Mohamed Ihattaren (M)

Nuance hoeft voor mij niet als het gaat om de discussie over iets wel of niet te doen. Je vindt ergens wat van of niet. Ik kan ook zeggen dat de hele tijd de nuances willen inbrengen, de concrete discussie en pijnpunten monddood maakt. Op de concrete gevallen met concrete vragen, wil ik graag een beschaafd maar wel heel scherpe discussie zien. Een beetje van dit en een beetje van dat kan niet altijd. En diegene die graag nuance willen brengen, mogen dat uiteraard ook doen maar ga dat niet vragen aan anderen. Vraag jou ook niet om een stelling te kiezen.
Nuances in precies weten te denken wat Schmidt denkt en waarom hij dingen doet bijvoorbeeld. De claim dat Schmidt over de rug van Mo een strijd met de pers aan het uitvechten is. Maar ondertussen tegen anderen klagen dat ze aannames doen.
 
Nuances in precies weten te denken wat Schmidt denkt en waarom hij dingen doet bijvoorbeeld. De claim dat Schmidt over de rug van Mo een strijd met de pers aan het uitvechten is. Maar ondertussen tegen anderen klagen dat ze aannames doen.
Dat is juist wat mij betreft een concreet geval! Feitelijkheden die pijnlijk zijn om te constateren misschien… Hij reageert altijd geagiteerd op de vragen over Mo en dat is geen aanname. En dat ie hem gisteren ook niet opstelde is ook geen aanname. En dat Thomas en Rosario minuten geven en Mo op deze manier vernederen, is dat allerminst. Kom dan ook met echte aannames zou ik zeggen.
 
Dat is juist wat mij betreft een concreet geval! Feitelijkheden die pijnlijk zijn om te constateren misschien… Hij reageert altijd geagiteerd op de vragen over Mo en dat is geen aanname. En dat ie hem gisteren ook niet opstelde is ook geen aanname. En dat Thomas en Rosario minuten geven en Mo op deze manier vernederen, is dat allerminst. Kom dan ook met echte aannames zou ik zeggen.
De aanname dat Schmidt voor Thomas en Rosario kiest ipv Mo omdat hij die twee als betere spelers ziet. Mijn aanname is dat Schmidt voor hen koos omdat hij vond dat op dat moment andere type spelers nodig waren. Meteen een heel andere kijk op die wissels.
 
Dat is juist wat mij betreft een concreet geval! Feitelijkheden die pijnlijk zijn om te constateren misschien… Hij reageert altijd geagiteerd op de vragen over Mo en dat is geen aanname. En dat ie hem gisteren ook niet opstelde is ook geen aanname. En dat Thomas en Rosario minuten geven en Mo op deze manier vernederen, is dat allerminst. Kom dan ook met echte aannames zou ik zeggen.
Dat hij dat doet om een strijd met de pers (kleine p, vat t niet persoonlijk op ;)) uit te vechten is toch wel een redelijke aanname
 
Dat is juist wat mij betreft een concreet geval! Feitelijkheden die pijnlijk zijn om te constateren misschien… Hij reageert altijd geagiteerd op de vragen over Mo en dat is geen aanname. En dat ie hem gisteren ook niet opstelde is ook geen aanname. En dat Thomas en Rosario minuten geven en Mo op deze manier vernederen, is dat allerminst. Kom dan ook met echte aannames zou ik zeggen.
Vernederen is wel weer een aanname / invullen. ;)
 
Laat ik hetgeen wat ik bedoelde met 'de nuance' nader duiden, ging mij niet om de standpunten over of Mo wel/geen recht heeft op speelminuten of dat Schmidt het te weinig of teveel kansen geeft. Das allemaal subjectief. Maar zaken als Schmidt heeft iets persoonlijks tegen hem, of Mo doet nu alleen maar zijn best om een transfer te verdienen. Dat soort zaken over wat er in het hoofd van zowel de trainer als de speler om gaat.

Aanvulling, ik blijf hier wel ff weg met post plaatsten, ik geef Mo en Schmidt de tijd en ga begin september nog maar eens kijken hoe ik denk dat de vlag er aangaande Mo bij hangt, ik begin een beetje moe te worden, en ik ben geen eens Romario..
 
Laatst bewerkt:
Objectief: Mo kreeg geen speeltijd.
Schmidt zegt desgevraagt: "Voor Mo is het hetzelfde als alle andere spelers op de bank. Er waren heel veel spelers die niet in actie zijn gekomen. Ik moest een keuze maken voor de basiself: dat heb ik gedaan. En daarna moest ik tijdens de wedstrijd mijn wissels kiezen: de vier spelers die erin zijn gekomen, waren de spelers die ik op dat moment nodig had."

Subjectief: behoorlijk neutrale en politiek correcte reactie (in mijn ogen).

Als je een andere mening hebt dan Schmidt is dat prima natuurlijk. Gezien de uitslag en het vertoonde spel heeft Schmidt gedaan wat zijn taak is. Net als de spelers. En net als Mo, fit zijn, in willen vallen als zich een kans voordoet, en onderdeel zijn van het team. Volgens mij ging hij ook gewoon goed met de groep mee tijdens de ererondes om het publiek te bedanken? Verwacht dat hij zeker kansen kan krijgen.

En ergens snap ik wel dat je spelers die onlangs hebben bijgetekend (Thomas) of voormalig basisspelers die een stapje terug zijn gegaan in hierachie (Pablo) minuten kregen? Ik kan er voor deze wedstrijd prima mee leven. Verder is al vaker genoemd dat het al heel lang (voor okt 2019 werd al gesproken over een verlengingsaanbod?) niet duidelijk willen uitspreken over willen vertrekken of bijtekenen iets is waarmee Mo zichzelf ook geen dienst bewijst. Dat een club en trainer dat meewegen kan ik ook wel begrijpen, sterker, hoop zelfs dat zoiets ook meetelt.

Leef met de dag mo, "wat als club x komt morgen" telt niet, wil je gaan voor je kans hier voor aanbod A, of kies je voor het onzekere? Om mijn part gooi je er als PSV/Mo zijnde een claussule in de verlenging. Teken bij voor twee seizoenen, met als voorwaarde/optie het aan het eind van het komende seizoen per 1 juli te mogen ontbinden (als Ihatarren zijnde) wanneer hij minder dan bijv 800 minuten speeltijd heeft gekregen oid? Garanties op een basisplaats krijg je niet, daarvoor is zijn bewezen bijdrage tot op heden nog te gering en zijn de kwaliteiten van de huidige selectie te hoog.
 
Objectief: Mo kreeg geen speeltijd.
Schmidt zegt desgevraagt: "Voor Mo is het hetzelfde als alle andere spelers op de bank. Er waren heel veel spelers die niet in actie zijn gekomen. Ik moest een keuze maken voor de basiself: dat heb ik gedaan. En daarna moest ik tijdens de wedstrijd mijn wissels kiezen: de vier spelers die erin zijn gekomen, waren de spelers die ik op dat moment nodig had."

Subjectief: behoorlijk neutrale en politiek correcte reactie (in mijn ogen).

Als je een andere mening hebt dan Schmidt is dat prima natuurlijk. Gezien de uitslag en het vertoonde spel heeft Schmidt gedaan wat zijn taak is. Net als de spelers. En net als Mo, fit zijn, in willen vallen als zich een kans voordoet, en onderdeel zijn van het team. Volgens mij ging hij ook gewoon goed met de groep mee tijdens de ererondes om het publiek te bedanken? Verwacht dat hij zeker kansen kan krijgen.

En ergens snap ik wel dat je spelers die onlangs hebben bijgetekend (Thomas) of voormalig basisspelers die een stapje terug zijn gegaan in hierachie (Pablo) minuten kregen? Ik kan er voor deze wedstrijd prima mee leven. Verder is al vaker genoemd dat het al heel lang (voor okt 2019 werd al gesproken over een verlengingsaanbod?) niet duidelijk willen uitspreken over willen vertrekken of bijtekenen iets is waarmee Mo zichzelf ook geen dienst bewijst. Dat een club en trainer dat meewegen kan ik ook wel begrijpen, sterker, hoop zelfs dat zoiets ook meetelt.

Leef met de dag mo, "wat als club x komt morgen" telt niet, wil je gaan voor je kans hier voor aanbod A, of kies je voor het onzekere? Om mijn part gooi je er als PSV/Mo zijnde een claussule in de verlenging. Teken bij voor twee seizoenen, met als voorwaarde/optie het aan het eind van het komende seizoen te mogen ontbinden (als Ihatarren zijnde) wanneer hij minder dan bijv 800 minuten speeltijd heeft gekregen oid? Garanties op een basisplaats krijg je niet, daarvoor is zijn bewezen bijdrage tot op heden nog te gering en zijn de kwaliteiten van de huidige selectie te hoog.
Schmidt zei nog wat meer dingen zoals dat Ihattaren een good Guy is en een important player
 
Fanboys en not so fan boys. Prima toch, daar is het forum voor. Mits we het beschaafd houden -en dat gebeurt tot op heden- is het mooi om de verschillende inzichten te lezen en daar zo af en toe aan bij te dragen

En graag meer nuance zien in deze kwestie is ook een inzicht.

Ook prima.
 
De aanname dat Schmidt voor Thomas en Rosario kiest ipv Mo omdat hij die twee als betere spelers ziet. Mijn aanname is dat Schmidt voor hen koos omdat hij vond dat op dat moment andere type spelers nodig waren. Meteen een heel andere kijk op die wissels.
Die kijk mag je hebben en die aannames mag je ook vormen voor jezelf. Neemt niet weg dat ik dat een domme en kinderachtige actie van Schmidt vind.
 
Vernederen is wel weer een aanname / invullen. ;)
Nee hoor: iedere goede speler die als de 16e man wordt ingezet terwijl de houthakkers mogen invallen, voelt zich gekleineerd en vernederd door een trainer die het in hem niet ziet zitten, hoe goed ook sommigen hier hun best doen om het positief voor Schmidt in te vullen.
 
Nee hoor: iedere goede speler die als de 16e man wordt ingezet terwijl de houthakkers mogen invallen, voelt zich gekleineerd en vernederd door een trainer die het in hem niet ziet zitten, hoe goed ook sommigen hier hun best doen om het positief voor Schmidt in te vullen.
Denk niet dat Schmidt ze als houthakkers ziet. Denk dat het verschil het ook vooral zit in dat Schmidt wel degelijk waarde ziet in een Thomas en Rosario. Deze zijn voor hem ook essentieel onderdeel. In dat perspectief kan ik het nooit kinderachtig noemen. Want dat zou het inbrengen van Mo omdat hij Mo is namelijk net zo kinderachtig zijn in de ogen van Thomas, Rosario, Mauro en de andere selectieleden.

edit: de tegenovergestelde meningen maken het trouwens wel leuk. Vind het oprecht interessante posts om te lezen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan