Memphis Depay

Is multifunctioneel inzetbaar, dus hij heeft het voordeel dat hij al snel ingepast kan worden, zeker als er iemand in de voorhoede uitvalt. Barcelona speelt ook genoeg wedstrijden, dus hij komt wel aan zijn minuten. Barcelona heeft voor de voorhoede Messi, Fati, Dembele, Griezmann, Trincao en Suarez. Messi en ook Fati (giga talent) speelt ie er niet zomaar uit natuurlijk, maar Dembele is zeer blessuregevoelig, terwijl Griezmann nog niet heeft kunnen imponeren (lijkt gewoon niet bij de club/speelstijl te passen) en Suarez elk jaar een stukje minder productief wordt en waarschijnlijk gaat vertrekken. Trincao is ook een groot talent, maar speelt voornamelijk aan de rechterkant en moet het natuurlijk ook nog maar laten zien in de top (komt van Braga, een Portugese subtopper). Kansen op speeltijd liggen er dus wel, ook natuurlijk omdat Koeman hem door en door kent en gecharmeerd is van zijn kwaliteiten.

Hoe dan ook, zonder Koeman was hij nooit gehaald. Dit is zijn kans om het nog eens in de top te proberen. Hij moet er gewoon voor gaan, want ik zie andere topclubs niet meer voor hem komen. Bayern is te hoog gegrepen en Dortmund heeft hem niet nodig, bij Italiaanse topclubs past hij niet en de PL top is niet happig op een speler die daar al eens geflopt is. PSG is de enige topclub die hem misschien wel zou halen, omdat hij in de Franse competitie natuurlijk een bewezen sterspeler is. Als het nu bij Barca niet lukt weet hij dat het er gewoon nooit in heeft gezitten, maar dankzij Koeman krijgt hij alsnog zijn kans. Wie weet verrast hij wel, net als dat hij onder Koeman een grote jongen bij Oranje werd.

Ik zou het wel leuk vinden. Ondanks zijn fratsen en excentrieke persoonlijkheid heeft hij bij mij altijd wel een gunfactor gehad. Eigenaardige voetballer die enorm kan frustreren als hij weer te moeilijk denkt of zijn trukendoos open gooit, maar ook plotseling geniaal uit de hoek kan komen met iets waar ook de beste verdedigers ter wereld door verrast worden. Zijn uiteindelijke piek heb ik altijd moeilijk te voorspellen gevonden. Bij voorbaat schrijft iedereen hem al af, want die Franse competitie zou wel zo ongeveer zijn top zijn en is immers niet te vergelijken met de ''grote 4'' competities, aldus een veel-geziene mening. Ik ben benieuwd en wil hem eigenlijk alleen al zien slagen om al die mensen hun ongelijk te zien moeten toegeven. En ook niet onbelangrijk, het straalt ook wel mooi af op onze jeugdopleiding. Laat het maar zien, Memphis!

Mijn twijfel schuilt in het feit dat het iemand is die speelt op intuïtie. Daar is op zich niks mis mee, en kan hele goede resultaten opleveren (zoals we tijdens de EK-kwalificatie hebben gezien), maar alleen als je zo'n speler ook heel veel ruimte geeft. Dat is ook precies wat Koeman bij Oranje heeft gedaan. Maar Barca is een ander verhaal - en ook anders dan Lyon. Daar krijg je alleen die ruimte als je Messi bent.
 
Ik snap niet waarom Koeman allemaal Nederlanders naar Barcelona gaat halen. Als die gasten niet de pannen van het dak spelen is Koeman straks die stomme Hollander die al zijn vriendjes naar Barcelona haalde en niet verder kijkt dan zijn Nederlandse neus lang is. Alsof je een spreekwoordelijke schietschijf op je voorhoofd tekent.

Eens.
 
Malen zou een betere aankoop geweest zijn voor Koeman. Als je Depay ziet spelen bij oranje is het moeilijk voor te stellen dat dat gaat passen met Messi
 
Niet vergeten dat naast Koeman, Memphis daar ook het gezelschap heeft van Frenkie. Ik denk dat Memphis van alle spelers daar de beste connectie heeft met Frenkie. Zij lezen elkaar goed. In Oranje was dat meerdere keren goed te zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
'Barcelona en Lyon akkoord over Memphis, Spaanse voetbalbond ligt dwars'
'Spaanse bond geeft geen toestemming en steekt voorlopig stokje voor Memphis-deal'
link
link

De transfer van Memphis Depay wordt een kwestie van de lange adem. Maandagavond laat werd duidelijk dat FC Barcelona een akkoord heeft bereikt met de aanvaller én met zijn huidige werkgever Olympique Lyon, maar de Spaanse voetbalbond wil nog niet meewerken.

Een transfersom voor een nieuwe speler mag pas betaald worden als het dubbele van dat bedrag binnen is gehaald. De club is van plan om dertig miljoen euro te betalen voor Memphis: pas als Barcelona kan bewijzen dat het zestig miljoen euro heeft verdiend met het verkopen van spelers, krijgt het pas toestemming voor de deal.

:unsure: Toch Messi verkopen voor € 700.000.000,= ? :rolleyes: ;)
 
'Barcelona en Lyon akkoord over Memphis, Spaanse voetbalbond ligt dwars'
'Spaanse bond geeft geen toestemming en steekt voorlopig stokje voor Memphis-deal'
link
link

De transfer van Memphis Depay wordt een kwestie van de lange adem. Maandagavond laat werd duidelijk dat FC Barcelona een akkoord heeft bereikt met de aanvaller én met zijn huidige werkgever Olympique Lyon, maar de Spaanse voetbalbond wil nog niet meewerken.

Een transfersom voor een nieuwe speler mag pas betaald worden als het dubbele van dat bedrag binnen is gehaald. De club is van plan om dertig miljoen euro te betalen voor Memphis: pas als Barcelona kan bewijzen dat het zestig miljoen euro heeft verdiend met het verkopen van spelers, krijgt het pas toestemming voor de deal.

:unsure: Toch Messi verkopen voor € 700.000.000,= ? :rolleyes: ;)
Huh, die zag niemand aankomen. Ik neem aan dit een tijdelijke regeling is ofzo? Zou anders heel raar zijn dat een club het dubbele moet ontvangen voordat ze de een bedrag mag uitgeven, dan neemt t vermogen toe en kan men geen goede vervanging halen.
 
Huh, die zag niemand aankomen. Ik neem aan dit een tijdelijke regeling is ofzo? Zou anders heel raar zijn dat een club het dubbele moet ontvangen voordat ze de een bedrag mag uitgeven, dan neemt t vermogen toe en kan men geen goede vervanging halen.

De La Liga-clubs die bij de overheid een beroep op looncompensatie hebben gedaan, mogen slechts de helft van de inkomsten uitgeven aan transfers. Dit moet voorkomen dat met gemeenschapsgeld spelers worden aangetrokken.

Op zich al een schande dat clubs looncompensatie van de overheid moeten krijgen voor de exorbitant hoge salarissen die aan spelers betaald worden. :sick: :braak:
 
De La Liga-clubs die bij de overheid een beroep op looncompensatie hebben gedaan, mogen slechts de helft van de inkomsten uitgeven aan transfers. Dit moet voorkomen dat met gemeenschapsgeld spelers worden aangetrokken.

Op zich al een schande dat clubs looncompensatie van de overheid moeten krijgen voor de exorbitant hoge salarissen die aan spelers betaald worden. :sick: :braak:
Aangaande de looncompensatie, eens.met jouw gevoel daarbij. Wel goed dat deze stok achter de deur is toegevoegd. Is ook duidelijk hoe lang die regel geldt?
 
De La Liga-clubs die bij de overheid een beroep op looncompensatie hebben gedaan, mogen slechts de helft van de inkomsten uitgeven aan transfers. Dit moet voorkomen dat met gemeenschapsgeld spelers worden aangetrokken.

Op zich al een schande dat clubs looncompensatie van de overheid moeten krijgen voor de exorbitant hoge salarissen die aan spelers betaald worden. :sick: :braak:

Op zich prima stok achter de deur. Dat verklaart wel waarom de Spaanse topclubs momenteel heel voorzichtig zijn op de transfermarkt. Corona gaat een verdere wissel trekken op de toch al verschuivende machtsverhoudingen binnen het Europese voetbal.
 
De allereerste keer dat de Spaanse overheid het financiele wanbeleid van die zogenaamde topclubs een keer dwarsboomt. Meestal is het gewoon accepteren dat bankleningen niet worden terugbetaald en namens diezelfde noodlijdende banken het handje ophouden bij Noord-Europa.
 
De allereerste keer dat de Spaanse overheid het financiele wanbeleid van die zogenaamde topclubs een keer dwarsboomt. Meestal is het gewoon accepteren dat bankleningen niet worden terugbetaald en namens diezelfde noodlijdende banken het handje ophouden bij Noord-Europa.

Dat zijn dan doorgaans wél Noord-Europese noodlijdende banken (dat is althans in Griekenland het geval). Het moge in de beeldvorming misschien niet zo overkomen, maar die Noord-Europese landen weten binnen de EU heus wel wat ze overeind houden, en wat niet. Maar da's een klein detail.

Overigens ontving PSV natuurlijk ook een kleine 50 miljoen van de gemeente Eindhoven in ruil voor een plak grond waarvan niemand weet wat het waard is, of wat de gemeente er ooit aan gaat hebben - maar ook dat is een detail. Vergeleken aan de miljarden aan fiscale deals van Spaanse topclubs stelt het niets voor.
 
Dat zijn dan doorgaans wél Noord-Europese noodlijdende banken (dat is althans in Griekenland het geval). Het moge in de beeldvorming misschien niet zo overkomen, maar die Noord-Europese landen weten binnen de EU heus wel wat ze overeind houden, en wat niet. Maar da's een klein detail.

Overigens ontving PSV natuurlijk ook een kleine 50 miljoen van de gemeente Eindhoven in ruil voor een plak grond waarvan niemand weet wat het waard is, of wat de gemeente er ooit aan gaat hebben - maar ook dat is een detail. Vergeleken aan de miljarden aan fiscale deals van Spaanse topclubs stelt het niets voor.
Jij leeft ook al een tijdje in de Randstad-bubble. ;)
Die gronden zijn onafhankelijk getaxeerd en op die waarde ingeschat. Een bank heeft een lening daarvoor verstrekt (en het onderpand dus waarschijnlijk bekeken), en de EU heeft er nog eens een onderzoek naar gedaan, waaruit bleek dat er marktconform was betaald.
Je kunt je pijlen beter richten op de Gemeente Rotterdam die 40 miljoen in de nieuwe Kuip duwt, samen met de 60 miljoen die zij uitgeeft voor de grond. Over de amsterdam Arena zullen we het helemaal maar niet hebben.
 
Van alle steunpakketen is de ESM steun aan Spanje voor hun bankenreorganisatie volgens mij juist aardig goed uitgepakt, lagen ook vrijwillig al ver voor op schema met het terugbetalen van leningen (18miljard van de geleende 41 is reeds teruggekomen - al zal het dit jaar waarschijnlijk geen topprioriteit zijn). Het "redden" van Spaans krediet door de vrije markt was zeer waarschijnlijk een stuk desastreuzer afgelopen, vooral voor de economische groei in Spanje maar ook met negatieve effecten op de euro en de economie van handelslanden als Nederland. Maar dat terzijde (of voor een ander topic).

@Bondscoach, volgens mij betaald PSV nu jaarlijks tussen de 3 en 5 ton aan huur voor de grond en is de grond natuurlijk verre van waardeloos voor de toekomst, gezien de locatie, zit daar dus zeker een onderpand op voor de gemeente. Van de grote investeringen van de gemeente is de aankoop van het stadiongebied vrees en vermoed ik juist een van de slimmere geweest - uit lange termijn oogpunt.

On topic, zou Depay nu allerlei Engelse aanbiedingen binnen zien stromen nu blijkt dat hij (slechts) voor rond de 30mio te krijgen is, of denken jullie dat hij (en Lyon) het geduld hebben tot Barca voldoende verkocht heeft?
 
Jij leeft ook al een tijdje in de Randstad-bubble. ;)
Die gronden zijn onafhankelijk getaxeerd en op die waarde ingeschat. Een bank heeft een lening daarvoor verstrekt (en het onderpand dus waarschijnlijk bekeken), en de EU heeft er nog eens een onderzoek naar gedaan, waaruit bleek dat er marktconform was betaald.
Je kunt je pijlen beter richten op de Gemeente Rotterdam die 40 miljoen in de nieuwe Kuip duwt, samen met de 60 miljoen die zij uitgeeft voor de grond. Over de amsterdam Arena zullen we het helemaal maar niet hebben.

Tja, het zal best wel dat er een constructie is gevonden om het bedrag marktconform te noemen. Punt is dat niemand weet wat er ooit met die grond gaat gebeuren - 'oog op de toekomst' is voor zo'n bedrag wel erg vaag. Het is wél gemeenschapsgeld, lijkt me niet meer dan normaal dat je aan de gemeenschap kan uitleggen waar het aan wordt uitgegeven. Ik wil er ook wel even aan herinneren dat de projectontwikkelaar van het woonproject Stadionkwartier achter het Philips Stadion in geldnood kwam - zó vanzelfsprekend is dat gebied helemaal niet. En nu ligt er niet eens een plan.
En tja 5 ton pacht... Da's dan voldoende voor de rente (Eindhoven heeft het bedrag geleend).

Maar goed... On topic.
 
Tja, het zal best wel dat er een constructie is gevonden om het bedrag marktconform te noemen. Punt is dat niemand weet wat er ooit met die grond gaat gebeuren - 'oog op de toekomst' is voor zo'n bedrag wel erg vaag. Het is wél gemeenschapsgeld, lijkt me niet meer dan normaal dat je aan de gemeenschap kan uitleggen waar het aan wordt uitgegeven. Ik wil er ook wel even aan herinneren dat de projectontwikkelaar van het woonproject Stadionkwartier achter het Philips Stadion in geldnood kwam - zó vanzelfsprekend is dat gebied helemaal niet. En nu ligt er niet eens een plan.
En tja 5 ton pacht... Da's dan voldoende voor de rente (Eindhoven heeft het bedrag geleend).

Maar goed... On topic.
Jouw methode om een verloren discussie te winnen. :grin: Maar je vergeet dat er ook de grond van de Herdgang is gekocht. Die is prima te ontwikkelen. En het is geen gemeenschapsgeld, dat geef je zelf immers al aan. En de pacht is geen 5 ton, maar PSV betaald 2,4 miljoen, waarbij de Gemeente Eindhoven 2 miljoen per jaar afdraagt aan de bank. De Gemeente Eindhoven heeft zo niet alleen een icoon van Eindhoven geholpen, maar de inwoners worden er nog financieel beter van ook.


Zo, nu dat misverstand de wereld uit is...on topic!
 
Jouw methode om een verloren discussie te winnen. :grin: Maar je vergeet dat er ook de grond van de Herdgang is gekocht. Die is prima te ontwikkelen. En het is geen gemeenschapsgeld, dat geef je zelf immers al aan. En de pacht is geen 5 ton, maar PSV betaald 2,4 miljoen, waarbij de Gemeente Eindhoven 2 miljoen per jaar afdraagt aan de bank. De Gemeente Eindhoven heeft zo niet alleen een icoon van Eindhoven geholpen, maar de inwoners worden er nog financieel beter van ook.


Zo, nu dat misverstand de wereld uit is...on topic!

Hoezo geen gemeenschapsgeld? De gemeenschap draagt toch het risico, of niet dan? We gaan er maar even van uit dat PSV dat bedrag jaarlijks kan ophoesten, maar laten we even niet vergeten waarom de deal ueberhaupt moest worden gesloten: financieel mismanagement van de club. Zo vanzelfsprekend is dat helemaal niet. En als dat opnieuw gebeurt? Denk je dat de bank dan even wacht? En er zijn ook andere iconen in Eindhoven, niet alles draait om PSV. Ik zie de gemeente al zo'n deal sluiten met een culturele club, of de stadsschouwburg...
En ik geloof dat Depla nog regels heeft gesteld - zoals een salarisplafond van 1 miljoen... Zullen we daar nog eens naar kijken? Bijvoorbeeld bij een miskoop als Bruma?
Nee, het is in alle opzichten een onduidelijke en mistige structuur van afdekken - maar onder aan de streep moet er toch gewoon worden gedokt - en is er een deal gesloten met een partij die juist allesbehalve kredietwaardig bleek. Het is zou werkelijk in geen enkele andere branche worden geaccepteerd.

En over die 'Randstadbubbel'... Ik ken Eindhoven nog altijd door en door, en weet heel goed dat er in brede lagen verzet was tegen de deal. En hoe moeilijk het ook is om dit te zeggen, met mijn PSV-hart: helemaal terecht.

Maar goed - on topic dus... We komen er toch niet uit, en ik weet dat ik op dit forum sowieso alleen sta in mijn mening hierover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan