Mohamed Ihattaren (M)

Die jongen is 17 en heeft pas net zijn basis debuut gemaakt, laten we (de media) in godsnaam ff wachten met alle interland keuze onzin. Komt vanzelf. Eerst maar eens lekker jezelf in de basis spelen en met je team de weg omhoog vinden. Vooral de praat-guroes die m drie minuten willen zien spelen zodat ie maar vast "vastligt" voor Oranje. Bah.
 
Bah, wat is die Derksen een walgelijke engnek. Wellicht is het 'm ontgaan dat zijn houding en uitspraken mede debet zijn aan het feit dat Marokkanen liever voor Marokko kiezen. Ik zeg bewust "mede", want er zit natuurlijk ook een andere kant aan. Er zijn ook genoeg "allochtonen" (vervelend, simpel woord maar wel handig om de discussie simpel te houden) die bewust niets van "integratie" of binding met Nederland willen weten, maar wat Derksen doet is puur het voeden en stimuleren van dit soort animositeit onderling. Verwerpelijk, maar nog treuriger is het feit dat die hele VI-achterban - en dat zijn er nogal wat - achter dit soort simpele onzin aan hobbelen. Het meest lachwekkende is nog dat de helft van die aanhang waarschijnlijk nooit met Marokkanen in aanraking is geweest.

Dat argument dat ze allemaal maar hebben mogen "profiteren" van alle geweldige faciliteiten en jeugdelftallen in Nederland is ook zo'n absolute nonsens. Die discussie laat ik maar voor een ander topic. Ik ben geen Marokkaan/"allochtoon", maar kan best snappen dat er genoeg Marokkanen tussen zitten die denken: bekijk het maar lekker. Hoe jammer ik dat ook vind. En nogmaals: dat praat niet elk geval goed; er zijn ook gevallen waar de Marokkanen zelf wat meer hun best (hadden) mogen doen.

Zonde dat dit topic, een topic over een wervelende parel bij PSV die hopelijk behouden blijft voor het Nederlandse voetbal, vervuild moet worden met dit soort typische discussies, maar wanneer ik die seniele Derksen weer zie op TV kan ik het toch niet laten.

:braak:
 
Bah, wat is die Derksen een walgelijke engnek. Wellicht is het 'm ontgaan dat zijn houding en uitspraken mede debet zijn aan het feit dat Marokkanen liever voor Marokko kiezen. Ik zeg bewust "mede", want er zit natuurlijk ook een andere kant aan. Er zijn ook genoeg "allochtonen" (vervelend, simpel woord maar wel handig om de discussie simpel te houden) die bewust niets van "integratie" of binding met Nederland willen weten, maar wat Derksen doet is puur het voeden en stimuleren van dit soort animositeit onderling. Verwerpelijk, maar nog treuriger is het feit dat die hele VI-achterban - en dat zijn er nogal wat - achter dit soort simpele onzin aan hobbelen. Het meest lachwekkende is nog dat de helft van die aanhang waarschijnlijk nooit met Marokkanen in aanraking is geweest.

Dat argument dat ze allemaal maar hebben mogen "profiteren" van alle geweldige faciliteiten en jeugdelftallen in Nederland is ook zo'n absolute nonsens. Die discussie laat ik maar voor een ander topic. Ik ben geen Marokkaan/"allochtoon", maar kan best snappen dat er genoeg Marokkanen tussen zitten die denken: bekijk het maar lekker. Hoe jammer ik dat ook vind. En nogmaals: dat praat niet elk geval goed; er zijn ook gevallen waar de Marokkanen zelf wat meer hun best (hadden) mogen doen.

Zonde dat dit topic, een topic over een wervelende parel bij PSV die hopelijk behouden blijft voor het Nederlandse voetbal, vervuild moet worden met dit soort typische discussies, maar wanneer ik die seniele Derksen weer zie op TV kan ik het toch niet laten.

:braak:

Beste Mo,

Luister niet naar Johan D. Ik zie liever Johan D. naar Marokko vertrekken dan de Marokkanen zelf.
Volg je hart, gebruik je hoofd en laat vooral je voeten spreken. Ik weet natuurlijk dat je alles zult geven dit seizoen. Ik hoop dat ik van je mag genieten dit seizoen.

Groet, je nu al trouwste supporter.
 
Beste Mo,

Luister niet naar Johan D. Ik zie liever Johan D. naar Marokko vertrekken dan de Marokkanen zelf.
Volg je hart, gebruik je hoofd en laat vooral je voeten spreken. Ik weet natuurlijk dat je alles zult geven dit seizoen. Ik hoop dat ik van je mag genieten dit seizoen.

Groet, je nu al trouwste supporter.


Mooi.
 
Eigenlijk zou Johan Derksen ook zijn grote idool Johan Cruijff van diens sokkel af moeten donderen, omdat JC niet meeging met Oranje in ´78. Ik zou niet weten waarom dat geen ´morele verplichting´ was. Maar dat hele argument dat ´ze blij moeten zijn voor wat ze hebben gekregen´ geldt bij ´autochtone´ Nederlanders altijd een stuk minder.
 
Zorg gewoon voor een nieuwe regeling waardoor die Marokkanen (en andere landen) zelf spelers op moeten leiden. Ik weet het dan houden ze helemaal niks meer over in het Marokkaans elftal. Maar dit gedoe is gewoon puur profiteren en moet eigenlijk niet kunnen, laat dat maar eens afgelopen zijn.
 
Zodra een speler uitgekomen is voor een Nederlands elftal, welke leeftijd ook, vind ik dat hij de keuze al gemaakt heeft. Ook vind ik het haast lachwekkend dat alles en iedereen hier nu al mee bezig is. Hij is jong, heeft talent en straalt dat uit, bedankt mooi netjes zijn moeder en zus met zijn kraag verkeerd zittend. Moet nog veel groeien. Ik hoop oprecht dat hij een grote wordt, en het maakt me verder niets uit voor welk nationaal team hij zal spelen. Alleen, nogmaals, ik vind dat die keuze al gemaakt is.
 
Wat verwacht je anders van zo'n verlengstuk van Thierry, zal dr alles aan doen om die jongen in een bepaalde hoek te zetten.

Ik kan me vinden in de 2 kanten. De dicussie boeit me.. Ik weet niet wat ik zelf zou doen.. Maar Johan en Thierry zijn niet bepaald vrienden.. Ga lekker bij Jinek werken..
 
Eigenlijk zou Johan Derksen ook zijn grote idool Johan Cruijff van diens sokkel af moeten donderen, omdat JC niet meeging met Oranje in ´78. Ik zou niet weten waarom dat geen ´morele verplichting´ was. Maar dat hele argument dat ´ze blij moeten zijn voor wat ze hebben gekregen´ geldt bij ´autochtone´ Nederlanders altijd een stuk minder.
Denk niet dat het een punt is van autochtoon zijn van Johan Cruyff. Heeft veel meer te maken met hypocrisie en een verafgoding van Cruyff.

Dat zien we wel vaker: iedereen die Derksen geweldig vind, kan niets fout doen. Iedereen die hem niet aanstaat, kan niets goed doen. Vandaar ook altijd het gedweep met dezelfde spelers/clubs en het afbranden van anderen. Wat niet wegneemt dat Derksen en Gijp veel vooroordelen hebben (positief en negatief) en die verkondigen om hun eigen gebrek aan kennis over bepaalde spelers te verbergen (e.g alle Afrikaanse spelers zijn groot en sterk ook al zijn de Noord-Europeanen de grootste mensen op aarde, alle Zuid Amerikaanse spelers zijn flegmatiek terwijl we ook hele degelijke Zuid-Amerikanen hier hebben gehad zoals Alex, Gomes en Sanches, Aziaten kunnen niet voetballen en daarna wel spelers als Honda en Park ophemelen).

Wel lijkt het zo dat veel Marokkaanse spelers bij Derksen altijd op 1-0 achterstaan. Hij scheert ze over 1 kam qua instelling, capaciteiten en kunnen. Dat veel Marokkaanse spelers een andere mentaliteit hebben dan veel Nederlandse spelers wil niet zeggen dat alle Marokkaanse spelers dit hebben. Het aanhalen dat veel spelers een andere instelling hebben is prima (net als jeugdspelers van Ajacieden een andere instelling hebben vaak dan jeugdspelers uit Twente), maar als het over individuen gaat, graag meer nuance en men op hun eigen acties beoordelen.

Zorg gewoon voor een nieuwe regeling waardoor die Marokkanen (en andere landen) zelf spelers op moeten leiden. Ik weet het dan houden ze helemaal niks meer over in het Marokkaans elftal. Maar dit gedoe is gewoon puur profiteren en moet eigenlijk niet kunnen, laat dat maar eens afgelopen zijn.
Ik ben kritisch over de integratie van bepaalde groeperingen in Nederland. Maar ik ben het hier compleet mee oneens. Als je een paspoort hebt van een bepaald land dan moet je voor dat land kunnen uitkomen, (bepaalde restricties natuurlijk wel mogelijk). Ongeacht waar je op dat moment woont. Een andere oplossing dan deze zou beter zijn in mijn ogen.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat een dubbel paspoort verboden moet worden. Het staat inburgering in de weg en men zit altijd in een spagaat tussen de twee landen: lusten en lasten. Maar zolang dat niet is afgeschaft kan je niet van mensen eisen dat ze per definitie voor het land kiezen waar ze wonen.

Zodra een speler uitgekomen is voor een Nederlands elftal, welke leeftijd ook, vind ik dat hij de keuze al gemaakt heeft. Ook vind ik het haast lachwekkend dat alles en iedereen hier nu al mee bezig is.
Hier kan ik me beter in vinden. Speel je voor een Nederlands jeugdteam, dan kwalificeer je je voor het Nederlandse elftal en diskwalificeer je je voor een ander.

En zeker, laat die jongen gewoon voetballen zonder zijn afkomst steeds te benadrukken. In de huidige maatschappij moet de afkomst genoemd worden als het positief/negatief is vanuit de optiek van de spreker:
- Heb je zorgen over grootschalige immigratie/ben je PVV'er dan is alles dat negatief is met individuele personen die allochtonen zijn "een Marokkaanse Nederlander/Marokkaan" of "Turkse Nederlander/Turk" en bij alles dat positief is, is die persoon een "Nederlander" of "Amsterdammer"
- Vind je iedere vorm van kritiek op immigratie "Racistisch" / ben je Linkser dan is alles dat positief is met individuele personen die allochtonen zijn "een Marokkaanse Nederlander" of "Turkse Nederlander" en bij alles dat negatief is, is die persoon is een "Nederlander" of "Amsterdammer"

Dit soort tribalisme is dodelijk. Kunnen we afspreken dat zolang de achtergrond er niet toe doet, we gewoon spreken over "Nederlander", "Eindhovenaar", PSV'er, etc en alleen als de achtergrond er toe doet de specifieke achtergrond er bij gehaald wordt (iets dat wel voorkomt in bepaalde gevallen)?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me vinden in de 2 kanten. De dicussie boeit me.. Ik weet niet wat ik zelf zou doen.. Maar Johan en Thierry zijn niet bepaald vrienden.. Ga lekker bij Jinek werken..
Vandaar dat Johan sprak op de bijeenkomst van Forum? Vandaar dat ie riep dat mensen dr op moesten stemmen. Ach misschien zijn ze geen vrienden, maar Johan laat zich graag voor n karretje spannen, waarbij het hem waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar om zichzelf gaat. Sneue narcist is t.

Btw waarom moet ik bij die domme blondine gaan werken?
 
Vandaar dat Johan sprak op de bijeenkomst van Forum? Vandaar dat ie riep dat mensen dr op moesten stemmen. Ach misschien zijn ze geen vrienden, maar Johan laat zich graag voor n karretje spannen, waarbij het hem waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar om zichzelf gaat. Sneue narcist is t.

Btw waarom moet ik bij die domme blondine gaan werken?

Ik werk graag samen met mooie domme blondjes;)
 
Zorg gewoon voor een nieuwe regeling waardoor die Marokkanen (en andere landen) zelf spelers op moeten leiden. Ik weet het dan houden ze helemaal niks meer over in het Marokkaans elftal. Maar dit gedoe is gewoon puur profiteren en moet eigenlijk niet kunnen, laat dat maar eens afgelopen zijn.

Maar da´s precies het punt. Een land is geen opleidingsinstituut of club. Een land leidt niet op, een club leidt op. Anders moet je ook meteen zeggen dat spelers als Aké, Chong, straks Xavi Simons etc. niet voor Oranje mogen spelen omdat ze in Engeland of Spanje zijn opgeleid. En waarom zouden zelfs spelers als Virgil, Gini, Memphis, Frenkie, De Ligt et cetera voor Oranje mogen spelen, terwijl ze pas in het buitenland tot de échte top zijn gaan behoren? Moet eens kijken wat landen als Engeland of Italië daarin investeren!!

Ik vind het echt een vreemd argument... Moeten we hier forumleden als De Bouterbaas of rico verwijten dat ze in het buitenland wonen en werken, terwijl ze toch hun opleiding in Nederland hebben genoten? Getuigt dat van gebrek aan binding met Nederland? Onzin, natuurlijk.

Het is gewoon pure ideologie; niemand stelt ooit bovenstaande vragen, maar bij Nederlands-Marokkaanse spelers is het opeens een kwestie. Ra ra hoe dat komt... Ik wil straks Johan Derksen wel eens horen, mocht Xavi Simons écht het unieke talent zijn dat hij op dit moment lijkt. Aangezien Xavi twee paspoorten heeft, en zijn leven lang al in Spanje woont, moet Derksen consequent zijn, en zeggen dat Xavi 'moreel verplicht' is om voor Spanje uit te komen... Misschien dat hij één of andere gratuite tegenwerping gaat geven, maar ik weet zeker dat hij nooit een dergelijke terminologie bij hem gaat gebruiken. We gaan het zien!
 
Beste Mo,

Luister niet naar Johan D. Ik zie liever Johan D. naar Marokko vertrekken dan de Marokkanen zelf.
Volg je hart, gebruik je hoofd en laat vooral je voeten spreken. Ik weet natuurlijk dat je alles zult geven dit seizoen. Ik hoop dat ik van je mag genieten dit seizoen.

Groet, je nu al trouwste supporter.

Zijn er eigenlijk al Mo pyjama's te koop?
 
Vandaar dat Johan sprak op de bijeenkomst van Forum? Vandaar dat ie riep dat mensen dr op moesten stemmen. Ach misschien zijn ze geen vrienden, maar Johan laat zich graag voor n karretje spannen, waarbij het hem waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar om zichzelf gaat. Sneue narcist is t.

Btw waarom moet ik bij die domme blondine gaan werken?


Johan was eerst fan van Baudet, maar fakkelt na de zaak-Otten hem even makkelijk weer af. Over loyaliteit gesproken... Hij is meer op de lijn van die seniele advocaat Hiddema, die die hele Tweede Kamer al helemaal geen ruk kan schelen. Daar stemmen mensen dan op... Het is in- en intriest.

Maar goed... Wat is Ihattaren toch een fijn talent...
 
Maar da´s precies het punt. Een land is geen opleidingsinstituut of club. Een land leidt niet op, een club leidt op. Anders moet je ook meteen zeggen dat spelers als Aké, Chong, straks Xavi Simons etc. niet voor Oranje mogen spelen omdat ze in Engeland of Spanje zijn opgeleid. En waarom zouden zelfs spelers als Virgil, Gini, Memphis, Frenkie, De Ligt et cetera voor Oranje mogen spelen, terwijl ze pas in het buitenland tot de échte top zijn gaan behoren? Moet eens kijken wat landen als Engeland of Italië daarin investeren!!

Ik vind het echt een vreemd argument... Moeten we hier forumleden als @Bouterbaas of rico verwijten dat ze in het buitenland wonen en werken, terwijl ze toch hun opleiding in Nederland hebben genoten? Getuigt dat van gebrek aan binding met Nederland? Onzin, natuurlijk.

Het is gewoon pure ideologie; niemand stelt ooit bovenstaande vragen, maar bij Nederlands-Marokkaanse spelers is het opeens een kwestie. Ra ra hoe dat komt... Ik wil straks Johan Derksen wel eens horen, mocht Xavi Simons écht het unieke talent zijn dat hij op dit moment lijkt. Aangezien Xavi twee paspoorten heeft, en zijn leven lang al in Spanje woont, moet Derksen consequent zijn, en zeggen dat Xavi 'moreel verplicht' is om voor Spanje uit te komen... Misschien dat hij één of andere gratuite tegenwerping gaat geven, maar ik weet zeker dat hij nooit een dergelijke terminologie bij hem gaat gebruiken. We gaan het zien!

Zo eens! Derksen is een heel vervelende intrigant die z'n moeder nog verkoopt als het 'm publiciteit zou opleveren.

En in mijn geval: ik eet nog steeds hagelslag van De Ruyter (puur, maar dat is vanzelfsprekend).
 
Het zou inderdaad wat zijn, indien Bouterbaas, Rico en ik een verwijt krijgen dat we in het buitenland zijn gaan wonen. In mijn geval gaat deze vlieger niet op, gezien ik zelfs niet eens de middelbare school heb afgerond in Nederland. Maar goed, ik heb wel van de opleiding "genoten", dus ben ik moreel verplicht om in Nederland te blijven wonen? Het is inderdaad gewoon een simpele non-discussie.

Probleem is simpelweg dat het nu om Marokko gaat en zodra het over Marokko of Marokkanen gaat, is Nederland ineens te klein.

Daarnaast wil ik dit topic niet nog verder vervuilen dus ik zal het bij Mo houden:

Prima dat hij nu in de basis staat, nu nog op de juiste positie en we komen nog eens ergens dit seizoen.
 
Eigenlijk zou Johan Derksen ook zijn grote idool Johan Cruijff van diens sokkel af moeten donderen, omdat JC niet meeging met Oranje in ´78. Ik zou niet weten waarom dat geen ´morele verplichting´ was. Maar dat hele argument dat ´ze blij moeten zijn voor wat ze hebben gekregen´ geldt bij ´autochtone´ Nederlanders altijd een stuk minder.
En dat Cruijff er persoonlijk voor heeft gezorgd, in datzelfde jaar 1978 ,dat van Beveren niet in het doel kwam te staan.
 
Wauw jongens. Jullie slaan de plank echt volledig mis met de reacties op mijn bericht :rolleyes:

Het enige wat ik aangeef is eigenlijk exact hetzelfde als williwaw aangeeft, maar dan anders geformuleerd. Ik vind persoonlijk dat er gewoon een regeling moet komen die het niet mogelijk maakt dat je de hele jeugd van een land (niet van een club) kan doorlopen en dat vervolgens een ander land er vandoor gaat met dat talent. Dus die voorbeelden van Chong, Xavi Simons etc. zijn totaal geen goed tegenargument in dit verhaal aangezien die gewoon de Nederlandse jeugdelftallen aan het doorlopen zijn.

Daarnaast, kom niet aan met dat 'nU HeT MaRRokO iS HoOr JE IedErEen'. Alsjeblieft zeg. Al was het Mongolië of Madagaskar (is het toegestaan om daar iets over te zeggen?) die iedere speler uit de jeugdelftallen van Nederland haalde. Het gaat mij om het hele idee dat ik het apart vind dat je de hele jeugd van een land kunt doorlopen maar dan alsnog de keuze kan maken om voor een ander land te kiezen. Terwijl deze keuze niet meer mogelijk is zodra je een wedstrijd voor het eerste elftal van dat land hebt gespeeld. Dit vind ik ergens gewoon krom.
 
Eigenlijk zou Johan Derksen ook zijn grote idool Johan Cruijff van diens sokkel af moeten donderen, omdat JC niet meeging met Oranje in ´78. Ik zou niet weten waarom dat geen ´morele verplichting´ was. Maar dat hele argument dat ´ze blij moeten zijn voor wat ze hebben gekregen´ geldt bij ´autochtone´ Nederlanders altijd een stuk minder.

Dat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan