre.
Wat het wel lastig maakt is dat Metalcore voor mij niet echt draait om de solo's. Daar is het niet het type muziek voor, het gaat meer om de breakdowns. Snelle drums kun je wel redelijk vinden overigens.

Ik neem aan dat je bekend bent met het werk van Avenged Sevenfold, die door de jaren heen van pure metalcore via heavy - metal naar progressive zijn gegaan. Zoniet zoek even naar de albums: Heerlijke metalcore met een briljante gitarist en een fenomenale drummer.
- Waking the Fallen (2003)
- City of Evil (2005)

Een leuke (nederlandse) tip is The Charm The Fury. Recentelijk een tweede album uitgebracht en ik denk Neerlands beste hoop in metalcore gebied.


Wat je ook nog zou kunnen luisteren is Blessthefall. Met name het volgende nummer:

Veel plezier. :D
Ik had die hele post gemist...?

Goede keuze.;)
 
Ik hoorde het begin en dacht gelijk aan Dream Theater. Blijft toch een fantastische metal band.
[VIDEO]
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een nummertje van guitar hero Live Dragonforce met weer een geweldige Herman Lee met zijn onnavolgbare solo's. En 1 extra...:metal:

 
Pfoe, het muziek topic... Lang geleden. Ik zie dat de dominante (fijnbesnaarde) smaak nog niet verdwenen is, dat is ooit weleens anders geweest met die takkeherrie van de broertjes uit Rijsbergen.

Enfin, deze zijn ongetwijfeld weleens eerder gepost maar ze blijven lekker!


 
Misschien tussen al het heavy metal geweld even aandacht voor Nederlands enige echte rock ster. Ben in een van m’n spaarzame tripjes naar nederland dus afgereisd naar Zwolle, naar de Herman Brood Experience. Waar ik dus eigenljk al bang voor was: het is gewoon een winkel, vol met prints ( het ‘museum’ wordt gerund door een galerie), tacky extreem dure merchandise en 2 lullige vitrines met een paar fotootjes zonder uitleg. Wel een tv met optredens en, toen wij er waren, een erg grappig interview van Herman met die EO meneer.
 
Pfoe, het muziek topic... Lang geleden. Ik zie dat de dominante (fijnbesnaarde) smaak nog niet verdwenen is, dat is ooit weleens anders geweest met die takkeherrie van de broertjes uit Rijsbergen.

Enfin, deze zijn ongetwijfeld weleens eerder gepost maar ze blijven lekker!


Tim! Leuk dat je weer wat post hier:)
 
Misschien tussen al het heavy metal geweld even aandacht voor Nederlands enige echte rock ster. Ben in een van m’n spaarzame tripjes naar nederland dus afgereisd naar Zwolle, naar de Herman Brood Experience. Waar ik dus eigenljk al bang voor was: het is gewoon een winkel, vol met prints ( het ‘museum’ wordt gerund door een galerie), tacky extreem dure merchandise en 2 lullige vitrines met een paar fotootjes zonder uitleg. Wel een tv met optredens en, toen wij er waren, een erg grappig interview van Herman met die EO meneer.
Henk 'Mag ik even met je praten?' Binnendijk?:ROFL:
 
Henk 'Mag ik even met je praten?' Binnendijk?:ROFL:
Die inderdaad. Herman deed een tijdje z’n best onder het genot van een lijntje coke en een colaglas vol whisky om zijn visie op god en de mensheid uit te leggen, maar het waren 2 werelden die elkaar nergens raakten. Herman = Held
 
https://panorama.nl/entertainment/lil-kleine-een-jaar-in-album-top-10

Serieuze vraag:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
Het album van Lil Kleine is in 1 jaar tijd 200 miljoen keer gestreamd.
Hoe gaat dat in zijn werk met 17 mln Nederlanders?
Best kans dat ze hier hetzelfde hebben gedaan als met die Amerikaanse artiesten. Playlists aanpassen om zo meer geld te verdienen. Voor elke keer dat zo'n album gestreamd wordt krijgt zo'n bedrijf een bedrag. Er waren accounts die hetzelfde album van artiest X in een etmaal 180 keer zouden hebben beluisterd.
Geen idee of dat hier ook speelt, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
 
Ben geen spotifytype. Maar ik dacht dat je 1x hoeft te streamen en dat je het dan gewoon bezit en dus voor spotify niet meer als stream telt.
Dat ligt vermoedelijk aan je abbo, ik betaal niks en heb derhalve niets in mijn bezit (ben echter niet verantwoordelijk voor de luistercijfers van Lil Kleine).
 
Terug
Bovenaan Onderaan