Muziek

Ik weet het niet, Der Muzikant. Het kan mij niet echt bekoren, en niet alleen maar omdat ik een ouwe lul ben die mentaal nog steeds 25 jaar geleden leeft (want dat ben ik natuurlijk ;) ). Ik vind dat deze muziek veel te veel op de produktie drijft. Een vette sound en wat breakdowns is niet wat goede muziek (of metal an sich) maakt. Vorm boven inhoud, is het gevoel dat bij mij bijblijft. Leuke zanglijntjes, dat wel...het kan hier in Finland zo op de radio. Daarnaast vind ik de emotie die de muziek oproept (als je begrijpt wat ik bedoel) niet wezenlijk anders dan de muziek van bijvoorbeeld Slipknot, Korn, Limp Bizkit e.v.a. van twintig jaar geleden (wat die gasten tegenwoordig produceren, ik heb geen idee). In die zin vind ik het ook zeer weinig vernieuwend.

Ik ben het verder met je eens dat het goed is dat metal nog steeds springlevend is (wel een beetje verwaterend) en dat er aanwas van jongelui met ideeen is en blijft! Ik wacht je doorbraak af, maar een kopietje van een matig geproduceerde demo is ook welkom! :)

Laat duidelijk zijn dat ik het met je eens ben. Los van enkele leuke riffs en catchy zanglijnen, is dit natuurlijk weinig origineel. Ik vond het alleen fijn om te zien dat er eindelijk nog metal wordt gemaakt door mensen die op dit moment jonger zijn dan ik zelf. En dat biedt hoop. :D

Dank voor de interesse! Te zijner tijd zal ik je op de hoogte houden, al moet ik je wel waarschuwen dat het "toegankelijkere" metal is dan waar jij waarschijnlijk op hoopt. ;)
 

Ik zal nooit vergeten hoe belangrijk Chester en zijn muziek is geweest in mijn leven. Deze video is een pijnlijke, maar bijzondere afsluiter van Linkin Park zoals zij de geschiedenis in zullen gaan.
 

Ik zal nooit vergeten hoe belangrijk Chester en zijn muziek is geweest in mijn leven. Deze video is een pijnlijke, maar bijzondere afsluiter van Linkin Park zoals zij de geschiedenis in zullen gaan.

Mooi. Ik ken dit nummer niet. Heeft nu een speciale lading. Na het 2e album heb ik het niet helemaal meer gevolgd.
 
is hier ook behoefte aan / zijn er hier nog fans van trance & progressive muziek? :)

Trance? Nou, nee. Ik niet, in ieder geval.

Progressieve muziek, ja, dat wel. Maar, misschien progressie in een andere richitng?

Een van mijn favoriete bands, Akercocke, was een tijdje op non-actief en heeft nu weer een album uitgebracht. Niet mijn nummer-1 favo band (want in een universum waar Death en Queen bestaan is die positie vergeven (ja, ja, 1 plek, maar ik ben er nog niet uit)), maar wel een band waar ik voor thuisblijf. Da´s progressieve muziek: Death/Black/Progressive metal. Nou ja. Ik vind mooi.

Oh,ja, en edit: Der Muzikant, hier kunnen jouw jongelingen niet tegen op ;).
 
Laatst bewerkt:
Trance? Nou, nee. Ik niet, in ieder geval.

Progressieve muziek, ja, dat wel. Maar, misschien progressie in een andere richitng?

Een van mijn favoriete bands, Akercocke, was een tijdje op non-actief en heeft nu weer een album uitgebracht. Niet mijn nummer-1 favo band (want in een universum waar Death en Queen bestaan is die positie vergeven (ja, ja, 1 plek, maar ik ben er nog niet uit)), maar wel een band waar ik voor thuisblijf. Da´s progressieve muziek: Death/Black/Progressive metal. Nou ja. Ik vind mooi.

Oh,ja, en edit: Der Muzikant, hier kunnen jouw jongelingen niet tegen op ;).

Prima stukje muziek. De cleane zang is niet aan mij besteed moet ik eerlijk zeggen.

Voor mezelf leuk: Ik heb onlangs een kaartje gekregen voor de EMP Persistence Tour.
Een bijzonder prettige line up vind ik. :yeah:
 
Trance? Nou, nee. Ik niet, in ieder geval.

Progressieve muziek, ja, dat wel. Maar, misschien progressie in een andere richitng?

Een van mijn favoriete bands, Akercocke, was een tijdje op non-actief en heeft nu weer een album uitgebracht. Niet mijn nummer-1 favo band (want in een universum waar Death en Queen bestaan is die positie vergeven (ja, ja, 1 plek, maar ik ben er nog niet uit)), maar wel een band waar ik voor thuisblijf. Da´s progressieve muziek: Death/Black/Progressive metal. Nou ja. Ik vind mooi.

Oh,ja, en edit: Der Muzikant, hier kunnen jouw jongelingen niet tegen op ;).

Oké, ik heb de hele rit uitgezeten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een flinke zit vond. :D

Ik kan de muziek goed hebben overigens. De zang iets minder. De riffs maken veel goed.
 
Metalium, door je avatar heb ik Galneryus eens opgezocht op Youtube. Ondanks dat ik er niks van versta vind ik het wel goeie muziek voor in de auto zeg maar. Het deed me denken aan het album Walls of Jericho van Helloween. Nice! :D
 
Metalium, door je avatar heb ik Galneryus eens opgezocht op Youtube. Ondanks dat ik er niks van versta vind ik het wel goeie muziek voor in de auto zeg maar. Het deed me denken aan het album Walls of Jericho van Helloween. Nice! :D
Inderdaad ik ben een groot fan ze geworden en ze zijn een powermetal band net als Helloween met uitstekende muzikanten.Syu is een geweldige gitarist.Geniet van zijn solo's die vaak onnavolgbaar zijn.Yuki de keyboardplayer is ook erg goed.Gweldige drummer,bassist en natuurlijk zanger.Hij zingt Japans maar refreinen zijn vaak Engels.Onderstaand een van mijn favoriete nummers van hen.Neem er wel de tijd voor want het nummer duurt liefst 16 minuten.Luister en geniet van:"Angel of salvation",een geweldige semi-ballad met een onverwachte prachtige climax.
[VIDEO]
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de tip, Metalium! Ik ga er straks eens voor zitten als ik op de pc aan het werk ben. :cool:(Y)

Edit: ik heb 'm helemaal gekeken en ik moet bekennen dat het me wat te langdradig werd. Ik word zijn zang ook een beetje beu na een tijdje. Misschien wel omdat ik er echt niets van kan maken en zelfs het Engelse 'Salvation' wordt uitgesproken als Savaa Hu Sjo.
Dat gezegd hebbende ben ik wel absoluut fan van die drummer. Wat een metronoom is dat zeg. Geweldenaar!
Ik vond de balans in het filmpje niet echt lekker waardoor juist de speed metal een beetje overstemd werd door het orkest, dus ik ga 'm nog even opzoeken op Spoitify, wellicht dat een betere mix het nummer net dat beetje extra geeft waardoor ik het wél helemaal te gek vind.

Hoe dan ook; dank voor de tip. Leuk om ze te leren kennen en ik ga straks ook Wall of Jericho nog maar eens luisteren. (En Fast as a Shark van Accept :D)
 
Eerste keer vond ik het ook langdradig maar na de video inmiddels zo'n 20x bekeken te hebben vind ik het gewoon een geweldig nummer.Van mij mocht er echter ook wel 4 minuten uitgehaald worden.Syu vind ik echt één van de allerbeste gitaristen ter wereld.Er is op Youtube overigens ook een versie van zo'n 8 minuten.Misschien is Versailles (Powermetal band) ook iets voor jou.Twee geweldige gitaristen Hizaki en Teru.Ook een geweldige drummer Yuki.Silent Knight is dan de aanrader.Overigens staan van Galneryus (Reliving the Iron Hearted Flag) en Versailles (Chateaux de Versailles) fulltime concerten op Youtube.Accept heb ik ooit live gezien in de 80-er jaren tijdens de Aardschokdag in de Brabanthallen in Den Bosch.Dat was samen met o.a.Trance (Germany) Venom en de andere bands weet ik gewoon niet meer.Overigens is Megadeth mijn alltime favourite band.She Wolf met Dave Mustaine en Al Pitrelli spelen zelfs synchroon op dit nummer.Jimmy Degrasso geweldige drumsolo in dit nummer.Quality is niet super.

[VIDEO]
[VIDEO]
[VIDEO]
 
Laatst bewerkt:
Daar was iets mee, als ik het me goed herinner. Dat was in mijn begintijd, ik ontdekte het genre pas net en verslond nieuws. Ik ga 'm eens googelen.


Gevonden (Yay Wiki!): Venom zou headlinen, maar speelde niet omdat de spullen niet over de grens bij Canada kwamen. Accept heeft toen geheadlined. (Venom is nog wel op het podium komen vertellen waarom ze zelf niet konden optreden).

Die Syu is een geweldig goede gitarist, maar ik vind hem er echt ongezond uitzien zeg. Niet prettig om naar te kijken.

Versailles ga ik zo eens bekijken.
Edit: Bekeken. Ik geloof niet dat het mijn kopje thee is. Het is een soort '80's on steroids met een té hoog 'friemelgehalte'. Te technisch naar mijn smaak. Leuk voor even, maar niet om een heel album of complete show van te luisteren. Ik was vroeger altijd gek van Steve Vai en Joe Satriani. Ik ben ook naar G3 geweest en dan lukte het me gewoon niet om dat hele concert uit te zitten. Te veel, te lang gefriemel. Er moet af en toe gewoon planken gezaagd worden van dik hout. Rechtdoor Boem-Tak-Boem Boem-Tak! :cool:

Dan luister ik persoonlijk veel liever naar Parkway Drive, Five Finger Deathpunch, Bullet for my Valentine en dergelijke. Die vervelen me niet zo snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan