Mikkel Bro Hansen (A)

PSV heeft met Bodø/Glimt een akkoord bereikt over de transfer van Mikkel Bro Hansen. De zeventienjarige spits tekent een contract voor drie jaar in Eindhoven en gaat spelen met rugnummer 23.

“Voor mij was het een gemakkelijke keuze toen PSV vertelde over de interesse in mij”
“Het is een grote club en er lag een perfect toekomstplan voor me klaar. En in het verleden hebben ze hier bewezen dat ze dat kunnen waarmaken. Kijk maar naar jongens als Xavi Simons, Noni Madueke, Ismael Saibari en ga zo maar door. Ik sluit fulltime aan bij de A-selectie. In eerste instantie ga ik wedstrijden spelen in Jong PSV, maar ik ga pushen voor zo veel mogelijk minuten binnen de hoofdmacht. Ik kan niet wachten om te beginnen.”

Velkomst Mikkel Bro Hansen. :)

Laatst bewerkt:
PSV heeft met Bodø/Glimt een akkoord bereikt over de transfer van Mikkel Bro Hansen. De zeventienjarige spits tekent een contract voor drie jaar in Eindhoven en gaat spelen met rugnummer 23.

“Voor mij was het een gemakkelijke keuze toen PSV vertelde over de interesse in mij”
“Het is een grote club en er lag een perfect toekomstplan voor me klaar. En in het verleden hebben ze hier bewezen dat ze dat kunnen waarmaken. Kijk maar naar jongens als Xavi Simons, Noni Madueke, Ismael Saibari en ga zo maar door. Ik sluit fulltime aan bij de A-selectie. In eerste instantie ga ik wedstrijden spelen in Jong PSV, maar ik ga pushen voor zo veel mogelijk minuten binnen de hoofdmacht. Ik kan niet wachten om te beginnen.”

Velkomst Mikkel Bro Hansen. :)
Klonkt heel goed, en mooi hoe ook Noni als uithangbord gezien wordt

Wat ik wat vaag vind is dit:
Ik sluit fulltime aan bij de A-selectie. In eerste instantie ga ik wedstrijden spelen in Jong PSV, maar ik ga pushen voor zo veel mogelijk minuten binnen de hoofdmacht.

Is het nou JPSV of de A-selectie?

Ik parkeer hem nu maar even bij Jong, hoe dan ook.
Ik kan t.z.t. nog checken waar PSV hem zelf neerzet onder "Teams".

A selectie is A selectie toch?

Net zoals Vd Berg (die naar historie mag), Merien en Bouhamdi bij PSV 1 staan hier op t forum.

Hele goede aankoop van PSV. Had gehoopt dat Ajax ook meer van dit soort aankopen had gedaan. Zal op termijn een mooie transfersom opleveren.

Ben niet onder de indruk van de andere aankopen die PSV heeft gedaan dit jaar.

Overal heeft psv denk ik een jasje uitgedaan met verkoop Saibari en Veerman.

Wel benieuwd wat deze jongen gaat brengen. Spreekt overigens Fries naar t schijnt als ik een Reddit poster die m claimed te volgen beweerd. Geadopteerd door Friezen die naar Denemarken zijn Verhuisd.. (Moet nog gefaktchecked worden)

Wel benieuwd wat deze jongen gaat brengen. Spreekt overigens Fries naar t schijnt als ik een Reddit poster die m claimed te volgen beweerd. Geadopteerd door Friezen die naar Denemarken zijn Verhuisd.. (Moet nog gefaktchecked worden)
Nee — dat verhaal dat hij Friese roots zou hebben en Fries spreekt, lijkt een grap/meme die op Reddit rondgaat. In die thread wordt het zelfs direct “fresh pasta” genoemd.

Mikkel Bro Hansen is gewoon Deens. Hij is op 25 januari 2009 geboren in Lystrup, een voorstad van Aarhus in Jutland. Hij begon bij Lystrup IF, speelde vervolgens bij FC Midtjylland en vanaf 2021 in de jeugd van AGF Aarhus.

Er is voor zover ik kan vinden geen betrouwbare bron die zegt dat hij Nederlandse/Friese ouders heeft, geadopteerd is door Friezen of Fries spreekt. De serieuze Deense berichtgeving beschrijft hem simpelweg als Deens talent en jeugdinternational.

Dus:

🇩🇰 Geboren: Lystrup, Denemarken
🇩🇰 Opgegroeid: regio Aarhus
Taal: vrijwel zeker Deens; inmiddels vermoedelijk ook aardig Noors
Fries: geen aanwijzing voor — dat verhaal is internet-onzin.

Grappig genoeg is die Reddit-post behoorlijk overtuigend geschreven met die verzonnen Friese adoptieouders “Tjalling en Douwina Bro Hansen”.

Terug
Bovenaan Onderaan