Michal Sadilek (M)

Bakkalinho

International
PSV contracteert Michael Sadilek (16)

ARTIKEL - datum: 13-03-2016 11:00
cid40594_5F0A4167.jpg


PSV heeft Tsjechisch jeugdinternational Michael Sadilek definitief vastgelegd. De aanvallend ingestelde middenvelder komt over van FC Slovácka, de club waar PSV hem sinds deze zomer van huurde. De 16-jarige Sadliek tekende zaterdagavond een contract waarmee hij zich tot de zomer van 2019 aan PSV verbindt.

Trefzeker bij debuut
Sadilek is sinds de zomer selectielid van PSV onder 17. Bij zijn debuut voor die ploeg, tegen FC Volendam (2-1 winst), liet de middenvelder zich met twee doelpunten direct gelden. Sadilek ondertekende zijn contract kort voor de aftrap van het competitieduel tussen PSV en Heerenveen en vertelde in vloeiend Engels voor de camera van PSV TV te hopen over een aantal jaar zelf in het Philips Stadion te kunnen schitteren. "De spelers die daar spelen zijn zó goed", aldus de Tsjech wijzend naar het veld.

'Volgende interview in het Nederlands'
Ook ging hij in op zijn overstap naar PSV. “Ik ben enorm blij en trots met deze stap, ik voel me hier echt thuis. Iedereen bij PSV is ontzettend aardig voor me. Mijn doel is om mezelf als mens en speler hier flink te ontwikkelen. En het volgende interview doe ik in het Nederlands.”
780a09cf-de29-4844-b0ad-3df96e4866bd_5F0A4184.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zijn ze daar niet met hormonen aan het rommelen geweest?

Daarom zit ie bij Barcelona. Dat was namelijk de club die zijn dure hormoonbehandeling wilde financieren. Zonder was hij namelijk nóg kleiner geweest, en had hij zijn glansrijke voetbalcarriere moeten missen voor een baan waarbij je met een puntmuts bij een vijver staat.
 
Daarom zit ie bij Barcelona. Dat was namelijk de club die zijn dure hormoonbehandeling wilde financieren. Zonder was hij namelijk nóg kleiner geweest, en had hij zijn glansrijke voetbalcarriere moeten missen voor een baan waarbij je met een puntmuts bij een vijver staat.
Messi werd al op 9 jarige leeftijd gescout door Barca, op een toernooi in Peru. Toen al zagen zij zijn talent. Toen was zijn lengte helemaal geen onderwerp van gesprek omdat men dacht dat veel jongetjes op die leeftijd heel klein zijn maar later ineens heel snel kunnen groeien. Toen hij 12 was is hij met zijn hele familie naar Barcelona gehaald, niet om die behandeling te betalen maar gewoon omdat zij hem wilden opnemen in hun opleiding. Pas toen hij 14 was begon die behandeling, omdat de artsen zeiden dat het beter was daarmee te beginnen daar hij vergeleken met anderen minder groeide. Men was dus al jaren met hem bezig en veel clubs waaronder Arsenal zaten toen ook al achter hem aan. Niemand die toen aan zijn geringe lengte of een behandeling dacht.
 
Zullen we het topic anders maar omdopen tot Lionel Messi? Veel interessanter dan het te hebben over Michael.
 
Messi werd al op 9 jarige leeftijd gescout door Barca, op een toernooi in Peru. Toen al zagen zij zijn talent. Toen was zijn lengte helemaal geen onderwerp van gesprek omdat men dacht dat veel jongetjes op die leeftijd heel klein zijn maar later ineens heel snel kunnen groeien. Toen hij 12 was is hij met zijn hele familie naar Barcelona gehaald, niet om die behandeling te betalen maar gewoon omdat zij hem wilden opnemen in hun opleiding. Pas toen hij 14 was begon die behandeling, omdat de artsen zeiden dat het beter was daarmee te beginnen daar hij vergeleken met anderen minder groeide. Men was dus al jaren met hem bezig en veel clubs waaronder Arsenal zaten toen ook al achter hem aan. Niemand die toen aan zijn geringe lengte of een behandeling dacht.

De club deed wat Messi's familie en ook zijn club Newell's Old Boys destijds niet konden: de rekeningen voor zijn groeihormoonspuiten betalen. Vader Jorge, fabrieksarbeider en jeugdvoetbaltrainer, stemde ermee in dat de familie Messi voor Lionel naar Spanje verhuisde om zijn megatalent tot bloei te laten komen


Gehele artikel


Nog eentje

En gewoon, omdat het kan
 
Maar ontken ik dan dat zij die behandelingen hebben betaald? Volgens mij niet.
Barca ontdekte eerst het meestalent Messi en niet eerst de zieke Messi die ze uit liefdadigheid graag wilden helpen en ze per toeval er achter kwamen dat hij ook een supertalent was...

Dan praten we langs elkaar heen. Naar mijn mening wilde Barca Messi graag inlijven, en het betalen van de middelen was een zet in hun spel om hem naar Spanje te halen. Het was ook niet dat ze later erachter kwamen, en maar zijn gaan betalen.
 
Hij is blijkbaar wel binnen: https://twitter.com/psv/status/665927219735339009

Vreemd genoeg is hij niet terug te vinden op de PSV Jeugd-site.

Klopt. Hij is sinds november speelgerechtigd volgens mij. Hij scoorde bij z'n debuut beide goals bij de 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Volendam O17 en scoorde tijdens de bekerwedstrijd 19 december, weer tegen Volendam, ook éénmaal. PSV ging toen door na penalty's.
Samenvatting bekerwedstrijd waarin Sadilek eenmaal scoorde en een assist tegen ADO:

Sadilek is door de Tsjechische voetbalbond uitgeroepen tot talent van het jaar voor spelers onder de 17 jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan