Midden-Oosten

En ondertussen alweer ruim 1.000 doden in Libanon. waaronder een kleine 200 vrouwen en kinderen. amper aandacht door t geklier van Trump. Te triest voor woorden.

Volgens mij wordt er meer dan een beetje op Libanon gelet. In Libanon wordt Hezbollah dusdanig verzwakt dat de Libanese staat daadwerkelijk weer de macht kan uitoefenen. Dat is voor dat land natuurlijk broodnodig.

DUs ja, oxfam novib let wel op, verder is het weer het bekende ach maar ze doen ook goed verhaal.

DUs ja, oxfam novib let wel op, verder is het weer het bekende ach maar ze doen ook goed verhaal.

Ja maar nee maar ho ff, oxfam novib, dat zijn een stel antisemieten en een totaal gekleurde bron
Je weet toch

Tja Gaza was opgebombardeerd. Wat moet je dan? :shrug:

Libanon heeft zojuist de Iraanse ambassadeur verteld het land te verlaten. Libanon verandert snel, de regering wint nu aan kracht.

Veelzeggend artikel in digitale Trouw vandaag over de wijze waarop FIFA en UEFA niet willen optreden tegen voetbal van clubs uit Israel op de Westelijke Jordaanoever, dus Palestijns is andermans grondgebied.
De Palestijnse voetbal bond vraagt al jaren om actie, maar de bonden vinden het te ingewikkeld (?) :(

Terwijl ieder normaal mens de betreffende artikelen in hun reglement toch echt meteen snapt.
Laffe houding dus van FIFA en UEFA, to say the least.

• Leuk
Reactions: IPF
Veelzeggend artikel in digitale Trouw vandaag over de wijze waarop FIFA en UEFA niet willen optreden tegen voetbal van clubs uit Israel op de Westelijke Jordaanoever, dus Palestijns is andermans grondgebied.
De Palestijnse voetbal bond vraagt al jaren om actie, maar de bonden vinden het te ingewikkeld (?) :(

Terwijl ieder normaal mens de betreffende artikelen in hun reglement toch echt meteen snapt.
Laffe houding dus van FIFA en UEFA, to say the least.

Niks nieuws onder de zon.

Ik vind dat de uefa sowieso niks te maken heeft met Israël.
Die horen niet bij europa. Ga maar de azië cup spelen. Succes, uit tegen Racing Beiroet.

Niks nieuws onder de zon.

Ik vind dat de uefa sowieso niks te maken heeft met Israël.
Die horen niet bij europa. Ga maar de azië cup spelen. Succes, uit tegen Racing Beiroet.
Zo makkelijk vind ik dit. Door de hele geschiedenis is de joodse bevolking onveilig en alle buurlanden van Israël willen het land van de kaart vegen, al ver voor de huidige situatie. Natuurlijk mag Israël bij de Europese competities, ergens anders kunnen ze niet spelen. Daarnaast hebben we het ze als Europa door de jaren heen (zo rond ‘40-‘45) niet erg makkelijk gemaakt en mogen we best wat aan boetedoening doen.
Dit staat los van het huidige conflict.

Zo makkelijk vind ik dit. Door de hele geschiedenis is de joodse bevolking onveilig en alle buurlanden van Israël willen het land van de kaart vegen, al ver voor de huidige situatie. Natuurlijk mag Israël bij de Europese competities, ergens anders kunnen ze niet spelen. Daarnaast hebben we het ze als Europa door de jaren heen (zo rond ‘40-‘45) niet erg makkelijk gemaakt en mogen we best wat aan boetedoening doen.
Dit staat los van het huidige conflict.

Over makkelijk gesproken...
40-45 erbij halen en dat 'we' daar boetedoening voor moeten doen.
Hoe durf je t te zeggen.
Ik hoef nergens boetedoening voor te doen. Verreweg de meeste nog levende mensen hoeven daar geen boetedoening voor te doen. Hoe kom je er bij zeg...

Daar bovenop komt dat als Israel zich anders opgesteld had naar een x aantal landen, dat de diplomatieke betrekkingen op een veel hoger peil waren geweest dan nu. Bijv met Egypte, Libanon en Jordanië.

En nu slaan ze helemaal door met alles platbombarderen en koloniseren, massaal palestijnen vermoorden en verjagen.
Wanneer moeten zij daar boetedoening voor doen?

Ze horen niet bij europa. Punt. En als ze niet met azie mee kunnen doen, dan hebben ze maar alleen de nationale competitie. Jammer voor ze.
Of de aziatische bond moet een tweedeling willen maken tussen west en oost, waarbij Israëlische clubs vanwege geopolitieke overwegingen tegen clubs uit t oosten van Azië kunnen spelen. Met mss een finale tussen west en oost op t eind op neutraal terrein.
Er is best wat mogelijk op hun eigen continent.

• Juist!
Reactions: IPF
Over makkelijk gesproken...
40-45 erbij halen en dat 'we' daar boetedoening voor moeten doen.
Hoe durf je t te zeggen.
Ik hoef nergens boetedoening voor te doen. Verreweg de meeste nog levende mensen hoeven daar geen boetedoening voor te doen. Hoe kom je er bij zeg...
Als je mijn punt niet kan (of wil) begrijpen met betrekking tot de hele geschiedenis van het joodse volk en hoe de oorlog tot vandaag doorwerkt in de weinige joodse mensen die er nog zijn en niet zijn vermoord, dan houdt ons gesprek hier op. Dan heb ik geen zin je brugklas-geschiedenisles te geven. “Hoe durf je te zeggen”: voor mij persoonlijk hoef je dat niet te zeggen, zeker niet met zo’n precair onderwerp.

Als je mijn punt niet kan (of wil) begrijpen met betrekking tot de hele geschiedenis van het joodse volk en hoe de oorlog tot vandaag doorwerkt in de weinige joodse mensen die er nog zijn en niet zijn vermoord, dan houdt ons gesprek hier op. Dan heb ik geen zin je brugklas-geschiedenisles te geven. “Hoe durf je te zeggen”: voor mij persoonlijk hoef je dat niet te zeggen, zeker niet met zo’n precair onderwerp.

De geschiedenis heeft helemaal niets te maken met de geolocatie van een land. Israël is Azië, dus horen ze in Azië te spelen.

En de geschiedenis kaart trek ik dan ook even voor de Duitsers en de Japanners, die mijn opa gemarteld hebben. Mag ik ze ook ongelimiteerd kapot schieten en haten? Krijg ik ook nog een zak geld van ze?

Daarnaast hebben we het ze als Europa door de jaren heen (zo rond ‘40-‘45) niet erg makkelijk gemaakt en mogen we best wat aan boetedoening doen.

Ik hoef geen seconde boetedoening te doen. Ik was nog geen eens een zaadcel in die tijd. En als dit wel geldt, dan mogen er nog wel wat meer landen gaan doen aan boetedoening, waaronder genocide-Israël.

Brugklas...
Wat ben jij toch een vervelende zuigende
uitdager.
Zelf prikken, en als er teruggeprikt wordt gaan lopen miepen.
Niet voor t eerst.

Ik vind jou serieus mod onwaardig.

En ja, als jij met een punt over de uefa aan komt zetten met de holocaust, dan ben je t spoor wat mij betreft volledig bijster.

Succes verder, jij gaat op mijn negeerlijst.
(Sjit, dat gaat niet omdat je mod bent. Ook dat nog)

Brugklas...
Wat ben jij toch een vervelende zuigende
uitdager.
Zelf prikken, en als er teruggeprikt wordt gaan lopen miepen.
Niet voor t eerst.

Ik vind jou serieus mod onwaardig.

En ja, als jij met een punt over de uefa aan komt zetten met de holocaust, dan ben je t spoor wat mij betreft volledig bijster.

Succes verder, jij gaat op mijn negeerlijst.
(Sjit, dat gaat niet omdat je mod bent. Ook dat nog)
Ik mag in een discussie toch hopelijk wel zeggen dat ik een argument te makkelijk vind? Dat is geen diskwalificatie van jou als discussiepartner, dat is hoe ik een argument zie. Ik leg vervolgens rustig uit wat ik ervan vind en in mijn ogen reageer jij zwaar overdreven met “hoe durf je dat te zeggen”.
Dat ik het heb over brugklas-geschiedenis is een reactie op jouw overreactie. Ik sprak hier ook op, zoals ik aangaf, persoonlijke titel wat ik van jouw argumenten vond, en gaf jou geen waarschuwing of reprimande als moderator. Ik vind Teamspirits reactie - waar ik het niet mee eens ben, maar dat kan (en hoort!) op een forum - een stuk rustiger en normaler dan jouwe. Sowieso vind ik - en dat is weer op persoonlijke titel - dat je in heel veel topics zwaar over de kook reageert op van alles. Daar mag ik dan wat van vinden, hoop ik.

Edit, toevoeging: een forum is bedoelt voor discussie, geen echochamber. Als je in elke post wil uithalen naar alles Israël ben je vrij om dat te doen, maar je mag een reactie verwachten. En dat durf ik te zeggen, inderdaad. Daar is namelijk een forum voor bedoelt. :)

Laatst bewerkt:
Ik mag in een discussie toch hopelijk wel zeggen dat ik een argument te makkelijk vind? Dat is geen diskwalificatie van jou als discussiepartner, dat is hoe ik een argument zie. Ik leg vervolgens rustig uit wat ik ervan vind en in mijn ogen reageer jij zwaar overdreven met “hoe durf je dat te zeggen”.
Dat ik het heb over brugklas-geschiedenis is een reactie op jouw overreactie. Ik sprak hier ook op, zoals ik aangaf, persoonlijke titel wat ik van jouw argumenten vond, en gaf jou geen waarschuwing of reprimande als moderator. Ik vind Teamspirits reactie - waar ik het niet mee eens ben, maar dat kan (en hoort!) op een forum - een stuk rustiger en normaler dan jouwe. Sowieso vind ik - en dat is weer op persoonlijke titel - dat je in heel veel topics zwaar over de kook reageert op van alles. Daar mag ik dan wat van vinden, hoop ik.

Edit, toevoeging: een forum is bedoelt voor discussie, geen echochamber. Als je in elke post wil uithalen naar alles Israël ben je vrij om dat te doen, maar je mag een reactie verwachten. En dat durf ik te zeggen, inderdaad. Daar is namelijk een forum voor bedoelt. :)

Ja joh, nu probeer je de rustige moreel verheven mod te spelen.
Nog wat sneertjes erbij, en dan higher ground claimen.
Hypocriet.

Negeer mij, doe ik ook met jou vanaf nu

Ja joh, nu probeer je de rustige moreel verheven mod te spelen.
Nog wat sneertjes erbij, en dan higher ground claimen.
Hypocriet.

Negeer mij, doe ik ook met jou vanaf nu
Lijkt me - los van dat ik het ongezellig vind - niet echt bij m’n functie horen om forummers te negeren. Je mag me een enorme lul vinden, dat is je goed recht, maar ik sprak hier - om het nogmaals te benadrukken - op persoonlijke titel en niet als moderator. Dus nee, ik probeer niet de moreel verheven mod uit te hangen.

Je bent wel de tweede forummer in drie dagen tijd die mij mod-onwaardig noemt. Ik ben moderator om twee redenen: 1) liefde voor PSV en 2) liefde voor dit forum. Ik hou van discussieren over verscheidene onderwerpen. Ik doe het ook niet voor mezelf (ik pik geen vrouwen op in de kroeg door te zeggen dat ik moderator ben). Dus ik hoop dat ik, ondanks m’n titel, gewoon mag blijven meelullen en discussieren over alle onderwerpen. Anders is voor mij de lol er snel af.

Als ik in m’n rol als moderator ga zul je dat vanzelf merken. Daarin mag je mij te kort vinden schieten of ongeschikt, maar geen enkele actie als mod heb ik genomen zonder overleg met de rest van de forumleiding. We hebben constant contact met elkaar hoe we dit forum het best kunnen beheren.

Mocht mijn toon in inhoudelijke discussies niet aanstaan (dat kan! En mag!), zal ik kijken of ik dat in de toekomst beter kan doen. Als twee forummers je betichten van van alles, ben ik niet te blind om niet aan zelfreflectie te doen. Maar ik vind wel dat ik, ondanks de titel, gewoon mag blijven meediscussieren op het scherpst van de snede. Het was mijn bedoeling je inhoudelijk te weerspreken, niet te beledigen. Mocht dat niet duidelijk genoeg zijn: excuus.

Lang verhaal.

Israël en Gaza, komt dat ooit nog goed?

Terug
Bovenaan Onderaan