Mohamed Ihattaren (M)

Van korte duur? Het seizoen daarop was hij goed voor 16 assists en 13 goals bij Twente. Het gaat er om dat Brainz de vergelijking met Mo niet eerlijk vind, maar zelf ook niet met een eerlijke vergelijking komt. "Mijlenver" en "lichtjaren" en "he-le-maal zoek gespeeld", daar ging het over en ik vind dat nog steeds geen passende termen.
Wat ik al zei: bij een kleinere club waar het spel op je is afgestemd is veel makkelijker voetballen dan waar ook andere goede voetballers zijn die de bal opeisen. Bovendien maakte Ziyech niet op 17jarige leeftijd zijn debuut bij een topclub, schreef het hele land niet over hem, verloor die niet zijn vader in datzelfde jaar en hoefde hij op die leeftijd geen keuze te maken tussen NL en Marokko. Dat is pas een eerlijke vergelijking.
 
Volgens mij zijn er twee discussies. 1) Wat betekent het dat Mo niet lekker in zijn vel zit 2) Past Mo in het systeem dat Schmidt wil spelen. Wat het eerste betreft: helemaal eens! Het joch is 18, net zijn vader verloren. Dat kost soms wat tijd, hulp en geduld. Het is echt tamelijk idioot om hem daarop af te rekenen. Wel moet Schmidt op het veld een keuze maken, gebaseerd op topsport. Een niet-fitte Mo kan je niet opstellen. Wat het tweede betreft: dit systeem vraagt om een andere rol. Dat moet Mo willen en kunnen. Je kunt je systeem niet omgooien vanwege een 18-jarig talent. PSV heeft met Schmidt een koers bepaalt, daar moet je helder in blijven.
Vind ik niet. Schmid is een passant en vertegenwoordigd geen waarde. Onze zelf opgeleide groei briljanten gaan we niet aan de kant zetten voor een trainer die misschien over een jaar weer weg is. Dan ben je een visieloze club zonder enige identiteit en eigen waarde.
 
Wat zou jouw aanpak dan zijn? Vanuit het bestuur Schmidt opdragen om 4-3-3 te spelen, met Mo op 10?

(NSB'er wederom live in actie):

Gakpo - Malen - Madueke
Sangare - Ihattaren - Rosario
Max - whatever - whatever - Dumfries
Mvogo.

Ook met dat team kun je echt prima pressievoetbal spelen; of het nu 4-3-3 is of 4-4-2. Desnoods maakt hij er op papier een 4-2-3-1 van. Schmidt moet zichzelf en zijn tactieken niet zo schromelijk overschatten en gewoon zijn beste spelers opstellen. Hij heeft nogal wat talent rond lopen namelijk en hij is slechts een passant die de club moet dienen.

Dit zeg ik overigens niet omdat het de trainer van PSV is; ik heb soortgelijke kritiek op tovenaar Erik die een schaatsende Mexicaanse verdediger met de motoriek van een aarsworm (waarvan we nog steeds zijn kwaliteiten moeten zien te ontdekken blijft opstellen op het middenveld.
 
Ik zou wel een voorstander zijn van een verhuur voor 2 seizoenen aan een Franse of Duitse club ( middenmoot). Ervaring laten opdoen en dan na 2 seizoenen terughalen naar Eindhoven.
 
Goed, ik zal het nuanceren; de zeventienjarige Mo zou de zeventienjarige Ziyech compleet - maar dan echt com-pleet - zoek spelen.
Dan komen we tot een herhaling van zetten.
Wat ik al zei: bij een kleinere club waar het spel op je is afgestemd is veel makkelijker voetballen dan waar ook andere goede voetballers zijn die de bal opeisen. Bovendien maakte Ziyech niet op 17jarige leeftijd zijn debuut bij een topclub, schreef het hele land niet over hem, verloor die niet zijn vader in datzelfde jaar en hoefde hij op die leeftijd geen keuze te maken tussen NL en Marokko. Dat is pas een eerlijke vergelijking.
Dan zou ik geen vergelijking maken tussen 17 jarigen, maar tussen een 18 jarige Ziyech en een 18 jarige Ihattaren. En als je kijkt waar Mo nu is dan kan hij misschien verder zijn dan Ziyech, maar dat verschil is objectief gezien niet zo ver als de eufemismen van Brainz doen beweren.
Trauma zorgt er voor dat spelers minder gaan voetballen, al dan niet tijdelijk maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor op het zelfde punt in de ontwikkeling zijn gebleven. Sommige spelers stoppen zelfs met voetballen als ze zulke erge dingen meemaken dus dat is knap van Mo.

Ja het is makkelijker voetballen bij een kleinere club, maar is het daarom geen goede prestatie? Misschien had Ihattaren daar wel dezelfde statistieken gehad. Ik vond het niet overtuigend genoeg om de woorden van Brainz bij te staan.
Ja, de wereld op z'n kop inderdaad. De concurrent moet hier de PSV supporters gaan overtuigen dat ze eindelijk weer eens een megatalent in de gelederen hebben die heerlijk voetbal kan laten zien, maar men ziet hier kennelijk liever 10 Sadilek's die keurig in het keurslijf zitten en als bijna robots 'het systeem' uitvoeren waar niemand nog enige blijk van heeft gezien tot nog toe...
Wie zegt dan dat hij geen megatalent is?
Ik vind hem nog steeds een wereldtalent, ik vind hem een groter talent dan Ziyech dat was en dat is al een groot talent. Maar Ihattaren zit momenteel in een dip en is te dik. Ik heb vertrouwen in zijn toekomst, maar de dingen je die je nu over hem hoort vind ik toch wel een beetje alarmerend.
 
Ik zou wel een voorstander zijn van een verhuur voor 2 seizoenen aan een Franse of Duitse club ( middenmoot). Ervaring laten opdoen en dan na 2 seizoenen terughalen naar Eindhoven.
Dan mag hij wel eerst voor ten minste 5 jaar bijtekenen. En daarbij, met deze instelling staat zit hij in Frankrijk, en al helemaal in Duitsland, gfewoon op de bank. Als we hem verhuren, zou Utrecht de allerbeste keuze zijn, of anders Heerenveen of Twente. En daar zou denk ik helemaal niemand voor zijn.
 
Ik denk dat je niet de eerlijke vergelijking maakt. De 17-jarige Mo zou de 17-jarige Ziyech he-le-maal zoek spelen.

Maar dat je op je 17e je leeftijdsgenoten al helemaal zoekspeelt, is geen garantie dat je altijd je leeftijdsgenoten voor zult blijven. Kan ook zijn dat je vroeg rijp bent. Ziyech had altijd iets speciaals, ook al was hij ouder dan Mo nu toen hij bij Heerenveen in het eerste kwam. Maar Ziyech bleef wel als enige overeind bij een Twente dat verder heel erg zwak was. Eenmaal bij Ajax - hetzij na een wat stroeve start - werd hij op het allerhoogste niveau in Nederland een dragende speler die wedstrijden voor je beslist. Bijzondere jongen, hopelijk slaagt hij bij Chelsea. Vind het als voetballiefhebber ook nog steeds jammer dat hij voor de andere leeuwen heeft gekozen.
Verder is het ook een lastige vergelijking aangezien Mo niet de geleidelijke weg (Heerenveen, Twente, Ajax) kan bewandelen maar er gelijk moet staan in PSV 1. Die druk is anders dan bij Heerenveen of Twente. Eigenlijk zou PSV veel vaker jonge talenten een jaar bij clubs als Heerenveen (en dan zonder die belachelijke 10% regel) Twente en Groningen moeten laten rijpen ipv bij Sparta en ADO. Met alle respect voor deze laatste 2, maar vechten voor lijfbehoud is vaak ander voetbal dan knokken voor een Europees ticket. En dan niet de spelers in wie je het minder ziet zitten (Rigo, Piroe, Obispo, Lammers e.d.) maar ook de Madueke's, Ihaterrennen en Malens van deze wereld. Je ziet hoe sterk Mauro terugkomt van een jaar Heracles. Daarbij mag je niet van Madueke en Mo verwachten dat ze nu al week in week uit constant presteren, iets wat wel van je verwacht wordt bij een (top) club als PSV.
 
(NSB'er wederom live in actie):

Gakpo - Malen - Madueke
Sangare - Ihattaren - Rosario
Max - whatever - whatever - Dumfries
Mvogo.

Ook met dat team kun je echt prima pressievoetbal spelen; of het nu 4-3-3 is of 4-4-2. Desnoods maakt hij er op papier een 4-2-3-1 van. Schmidt moet zichzelf en zijn tactieken niet zo schromelijk overschatten en gewoon zijn beste spelers opstellen. Hij heeft nogal wat talent rond lopen namelijk en hij is slechts een passant die de club moet dienen.

Dit zeg ik overigens niet omdat het de trainer van PSV is; ik heb soortgelijke kritiek op tovenaar Erik die een schaatsende Mexicaanse verdediger met de motoriek van een aarsworm (waarvan we nog steeds zijn kwaliteiten moeten zien te ontdekken blijft opstellen op het middenveld.
11 goede individuen maken niet per definitie een goed elftal. Schmidt heeft met zijn tactiek succes gehad bij verschillende clubs. Waarom zou hij na 1 mindere pot gelijk alles moet omgooien? Zahavi heeft nog niks bewezen evenals sangare. Ik zie geen reden om over te stappen naar 4-3-3. Overschatte tactiek in Nederland.
 
Wat ik al zei: bij een kleinere club waar het spel op je is afgestemd is veel makkelijker voetballen dan waar ook andere goede voetballers zijn die de bal opeisen. Bovendien maakte Ziyech niet op 17jarige leeftijd zijn debuut bij een topclub, schreef het hele land niet over hem, verloor die niet zijn vader in datzelfde jaar en hoefde hij op die leeftijd geen keuze te maken tussen NL en Marokko. Dat is pas een eerlijke vergelijking.

Kijk, soms moet ik eerst even andermans posts lezen voor ik min of meer hetzelfde opschrijf...
 
  • Geweldig
Reactions: IPF
Vind ik niet. Schmid is een passant en vertegenwoordigd geen waarde. Onze zelf opgeleide groei briljanten gaan we niet aan de kant zetten voor een trainer die misschien over een jaar weer weg is. Dan ben je een visieloze club zonder enige identiteit en eigen waarde.

Ik zou het juist omdraaien. Als je bij de aanstelling van een nieuwe trainer ervan uitgaat dat het een 'passant' is, dan ben je juist een visieloze club. We hebben Schmidt toch niet voor niks aangesteld?
 
Ik zou het juist omdraaien. Als je bij de aanstelling van een nieuwe trainer ervan uitgaat dat het een 'passant' is, dan ben je juist een visieloze club. We hebben Schmidt toch niet voor niks aangesteld?
Ik vond de aanstelling van Schmidt in ieder geval het eerste sinds jaren dat een beetje op beleid en een plan leek. En ik denk dat als een speler als Mo 4 beslissende passes per wedstrijd geeft, hij best een keer wat minder hoeft te jagen van ome Roger.
 
Laatst bewerkt:
(NSB'er wederom live in actie):

Gakpo - Malen - Madueke
Sangare - Ihattaren - Rosario
Max - whatever - whatever - Dumfries
Mvogo.

Ook met dat team kun je echt prima pressievoetbal spelen; of het nu 4-3-3 is of 4-4-2. Desnoods maakt hij er op papier een 4-2-3-1 van. Schmidt moet zichzelf en zijn tactieken niet zo schromelijk overschatten en gewoon zijn beste spelers opstellen. Hij heeft nogal wat talent rond lopen namelijk en hij is slechts een passant die de club moet dienen.

Dit zeg ik overigens niet omdat het de trainer van PSV is; ik heb soortgelijke kritiek op tovenaar Erik die een schaatsende Mexicaanse verdediger met de motoriek van een aarsworm (waarvan we nog steeds zijn kwaliteiten moeten zien te ontdekken blijft opstellen op het middenveld.

Dit is dus een 4-3-3-opstelling; uiteraard kan je daarmee pressievoetbal spelen, maar je kan niet zo maar overschakelen naar een 4-4-2, of 4-2-2-2. We moeten wél een keuze maken. Je kunt niet zo maar wat doen. Als je voor twee spitsen kiest, is er gewoon geen klassieke '10'.

Het is vrij simpel. Wat willen we nou... We hebben een trainer die met Red Bull en Leverkusen prima resultaten neerzette met zijn speelstijl. Ajax van de mat gespeeld. We waren daar hier allemaal enthousiast over. Is het nou echt vanwege een knullige 1-1 op dat kutveld van Heracles, of één 18-jarig talent dat in een dip zit en te dik is, dat dit allemaal weer overboord moet? Dat is toch geen beleid, mensen - dat kan toch niet.
 
Ik vond de aanstelling van Schmidt in ieder geval het eerste sinds jaren dat een beetje op beleid en een plan leek. En ik denk dat als een speler als Mo 4 beslissende passes per wedstrijd geeft, bij best een keer wat minder hoeft te jagen van ome Roger.

Tuurlijk! Roger is ook niet gek. En misschien kan hij zijn passes ook van een andere positie geven. Waarom niet - Ziyech blonk ook uit op rechts.
 
Dat weet ik. Wilde maar aangeven dat hij al op z'n zeventiende - vorig seizoen dus - imponeerde in de Eredivisie. Iets waar Ziyech op zijn zeventiende lichtjaren van verwijderd was.

Maar goed, ik voel me altijd een NSB'er in dit topic, aangezien ik hier als Ajacied de PSV'ers moet gaan overtuigen van zijn enorme talent en dat jullie hem te streng beoordelen/vroeg afschrijven. Jullie bekijken het maar lekker. Stuur hem gvd naar Amsterdam dan:maniac:
Ik vond hem vorig jaar ook niet zo overtuigen hoor.
 
Je vergeet even voor gemak dat Ziyech bij Heerenveen uitgekotst werd en door van Basten aan de kant werd gezet vanwege zijn diva gedrag? En dat hij bij Twente geen enkele vrienden had in de selectie en de aanhang een hekel aan hem had? Dat hij zijn collega’s publiekelijk afbrandde toen het even minder ging? Dat ie in het begin bij Ajax ook aangaf niet de meters te kunnen maken die van hem werden verwacht door Peter Bosz?
Je bent nu al klaar met Mo omdat ie een bepaald liedje draait in zijn auto of op de training met zijn koppie naar beneden liep.... Nee hoor, je had als Heerenveen supporter over Ziyech ook gelijk geroepen dat ie maar beter moest ophoepelen. Diezelfde Ziyech die op zijn 24e pas volwassen werd in zijn gedag en in zijn spel....
Ik kan het niet meer terughalen maar ik heb pagina's volgeschreven om Zyjech bij Heerenveen weg te halen.
Maar goed laat Mo maar mijn ongelijk bewijzen en er een streep onder zetten en laten zien waarom anderen hem zo bewonderen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik kan het niet meer terughalen maar ik heb pagina's volgeschreven om Zyjech bij Heerenveen weg te halen.
Maar goed laat Mo maar mijn ongelijk bewijzen en er een streep onder zetten en laten zien waarom anderen hem zo bewonderen.

Ik kan het me nog goed herinneren. Toen noemden we hem nog allemaal Zyech en wisten we nog niet dat hij Zyach heet.
 
Dit is dus een 4-3-3-opstelling; uiteraard kan je daarmee pressievoetbal spelen, maar je kan niet zo maar overschakelen naar een 4-4-2, of 4-2-2-2. We moeten wél een keuze maken. Je kunt niet zo maar wat doen. Als je voor twee spitsen kiest, is er gewoon geen klassieke '10'.

Het is vrij simpel. Wat willen we nou... We hebben een trainer die met Red Bull en Leverkusen prima resultaten neerzette met zijn speelstijl. Ajax van de mat gespeeld. We waren daar hier allemaal enthousiast over. Is het nou echt vanwege een knullige 1-1 op dat kutveld van Heracles, of één 18-jarig talent dat in een dip zit en te dik is, dat dit allemaal weer overboord moet? Dat is toch geen beleid, mensen - dat kan toch niet.
Daarnaast hebben we hier op het forum de afgelopen 10 jaar massaal om 4-4-2 geroepen (ook ik) en dat Kruif 4-3-3- verketterd. Nu speln we 4-4-2 en moeten we opeens weer 4-3-3 gaan spelen.

Ik ben het echter niet met je eens dat Mo niet in het systeem past, hij kan priima een va die 2 AMs zijn. Hij moet gewoon de knop omzetten, zich volledig aan PSV commiteren (dus contract tekenen) en hard gaan trainen. Dan staat hij in no time weer gewoon in de basis en gaat hij een hele mooie carriere tegemoet.
 
Daarnaast hebben we hier op het forum de afgelopen 10 jaar massaal om 4-4-2 geroepen (ook ik) en dat Kruif 4-3-3- verketterd. Nu speln we 4-4-2 en moeten we opeens weer 4-3-3 gaan spelen.

Ik ben het echter niet met je eens dat Mo niet in het systeem past, hij kan priima een va die 2 AMs zijn. Hij moet gewoon de knop omzetten, zich volledig aan PSV commiteren (dus contract tekenen) en hard gaan trainen. Dan staat hij in no time weer gewoon in de basis en gaat hij een hele mooie carriere tegemoet.

Dat zeg ik ook niet, hè? Ik zeg alleen dat je niet om hem het systeem moet omgooien - maar ik denk dat hij prima zijn rol kan pakken in dit systeem.
 
Dit is dus een 4-3-3-opstelling; uiteraard kan je daarmee pressievoetbal spelen, maar je kan niet zo maar overschakelen naar een 4-4-2, of 4-2-2-2. We moeten wél een keuze maken. Je kunt niet zo maar wat doen. Als je voor twee spitsen kiest, is er gewoon geen klassieke '10'.

Het is vrij simpel. Wat willen we nou... We hebben een trainer die met Red Bull en Leverkusen prima resultaten neerzette met zijn speelstijl. Ajax van de mat gespeeld. We waren daar hier allemaal enthousiast over. Is het nou echt vanwege een knullige 1-1 op dat kutveld van Heracles, of één 18-jarig talent dat in een dip zit en te dik is, dat dit allemaal weer overboord moet? Dat is toch geen beleid, mensen - dat kan toch niet.
Waarom inderdaad niet lekker 442 blijven spelen? Mo is een technische speler met flair, die kan echt wel goed voetballen als rechter aanvallende middenvelder, het is niet dat hij rechtsback komt te staan of zo.

We willen ook winnen dus ik snap dat een Mauro die welliswaar minder talent heeft, maar ook redelijk kan ballen en er hard voor gewerkt heeft, het af en toe ook mag laten zien. Een Ihattaren die totaal uit vorm is steeds 90 minuten laten volmaken als het niet loopt zou ik misschien niet de beste tactische keuze vinden.

De 442 van Schmidt heeft zeker potentie als er routine in komt, dus in 1 wedstrijd het rouleren beperken tot max. 1 speler en niet gaan goochelen zoals tegen Heracles.
Hopelijk gaat Schmidt het dus donderdag anders doen dan afgelopen zondag en blijft hij niet net als Van Bommel stug vasthouden aan een systeem dat punten kost. Weer met bijv. Bruma en Sadilek aan komen zetten, zou namelijk niet getuigen van leervermogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan