Mohamed Ihattaren (M)

Maar hoe kan dat nou? Gerald Vanenburg! Andere omgeving! Hij gaat daar in Amsterdam echt het licht zien! Professionele omgeving! Begeleiding van oud-topspelers die hem begrijpen! Sjaak Swart! Tadic, daar heeft hij respect voor! Diëtist! En verhip, er werd zelfs gedacht aan een psycholoog! Een psycholoog hè! Hebben ze er gewoon voor over! En dan gaat het nog mis?!
 
Maar hoe kan dat nou? Gerald Vanenburg! Andere omgeving! Hij gaat daar in Amsterdam echt het licht zien! Professionele omgeving! Begeleiding van oud-topspelers die hem begrijpen! Sjaak Swart! Tadic, daar heeft hij respect voor! Diëtist! En verhip, er werd zelfs gedacht aan een psycholoog! Een psycholoog hè! Hebben ze er gewoon voor over! En dan gaat het nog mis?!
Wat Schmidt in 1 jaar aanricht kunnen de door jouw genoemde personen niet goed maken in zo'n korte tijd. Schmidt is een echte, die voor de rest van je leven onder je huid gaat zitten en je sloopt van binnenuit als een parasiet. [/sarcasme]
 

Ajax heeft, vermoed ik, niet zo'n trek meer in associaties met criminaliteit. Van den Heuvel lijkt me ook geen man die ongefundeerde onzin de wereld in slingert.

Als dat nou klopt van die auto, heb ik het idee dat het verhaal over intimidatie wel eens kan kloppen. Of het is gewoon dommigheid. Hoe dan ook, ik vind het vooral erg voor de mens Mo.
 
Pfoe, en dan terug naar Juve waar ze het ook niet echt in hem lijken te zien zitten.
Met nog een driejarig contract en miljoenensalaris. Zullen zich wel heel hard achter de oren krabben ondertussen. Andere omgeving in Italië werkte niet, maar zijn eigen omgeving hier in Nederland klaarblijkelijk ook niet.

Ajax heeft, vermoed ik, niet zo'n trek meer in associaties met criminaliteit. Van den Heuvel lijkt me ook geen man die ongefundeerde onzin de wereld in slingert.

Als dat nou klopt van die auto, heb ik het idee dat het verhaal over intimidatie wel eens kan kloppen. Of het is gewoon dommigheid. Hoe dan ook, ik vind het vooral erg voor de mens Mo.
Een typisch tragisch verhaal van een jongen met veel talent maar niet de omgeving, mentaliteit en slimmigheid om daar goed mee om te gaan. Sneu inderdaad.
 
Ajax heeft, vermoed ik, niet zo'n trek meer in associaties met criminaliteit. Van den Heuvel lijkt me ook geen man die ongefundeerde onzin de wereld in slingert.

Als dat nou klopt van die auto, heb ik het idee dat het verhaal over intimidatie wel eens kan kloppen. Of het is gewoon dommigheid. Hoe dan ook, ik vind het vooral erg voor de mens Mo.
Eens, maar ook in m'n eigen omgeving heb ik mensen die keer op keer de verkeerde keuzes maken, dan geholpen worden, beterschap beloven en weer terugvallen. Daar waar het kan help je, maar een deel van het probleem zit in die persoon zelf en zolang die daar niet mee aan de slag gaat zal er weinig structurele progressie zijn.
 
Eens, maar ook in m'n eigen omgeving heb ik mensen die keer op keer de verkeerde keuzes maken, dan geholpen worden, beterschap beloven en weer terugvallen. Daar waar het kan help je, maar een deel van het probleem zit in die persoon zelf en zolang die daar niet mee aan de slag gaat zal er weinig structurele progressie zijn.
Zowel dit als dat het sneu is, is natuurlijk beide waar. Waarbij het voor jongens die in slechte omgevingen opgroeien en in de criminaliteit terechtkomen vele malen sneuer is dan voor Ihattaren, die zijn loterijticket van het talent en ondertussen de miljoenen waarschijnlijk vakkundig aan het weggooien is. Zo moeten we hem dan ook weer relativeren. Daarom heb ik er verder weinig mee om maar te benadrukken dat het zo erg is voor die jongen zelf.
 
Eens, maar ook in m'n eigen omgeving heb ik mensen die keer op keer de verkeerde keuzes maken, dan geholpen worden, beterschap beloven en weer terugvallen. Daar waar het kan help je, maar een deel van het probleem zit in die persoon zelf en zolang die daar niet mee aan de slag gaat zal er weinig structurele progressie zijn.

Tuurlijk ligt het ook aan de persoon zelf, maar dan is het alsnog jammer voor de mens Mo dat het zo loopt. We hebben niet altijd grip op de gebeurtenissen die ons vormen, soms zijn het ook externe factoren en verkeerde timing. Dat je als mens zijnde misschien net wat beter had gereageerd, als je nog een jaartje de tijd had gehad om (als jong gastje) nog wat verder te "rijpen".

Ach. Zal er nooit iets zinnigs over kunnen zeggen, want ik zit er niet naast.
 
Zowel dit als dat het sneu is, is natuurlijk beide waar. Waarbij het voor jongens die in slechte omgevingen opgroeien en in de criminaliteit terechtkomen vele malen sneuer is dan voor Ihattaren, die zijn loterijticket van het talent en ondertussen de miljoenen waarschijnlijk vakkundig aan het weggooien is. Zo moeten we hem dan ook weer relativeren. Daarom heb ik er verder weinig mee om maar te benadrukken dat het zo erg is voor die jongen zelf.
Kan ik inkomen, zie zelf liever dat iemand zegt dat ie het sneu vind voor de jongen dan dat ie het sneu vind voor Oranje, waarin je volledig voorbij gaat aan de persoon Mo maar hem louter ziet als een middel voor succes van ons nationale elftal.
 
Met nog een driejarig contract en miljoenensalaris. Zullen zich wel heel hard achter de oren krabben ondertussen. Andere omgeving in Italië werkte niet, maar zijn eigen omgeving hier in Nederland klaarblijkelijk ook niet.
Nou, dan zullen ze vast geen zaken meer doen met die zaakwaarnemer. :zwijgen:
 
Wat Ralf Edström al schreef: die jongen is misschien wel doodsbang. Ik begin zo langzamerhand te vrezen dat Mo niet oud gaat worden.
Geen gekke gedachte, inderdaad. Als die gasten met zijn Ajax-auto naar het Marengo-proces rijden, kan dat niet anders dan een hele bewuste actie zijn. En dat is dan wel een heel fout en zorgelijk teken. Of hij zich nou zelf onhandig in de verkeerde kringen is gaan begeven, of ze hem bewust hebben opgezocht.
 
Ik vind het zo komisch. Niet voor Mo, maar voor Ajax. De manier waarop ze die jongen het afgelopen half jaar hebben weggezet als "kijk, ons lukt het tenminste wel". Ieder doelpuntje van Mootje werd gevierd met een grootse post op het Instagram kanaal, hij kreeg alle aandacht met fotootjes waar de rest van Jong Ajax amper aan bod kwam, de bekerfinale, alle aandacht die hij kreeg in de voorbereiding want "hij komt eraan" en met als klap op de vuurpijl het grote "Mo is back interview".

Ik denk dat de doofpot vergadering weer is gestart, hoe gaan we ons hier zo goed mogelijk uit redden zonder schade op te lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan