Memphis Depay

Ach, ik snap het ook wel een beetje. Het is thuis best doorgeslagen bij hem met zijn lijgers en persoonlijke assistenten.
En dat is een reden om zijn bijdrage aan Oranje de downplayen. Kunnen we mensem niet gewoon een eikel vinden maar ondanls dat eventuele prestaties gewoon op waarde schatten.

En dat is een reden om zijn bijdrage aan Oranje de downplayen. Kunnen we mensem niet gewoon een eikel vinden maar ondanls dat eventuele prestaties gewoon op waarde schatten.

Nee, dezelfde persoon wordt reken ik af op wie hij is als persoon in zijn geheel. Dan kan hij topscoorder zijn, zolang hij zich gedraagd als een lul zal ik hem behandelen als een lul.

Ach, ik snap het ook wel een beetje. Het is thuis best doorgeslagen bij hem met zijn lijgers en persoonlijke assistenten.
Zeker, hij staat compleet los van de werkelijkheid. En van die lijgers kun je zeker wat vinden, maar er zijn hordes voetballers met hele teams van assistenten, voedingsdeskundigen, performance coaches en andere professionals om zich heen. Als het om het totaal plaatje gaat, kun je ook zeggen dat hij alles geeft voor de sport, heel gefocust is op het NL elftal en daar ook grote pieken heeft laten zien. Eindelijk een speler die in Oranje juist veel beter speelt dan bij z'n club, itt vele anderen. Hij is nu ook door meerdere coaches heel belangrijk gemaakt, dat doe je ook niet zomaar denk ik.

Nee, dezelfde persoon wordt reken ik af op wie hij is als persoon in zijn geheel. Dan kan hij topscoorder zijn, zolang hij zich gedraagd als een lul zal ik hem behandelen als een lul.
Als je 1 stukje van zijn gedrag er uit pakt kan dat. Gewoon voorbij gaan aan wat ie verder doet met bv zijn stichting. Maar ik snap het zwart-wit denken is de makkelijke weg, nuance is een stuk lastiger, dus gewoon cancelen die gast.

Als je 1 stukje van zijn gedrag er uit pakt kan dat. Gewoon voorbij gaan aan wat ie verder doet met bv zijn stichting. Maar ik snap het zwart-wit denken is de makkelijke weg, nuance is een stuk lastiger, dus gewoon cancelen die gast.
Als je hem op voetbal of/en statistieken wil beoordelen, dan hebben lijgers er niets mee te maken. Niemand is trouwens perfect.

Los van je goede reactie.
Ik zou hem niet downplayen, ik zou hem prijzen om zijn prestatie. Om wat het werkelijk is volgens mijn bril, maar ook niet te veel omhoog praatten. Ik vier feest dat Memphis dit record heeft gehaald en ik ben blij. Vervolgens laait de discussie overal op wie de beste is, of het nodig is weet ik niet maar dit gebeurt als je in een rijtje met andere grootheden en met legendarische spelers staat en in het nieuws komt. Dus ik doe mee.
Als iemand zegt dat Memphis tussen de beste allertijden hoort, dan vind ik dat er spelers zoals Robben, Van Basten en Van Nistelrooij toch beter waren en ik wil ze niet te kort doen. Dat is geen schande want Memphis is nog steeds een grootheid met een waanzinnige prestatie, en hij had zelfs het talent om het bij internationale topclubs te maken. Onze Luuk is ook niet de aller allerbeste van de Eredivisie allertijden maar wel iemand die in de boeken staat en enorm belangrijk is voor PSV, ook waanzinnige prestaties.
Aan de andere kant werkt dit ook zo, als iemand zegt dat Memphis niet beter is dan Wout Weghorst of Davey Klaassen dan vind ik Memphis beter, terwijl Klaassen en Weghorst twee goede spelers zijn. Ik weet niet hoe zij scoren qua gemiddelde met doelpunten maken maar ze zullen vast ook met deze statistiek onder Memphis in de boeken staan.
Tot slot, niemand verbied je om spelers te ranken op basis van wie je de beste vind, & en & kan hier dus ook weer. Hij is de meest scorende Oranje speler allertijden, daar verdient hij terecht veel respect voor, en ik vind Van Basten een betere voetballer.

Ja, als je anders bent in Nederland dan gaat je kop er af, dat ook natuurlijk, lekker onder het maaiveld blijven.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik leef in een wereld vol exentriekelingen en mensen die echt anders denken en hun leven vooral totaal anders invullen dan de gemiddelde mens. Ben opgegroeid met een vader die jeugdboeken schreef en met name veel kunstenaars in zijn omgeving had. Van heel succesvol tot altijd een beetje blijven ploeteren. Maar geen van hen was zo verongelijkt en ijdel als het ego van Memphis. Daarmee vul ik overigens best wat in, want ik ken hem niet persoonlijk. Maar zodra types als Memphis onder de excentriekelingen geschaard gaan worden, moet ik toch even opkomen voor de excentriekelingen. IJdelheid heeft vooral met ego te maken. Niet met zogenaamd anders zijn. Ik blijf overigens voor hem juichen. Vooral als hij het nu ook eens een keer op een eindtoernooi laat zien.

Je grijpt m stevig vast en sjort er genadeloos aan?

Volgens mij moet hij ook gewoon mee naar het WK vooralsnog, want als klootzak / sub kan hij zeker wat teweeg brengen. Als starter vind ik hem echt te licht voor Oranje.

Behoudens tegen Argentinië is ie doorgaans toch als een dweil ingevallen en slaat ie het voetbal helemaal dood met zn gebrek aan kwaliteiten.
Zeker als ie als spits 1-op-1 dr andere spits vervangt

Behoudens tegen Argentinië is ie doorgaans toch als een dweil ingevallen en slaat ie het voetbal helemaal dood met zn gebrek aan kwaliteiten.
Zeker als ie als spits 1-op-1 dr andere spits vervangt
Tegen Turkije staat me ook nog wel bij dat hij wat bracht. En tegen Polen ook als ik me niet vergis.

Maar je moet hem inderdaad erbij zetten, niet hem de enige spits laten zijn. Als kapstok is hij niet goed genoeg, en overal op het veld heb je niks aan hem behalve in de 16. Zoals afgelopen pot tegen Litouwen, waar je naar achteren gedrukt wordt en waar Steijn en Weghorst de meest vooruitgeschoven spelers zijn op de middellijn. Dan heb je dus precies niks aan hun, want beiden zijn pas nuttig in de 16. Kom je alleem maar meer door in de verdrukking, want ze houdt de bal niet vast.

Als je controle wil, moet je juist een middenvelder / 6 erbij zetten. Niet pure afmakers (Weghorst en Steijn) en een wegkopper (De Ligt). Dan hou je alsnog geen bal in de ploeg.

Tegen Turkije staat me ook nog wel bij dat hij wat bracht. En tegen Polen ook als ik me niet vergis.

Maar je moet hem inderdaad erbij zetten, niet hem de enige spits laten zijn. Als kapstok is hij niet goed genoeg, en overal op het veld heb je niks aan hem behalve in de 16. Zoals afgelopen pot tegen Litouwen, waar je naar achteren gedrukt wordt en waar Steijn en Weghorst de meest vooruitgeschoven spelers zijn op de middellijn. Dan heb je dus precies niks aan hun, want beiden zijn pas nuttig in de 16. Kom je alleem maar meer door in de verdrukking, want ze houdt de bal niet vast.

Als je controle wil, moet je juist een middenvelder / 6 erbij zetten. Niet pure afmakers (Weghorst en Steijn) en een wegkopper (De Ligt). Dan hou je alsnog geen bal in de ploeg.
Of snelheid voorin. Zodat je kunt counteren. Dan gaan ploegen altijd op 2 gedachten hinken. Opportunisme. Zie je bij ons altijd met Til.

Terwijl ik obv zijn postuur Weghorst zou verwachten dat ie juist in de 'Alle ballen hoog op Luuk-rol' zou kunnen fungeren. En ja hij brengt zeker wel wat.

Dat is niet wat ik bedoel. Ik leef in een wereld vol exentriekelingen en mensen die echt anders denken en hun leven vooral totaal anders invullen dan de gemiddelde mens. Ben opgegroeid met een vader die jeugdboeken schreef en met name veel kunstenaars in zijn omgeving had. Van heel succesvol tot altijd een beetje blijven ploeteren. Maar geen van hen was zo verongelijkt en ijdel als het ego van Memphis. Daarmee vul ik overigens best wat in, want ik ken hem niet persoonlijk. Maar zodra types als Memphis onder de excentriekelingen geschaard gaan worden, moet ik toch even opkomen voor de excentriekelingen. IJdelheid heeft vooral met ego te maken. Niet met zogenaamd anders zijn. Ik blijf overigens voor hem juichen. Vooral als hij het nu ook eens een keer op een eindtoernooi laat zien.
Dat maakt hem des te meer excentriek.

Omdat hij niet bij de groep van excentriekelingen hoort die jij kent, wil dat niet zeggen dat hij dat niet is. Hij heeft flair op het veld, zijn type voetbal is al een kunst op zich, doet dingen met mode die afwijkend kunnen zijn.
Er zijn geen grenzen voor excentriekelingen, zoals jij ze beschrijft zijn ze er wel. Er waren ijdele schilders en kinstenaren die niet begrepen werden in de geschiedenis en nu beroemd zijn

Terug
Bovenaan Onderaan