Mohamed Ihattaren (M)

Blijf het een vreemd principe vinden dat een jongen die ergens geboren en getogen is en een dubbel paspoort heeft niet voor dat land zou kiezen. De enige reden die ik goed zou begrijpen is als het “andere” land een veel hoger niveau van sport hebben en dat je daarom voor dat land zou kiezen. Bijvoorbeeld: Je bent opgegroeid in Luxemburg en hebt ook een Amerikaans paspoort en je kiest voor de VS omdat je een goede basketballer bent. Of als je niet verwacht ooit uit te kunnen komen voor het land waar je geboren bent omdat je niet goed genoeg bent.

Maar in Nederland opgroeien en dan je afvragen of je voor Nederland of Marokko zal spelen vind ik heel vreemd. Als mijn dochter een top badmintonner of tafeltennisser blijkt te zijn (is net 5 weken dus wie weet ? ) zou ik het ook vreemd vinden als ze voor Nederland zou kiezen.
Klopt is ook heel vreemd. Maar vergeet niet dat de polarisatie (de kut-Marokkanen, de Marokkaanse tuig, minder minder Marokkanen, het fascistische boek Koran, de kopvoddentax en al die vernederende visies en uitlatingen die ook nog eens veel bijval krijgen door toch een relatief grote groep mensen) ook een grote bijdrage levert aan het gevoel van die jongens dat ze voor altijd een Marokkaan zullen blijven hier. Dus waarom dan toch niet kiezen voor Marokko? Iedereen weer tevreden toch? Ik weet nog heel goed dat van Marwijk bij het selecteren van Ibi destijds, toen ze hem als Limburger er naar vroegen, duidelijk afstand nam van Wilders en zijn ideeen.
Daarnaast speelt het dat NL zich twee grote toernooien achter elkaar niet kunnen plaatsen.
Het is dus een combinatie van factoren.
 
Mark my words....Ihattaren wordt de nieuwe Afellay : hij blijft nog zeker 2 seizoenen na dit seizoen spelen in het shirt van PSV, gaat daarna naar een Europese Topclub ( Spanje of Engeland bijvoorbeeld) en hij kiest met volle verstand voor Oranje.

Hij is veel verder dan Afellay op deze leeftijd. In zijn eerste jaren bij het eerste was Afellay fysiek en mentaal nog helemaal niet klaar voor topvoetbal. Dat is geen garantie voor Ihatteren - want tussen 17 en pakweg 22 kan er van alles misgaan. Ook Aissati kan daar van meepraten. Maar het is eigenlijk toch absurd hoe zo'n jongen, net 17, zich laat zien op misschien wel de belangrijkste en moeilijkste positie van het veld. Zijn inzicht, passing en techniek zijn gewoon fenomenaal. Hij heeft dat bijzondere wat je alleen bij de absolute topspelers ziet: alles lijkt zo eenvoudig, omdat gewoon alles wat hij doet goed is. Dan heb je niet veel nodig. Frenkie heeft dat ook: dat rustige, niks te veel. Alleen Frenkie raakt onder druk nogal eens in de war. Dat is op de positie van Ihatteren iets minder zichtbaar, je mag daar wel eens wat verspelen.
 
Klopt is ook heel vreemd. Maar vergeet niet dat de polarisatie (de kut-Marokkanen, de Marokkaanse tuig, minder minder Marokkanen, het fascistische boek Koran, de kopvoddentax en al die vernederende visies en uitlatingen die ook nog eens veel bijval krijgen door toch een relatief grote groep mensen) ook een grote bijdrage levert aan het gevoel van die jongens dat ze voor altijd een Marokkaan zullen blijven hier. Dus waarom dan toch niet kiezen voor Marokko? Iedereen weer tevreden toch? Ik weet nog heel goed dat van Marwijk bij het selecteren van Ibi destijds, toen ze hem als Limburger er naar vroegen, duidelijk afstand nam van Wilders en zijn ideeen.
Daarnaast speelt het dat NL zich twee grote toernooien achter elkaar niet kunnen plaatsen.
Het is dus een combinatie van factoren.
Kip en het ei wellicht.
 
Weet via via dat Mark Wotte Ihattaren en zijn hele familie op de kosten van de Marokkaanse bond wil uitnodigen om bij een van de komende wedstrijden van Marokko aanwezig te zijn.
En maar in de media roepen dat ze hem “ nooit zullen pushen”.... Vreemd dat hij als NLer de talenten van hier stiekem kaapt voor een ander land.
 
Weet via via dat Mark Wotte Ihattaren en zijn hele familie op de kosten van de Marokkaanse bond wil uitnodigen om bij een van de komende wedstrijden van Marokko aanwezig te zijn.
En maar in de media roepen dat ze hem “ nooit zullen pushen”.... Vreemd dat hij als NLer de talenten van hier stiekem kaapt voor een ander land.
Ach, wij nodigen miljoenen Marokkannen uit om hier aanwezig te zijn en te blijven op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Leuk dat het andersom ook eens kan.
 
Klopt is ook heel vreemd. Maar vergeet niet dat de polarisatie (de kut-Marokkanen, de Marokkaanse tuig, minder minder Marokkanen, het fascistische boek Koran, de kopvoddentax en al die vernederende visies en uitlatingen die ook nog eens veel bijval krijgen door toch een relatief grote groep mensen) ook een grote bijdrage levert aan het gevoel van die jongens dat ze voor altijd een Marokkaan zullen blijven hier. Dus waarom dan toch niet kiezen voor Marokko? Iedereen weer tevreden toch? Ik weet nog heel goed dat van Marwijk bij het selecteren van Ibi destijds, toen ze hem als Limburger er naar vroegen, duidelijk afstand nam van Wilders en zijn ideeen.
Daarnaast speelt het dat NL zich twee grote toernooien achter elkaar niet kunnen plaatsen.
Het is dus een combinatie van factoren.

Vooral dat laatste.
Daarom zou het me vooral enorm verbazen indien hij nu, tijdens de opwaartse gang van NL, voor Marokko zou kiezen.

Overigens begin (nee, word) ik heel moe van het eerste gedeelte van je betoog te worden. Alsof het 2000-2015 argumenten zijn.
(Niet van jou, niet wat je schrijft, maar van het landelijk gedragen polarisatie-verhaal)
 
Laatst bewerkt:
Weet via via dat Mark Wotte Ihattaren en zijn hele familie op de kosten van de Marokkaanse bond wil uitnodigen om bij een van de komende wedstrijden van Marokko aanwezig te zijn.
En maar in de media roepen dat ze hem “ nooit zullen pushen”.... Vreemd dat hij als NLer de talenten van hier stiekem kaapt voor een ander land.

Krijgt hij megadik voor betaald.

Onbegrijpelijk dat (in ieder geval niet openlijk) knvb/Koeman/MvB hier geen stelling in nemen. Hetzij ook een lobby starten, hetzij het gedrag van Wotte cs veroordelen.
 
Van Bommel beloont en promoveert PSV-parel Ihattaren

link

PSV heeft toptalent Mohammed Ihattaren beloond voor zijn uitstekende ontwikkeling. De zeventienjarige spelmaker maakt vanaf vrijdag officieel deel uit van de A-selectie.

Topictitel kan aangepast worden en het topic kan naar
PSV 1: Selectie & Technische Staf
 
Van Bommel beloont en promoveert PSV-parel Ihattaren

link

PSV heeft toptalent Mohammed Ihattaren beloond voor zijn uitstekende ontwikkeling. De zeventienjarige spelmaker maakt vanaf vrijdag officieel deel uit van de A-selectie.

Topictitel kan aangepast worden en het topic kan naar
PSV 1: Selectie & Technische Staf

Niet meer dan logische stap als je al een paar wedstrijden in de basis staat van het eerste. Ergens vind ik het wel mooi dat Van Bommel deze jonkies voor de leeuwen gooit, maar ze kunnen ook zo door de leeuwen opgepeuzeld worden. Achteraf zal duidelijk zijn of Van Bommel hier goed aan heeft gedaan.
 
Niet meer dan logische stap als je al een paar wedstrijden in de basis staat van het eerste. Ergens vind ik het wel mooi dat Van Bommel deze jonkies voor de leeuwen gooit, maar ze kunnen ook zo door de leeuwen opgepeuzeld worden. Achteraf zal duidelijk zijn of Van Bommel hier goed aan heeft gedaan.
Het is dubbel. De sterkste spelers moeten spelen en bij de selectie zitten. Ik vind het mooi dat Mohammed bij de selectie zit en er echt bij hoort. Ik vraag tegelijkertijd ook af hoe het verder gaat met Érick Gutiérrez en Gastón Pereiro. Het zijn internationals die bij PSV veel op de bank zitten.
 
Het is dubbel. De sterkste spelers moeten spelen en bij de selectie zitten. Ik vind het mooi dat Mohammed bij de selectie zit en er echt bij hoort. Ik vraag tegelijkertijd ook af hoe het verder gaat met Érick Gutiérrez en Gastón Pereiro. Het zijn internationals die bij PSV veel op de bank zitten.

Klopt, best zorgelijk. Pereiro tekent sowieso niet meer bij en Guti loopt een enorme deuk op in zijn zelfvertrouwen. In die eerste invalsbeurten liet hij best aardige dingen zien met hier en daar een mooi doelpunt, maar Van Bommel ziet het echt niet in hem zitten. Mohammed is nog heel jong. Ben bang voor hem dat als er een mindere fase zal aanbreken hij ook snel afgeschreven zal worden.
 
Het is dubbel. De sterkste spelers moeten spelen en bij de selectie zitten. Ik vind het mooi dat Mohammed bij de selectie zit en er echt bij hoort. Ik vraag tegelijkertijd ook af hoe het verder gaat met Érick Gutiérrez en Gastón Pereiro. Het zijn internationals die bij PSV veel op de bank zitten.
Ik heb oprecht het idee dat MvB hem opstelt omdat hij hem op dat moment de beste vind. Gaston is een goede speler maar voert defensief weinig taken uit. Guti lijkt niet te kunnen spelen op nummer 10. Puur omdat hij daar de handelingssnelheid voor mist. Op 8 ligt hem beter als het spel voor hem ligt. Alleen komt hij hier defensief/fysiek iets te kort vergeleken met Rosario/Hendrix. Waardoor MvB hun de voorkeur geeft.
Ihattaran heeft een beetje een combinatie. Hij heeft de finesse van Gaston maar lijkt wat aanweziger te zijn over een hele wedstrijd waarin hij ook defensief werkt probeert uit te voeren.
 
https://www.volkskrant.nl/sport/moh...ij-zijn-sterke-wil-en-feilloze-trap~b7f77482/

Leuk artikel. Hopelijk dat we met hem, Malen, Gakpo en Aboukhlal een gouden periode tegemoet gaan. Plus je weet nooit hoe Romero het gaat doen. Iedereen heeft hem al afgeschreven maar wat als hij zijn belofte inlost?

Inderdaad een leuk artikel over een schitterende speler. Als Ajacied klinkt het vreemd, maar ik ben stiekem al een beetje "fan". Hij wordt de Frenkie van PSV (behalve dat deze écht zelf is opgeleid). Daar ben ik van overtuigd.

Over een paar jaar Frenkie, Mo en Wijnaldum/Donny op het middenveld. Zoals Jantje Boskamp zou zeggen: pohhhh.
 
https://www.volkskrant.nl/sport/moh...ij-zijn-sterke-wil-en-feilloze-trap~b7f77482/

Leuk artikel. Hopelijk dat we met hem, Malen, Gakpo en Aboukhlal een gouden periode tegemoet gaan. Plus je weet nooit hoe Romero het gaat doen. Iedereen heeft hem al afgeschreven maar wat als hij zijn belofte inlost?

Stukkie uit t artikel
Na drie jaar bij Houten wilden onder meer Ajax, Feyenoord en PSV hem hebben. Coach Vermeulen had hem toen al de bijnaam Mo Afellay gegeven. Het was mede dankzij de 53-voudig international dat Ihattaren en zijn familie voor Eindhoven kozen. Voor de familie Ihattaren was Afellay het levende bewijs dat talenten met een Marokkaanse achtergrond bij PSV de kans kregen zich te ontwikkelen.

Mooi, dus Mo hebben we mede dankzij Ibi. Toch maar eens kijken wat Ibi voor PSV kan betekenen naast t veld.
 
Stukkie uit t artikel


Mooi, dus Mo hebben we mede dankzij Ibi. Toch maar eens kijken wat Ibi voor PSV kan betekenen naast t veld.
Die Marokkanen zien nu dat het bij Ajax ook kan. Wel leuk te zien dat die mocro's met de Marokkaanse vlag zwaaien in plaats van met die van Ajax. Ik zag Tadic ook niet rennen met de Servische vlag, of Dolberg met de Deense. Zo trots op Marokko terwijl ze er maximaal een week of 2 per jaar zitten. Gauw cashen als ik Ajax was. Een kleine tegenslag en ze veranderen in El Hamdaouietjes en vang je er geen stuiver meer voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan