Mohamed Ihattaren (M)

Hij heeft net een paar minuten bij PSV 1 in de benen. Laten we alsjeblieft blij zijn dat we een speler hebben met veel talent en laat deze jongen alsjeblieft blij zijn dat hij een kans krijgt en begrijpen dat hij bij PSV verder kan groeien.
 
We kunnen in ieder geval stellen dat PSV heeft geleerd van Ajax hoe effectief het hypen van een speler is. 20 minuten in de eredivisie en nu komt er al 3 keer per dag een VI artikel over Ihattaren. #Ihattaren100miljoen #over3jaardan
 
There. Fixed it.
Elke goed gesitueerde familie kan makkelijker nuchter zijn. Niet alles hangt aan huidskleur, Sylvana.

Hert is gewoon een feit dat migrantenfamilies een paar generaties nodig hebben om tot een betere sociaal- economische positie te komen. De eerste 'gastarbeiders' waren ongeschoolde arbeiders. Het is ook een feit dat jonge Marokkaanse Nederlanders te maken krijgen met stelselmatig racisme. Is allemaal uit den treure onderzocht. Zoals - als je mijn post leest - dat eerder ook gold voor Brabanders en Limburgers.
Ik snap dat 'Sylvana' niet helemaal, en ik geloof niet dat ik het erg leuk vind.
 
Hert is gewoon een feit dat migrantenfamilies een paar generaties nodig hebben om tot een betere sociaal- economische positie te komen. De eerste 'gastarbeiders' waren ongeschoolde arbeiders. Het is ook een feit dat jonge Marokkaanse Nederlanders te maken krijgen met stelselmatig racisme. Is allemaal uit den treure onderzocht. Zoals - als je mijn post leest - dat eerder ook gold voor Brabanders en Limburgers.
Ik snap dat 'Sylvana' niet helemaal, en ik geloof niet dat ik het erg leuk vind.
Ik vind het geforceerde wit/zwart-geneuzel ook erg storend. Durf ik gewoon te zeggen als witte man. Nogmaals, elke goed gesitueerde familie kan makkelijker nuchter zijn. Dát is de crux. Niet de kleur. Dat dit een migrantenfamilie betreft -hoeveelste generatie spreken we?-, doet niet terzake. Een oer-Nederlands gezin dat het moeilijk heeft, zal ook minder snel nuchter reageren in zo'n situatie.
 
Ik vind het geforceerde wit/zwart-geneuzel ook erg storend. Durf ik gewoon te zeggen als witte man. Nogmaals, elke goed gesitueerde familie kan makkelijker nuchter zijn. Dát is de crux. Niet de kleur. Dat dit een migrantenfamilie betreft -hoeveelste generatie spreken we?-, doet niet terzake. Een oer-Nederlands gezin dat het moeilijk heeft, zal ook minder snel nuchter reageren in zo'n situatie.

Tuurlijk, maar het is nu eenmaal zo dat de meeste goed gesitueerde families wit zijn. Dat heeft niks met de kleur op zichzelf te maken (stel je voor), maar met een achterstandspositie van veel migrantenfamilies - op sociaal- economisch als cultureel vlak. Wat dat laatste betreft: media houden van Frenkie. Die jongen kan niks verkeerd doen. Ik durf er gif op in te nemen: als hij een Marokkaanse jongen was geweest, dan was hij sinds de winterstop véél harder aangepakt. Want hij speelt als een krant. Er zou zeker zijn gesuggereerd dat hij na de transferdeal 'arrogant' zou zijn, en voor je het weet 'een lastige jongen'. Dat zou Frenkie bijna niet kunnen overkomen; dan is het eerder 'hij is nog jong'. Als PSV'er al weer sneller, want geen Randstad en al helemaal geen Amsterdam.

Het zijn dat soort zaken waar Ihattaren ook mee te maken krijgt.
 
Tuurlijk, maar het is nu eenmaal zo dat de meeste goed gesitueerde families wit zijn. Dat heeft niks met de kleur op zichzelf te maken (stel je voor), maar met een achterstandspositie van veel migrantenfamilies - op sociaal- economisch als cultureel vlak. Wat dat laatste betreft: media houden van Frenkie. Die jongen kan niks verkeerd doen. Ik durf er gif op in te nemen: als hij een Marokkaanse jongen was geweest, dan was hij sinds de winterstop véél harder aangepakt. Want hij speelt als een krant. Er zou zeker zijn gesuggereerd dat hij na de transferdeal 'arrogant' zou zijn, en voor je het weet 'een lastige jongen'. Dat zou Frenkie bijna niet kunnen overkomen; dan is het eerder 'hij is nog jong'. Als PSV'er al weer sneller, want geen Randstad en al helemaal geen Amsterdam.

Het zijn dat soort zaken waar Ihattaren ook mee te maken krijgt.
Je verhaal staat bol van de aannames en juist dat werkt polariserend.
Er zou dit, er zou van alles, maar ondertussen weerlegt dat mijn verhaal niet.
 
Je verhaal staat bol van de aannames en juist dat werkt polariserend.
Er zou dit, er zou van alles, maar ondertussen weerlegt dat mijn verhaal niet.

Hmja, nou, ik vind het zeker niet polariserend en eigenlijk best voorzichtig om te stellen dat een Marokkaanse voetballer eerder te maken krijgt met vooroordelen dan Frenkie.

ik zou juist zeggen dat ´polariserend´ werkt als je iemand die het woord ´wit´ gebruikt, en duidelijk uitlegt waarom - namelijk dat het niet gaat om de huidskleur, maar simpelweg om het feit dat je altijd een sociaal-economische en culturele bovenklasse hebt, zoals vroeger tussen Brabanders en Limburgers en de Randstad, en nu tussen migranten en 'autochtone' Nederlanders - vergelijkt met 'Sylvana'.

Maar goed, we hebben onze punten wel gemaakt, en hebben er beide een andere mening over, en dat mag.
 
Laten we het gewoon over de voetballer Ihattaren hebben. Hopelijk zien we hem alweer schitteren in Heerenveen. Net als Gakpo natuurlijk...:)
 
Laten we het gewoon over de voetballer Ihattaren hebben. Hopelijk zien we hem alweer schitteren in Heerenveen. Net als Gakpo natuurlijk...:)
We hebben de broer van Cocu als trainer dus reken er maar niet op.
 
o.Oo.O Hij is 16 en heeft al 2 keer een mooie invalbeurt gehad. Je kan best kritiek hebbben op MvB, maar niet dat hij de jeugd geen kans geeft
Waren noodgrepen, maar ik laat me graag verrassen.
 
Is al een wonder als een talent zijn 16de al haalt in NL, ik betwijfel of hij zijn 17de hier haalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan