Mohamed Ihattaren (M)

Je zou denken dat als hij daar op ingaat hij gewoon voor Oranje moet kiezen. Wel een beetje stupide om er nu op in te gaan en straks alsnog naar Marokko te gaan.

Het is alleen een voorselectie, dus wellicht dat hij alsnog buiten de boot valt...
 
Je zou denken dat als hij daar op ingaat hij gewoon voor Oranje moet kiezen. Wel een beetje stupide om er nu op in te gaan en straks alsnog naar Marokko te gaan.
Hij moet gewoon als de keuze daar is, de keuze maken. Hij hoeft nu nog helemaal niets te kiezen. En het is uiteindelijk zijn eigen keuze, die op voor hem belangrijke gronden moet maken. En wat mij betreft zou dat moeten zijn, wat is beste voor z'n carriere. En dan weet ik niet of nederland nou wel zo'n goede keuze is. Op het middenveld spelen de heilige Frenkie, Gini die bij de absolute wereldtop hoort. Die beiden staan wel vast voor de komende jaren. dan is er nog 1plaatsje vacant, en daar zou volgens mij vdBeek moeten. Dus wat is verstandig?
 
Hij moet gewoon als de keuze daar is, de keuze maken. Hij hoeft nu nog helemaal niets te kiezen. En het is uiteindelijk zijn eigen keuze, die op voor hem belangrijke gronden moet maken. En wat mij betreft zou dat moeten zijn, wat is beste voor z'n carriere. En dan weet ik niet of nederland nou wel zo'n goede keuze is. Op het middenveld spelen de heilige Frenkie, Gini die bij de absolute wereldtop hoort. Die beiden staan wel vast voor de komende jaren. dan is er nog 1plaatsje vacant, en daar zou volgens mij vdBeek moeten. Dus wat is verstandig?

Hij kan de concurrentie aangaan en zou wel aan zijn minuten komen als hij echt goed is. Hij zou een in potentie prima lichting nog beter maken. Marokko heeft niet zo'n fantastische lichting. Het zegt genoeg dat Ziyech daar de absolute ster is.
 
Hij moet gewoon als de keuze daar is, de keuze maken. Hij hoeft nu nog helemaal niets te kiezen. En het is uiteindelijk zijn eigen keuze, die op voor hem belangrijke gronden moet maken. En wat mij betreft zou dat moeten zijn, wat is beste voor z'n carriere. En dan weet ik niet of nederland nou wel zo'n goede keuze is. Op het middenveld spelen de heilige Frenkie, Gini die bij de absolute wereldtop hoort. Die beiden staan wel vast voor de komende jaren. dan is er nog 1plaatsje vacant, en daar zou volgens mij vdBeek moeten. Dus wat is verstandig?

Maar Gini is wel 11 jaar ouder, dus die gaat waarschijnlijk veel eerder met pensioen dan Mo.
 
Hij moet gewoon als de keuze daar is, de keuze maken. Hij hoeft nu nog helemaal niets te kiezen. En het is uiteindelijk zijn eigen keuze, die op voor hem belangrijke gronden moet maken. En wat mij betreft zou dat moeten zijn, wat is beste voor z'n carriere. En dan weet ik niet of nederland nou wel zo'n goede keuze is. Op het middenveld spelen de heilige Frenkie, Gini die bij de absolute wereldtop hoort. Die beiden staan wel vast voor de komende jaren. dan is er nog 1plaatsje vacant, en daar zou volgens mij vdBeek moeten. Dus wat is verstandig?
Als hij zijn verstand gebruikt dan kijkt ie naar Ziyech: ondanks zijn prestaties bij Ajax staan de clubs niet in de rij voor hem. Had hij voor Oranje gekozen en ook gespeeld, dan zat ie nu net als een Frenkie bij een grote club. Zelfs voor een vd Beek is er interesse vanuit Madrid maar niet voor Ziyech. Marokko staat niet echt hoog aangeschreven en dan val je ook niet op. Dat geldt ook voor alle andere Noord-Afrikaanse spelers tenzij ze echt heel goed zijn ala Mo Salah. Dit terwijl de West Europese spelers bij een halfjaartje presteren meteen op de radar komen van de grote clubs.
 
Als hij zijn verstand gebruikt dan kijkt ie naar Ziyech: ondanks zijn prestaties bij Ajax staan de clubs niet in de rij voor hem. Had hij voor Oranje gekozen en ook gespeeld, dan zat ie nu net als een Frenkie bij een grote club. Zelfs voor een vd Beek is er interesse vanuit Madrid maar niet voor Ziyech. Marokko staat niet echt hoog aangeschreven en dan val je ook niet op. Dat geldt ook voor alle andere Noord-Afrikaanse spelers tenzij ze echt heel goed zijn ala Mo Salah. Dit terwijl de West Europese spelers bij een halfjaartje presteren meteen op de radar komen van de grote clubs.
En de Africa Cup natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als hij zijn verstand gebruikt dan kijkt ie naar Ziyech: ondanks zijn prestaties bij Ajax staan de clubs niet in de rij voor hem. Had hij voor Oranje gekozen en ook gespeeld, dan zat ie nu net als een Frenkie bij een grote club. Zelfs voor een vd Beek is er interesse vanuit Madrid maar niet voor Ziyech. Marokko staat niet echt hoog aangeschreven en dan val je ook niet op. Dat geldt ook voor alle andere Noord-Afrikaanse spelers tenzij ze echt heel goed zijn ala Mo Salah. Dit terwijl de West Europese spelers bij een halfjaartje presteren meteen op de radar komen van de grote clubs.

Ik denk dat er in het geval Ziyech wel meerdere redenen op te noemen zijn waarom de clubs niet voor hem in de rij staan. Zo zal zijn fysiek zonder meer een voorname reden zijn waarom er geen PL clubs komen aankloppen. Zijn leeftijd vergeleken met die andere Ajacieden die je opnoemt zal ook meetellen; hoeveel groei zit er nog in? Hij kan weliswaar een keer een wedstrijdje of twee uitblinken in de CL, maar kan hij het ook elke wedstrijd in een betere competitie? Dan heb je nog het feit dat hij niet zo goed is als hij zelf kennelijk denkt te zijn; hij wimpelt clubs van zijn niveau af omdat ze volgens hem geen stap omhoog zijn en denkt dus dat de echte topclubs van europa zijn niveau is, maar die denken daar duidelijk anders over want die melden zich niet voor hem, en dus blijft hij bij Ajax/lijken de clubs niet voor hem in de rij te staan. Daarna zal de Afrika Cup zo ongeveer komen denk ik. échte goede Afrikaanse spelers, zoals Drogba en Eto'o, worden namelijk toch wel gekocht, ook al moeten ze deelnemen aan een Afrika Cup.
 
Als hij zijn verstand gebruikt dan kijkt ie naar Ziyech: ondanks zijn prestaties bij Ajax staan de clubs niet in de rij voor hem. Had hij voor Oranje gekozen en ook gespeeld, dan zat ie nu net als een Frenkie bij een grote club. Zelfs voor een vd Beek is er interesse vanuit Madrid maar niet voor Ziyech. Marokko staat niet echt hoog aangeschreven en dan val je ook niet op. Dat geldt ook voor alle andere Noord-Afrikaanse spelers tenzij ze echt heel goed zijn ala Mo Salah. Dit terwijl de West Europese spelers bij een halfjaartje presteren meteen op de radar komen van de grote clubs.
De eerste vraag is natuurlijk: hoeveel erg goede Noord Afrikaanse spelers zijn er werkelijk? Als je kijkt naar die nationale elftallen dan zitten er meerdere erg goede spelers tussen, maar ik zou niet zeggen dat iedere positie een topper heeft. Het is niet voor niets dat Noord Afrikaanse nationale ploegen over het algemeen minder presteren dan de betere Europese ploegen.

Dan speelt mee bij welke club je speelt. Het is nu eenmaal zo dat als je bij een grote club speelt en niet presteert, je meestal alsnog bij een andere grote club of subtopper terecht kan (ook al ben je minder goed dan een speler van een kleinere club en die komt niet in aanmerking).

De leeftijd speelt ook flink mee. Iedere club is op zoek naar dat ene supertalent. Ben je jonger en je valt op, dan sta je nu eenmaal eerder in de belangstelling van veel clubs dan als je goed speelt en ouder bent. Daarom zie je wel vaker dat heel jonge talentvolle spelers meer opbrengen dan sommige spelers in de bloei van hun carrier maar waarvan men niet denkt dat ze beter zullen worden dan ze al zijn. Jonge spelers zijn gewoonweg vaak onderdeel van een hype. Iedereen spreekt elkaar na en een redelijk talent is direct de nieuwe Messi, Robben of Ronaldo waardoor de prijs disproportioneel hoog wordt.

En als laatste, het hebben van een paspoort uit de EU heeft voordelen qua het verkrijgen van een werkvergunning en aan de slag gaan bij sommige Europese landen. Naast dit soort bureaucratische verschillen is er ook nog het probleem van de Afrika cup: Clubs missen hun beste spelers voor vele weken waardoor hun ploegen punten dreigen te verliezen, iets dat ze de titel kan kosten. Als je twee gelijkwaardige spelers hebt, een uit Afrika en een uit Europa/Azie/Amerikas dan heeft de laatste een streepje voor vanwege deze Afrika cup.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat betreft de hele Marokko discussie zou ik als speler overigens ook niet blij zijn met wat er afgelopen Afrika cup gebeurde.. sure ziyech werd op handen en voeten gedragen, maar toen het fout ging ook volledig afgebrand.

Of dat terecht was weet ik overigens niet, maar dan valt het kritische Nederlandse volk ook nog redelijk mee
 
Wat betreft de hele Marokko discussie zou ik als speler overigens ook niet blij zijn met wat er afgelopen Afrika cup gebeurde.. sure ziyech werd op handen en voeten gedragen, maar toen het fout ging ook volledig afgebrand.

Of dat terecht was weet ik overigens niet, maar dan valt het kritische Nederlandse volk ook nog redelijk mee
Ben ik met je eens, maar ik vind Ziyech toch wel een heel goede speler. Die kan makkelijk mee bij een betere club dan Ajax. Een echte topper als Bayern of Liverpool is te hoog gegrepen, daarvoor heeft hij te vaak mindere wedstrijden, maar ik denk dat Ajax heel blij mag zijn dat hij er nog is.

Ontopic: Ihattaren heeft het in zich om een grote te worden. Hij moet alleen niet misbruikt worden door de trainer op posities waar hij niet tot zijn recht komt. Ook moet je er van uit gaan dat hij een paar slechtere wedstrijden aflost met beteren.
 
Ben ik met je eens, maar ik vind Ziyech toch wel een heel goede speler. Die kan makkelijk mee bij een betere club dan Ajax. Een echte topper als Bayern of Liverpool is te hoog gegrepen, daarvoor heeft hij te vaak mindere wedstrijden, maar ik denk dat Ajax heel blij mag zijn dat hij er nog is.

Ontopic: Ihattaren heeft het in zich om een grote te worden. Hij moet alleen niet misbruikt worden door de trainer op posities waar hij niet tot zijn recht komt. Ook moet je er van uit gaan dat hij een paar slechtere wedstrijden aflost met beteren.
Laat dat maar aan van Bommel over...
 
Naast dit soort bureaucratische verschillen is er ook nog het probleem van de Afrika cup: Clubs missen hun beste spelers voor vele weken waardoor hun ploegen punten dreigen te verliezen, iets dat ze de titel kan kosten. Als je twee gelijkwaardige spelers hebt, een uit Afrika en een uit Europa/Azie/Amerikas dan heeft de laatste een streepje voor vanwege deze Afrika cup.

In de toekomst hebben clubs geen last meer van de Africa Cup, het wordt tegenwoordig in juni gespeeld.
 
Advocaat zegt dat Ihattaren voor Marokko gaat kiezen althans dat maakt hij op uit het feit dat ie nog geen keuze heeft gemaakt :rolleyes:
 
Advocaat zegt dat Ihattaren voor Marokko gaat kiezen althans dat maakt hij op uit het feit dat ie nog geen keuze heeft gemaakt :rolleyes:

Ik maak er juist uit op dat de kans groot is dat hij voor Nederland gaat kiezen. Hij zei dat hij wilde wachten op een uitnodiging van het grote oranje om dan pas een keuze te gaan maken.
 
Nou dankbaarheid vind ik wat denigrerend eerlijk gezegd... als je had gezegd uit loyaliteit naar het land waar hij geboren is en waar hij de kans heeft gekregen om te worden wat hij is, dan had ik dat beter gevonden.
Tja dat is zowat hetzelfde. Hij moet Nederland dankbaar zijn dat hij de Nationale jeugdelftallen heeft mogen doorlopen.
Zowel onder de 15, als onder de 16, onder de 17 en onder de 19.
Daar mag hij best wel wat voor terugdoen, door zich idd loyaal te tonen, en door, voor Nederland in de toekomst uit te komen.
Bovendien, idd hier geboren.
Wat is hier denigrerend aan IPF?
 
Terug
Bovenaan Onderaan