Mohamed Ihattaren (M)

Hoe mentaal sterk moet een Huub Stevens dan zijn geweest. Vroeg zijn vader verloren, armoede thuis, verantwoordelijk voor een stuk inkomen. En nog geslaagd ook.
Geen sociale media, geen miljonair na een half jaar, geen 450 talkshows op tv, buitenlandse clubs konden niet iedereen halen, en mentaal vast sterker inderdaad. Wedstrijden alleen in samenvatting op zondagavond. Alleen de aanvoerder kreeg een interview. Onvergelijkbaar.
 
Geen sociale media, geen miljonair na een half jaar, geen 450 talkshows op tv, buitenlandse clubs konden niet iedereen halen, en mentaal vast sterker inderdaad. Wedstrijden alleen in samenvatting op zondagavond. Alleen de aanvoerder kreeg een interview. Onvergelijkbaar.
En uit een tijd dat je niet beter wist dan dat 'het snot voor de ogen werken' normaal is.
 
Geen sociale media, geen miljonair na een half jaar, geen 450 talkshows op tv, buitenlandse clubs konden niet iedereen halen, en mentaal vast sterker inderdaad. Wedstrijden alleen in samenvatting op zondagavond. Alleen de aanvoerder kreeg een interview. Onvergelijkbaar.
Precies. Ik denk dat ziekelijk veel geld verdienen en overmatig in de belangstelling staan gewoon niet zo goed is voor mensen. Al bied ik me natuurlijk graag aan het eens te proberen.
 
Hoe mentaal sterk moet een Huub Stevens dan zijn geweest. Vroeg zijn vader verloren, armoede thuis, verantwoordelijk voor een stuk inkomen. En nog geslaagd ook.
Ja, wat @Ralf zegt.
Bovendien: ja, Huub is inderdaad een harter Hund - maar heeft ook wel wat moeten inleveren: niet de meest makkelijke man, behalve in zeer kleine kring.

Ik ken overigens dat milieu: mijn vader zat al vroeg in de mijnen. Een na jongste in gezin van 13 kinderen. Oorlog toen-ie 7 was. Is-ie uit opgeklommen, maar wel een half leven met minderwaardigheidscomplex, zwaar alcohol verslaafd en uiteindelijk relatief jong gestorven. Mentale zwakte of bepaalde beschadigingen kunnen zich natuurlijk op allerlei manieren uiten. En ook in allerlei milieus, hoewel armoede me wel een risicofactor lijkt.

Ik denk dat veel koempels zo kapot zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Laten we het zo stellen: Hopelijk wordt Mo weer gelukkig in welk leventje hij ook kiest. Als voetballer lijkt me het wel klaar

Ik vrees alleen dat hij geen ander reëel alternatief heeft. Hij kan als de beste voetballen, maar wat nog meer dan? Ik zie 'm echt niet op de markt linkersokken gaan verkopen.
 
Ja, wat @Ralf zegt.
Bovendien: ja, Huub is inderdaad een harter Hund - maar heeft ook wel wat moeten inleveren: niet de meest makkelijke man, behalve in zeer kleine kring.

Ik ken overigens dat milieu: mijn vader zat al vroeg in de mijnen. Een na jongste in gezin van 13 kinderen. Oorlog toen-ie 7 was. Is-ie uit opgeklommen, maar wel een half leven met minderwaardigheidscomplex, zwaar alcohol verslaafd en uiteindelijk relatief jong gestorven. Mentale zwakte of bepaalde beschadigingen kunnen zich natuurlijk op allerlei manieren uiten. En ook in allerlei milieus, hoewel armoede me wel een risicofactor lijkt.

Pfff, zwaar verhaal Leon. Ik waardeer je menselijke kijk op Mo. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor z'n keuzes en Mo maakt het niet bepaalt makkelijk voor zichzelf. Het is niet zo dat hij geen hulplijntjes heeft gehad. Ik had toch goeie hoop dat 'ie bij Ajax de draad weer zou kunnen oppakken. Het verdriet van z'n vader wat verder naar de achtergrond, een jaartje wijsheid (hondenjaar dus x 7) in z'n rugzak. Zo jammer dat het wellicht afgelopen is.
 
Pfff, zwaar verhaal Leon. Ik waardeer je menselijke kijk op Mo. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor z'n keuzes en Mo maakt het niet bepaalt makkelijk voor zichzelf. Het is niet zo dat hij geen hulplijntjes heeft gehad. Ik had toch goeie hoop dat 'ie bij Ajax de draad weer zou kunnen oppakken. Het verdriet van z'n vader wat verder naar de achtergrond, een jaartje wijsheid (hondenjaar dus x 7) in z'n rugzak. Zo jammer dat het wellicht afgelopen is.
Dank je.

Het is een.gegeven dat iedereen uiteindelijk verantwoordelijk is voor z'n eigen keuzes, omdat niemand jouw leven gaat leven, of jouw dood gaat sterven. We zijn wat dat betreft op een bepaalde manier altijd alleen. Ik denk dat dat een beginpunt is van elke ethiek. Ook als je iemand weer los moet laten.
 
Geen sociale media, geen miljonair na een half jaar, geen 450 talkshows op tv, buitenlandse clubs konden niet iedereen halen, en mentaal vast sterker inderdaad. Wedstrijden alleen in samenvatting op zondagavond. Alleen de aanvoerder kreeg een interview. Onvergelijkbaar.
Geen mentale steun. Geen financiële zekerheid. Minder aandacht, maar ook minder mogelijkheden.
Onvergelijkbaar inderdaad, maar wil niet zeggen dat het gemakkelijker was.
 
Ja, wat @Ralf zegt.
Bovendien: ja, Huub is inderdaad een harter Hund - maar heeft ook wel wat moeten inleveren: niet de meest makkelijke man, behalve in zeer kleine kring.

Ik ken overigens dat milieu: mijn vader zat al vroeg in de mijnen. Een na jongste in gezin van 13 kinderen. Oorlog toen-ie 7 was. Is-ie uit opgeklommen, maar wel een half leven met minderwaardigheidscomplex, zwaar alcohol verslaafd en uiteindelijk relatief jong gestorven. Mentale zwakte of bepaalde beschadigingen kunnen zich natuurlijk op allerlei manieren uiten. En ook in allerlei milieus, hoewel armoede me wel een risicofactor lijkt.

Ik denk dat veel koempels zo kapot zijn gegaan.
Veel andere opties waren hier in de omgeving ook niet. Aan mijn vaders kant zat iedereen voor zijn 16e ondergronds.
 
Geen mentale steun. Geen financiële zekerheid. Minder aandacht, maar ook minder mogelijkheden.
Onvergelijkbaar inderdaad, maar wil niet zeggen dat het gemakkelijker was.
Niet alleen Huub, ook onze eigen Sir Bobby Robson was mentaal sterk omdat hij niet als zijn vader de mijnen in wilde.
En zo waren er meer.
Duidelijk is dat bij armoede gemeenschapszin en hulpvaardigheid, om maar enkele punten te noemen, meer gedijen dan bij te grote welvaart.
Niet dat ik het eerste terug wil, maar wel dat er meer besef komt over de nadelen van baden in weelde vanaf de wieg.

Overigens vind ik eigenlijk dat de kwestie Mo hier genoeg aandacht heeft gekregen. Hij is tenslotte een ex-PSVer.
Hopelijk slaagt hij maatschappelijk.
En laten wij kijken hoe wij onze huidige selectie kunnen steunen op weg naar ons 25e landskampioenschap.
 
Geen sociale media, geen miljonair na een half jaar, geen 450 talkshows op tv, buitenlandse clubs konden niet iedereen halen, en mentaal vast sterker inderdaad. Wedstrijden alleen in samenvatting op zondagavond. Alleen de aanvoerder kreeg een interview. Onvergelijkbaar.

Zeker onvergelijkbaar.
Voor wat extra duiding.

 
En toch he. Denk dat Ten Hag ook gewoon gelijk had toen hij zei dat Mo niet op CL waardig niveau kan lopen. Dat zit er gewoon niet in. Punt. Ongetwijfeld een enorm talent qua voetbal, maar geen talent op het gebied van absolute topsport. Jammer.

Verwacht ook dat Ajax binnenkort zal aankondigen dat ze niet verder kunnen met Mo.

En gewoon sneu voor die jongen dit alles natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan