Memphis Depay

Ik ook niet, maar zolang iemand z'n benen laat spreken...
True.

Al is er op dit moment vooralsnog geen sprake van een vormpiek, of zelfs 'vorm' an sich. Ik vind hem nou (nog) niet bepaald schitteren. Naast Weghorst lijkt iedereen beter dan 'ie daadwerkelijk is, zeg maar.
 
True.

Al is er op dit moment vooralsnog geen sprake van een vormpiek, of zelfs 'vorm' an sich. Ik vind hem nou (nog) niet bepaald schitteren. Naast Weghorst lijkt iedereen beter dan 'ie daadwerkelijk is, zeg maar.
Laatste 10 wedstrijden 9 goals en 3 assist, wordt nog wat als ie in vorm komt ;)
 
True.

Al is er op dit moment vooralsnog geen sprake van een vormpiek, of zelfs 'vorm' an sich. Ik vind hem nou (nog) niet bepaald schitteren. Naast Weghorst lijkt iedereen beter dan 'ie daadwerkelijk is, zeg maar.
Ik heb op het EK ook nog niet 1 speler gezien die er per wedstrijd assists en goals uitgooit zonder enig balverlies. Dus misschien is een „perfect oprerational record“ ook niet iets wat je moet verwachten.
 
Laatste 10 wedstrijden 9 goals en 3 assist, wordt nog wat als ie in vorm komt ;)
Scorebordjournalistiek in zijn puurste vorm.

Rendement is echt veel te laag in verhouding tot zijn potentie. Hij speelt echt niet zo fantastisch als de cijfers doen lijken.


.... Vind ik.
 
Scorebordjournalistiek in zijn puurste vorm.

Rendement is echt veel te laag in verhouding tot zijn potentie. Hij speelt echt niet zo fantastisch als de cijfers doen lijken.


.... Vind ik.
Gewoon betere spelers omheen zetten. Los je veel mee op. Memphis in Oranje en Malen bij PSV zijn vergelijkbare verhalen: Het is lastig voetballen in de dubbele dekking als de tegenstander weet dat de bal toch wel bij jou terecht gaat komen omdat de rest er niets van kan. Als Malen blijft staan, gaan we ook een betere Depay zien.
 
Gewoon betere spelers omheen zetten. Los je veel mee op. Memphis in Oranje en Malen bij PSV zijn vergelijkbare verhalen: Het is lastig voetballen in de dubbele dekking als de tegenstander weet dat de bal toch wel bij jou terecht gaat komen omdat de rest er niets van kan. Als Malen blijft staan, gaan we ook een betere Depay zien.
Precies, ben alleen bang dat FdB dat niet ziet. Of dat hij, zoals wel meer trainers, dat meeverdedigen belangrijker vindt, dan aanvallend iets toevoegen. Wat dan gek genoeg precies omgekeerd is voor de backs. De omgekeerde wereld.
 
Precies, ben alleen bang dat FdB dat niet ziet. Of dat hij, zoals wel meer trainers, dat meeverdedigen belangrijker vindt, dan aanvallend iets toevoegen. Wat dan gek genoeg precies omgekeerd is voor de backs. De omgekeerde wereld.
Yups, verdedigers die beoordeeld worden op aanvallen en aanvallers die worden beoordeeld op het verdedigen, om d'r ff een hippe jeukterm in te gooien, dan gebruik je de spelers niet 'in hun kracht'.
 
True.

Al is er op dit moment vooralsnog geen sprake van een vormpiek, of zelfs 'vorm' an sich. Ik vind hem nou (nog) niet bepaald schitteren. Naast Weghorst lijkt iedereen beter dan 'ie daadwerkelijk is, zeg maar.
Hij is niet in topvorm en kan zeker beter, maar hij valt ook niet door de mand of zo. Samen met Malen vond ik 'm ook beter dan met Weghorst. En de stats, voor wat het waard is, zijn ook wel aardig.
 
Gewoon betere spelers omheen zetten. Los je veel mee op. Memphis in Oranje en Malen bij PSV zijn vergelijkbare verhalen: Het is lastig voetballen in de dubbele dekking als de tegenstander weet dat de bal toch wel bij jou terecht gaat komen omdat de rest er niets van kan. Als Malen blijft staan, gaan we ook een betere Depay zien.
True. En alles is better dan Weghorst.
Maar ik ben bang dat we te weinig kwaliteit in de selectie hebben voor die optie.
 

Leuk artikel. En die foto erbij stamt echt nog uit de tijd dat ik hem nog zo’n geweldig talent vond. Nooit verwacht dat hij vele jaren later zou staan waar hij nu is. Kan me ook dat WK onder vGaal herinneren waarin hij een aantal keer zo veelbelovend en frivool inviel.

Heb me dit EK redelijk groen en geel geërgerd aan hem, maar hoop echt dat hij het gaat maken bij Barca en laat zien dat hij er wel thuis hoort, ondanks de scepsis bij velen (mijzelf incluis). Hopelijk vlammen samen met Frenkie, die komend seizoen zelf ook weer een stap moet zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan