Mohamed Ihattaren (M)

Phoe, ik dacht dat Mo een verstandige jongen was. Als deze quotes waar zijn, moet ik m'n mening gaan bijstellen. Hij denkt dat hij na het EK naar de top (Man City) kan :ROFL: :ROFL: :ROFL: , anders wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Als dit waar is, gaat het niks worden met deze jongen.
 
Phoe, ik dacht dat Mo een verstandige jongen was. Als deze quotes waar zijn, moet ik m'n mening gaan bijstellen. Hij denkt dat hij na het EK naar de top (Man City) kan :ROFL: :ROFL: :ROFL: , anders wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Als dit waar is, gaat het niks worden met deze jongen.
Ik lees de tekst in jouw gelinkte artikel toch anders.
 
Ik lees de tekst in jouw gelinkte artikel toch anders.
Hij zegt toch letterlijk, als ik goed speel op het EK, kan het snel gaan. Anders, als het dus niet snel gaat, wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Hij moet nog minimaal 3 jaar bij PSV blijven, en eigenlijk tot z'n 23-24e om een mooie carriere aan de top te kmaken.

Herinner je Isimat Aisatti nog, die was ook op z'n 17e voorbestemd voor de absolute top. Die moest en zou ook hogerop, nou dat hebben we gezien.
 
Laatst bewerkt:
Hij zegt toch letterlijk, als ik goed speel op het EK, kan het snel gaan. Anders, als het dus niet snel gaat, wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Hij moet nog minimaal 3 jaar bij PSV blijven, en eigenlijk tot z'n 23-24e om een mooie carriere aan de top te kmaken.

Herinner je Isimat nog, die was ook op z'n 17e voorbestemd voor de absolute top. Die moest en zou ook hogerop, nou dat hebben we gezien.

Isimat? :confused:
:unsure: Bedoel je wellicht Aissati?
 
Hij zegt toch letterlijk, als ik goed speel op het EK, kan het snel gaan. Anders, als het dus niet snel gaat, wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Hij moet nog minimaal 3 jaar bij PSV blijven, en eigenlijk tot z'n 23-24e om een mooie carriere aan de top te kmaken.

Herinner je Isimat Aisatti nog, die was ook op z'n 17e voorbestemd voor de absolute top. Die moest en zou ook hogerop, nou dat hebben we gezien.
Als ik me kan meten met de besten, dan weet je dat je klaar bent voor de volgende stap. Dan kan het snel gaan.
Dat moet hij eerst dan maar eens laten zien. Als hij daar een uitblinker op het toernooi is, dan klopt dat toch ook? Maar is dat de verwachting?
 
Hij zegt toch letterlijk, als ik goed speel op het EK, kan het snel gaan. Anders, als het dus niet snel gaat, wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Hij moet nog minimaal 3 jaar bij PSV blijven, en eigenlijk tot z'n 23-24e om een mooie carriere aan de top te kmaken.

Herinner je Isimat Aisatti nog, die was ook op z'n 17e voorbestemd voor de absolute top. Die moest en zou ook hogerop, nou dat hebben we gezien.

Het is dan ook de bedoeling dat je die stap hogerop neemt en niet na PSV een niveau lager gaat voetballen
 
Ik denk dat het echt wel losloopt. Zo'n uitspraak komt als geschreven tekst ook al snel ongenuanceerd over. Ihattaren weet prima wat hij doet en spreekt doorgaans verstandig en eerlijk. Ik heb nog geen zelfoverschatting kunnen ontdekken. Ik verwacht dat hij volgend seizoen gewoon bij ons voetbalt.
 
Phoe, ik dacht dat Mo een verstandige jongen was. Als deze quotes waar zijn, moet ik m'n mening gaan bijstellen. Hij denkt dat hij na het EK naar de top (Man City) kan :ROFL: :ROFL: :ROFL: , anders wil hij nog wel een jaartje bij PSV blijven. Als dit waar is, gaat het niks worden met deze jongen.

Nou ja het is wel VP, veel informatie klopt daar niet. In andere media komt Mo altijd verstandig over.
 
Mijn zoon die Instagram heeft, heeft me net even laten zien wat veel Marokkanen op de berichten van Ihattaren als reactie schrijven. Poehe ik schrok echt van alle reacties die deze jongen te zien krijgt. Zelfs als hij iets schrijft over het overlijden van zijn vader :oops: En niet alleen vanuit NL he, maar echt overal vandaan, Marokko, Frankrijk, Spanje pffff. Heftig hoor voor zo’n jonge jongen al helemaal.
Nog meer respect voor zijn keuze. Ik heb toch echt zo dat hij de top gaat halen!
 
Mijn zoon die Instagram heeft, heeft me net even laten zien wat veel Marokkanen op de berichten van Ihattaren als reactie schrijven. Poehe ik schrok echt van alle reacties die deze jongen te zien krijgt. Zelfs als hij iets schrijft over het overlijden van zijn vader :oops: En niet alleen vanuit NL he, maar echt overal vandaan, Marokko, Frankrijk, Spanje pffff. Heftig hoor voor zo’n jonge jongen al helemaal.
Nog meer respect voor zijn keuze. Ik heb toch echt zo dat hij de top gaat halen!
Ik twijfel absoluut niet, mentaal en technisch ijzersterk. Hopelijk gevrijwaard van blessures
 
Mijn zoon die Instagram heeft, heeft me net even laten zien wat veel Marokkanen op de berichten van Ihattaren als reactie schrijven. Poehe ik schrok echt van alle reacties die deze jongen te zien krijgt. Zelfs als hij iets schrijft over het overlijden van zijn vader :oops: En niet alleen vanuit NL he, maar echt overal vandaan, Marokko, Frankrijk, Spanje pffff. Heftig hoor voor zo’n jonge jongen al helemaal.
Nog meer respect voor zijn keuze. Ik heb toch echt zo dat hij de top gaat halen!
Om zijn keuze voor Nederland? Manman.. Social Media brengt echt het slechtst in sommigen naar boven..
Ben ik blij dat ik geen Instagram heb, zou bijna willen kijken wat voor reacties dat zoal zijn..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mijn zoon die Instagram heeft, heeft me net even laten zien wat veel Marokkanen op de berichten van Ihattaren als reactie schrijven. Poehe ik schrok echt van alle reacties die deze jongen te zien krijgt. Zelfs als hij iets schrijft over het overlijden van zijn vader :oops: En niet alleen vanuit NL he, maar echt overal vandaan, Marokko, Frankrijk, Spanje pffff. Heftig hoor voor zo’n jonge jongen al helemaal.
Nog meer respect voor zijn keuze. Ik heb toch echt zo dat hij de top gaat halen!

Inderdaad heftig. Geldt overigens in meer of mindere mate voor heel veel bekende mensen. Het bereik en de relatieve anonimiteit van social media brengt het slechtste in de mens naar boven. Heb je bovendien niet eens alleen de reacties onder publieke posts, maar ook nog eens de privéberichten te verduren. Duizenden positieve berichten ontvangen is heel leuk, maar tegelijk duizenden negatieve berichten kan er alsnog in hakken. Je moet een beetje schijt aan de wereld hebben als je bekend bent en dat is niet voor iedereen weggelegd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mijn zoon die Instagram heeft, heeft me net even laten zien wat veel Marokkanen op de berichten van Ihattaren als reactie schrijven. Poehe ik schrok echt van alle reacties die deze jongen te zien krijgt. Zelfs als hij iets schrijft over het overlijden van zijn vader :oops: En niet alleen vanuit NL he, maar echt overal vandaan, Marokko, Frankrijk, Spanje pffff. Heftig hoor voor zo’n jonge jongen al helemaal.
Nog meer respect voor zijn keuze. Ik heb toch echt zo dat hij de top gaat halen!

De charme van social media...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Mijn zoon die Instagram heeft, heeft me net even laten zien wat veel Marokkanen op de berichten van Ihattaren als reactie schrijven. Poehe ik schrok echt van alle reacties die deze jongen te zien krijgt. Zelfs als hij iets schrijft over het overlijden van zijn vader :oops: En niet alleen vanuit NL he, maar echt overal vandaan, Marokko, Frankrijk, Spanje pffff. Heftig hoor voor zo’n jonge jongen al helemaal.
Nog meer respect voor zijn keuze. Ik heb toch echt zo dat hij de top gaat halen!


Wel zeiken dat Mo voor Nederland wil uitkomen, maar er graag wonen. Interessante kinderen. Ik betrap me in dit soort gevallen toch echt op hele vervelende , niet erg inclusieve, gedachten.
 
Wel zeiken dat Mo voor Nederland wil uitkomen, maar er graag wonen. Interessante kinderen. Ik betrap me in dit soort gevallen toch echt op hele vervelende , niet erg inclusieve, gedachten.
Zoiets ja. Laats las ik over 2e / 3e generatie allochtonen (of hoe moet dat tegenwoordig heten?) waarvan de kinderen het moeilijk hadden omdat deze ouders hun niet met school konden helpen omdat ze de Nederlandse taal niet machtig waren. Eh, pardon? Ik betrap me in dit soort gevallen toch echt op hele vervelende, niet erg inclusieve, gedachten.
 
Zoiets ja. Laats las ik over 2e / 3e generatie allochtonen (of hoe moet dat tegenwoordig heten?) waarvan de kinderen het moeilijk hadden omdat deze ouders hun niet met school konden helpen omdat ze de Nederlandse taal niet machtig waren. Eh, pardon? Ik betrap me in dit soort gevallen toch echt op hele vervelende, niet erg inclusieve, gedachten.
Logisch vind ik dat hoor. “Zelfs” ik heb dan geen inclusieve gedachten meer;)
Maar ik geloof dat uit armoede en ongeletterdheid stappen op eigen kracht, zeer zeer moeilijk is. De tweede generatie bijv is ook veelal niet echt goed opgeleid en heeft het iets beter dan hun ouders maar ook niet zoveel beter. Ik heb dat vroeger in mijn werk ook gezien met geweld, verwaarlozing en criminaliteit: dat gaat van generatie op generatie en het lukt maar sporadisch en slechts bij diegene met een echt stel goede hersenen, om zich hier aan te onttrekken. Wat ik ga zeggen is niet echt hoopgevend maar ik heb mij laten vertellen dat de integratie van de joden meer dan 200 jaar heeft geduurd. Dus de Marokkanen hebben nog 130 jaar te gaan.
Maar niet getreurd, wij Perzen zorgen voor de compensatie :maniac:
 
Wat ik ga zeggen is niet echt hoopgevend maar ik heb mij laten vertellen dat de integratie van de joden meer dan 200 jaar heeft geduurd. Dus de Marokkanen hebben nog 130 jaar te gaan.
Maar niet getreurd, wij Perzen zorgen voor de compensatie :maniac:
In mijn beleving valt dat heel erg mee. Ik zie over het algemeen de grote groepen van immigranten bij de derde generatie een zo goed als volledige integratie. Waarbij aangetekend dat wat je integratie noemt verschil van opvattingen kan bevatten. Een paar voorbeelden. De groep Surinamers, veelal hier gekomen eind 60, begin 70, ondertussen mogen we die toch grotendeels geintegreerd noemen. De Turken, jaren 70, begin 80, idem. En nu de Marokkanen. Eerste generatie neemt vanzelfsprekend veel mee uit eigen taal, cultuur enz. Tweede generatie viel er tussenin, opgegroeid in Nederland maar met Marokkaanse ouders met hun wortels nog stevig in Marokko. Derde generatie al veel meer op hun plaats. Ik kan vele vrienden en collega's noemen wier (groot)ouders uit Marokko komen maar die vol Nederlands zijn. En IK reken daarbij het moslim zijn ook als geintegreerd zijn. Ik zou niet weten waarom niet.
Veel Perzen ken ik overigens niet behalve een stel katholieke Iraniers die hier kwamen in de jaren 80 en tegenwoordig 2 collega's met Iraanse roots. Oh en een van oorsprong Assyrische ex-collega. Bijzondere mensen :xp:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
In mijn beleving valt dat heel erg mee. Ik zie over het algemeen de grote groepen van immigranten bij de derde generatie een zo goed als volledige integratie. Waarbij aangetekend dat wat je integratie noemt verschil van opvattingen kan bevatten. Een paar voorbeelden. De groep Surinamers, veelal hier gekomen eind 60, begin 70, ondertussen mogen we die toch grotendeels geintegreerd noemen. De Turken, jaren 70, begin 80, idem. En nu de Marokkanen. Eerste generatie neemt vanzelfsprekend veel mee uit eigen taal, cultuur enz. Tweede generatie viel er tussenin, opgegroeid in Nederland maar met Marokkaanse ouders met hun wortels nog stevig in Marokko. Derde generatie al veel meer op hun plaats. Ik kan vele vrienden en collega's noemen wier (groot)ouders uit Marokko komen maar die vol Nederlands zijn. En IK reken daarbij het moslim zijn ook als geintegreerd zijn. Ik zou niet weten waarom niet.
Veel Perzen ken ik overigens niet behalve een stel katholieke Iraniers die hier kwamen in de jaren 80 en tegenwoordig 2 collega's met Iraanse roots. Oh en een van oorsprong Assyrische ex-collega. Bijzondere mensen :xp:

Wat zijn eigenlijk de criteria voor integratie? Zijn 'witte' Nederlanders eigenlijk wel geïntegreerd? Volgens mij is dat nog niet zo eenvoudig te definiëren. Het verschil tussen een boer uit Twente die het Malieveld bezet, en een vegan yogameisje uit Amsterdam is gigantisch - in levensstijl, opvattingen, gewoonten, waarden, normen... Beide Nederlander.

Het valt me op dat een begrip waar zo moeilijk grip op te krijgen is - integratie, dus - toch zo bepalend is geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan