Mohamed Ihattaren (M)

Ik zou De Ligt buiten beschouwing laten, aangezien (i) die heel lang Barry Hulshoff als zaakwaarnemer heeft gehad en Raiola pas in dienst nam toen hij volledig was doorgebroken bij Ajax en hij de clubs al voor het uitkiezen had; en (ii) De Ligt qua persoon totaal niet representatief is voor de doorsnee puberale voetballer. Die was op z'n zestiende al volwassen en mentaal onafhankelijk. Raiola lijkt nu net altijd de wat meer beinvloedbare, grote talenten aan zich te binden en ze - incl hun families - dol te draaien met $-tekens.

Dan blijft Malen over en die heeft geluk gehad dat PSV nog klaar stond om hem op te pikken, aangezien ook hij de Ajax-opleiding inruilde voor Arsenal waar hij eigenlijk niets te zoeken had. Er zijn heel weinig voorbeelden van jeugdspelers die vroeg naar het buitenland gaan en uiteindelijk de top halen. Tegelijkertijd zijn er zat voorbeelden uit de Ajax-jeugd die bekend stonden als de grootste talenten maar uiteindelijk verzopen in anonimiteit. Geen p-waarden voor nodig (-:
Dit riekt naar data-manipulatie, je kunt niet zomaar gevallen niet meerekenen obv hun karakter. Als je genoeg data hebt, maken al deze dingen immers niet meer uit. Je kunt ook zeggen: "Mo heeft een slecht karakter, die telt niet mee" of idem bij Brobbey. En daarnaast heb je natuurlijk ook talenten die in het buitenland wel doorbreken (Krul, v Aanholt, Ake, wellicht ook wat onder Mino?).

't Zou mij niet verbazen als het zo is dat Mino vaker talenten te vroeg naar het buitenland stuurt in vergelijking met andere zaakwaarnemers, maar een beetje statistisch onderzoek is dan wel handig. Voorbeelden noemen is niet genoeg.
 
Dit riekt naar data-manipulatie, je kunt niet zomaar gevallen niet meerekenen obv hun karakter. Als je genoeg data hebt, maken al deze dingen immers niet meer uit. Je kunt ook zeggen: "Mo heeft een slecht karakter, die telt niet mee" of idem bij Brobbey. En daarnaast heb je natuurlijk ook talenten die in het buitenland wel doorbreken (Krul, v Aanholt, Ake, wellicht ook wat onder Mino?).

't Zou mij niet verbazen als het zo is dat Mino vaker talenten te vroeg naar het buitenland stuurt in vergelijking met andere zaakwaarnemers, maar een beetje statistisch onderzoek is dan wel handig. Voorbeelden noemen is niet genoeg.
Hier is de lijst met clienten van Raiola. Valt dus best wel mee met het verpesten van Nederlandse talenten
 
Hier is de lijst met clienten van Raiola. Valt dus best wel mee met het verpesten van Nederlandse talenten
Kom ik potverdorie die kop van Luckassen weer tegen. Bedankt nog!! :mad:

Zonder gekheid, het is natuurlijk lastig te bepalen wie het wel heeft gered, en wie niet. In die zin zou dit altijd subjectief zijn. Want ook als je het niet hebt gered, lag dat aan de transfer? Of blessures / pech met coaches etc? Daarom zou je het moeten vergelijken met andere zaakwaarnemers, en kijken of er een significant verschil is. Ervan uitgaande dat spelers van andere makelaars net zoveel blessures / pech hebben. Toch kun je er wel een paar noemen bij wie het duidelijk is. Kishna, Sandler, Pherai bijv zo op het eerste oog. Al zou je het wel beter moeten uitzoeken. Zoals Brainz al terecht zei: hoelang is Mino zaakwaarnemer geweest? Was Mino degene die De Vrij (toch zeker wel geslaagd) naar Italie bracht, of niet? Kun je allemaal uitzoeken, en moet je ook ff doen als je dit toch goed aanpakt.
 
Dit riekt naar data-manipulatie, je kunt niet zomaar gevallen niet meerekenen obv hun karakter. Als je genoeg data hebt, maken al deze dingen immers niet meer uit. Je kunt ook zeggen: "Mo heeft een slecht karakter, die telt niet mee" of idem bij Brobbey. En daarnaast heb je natuurlijk ook talenten die in het buitenland wel doorbreken (Krul, v Aanholt, Ake, wellicht ook wat onder Mino?).

't Zou mij niet verbazen als het zo is dat Mino vaker talenten te vroeg naar het buitenland stuurt in vergelijking met andere zaakwaarnemers, maar een beetje statistisch onderzoek is dan wel handig. Voorbeelden noemen is niet genoeg.
Sinds wanneer zijn outliers buiten je model laten een vorm van data manipulatie? De Ligt is een outlier in de populatie, zowel obv zijn persoonlijkheid als obv zijn geschiedenis mbt makelaars.
 
Kom ik potverdorie die kop van Luckassen weer tegen. Bedankt nog!! :mad:

Zonder gekheid, het is natuurlijk lastig te bepalen wie het wel heeft gered, en wie niet. In die zin zou dit altijd subjectief zijn. Want ook als je het niet hebt gered, lag dat aan de transfer? Of blessures / pech met coaches etc? Daarom zou je het moeten vergelijken met andere zaakwaarnemers, en kijken of er een significant verschil is. Ervan uitgaande dat spelers van andere makelaars net zoveel blessures / pech hebben. Toch kun je er wel een paar noemen bij wie het duidelijk is. Kishna, Sandler, Pherai bijv zo op het eerste oog. Al zou je het wel beter moeten uitzoeken. Zoals Brainz al terecht zei: hoelang is Mino zaakwaarnemer geweest? Was Mino degene die De Vrij (toch zeker wel geslaagd) naar Italie bracht, of niet? Kun je allemaal uitzoeken, en moet je ook ff doen als je dit toch goed aanpakt.
Ik heb alleen de namen even gescand, en kom op Kishna en wellicht Kluivertje, alhoewel je daar eigenlijk nog geen eindoordeel over kunt hebben.

Het beeld dat hij een heleboel Nlse talenten veel te vroeg wegbrengt en verneukt, lijkt me op basis van deze lijst niet echt houdbaar.
 
Laat ik maar concluderen dat ik hier een hele duidelijke visie op heb, na de jeugd jarenlang intensief te hebben gevolgd. Sinds het grote mensen-leven (werk, argh) is dat helaas wat minder geworden, maar ik meen nog altijd dezelfde patronen te zien. CNG MrKrateos heeft gelijk dat data-analyse de absolute objectiviteit zou weergeven, maar zo lust ik er nog wel een paar binnen het voetbal:xp:

Ik denk vooral dat het komt doordat jullie Raiola nog niet vaak genoeg hebben meegemaakt met talenten en gok dat het beeld wel zal veranderen als hij nog 4-5 grote talenten uit de PSV-jeugd onder zijn hoede krijgt.

Ik pretendeer niet de absolute waarheid te hebben. Slechts een patroon wat is blijven hangen en herhaaldelijk lijkt terug te komen. Laten we hopen dat ik ongelijk heb en het allemaal wel mee valt met de invloed van ome Mino; dat zou in elk geval positief zijn voor het Nederlandse voetbal.
 
Sinds wanneer zijn outliers buiten je model laten een vorm van data manipulatie? De Ligt is een outlier in de populatie, zowel obv zijn persoonlijkheid als obv zijn geschiedenis mbt makelaars.
An sich niet, maar in dit geval lijkt me dat wel (op basis van zijn persoonlijkheid, geschiedenis mbt makelaars is een beter punt). Want naast dat dat veel te moeilijk te kwantificeren is, is het ook super subjectief. Daarvoor hebben we echt te weinig kennis hoe de zaken precies gelopen zijn. Misschien drong De Ligt wel aan op het hoogste salaris, weet jij veel. Dat ie in de media overkomt als een lievigerd zegt mij niet genoeg om hem als outlier buiten beschouwing te laten.
 
Laat ik maar concluderen dat ik hier een hele duidelijke visie op heb, na de jeugd jarenlang intensief te hebben gevolgd. Sinds het grote mensen-leven (werk, argh) is dat helaas wat minder geworden, maar ik meen nog altijd dezelfde patronen te zien. CNG MrKrateos heeft gelijk dat data-analyse de absolute objectiviteit zou weergeven, maar zo lust ik er nog wel een paar binnen het voetbal:xp:

Ik denk vooral dat het komt doordat jullie Raiola nog niet vaak genoeg hebben meegemaakt met talenten en gok dat het beeld wel zal veranderen als hij nog 4-5 grote talenten uit de PSV-jeugd onder zijn hoede krijgt.

Ik pretendeer niet de absolute waarheid te hebben. Slechts een patroon wat is blijven hangen en herhaaldelijk lijkt terug te komen. Laten we hopen dat ik ongelijk heb en het allemaal wel mee valt met de invloed van ome Mino; dat zou in elk geval positief zijn voor het Nederlandse voetbal.
Niet alleen binnen het voetbal. Data-analyse wordt overal verneukt, reken maar dat ik daar vaker over gefrustreerd raak haha.

Maar nogmaals, ik geloof best dat er iets in zit, maar de recency bias is natuurlijk sterk in deze. Als je 'emotioneel' betrokken bent (als fan die hoopt op een bepaalde uitkomst mbt de club die je 'liefhebt') moet je juist extra uitkijken met data. Zelfde geldt voor scheidsrechters of Lea Driessen die altijd voor of altijd tegen je zijn.
 
Niet alleen binnen het voetbal. Data-analyse wordt overal verneukt, reken maar dat ik daar vaker over gefrustreerd raak haha.

Maar nogmaals, ik geloof best dat er iets in zit, maar de recency bias is natuurlijk sterk in deze. Als je 'emotioneel' betrokken bent (als fan die hoopt op een bepaalde uitkomst mbt de club die je 'liefhebt') moet je juist extra uitkijken met data. Zelfde geldt voor scheidsrechters of Lea Driessen die altijd voor of altijd tegen je zijn.
Mag ik wel bij je komen uithuilen als Gravenberch z'n contract aankomende zomer niet verlengt en we hem op z'n achttiende alweer moeten verpatsen aan een Juve/ManU onder druk van die bolle maffiabaas?:cry:
 
Mag ik wel bij je komen uithuilen als Gravenberch z'n contract aankomende zomer niet verlengt en we hem op z'n achttiende alweer moeten verpatsen aan een Juve/ManU onder druk van die bolle maffiabaas?:cry:
Alleen als hij het niet redt. Als Gravenbergh gewoon gaat spelen, hebben hij en Mino simpelweg de goeie keuze gemaakt.

Ach, wat lul ik ook. Zelfs dan mag je bij me komen uithuilen. Ik ben best wel een schappelijke vent hoor.
 
Hij zou eigenlijk moeten weten dat Insta like acties bij de grote rivaal en bij de persoon die je net heeft doen verliezen, in de media en bij supporters niet goed vallen of een rel veroorzaken. Stuur dan Gravenberch en Aboukhlal een pm of zo. En vergeet ook JPdeJager Brainz Mentos en de anderen hier ook niet te liken. Ik denk niet dat Mo echt kwaad in de zin heeft maar wel dat hij gewoon onhandig bezig is.
 
Ik heb juist niet het idee dat PSV geen empathie heeft getoond. Is toch heel lang met de jongen bezig geweest om het te proberen laten werken. Maar op een gegeven moment word er een grens overschreden.

Natuurlijk verlies je dan als PSV. Maar goed ik vind ook niet dat PSV iets onredelijks van Mo verwacht. Een Madueke, Malen, zelfs depay en tal van andere talenten leken dit ook gewoon te kunnen (met begeleiding).
Precies, we hebben echt genoeg gedaan, maar psv is een profclub en op een gegeven moment moet je door.. hij heeft een mentale tik gehad, zeker, maar eerlijk is eerlijk, hoeveel echt goede wedstrijden hebben we van m gezien? En in zn laatste paar optredens waren er een paar aardige acties, even 10 minuten en daarna vraag je je na een minuut of 20 af of ie nog meedoet..
 
Nou, hij zal nauwelijks iets opleveren, en zijn gedrag en gebrek aan professionaliteit zal andere clubs ook niet ontgaan denk ik, al zullen er vast nog wel ergens TD's zijn van het niveau JdJ bij andere clubs. Zoals het nu gaat ga je er bot gezegd niks aan missen. Als ik hem vergelijk met het andere Marokkaanse megatalent dat vanuit de jeugd de stap naar het eerste maakte, Bakkali, dan heeft Mo bij mij qua spel eigenlijk geen onuitwisbare indruk achtergelaten, daar waar ik bij Bakkali wel echt onder de indruk was van zijn talent.

Mwa, hij is nog jong en dat ie talentvol is, is bekend
Al mijn vrienden stemmen iets anders dan ik. Heel divers. Ook bijna al mijn vrienden zijn niet voor PSV, maar voor Ajax en FC Groningen, ze houden van andere muziek en vallen op een ander type vrouw. Ook mijn werk zou nooit bij ze passen en ook qua sport doen we verschillende dingen. Toch kunnen we prima samen praten, ouwehoeren, een stuk wandelen, samen een weekendje weg en biertjes drinken. Wat is dat toch met die hokjesgeest? Laat die gast lekker hartjes plaatsen. Hij wordt beoordeeld op zijn spel. Hij kan echt lekker ballen, maar sinds zijn vaders overlijden is zijn carrière een beetje in een neerwaartse spiraal terechtgekomen. Erg triest. Vooral voor hemzelf. Maar ook erg jammer voor al die supporters die in hem the next best thing zagen. Maar het statement van deze supportersvereniging gaat natuurlijk nergens over. Bemoeizucht is het. Niet meer en niet minder. Bij dezen 2 hartjes voor Mo. Waar hij ook speelt of weer echt lekker aan het ballen gaat.

Dit. Overigens zijn bijna al die jonge gasten bevriend met elkaar, ongeacht of ze bij Ajax, PSV, AZ of Feyenoord spelen. Dat het gevoelig ligt na een nederlaag snap ik en dat het reacties op gaat roepen zou Ihattaren ook moeten weten, maar als dat het niveau is waarop we ons tegenwoordig zorgen maken... Tja.
 
Mwa, hij is nog jong en dat ie talentvol is, is bekend


Dit. Overigens zijn bijna al die jonge gasten bevriend met elkaar, ongeacht of ze bij Ajax, PSV, AZ of Feyenoord spelen. Dat het gevoelig ligt na een nederlaag snap ik en dat het reacties op gaat roepen zou Ihattaren ook moeten weten, maar als dat het niveau is waarop we ons tegenwoordig zorgen maken... Tja.
Ik beoordeel z'n vriendenkring ook niet. Van mag hij de allerbeste matties zijn met heel Ajax of AZ. Zeker met Aboukhal snap ik dat, ex-PSV jeugd, zelfde culturele achtergrond. Onder voetballers leeft de rivaliteit niet, en dat snap ik.

Maar hij ligt onder een vergrootglas. Dus moet je zoiets prive via whatsapp doen, en niet op insta. Heb ook respect voor de gevoelens bij je fans. Ik kan ook niet zonder consequenties onze grootste concurrent openlijk feliciteren met een order die zij hebben gewonnen waar wij ook op ingezet hadden.
 
Ik beoordeel z'n vriendenkring ook niet. Van mag hij de allerbeste matties zijn met heel Ajax of AZ. Zeker met Aboukhal snap ik dat, ex-PSV jeugd, zelfde culturele achtergrond. Onder voetballers leeft de rivaliteit niet, en dat snap ik.

Maar hij ligt onder een vergrootglas. Dus moet je zoiets prive via whatsapp doen, en niet op insta. Heb ook respect voor de gevoelens bij je fans. Ik kan ook niet zonder consequenties onze grootste concurrent openlijk feliciteren met een order die zij hebben gewonnen waar wij ook op ingezet hadden.
En doet hij wel vaker. Staat hij trots met z’n Audi op Instagram terwijl Alfa Romeo de sponsor is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan