Mohamed Ihattaren (M)

Eens. Op social media komen berichten over een familielid die op sterven ligt. Stuitend dat mensen niet even kunnen wachten met hun oordeel.
Als je eenmaal op een negatieve manier onder de loep ligt, valt er niks meer goed te doen. Alles wordt negatief ingevuld en wat je ook zegt, het is toch fout.

Erg destructieve gang van zaken. Maar je ziet het overal, helaas ... Ik hoop echt voor die jongen dat hij in de vergetelheid raakt voorlopig, en dat hij in de luwte kan gaan groeien. Want op deze manier is het echt niet te doen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als je eenmaal op een negatieve manier onder de loep ligt, valt er niks meer goed te doen. Alles wordt negatief ingevuld en wat je ook zegt, het is toch fout.

Erg destructieve gang van zaken. Maar je ziet het overal, helaas ... Ik hoop echt voor die jongen dat hij in de vergetelheid raakt voorlopig, en dat hij in de luwte kan gaan groeien. Want op deze manier is het echt niet te doen.
Als ik het zo lees speelt er wel meer en is het ook al langer hommeles (eventueel openen op icongnitotabblad).

 
In het kader van klik.... beet vermoedelijk. Je moet iets om traffic te genereren op de website.

Ik heb dat artikel gelezen, en wat erin gezegd wordt klinkt alleszins logisch en niet verzonnen. Het is 1 groot festival van foute keuzes van Ihattaren zelf, maar ook de mensen om hem heen. Hij mist de discipline en mindset om zich in te spannen voor het leven van een professionele voetballer. Bij PSV hebben ze hem laten gaan omdat het na tal van pogingen met allerlei mensen die zich over hem ontfermden niet wilde lukken. Nu hoor je bij Sampdoria dezelfde geluiden: niet fit, toont te weinig discipline, verdwijnt op snoepreisjes met de auto naar andere steden waar mensen wonen die Ihattaren kent etc. Die gaat geen minuut spelen bij Sampdoria, laat staan Juventus (die hem alleen vanwege de banden met Raiola hebben gehaald). Het is ergens ook gewoon sneu, want Ihattaren is gewoon (nog) niet volwassen, worstelt hoogstwaarschijnlijk nog met het verlies van zijn pa, kan de knop niet omzetten en zoekt dus maar zijn toevlucht in van alles en nog wat.

Ik denk niet dat het nog ten goede zal omdraaien. De topclubs haken wel definitief af en het zal daarna een rondreis worden langs verschillende kleine clubs die het telkens wel willen proberen omdat het toch ooit een groot talent was. Het bekende verhaal. Ik geloof niet in een hetze tegen deze jongen, en al helemaal niet in van allerlei verzinsels om zijn persoon te schaden. Dit is wat het is en ook een beetje het lot van een speler die nog geen twee jaar geleden bovenaan alle lijstjes preek van grootste talenten ter wereld. Je kunt het er mee eens zijn of niet dat alle camera's dan op zo'n jongen gericht blijven (zelf vind ik dat ze hem met rust moeten laten), maar het is wel de realiteit.
 
Als ik het zo lees speelt er wel meer en is het ook al langer hommeles (eventueel openen op icongnitotabblad).

Oh maar dat sluit ik ook niet uit. Ik zeg alleen - in lijn met wat IPF en Der Jaufe zeiden - dat het wel heel snel en makkelijk conclusies trekken was. We wisten er nog niks van, immers.
 
Oh maar dat sluit ik ook niet uit. Ik zeg alleen - in lijn met wat IPF en Der Jaufe zeiden - dat het wel heel snel en makkelijk conclusies trekken was. We wisten er nog niks van, immers.
Je hebt gelijk. Dit was ook meer een reactie op de mensen na jou die suggereerden dat het AD een sensatieverhaal voor de clicks had gepubliceerd. Ik had beter iemand anders kunnen quoten. ;)
 
Volgende club zal wel een Moeskroen o.i.d. worden.
Iets op het tweede niveau, of een laagvlieger in de eerste klasse van een kleine competitie.
Ik denk dat zelfs een Sparta of PEC zich niet gaat wagen aan die jongen.
 
Volgende club zal wel een Moeskroen o.i.d. worden.
Iets op het tweede niveau, of een laagvlieger in de eerste klasse van een kleine competitie.
Ik denk dat zelfs een Sparta of PEC zich niet gaat wagen aan die jongen.
Hij is bij NEC welkom hoor, goede speler
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hij is bij NEC welkom hoor, goede speler

Maar dan moet hij het zelf nog wel kunnen opbrengen om op dat bescheiden niveau alles te geven om de weg naar boven weer te vinden. Dat lukt zelden, omdat men al gewend is bij veel grotere clubs rond te lopen. Je ziet heel zelden dat een talent zich dan nog helemaal terugknokt.
 
Absoluut, ook niet chique om in het geval van privéproblemen te gaan gissen naar eventueel wangedrag. Ik moet echter wel bekennen - en ben daar niet trots op - dat toen ik de titel las direct dacht "dat zal dan wel oorpijn zijn".

Hoe dan ook, het is duidelijk dat Ihattaren gewoon weer verder gaat met zijn profvoetballer-onwaardige houding. De ontelbare kansen die hij van Schmidt en PSV heeft gekregen zal hij in de Serie A niet krijgen, dus of hij krijgt nog één kans en moet die met beide handen aangrijpen, of hij is in januari weg naar een club van een nog lager niveau dan Sampdoria. Met zijn geschiedenis en op dat lage niveau zal het heel lastig worden om dan de weg naar boven in te zetten.
Precies dat. Ik weet dat er binnen alle geledingen van de club alles aan is gedaan om Mo te helpen, maar dat hij uiteindelijk nergens meer voor openstond. En als het bij een warme en begripvolle club als PSV al zo misgaat, kun je ervanuit gaan dat elders in de harde profwereld ook niet goed afloopt. Ik had dit dan ook wel verwacht, hoe treurig het ook is voor hem (en voor het Nederlandse voetbal).
 
Als ik het zo lees speelt er wel meer en is het ook al langer hommeles (eventueel openen op icongnitotabblad).

Wat geven ze precies aan dan? Ik lees geen nieuwe zaken. Dit is een beschouwing van de afgelopen periode en dat wisten we al. Het is niet zo dat ze precies weten wat nu aan de hand is en waarom hij weer in NL is. Maar met z’n artikel geven ze wel de indruk dat wel te weten en dat is niet zo. En daar gaat het om. Dat Ihattaren fout bezig is geweest, is geen hogere wiskunde om het te begrijpen. Daar hebben we dit artikel niet voor nodig…
 
Wat geven ze precies aan dan? Ik lees geen nieuwe zaken. Dit is een beschouwing van de afgelopen periode en dat wisten we al. Het is niet zo dat ze precies weten wat nu aan de hand is en waarom hij weer in NL is. Maar met z’n artikel geven ze wel de indruk dat wel te weten en dat is niet zo. En daar gaat het om. Dat Ihattaren fout bezig is geweest, is geen hogere wiskunde om het te begrijpen. Daar hebben we dit artikel niet voor nodig…
Dit klinkt voor mij behoorlijk actueel en lijkt me meer dan een 'beschouwing op de afgelopen periode':

Volgens het AD is er echter meer aan de hand. 'Amper anderhalve maand na zijn komst is Ihattaren al op een zijspoor geraakt bij Sampdoria', zo schrijft de krant. 'De voetballer zelf wil niet meer terug naar Genua, maar ook de club zelf zit inmiddels niet meer op Ihattaren te wachten. In zijn directe omgeving worden de zorgen over het gedrag van de jonge voetballer almaar groter.'

Het draait hierbij om meer dan 'gangbare aanpassingsproblemen', aldus het AD, op basis van betrokkenen uit Italië en Nederland. 'De voetballer zelf geeft aan zich ongelukkig te voelen in Italië, maar andersom zit ook zijn club inmiddels niet meer op de huurspeler te wachten. Bij Sampdoria worstelen ze hevig met het gedrag en het gebrek aan professionaliteit van Ihattaren. De middenvelder trainde lange tijd individueel om fit te worden in Genua, maar de mensen in zijn omgeving kregen toen al amper grip op hem.' Ihattaren zou 'worstelen met de reguliere mores van het profbestaan' en 'met regelmaat op en neer pendelen naar bekenden in Monte Carlo en Milaan'.

 
Dit klinkt voor mij behoorlijk actueel en lijkt me meer dan een 'beschouwing op de afgelopen periode':

Volgens het AD is er echter meer aan de hand. 'Amper anderhalve maand na zijn komst is Ihattaren al op een zijspoor geraakt bij Sampdoria', zo schrijft de krant. 'De voetballer zelf wil niet meer terug naar Genua, maar ook de club zelf zit inmiddels niet meer op Ihattaren te wachten. In zijn directe omgeving worden de zorgen over het gedrag van de jonge voetballer almaar groter.'

Het draait hierbij om meer dan 'gangbare aanpassingsproblemen', aldus het AD, op basis van betrokkenen uit Italië en Nederland. 'De voetballer zelf geeft aan zich ongelukkig te voelen in Italië, maar andersom zit ook zijn club inmiddels niet meer op de huurspeler te wachten. Bij Sampdoria worstelen ze hevig met het gedrag en het gebrek aan professionaliteit van Ihattaren. De middenvelder trainde lange tijd individueel om fit te worden in Genua, maar de mensen in zijn omgeving kregen toen al amper grip op hem.' Ihattaren zou 'worstelen met de reguliere mores van het profbestaan' en 'met regelmaat op en neer pendelen naar bekenden in Monte Carlo en Milaan'.

Zeker actueel en niet van de periode PSV.
Doodzonde van zo’n groot talent.
 
Dit klinkt voor mij behoorlijk actueel en lijkt me meer dan een 'beschouwing op de afgelopen periode':

Volgens het AD is er echter meer aan de hand. 'Amper anderhalve maand na zijn komst is Ihattaren al op een zijspoor geraakt bij Sampdoria', zo schrijft de krant. 'De voetballer zelf wil niet meer terug naar Genua, maar ook de club zelf zit inmiddels niet meer op Ihattaren te wachten. In zijn directe omgeving worden de zorgen over het gedrag van de jonge voetballer almaar groter.'

Het draait hierbij om meer dan 'gangbare aanpassingsproblemen', aldus het AD, op basis van betrokkenen uit Italië en Nederland. 'De voetballer zelf geeft aan zich ongelukkig te voelen in Italië, maar andersom zit ook zijn club inmiddels niet meer op de huurspeler te wachten. Bij Sampdoria worstelen ze hevig met het gedrag en het gebrek aan professionaliteit van Ihattaren. De middenvelder trainde lange tijd individueel om fit te worden in Genua, maar de mensen in zijn omgeving kregen toen al amper grip op hem.' Ihattaren zou 'worstelen met de reguliere mores van het profbestaan' en 'met regelmaat op en neer pendelen naar bekenden in Monte Carlo en Milaan'.

Bijzonder hoe ze altijd weten hoe Mo ergens in staat... Geen bron maar een hoop giswerk.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar dan moet hij het zelf nog wel kunnen opbrengen om op dat bescheiden niveau alles te geven om de weg naar boven weer te vinden. Dat lukt zelden, omdat men al gewend is bij veel grotere clubs rond te lopen. Je ziet heel zelden dat een talent zich dan nog helemaal terugknokt.
Ja, een stap lager zal hij waarschijnlijk denken op 80% mee te kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan