Mohamed Ihattaren (M)

Bakkalinho

International
bd06c3cb-bd96-404b-820b-9ead5e61949a_Ihattaren%2C%20Mohamed%20Amine%20%282%29_215x300.jpg

Mohammed Amine Ihattaren
Geboorteplaats: Utrecht
Geboortedatum: 12 februari 2002

MOHAMED IHATTAREN VERTREKT BIJ PSV​

cid80685_Iha.jpg

Mohamed Ihattaren verlaat PSV definitief. De Nederlandse middenvelder maakt een transfer naar Italië waar hij een contract heeft getekend bij Juventus, dat hem binnen de landsgrenzen zal verhuren. ‘We wensen Mohamed veel succes in Italië en hopen dat deze overstap zowel voor hem persoonlijk als voor zijn carrière goed uitpakt’, reageert Directeur Voetbalzaken John de Jong.

Pieken en dalen
Mohamed Ihattaren had nog een contract tot medio 2022 bij PSV. De 19-jarige Utrechter maakte als 16-jarige zijn debuut in het Philips Stadion en beklom de ladder naar de A-selectie snel. “Mohamed heeft de afgelopen jaren hoogte- en dieptepunten gekend. Zijn debuut en eerste maanden bij de A-selectie waren veelbelovend. Door omstandigheden is er daarna niet uitgekomen wat er voetbaltechnisch bij Mo zeker in zit. Dat is ontzettend jammer, in de eerste plaats voor Mohamed zelf. We gunnen hem deze transfer en hopen dat hij erin slaagt zijn belofte in Italië in te lossen”, aldus De Jong.

Bij jongste debutanten
Ihattaren is de op drie na jongste debutant in de geschiedenis van PSV. Hij viel in januari 2019 in tegen FC Groningen en was destijds 16 jaar, 11 maanden en 14 dagen ‘oud’. De middenvelder doorliep tussen 2010 en 2019 nagenoeg alle lichtingen binden de jeugdopleiding van PSV en kwam in het eerste elftal uiteindelijk tot 74 wedstrijden. Daarin scoorde Ihattaren 10 keer. Namens Jong PSV kwam hij 3 keer in actie en was hij 3 keer trefzeker.

17cc7c2a-201c-4ce5-8c69-683609d65d21_image10433986815133026108.jpg


Dag Mo. Het had zoveel mooier kunnen zijn.​
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Hele interessante speler dit, kwam er net toevallig op via Hansie.
Blinkt volgens mij al regelmatig uit bij PSV O19, zou hem wel al in de PSV-1 selectie willen zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Absoluut een groot talent, bij mijn weten een groter talent dan Bergwijn en Rosario. Maar het is net hoe hij zich blijft ontwikkelen en hoe zijn omgeving zich gedraagt na zijn eerste optredens in PSV1.
 
Ontzettend groot talent dit. Het is uiteraard altijd afwachten of het eruit gaat komen, maar hij heeft de potentie om een echte topper te kunnen worden. Het zou me niet verbazen als hij al snel met het eerste mag meetrainen en volgend seizoen basisspeler wordt in Jong PSV (en dit seizoen z'n debuut al maakt). En dat voor iemand die nog als tweedejaars B-junior mag spelen. Al zijn ze natuurlijk niet erg van het doorschuiven bij PSV. Desalniettemin een genot voor het oog deze speler.
Dat lijkt t grootste risico ja. Zouden al aardig wat kapers op de ksut zijn. Op welke leeftijd mogen ze een lang(er) contract tekenen, is dat op de 17e of 18e?
Volgens mij mag hij op z'n 16e al een contract tekenen. Dat contract gaat wel pas in als hij 17 wordt.
 
Maak kennis met Mohammed Amine Ihattaren (contract tekenen 3 jaar en interview)

De wedstrijd beelden:

en voor diegene die meer willen zien:
 
Hoezo? Memphis debuteerde ook op zijn 17e en zo ook Aissati en vele andere grote NLse talenten.

Mohammed wordt over 3 maanden alweer 17. Hij is 4 maanden ouder dan Gravenberch en die heeft ook al wat minuten meegepikt bij Ajax 1. Vind hem minstens zoveel potentie hebben als Gravenberch. Maar je ziet het verschil van aanpak tussen Ajax en PSV. Zou deze jongen vast bij Jong PSV laten spelen en alleen de grote wedstrijden zoals tegen Ajax en Feyenoord en internationaal bij O19 laten uitkomen. Zo zal hij zich alleen maar sneller ontwikkelen (ook fysiek).
 
Inderdaad, Jong PSV wordt met Ihattaren een stuk sterker. Hopelijk wordt hij niet alsnog weggekocht en dient hij zowieso zijn 3 jarig contract uit. Wat mij betreft mag hij straks gaan schitteren in PSV 1. Verstandige jongen die de geleidelijke weg verkiest boven een buitenlands avontuur. Kwaliteit kent geen leeftijd vind ik ook. Kijk naar Tielemans die ook in Anderlecht 1 debuteerde, ik meen op 16 jarige leeftijd. Helaas durft PSV dergelijke jonge spelers geen speeltijd te geven in PSV 1. Ajax durft dat dus wel. Dan maar snel overhevelen naar Jong PSV.
 
Ik heb eigenlijk goede hoop dat van Bommel hem regelmatig gaat betrekken bij het Eerste.
 
Mohammed wordt over 3 maanden alweer 17. Hij is 4 maanden ouder dan Gravenberch en die heeft ook al wat minuten meegepikt bij Ajax 1. Vind hem minstens zoveel potentie hebben als Gravenberch. Maar je ziet het verschil van aanpak tussen Ajax en PSV. Zou deze jongen vast bij Jong PSV laten spelen en alleen de grote wedstrijden zoals tegen Ajax en Feyenoord en internationaal bij O19 laten uitkomen. Zo zal hij zich alleen maar sneller ontwikkelen (ook fysiek).

En voordat hij zijn heil elders gaat zoeken. Ik weet, dat moet niet de reden zijn om zo'n jongen door te schuiven, maar het het is wel de realiteit voor een club als PSV dat het dit soort talenten moeilijk kan behouden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wanneer hij een goed karakter heeft en houdt en geduldig is en niet voor het grote geld gaat kan het wel eens de beste PSV speler ooit worden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wanneer hij een goed karakter heeft en houdt en geduldig is en niet voor het grote geld gaat kan het wel eens de beste PSV speler ooit worden.

Vooralsnog heeft hij in ieder geval voor PSV gekozen terwijl hij naar veel grotere clubs kon. Dus dat is veelbelovend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan