Michal Sadilek (M)

Ze hadden hem gewoon zonder koopoptie moeten verhuren. Breekt ie door heb je een goede optie voor volgend seizoen. Slaagt ie niet dan is dat die gok van 1,5 miljoen wel waard of zelfs dan brengt ie dat bedrag wel op in Tsjechië
Selectie van de nummer 3 van Tsjechië heeft een transferwaarde van 10 miljoen. De speler met de hoogste waarde wordt geschat op 0.9 miljoen. Dus dat kan nog wel tegenvallen.
Maar nu zal het zijn geen salariskosten en kans op verkoop. En wellicht had Twente er geen zin in als het slechts een jaar verhuur zou zijn.
 
Deed leuk mee bij Twente vandaag. Zou in arbeid een vervanger voor Sangare kunnen zijn, maar qua postuur niet. Volgende zomer verkopen.
 
Geen verrassing. Laat maar gaan. Bij ons gaat hij het niet maken. Ik gun het hem van harte; top mentaliteit.
Ik ben juist geneigd spelers met een top mentaliteit in de selectie te houden.
Hebben wij zoveel winnaars rondlopen die tot het gaatje gaan?
Voor mij hoort hij bij een Linskens, Lucius, van der Doelen enzovoorts.
Zogenaamd niet goed genoeg voor PSV maar vaak o zo nuttig gebleken.
 
Laatst bewerkt:
Basisspeler bij Twente inderdaad. Wordt gebruik op verschillende posities (linksback, CM, CVM). Als Twente er blij mee is zou ik het gewoon doen. Wanneer je hem terughaalt ga je toch weer verhuren. Misschien proberen om er nog wat meer uit te halen, maar met John moet je altijd oppassen dat hij er niet per ongeluk 5 ton afkrijgt. Een doorverkooppercentage zou ik wel afspreken, hij is tenslotte pas 22.
 
Als er een mooie doorverkooppercentage bijzit, is het ok denk ik. Volgens mij doet hij het daar prima, maar hij is niet de sterspeler aldaar.
Misschien geen sterspeler, maar hij was wel een beetje een blikvanger bij Slovan Liberec, waardoor Slavia Praag en een paar duitse clubs interesse hadden. Werd jeugd international, deed het zo goed dat hij meegenomen werd naar het EK (een beetje uit nood maar toch). Om dan in de zomer te besluiten hem te verhuren met een koopoptie van een appel en een ei..
 
Misschien geen sterspeler, maar hij was wel een beetje een blikvanger bij Slovan Liberec, waardoor Slavia Praag en een paar duitse clubs interesse hadden. Werd jeugd international, deed het zo goed dat hij meegenomen werd naar het EK (een beetje uit nood maar toch). Om dan in de zomer te besluiten hem te verhuren met een koopoptie van een appel en een ei..
Ik weet niet of hij anders zoveel meer waard was geweest hoor. Bundesliga clubs wilden ook geen 6 miljoen voor Doan neerleggen, dan is 3 miljoen voor Sadilek ook al lastig.

Kijk, als hij in de zomer aansluit betwijfel ik of hij van toegevoegde waarde zal zijn. Ik was ook niet speciaal blij geworden als hij gelinked zou worden aan PSV, wanneer hij geen eigendom was geweest. Als we hem houden wordt het een Rigo verhaal denk ik, nu vang je er tenminste nog wat voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of hij anders zoveel meer waard was geweest hoor. Bundesliga clubs wilden ook geen 6 miljoen voor Doan neerleggen, dan is 3 miljoen voor Sadilek ook al lastig.

Kijk, als hij in de zomer aansluit betwijfel ik of hij van toegevoegde waarde zal zijn. Ik was ook niet speciaal blij geworden als hij gelinked zou worden aan PSV, wanneer hij geen eigendom was geweest. Als we hem houden wordt het een Rigo verhaal denk ik, nu vang je er tenminste nog wat voor.
Alleen Arminia wilde (kon) de 6 miljoen niet betalen. Die hadden de koopoptie, niet de andere clubs. Ik weet zelf niet hoe het gegaan is, maar voor de Jong leek Doan misschien meer waard na zo'n goed seizoen en dus vroeg hij de volle pond voor de andere geïnteresseerden.

Sadilek zou misschien niet goed genoeg zijn, maar dat betekent niet dat je geen gebruik moet maken van de interesse van andere clubs. Zo'n lage koopoptie lijkt me alleen handig voor een speler die je echt kwijt wilt én waar niemand voor staat te springen. Dan kan je met een lage koopoptie clubs verleiden om hem te huren en te kunnen kopen voor weinig. Met Sadilek is dus gewoon na een goed seizoen met meerdere geïnteresseerde clubs weer beslist om hem te verhuren met een te lage koopoptie t.o.v. zijn waarde. Wat voor nut heeft het überhaupt om een koopoptie toe te voegen aan een huurovereenkomst met een club als Twente? Zij zijn een club in renovatie, die sowieso spelers goedkoop wil hebben, desnoods huur. En als na dit seizoen alleen Twente nog geïnteresseerd is, kan je hem dan alsnog na nieuwe onderhandelingen wegdoen voor dat bedrag.
 
Alleen Arminia wilde (kon) de 6 miljoen niet betalen. Die hadden de koopoptie, niet de andere clubs. Ik weet zelf niet hoe het gegaan is, maar voor de Jong leek Doan misschien meer waard na zo'n goed seizoen en dus vroeg hij de volle pond voor de andere geïnteresseerden.

Sadilek zou misschien niet goed genoeg zijn, maar dat betekent niet dat je geen gebruik moet maken van de interesse van andere clubs. Zo'n lage koopoptie lijkt me alleen handig voor een speler die je echt kwijt wilt én waar niemand voor staat te springen. Dan kan je met een lage koopoptie clubs verleiden om hem te huren en te kunnen kopen voor weinig. Met Sadilek is dus gewoon na een goed seizoen met meerdere geïnteresseerde clubs weer beslist om hem te verhuren met een te lage koopoptie t.o.v. zijn waarde. Wat voor nut heeft het überhaupt om een koopoptie toe te voegen aan een huurovereenkomst met een club als Twente? Zij zijn een club in renovatie, die sowieso spelers goedkoop wil hebben, desnoods huur. En als na dit seizoen alleen Twente nog geïnteresseerd is, kan je hem dan alsnog na nieuwe onderhandelingen wegdoen voor dat bedrag.
Is er dan een koopoptie? Dat viel me in het artikel niet direct op, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
 
Is er dan een koopoptie? Dat viel me in het artikel niet direct op, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
Heb het artikel ook niet gelezen, maar ik kan me wel een koopoptie herinneren van de zomer. Kan even geen artikel vinden die het bevestigt, alleen op social media heb ik erop gezocht en meerdere 'bevestigingen' gevonden.
 
Verkopen. Te licht voor PSV. 1,5 miljoen is een marktconforme prijs. Leuke jongen, clubjongen ook, maar we moeten door met spelers van hogere kwaliteit. Lijkt me een hele fijne speler voor de subtop van Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan