Mohamed Ihattaren (M)

Mo is toch als grote winnaar uit dit hele conflict gekomen? Schmidt stelt vorige week keihard dat Mo dezelfde arbeidsethos als Gakpo, Rosario, Gotze e.d. moet tonen pas dan mag hij weer "meedoen" anders is er geen plaats voor hem. Na wel vier (4) trainingen heeft Mo hem klaarblijkelijk voldoende overtuigd van zijn "omslag" zodat hij alweer bij de selectie zit en zelfs in mag vallen. Tot zover de ruggengraad van meneer Schmidt.

Mo/Pizzabakker - PSV/Schmidt 1-0
 
Mo is toch als grote winnaar uit dit hele conflict gekomen? Schmidt stelt vorige week keihard dat Mo dezelfde arbeidsethos als Gakpo, Rosario, Gotze e.d. moet tonen pas dan mag hij weer "meedoen" anders is er geen plaats voor hem. Na wel vier (4) trainingen heeft Mo hem klaarblijkelijk voldoende overtuigd van zijn "omslag" zodat hij alweer bij de selectie zit en zelfs in mag vallen. Tot zover de ruggengraad van meneer Schmidt.

Mo/Pizzabakker - PSV/Schmidt 1-0
Mo is vooralsnog slachtoffer van dit hele conflict waar hij zelf ook debet aan is, volgens mij. Als winnaar zal hij hier pas uit komen zodra de knop is omgezet en hij er mentaal sterker uit komt met de juiste mensen aan zijn zijde. Daar is nog voldoende tijd voor, maar is hij nu de "grote winnaar"? Die ontgaat mij. Schmidt zit er echt niet om moedwillig talenten te verneuken. Een score bijhouden tussen die twee schetst een tegenstelling die volgens mij niet bestaat.

Wat dat betreft vind ik Ibi wel een verademing, zeg. Goed verwoord allemaal. Nu hopen dat Mo het heeft meegekregen en het iets met hem doet, want volgens mij was Ibi wel altijd iemand waar hij respect voor had. Overigens vond ik het wel opvallend dat Afellay zo stellig "nee" zei op de vraag of hij nog contact had met Mo. Toch ook jammer dat hij zich niet geroepen voelt om juist nu als mentor te fungeren voor zo'n jongen. Enfin, ik ken de achtergrond niet - wellicht heeft hij dat vaak genoeg geprobeerd en kreeg hij er een negatieve reactie op. Dat zou het kunnen verklaren.
 
Mo is toch als grote winnaar uit dit hele conflict gekomen? Schmidt stelt vorige week keihard dat Mo dezelfde arbeidsethos als Gakpo, Rosario, Gotze e.d. moet tonen pas dan mag hij weer "meedoen" anders is er geen plaats voor hem. Na wel vier (4) trainingen heeft Mo hem klaarblijkelijk voldoende overtuigd van zijn "omslag" zodat hij alweer bij de selectie zit en zelfs in mag vallen. Tot zover de ruggengraad van meneer Schmidt.

Mo/Pizzabakker - PSV/Schmidt 1-0
Nouja, iedereen geblesseerd op zijn positie (Gakpo, Mauro, Thomas en Madueke niet fit voor basis). En dan nog niet in de basis staan. Zegt ook wel genoeg. Als hij zich 'professioneel' genoeg gedroeg dan had hij bijna zeker een basisplek en moest Vertessen invallen.

Als je dan iemand meeneemt met de selectie dan vind ik het ook fair dat je hem laat invallen. Anders had je hem beter thuis kunnen laten. Dus ik vind dit persoonlijk geen zwakte van Schmidt. Eerder juist een teken dat hij Mo wel een kans geeft en dat het vanuit Mo moet komen.
 
Lijkt me logisch dat Ihattaren veel speeltijd gaat krijgen de komende maanden. Hij wordt deze zomer verkocht en moet, zeker na de afgelopen weken, nu in de etalage gezet worden om nog wat op te brengen. Dus zodra de stand en/of de tegenstander het toelaat, gaat Ihattaren spelen. Heeft niks met een machtstrijd te maken, maar gewoon bedrijfseconomie.
 
Mo is toch als grote winnaar uit dit hele conflict gekomen? Schmidt stelt vorige week keihard dat Mo dezelfde arbeidsethos als Gakpo, Rosario, Gotze e.d. moet tonen pas dan mag hij weer "meedoen" anders is er geen plaats voor hem. Na wel vier (4) trainingen heeft Mo hem klaarblijkelijk voldoende overtuigd van zijn "omslag" zodat hij alweer bij de selectie zit en zelfs in mag vallen. Tot zover de ruggengraad van meneer Schmidt.

Mo/Pizzabakker - PSV/Schmidt 1-0

De anti-Schmidt sentimenten beginnen her en der wel dubieuze vormen aan te nemen hier.
 
Ik vind juist dat Schmidt juist gehandeld heeft in deze. Ergens moet een lijn getrokken worden, dus laat het hopelijk een wake-up call zijn voor Mo. Wellicht gaat het 'innerlijke vuur' nu weer branden en ziet hij in dat de directie en Schmidt in het bijzonder gewoon het beste met hem voor hebben. Gewoon weer beide beentjes op de grond vanaf nu en tot de zomer knallen. Dan zien we dan wel weer verder hoe het met het contract gaat aflopen. Misschien zijn Raiola en Mo tegen die tijd Schmidt en PSV wel voor eeuwig dankbaar, laten we het hopen.
 
Tja, alsof dat aan een nickname af is te zien...

Ik bedoel, het tegenovergestelde zien we bijv. bij Brainz (a)
Ok, ok - praathoekje/confession momentje: ik vraag me ook wel eens af wat me bezielde toen ik op 29 november 2011 - met slechts achttien lentes jong - een account besloot aan te maken met "Brainz" als nickname. Anyway, ik vond het later alleen ook weer zo gênant om het dan alsnog aan te passen. Dit zijn de momenten om nonchalant en koppig te blijven. Ruggengraat. Pff, alsof ik er echt wat om geef, zo'n nick. Dan laat je je pas echt kennen, zeg.

Alsof ik stiekem gvd niet veel liever ELAJAX, Siem de Jong, M11tea, Daan 1900, Derbystar, XXXswaggerboyXXX, FawakaDezeKeppeltje of Paard van Terneuzen had geheten. En nu verraad ik m'n interne struggles alsnog doordat jij me zo nodig moest exposen. Thanks he, eikel.

Over Brainz gesproken: terug naar de voetballer in kwestie.
 
Los van de schuldvraag, het blijft heel wrang dat de hoop op een wereldster uit eigen opleiding wederom is vervlogen. Ik had bij hem dezelfde opwinding als bij Bakkali, alleen dacht ik dat het bij hem wel zou lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan