Memphis Depay

Met de sterallures, luxe leventje en status die Memphis de afgelopen 2-3 jaar opgebouwd heeft, is het in mijn ogen volstrekt kansloos dat Memphis binnen 5 jaar terugkeert naar Nederland om in de eredivisie te voetballen. Hij gaat liever bij Espanyol of Torino of Everton voetballen voor een lagere salaris, dan voetballen bij PSV of Ajax en dan week in week uit voetballen tegen nietszeggende clubs als Emmen, Fortuna, Excelsior of ADO....
 
Met de sterallures, luxe leventje en status die Memphis de afgelopen 2-3 jaar opgebouwd heeft, is het in mijn ogen volstrekt kansloos dat Memphis binnen 5 jaar terugkeert naar Nederland om in de eredivisie te voetballen. Hij gaat liever bij Espanyol of Torino of Everton voetballen voor een lagere salaris, dan voetballen bij PSV of Ajax en dan week in week uit voetballen tegen nietszeggende clubs als Emmen, Fortuna, Excelsior of ADO....
Ik denk inderdaad ook dat hij nog steeds sportieve uitdagingen zoekt en zich wil laten zien in de grote competities. Daar hoort Nederland in ieder geval niet bij.
 
Met de sterallures, luxe leventje en status die Memphis de afgelopen 2-3 jaar opgebouwd heeft, is het in mijn ogen volstrekt kansloos dat Memphis binnen 5 jaar terugkeert naar Nederland om in de eredivisie te voetballen. Hij gaat liever bij Espanyol of Torino of Everton voetballen voor een lagere salaris, dan voetballen bij PSV of Ajax en dan week in week uit voetballen tegen nietszeggende clubs als Emmen, Fortuna, Excelsior of ADO....

Nou vrees dat het salaris bij Espanyol of Torino nog wel wat hoger ligt dan bij PSV
 
Memphis is PSV-er en gaat echt niet naar Ajax. Daarbij wil hij eerst naar een grote club na Lyon. En daar reken ik Ajax dan weer niet bij.
 
Hoezeer men ook ajax als "het nieuwe Bayern" wil presenteren, ajax speelt in de Mickey Mouse league, waar eigenlijk alleen PSV het ze moeilijk maakt (en af en toe doet een AZ of Feyenoord een beetje leuk mee). Dat is totaal niet te vergelijken met de Duitse competitie (of de Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie). Daarom kan ajax wel heeeeeel veel geld hebben, de spelers hebben niet het vooruitzicht in een aansprekende competitie te spelen. Dan kunnen ze net zo goed naar China gaan. Verdien je nog meer, en heb je ook geen sportieve uitdaging.
 
Hoezeer men ook ajax als "het nieuwe Bayern" wil presenteren, ajax speelt in de Mickey Mouse league, waar eigenlijk alleen PSV het ze moeilijk maakt (en af en toe doet een AZ of Feyenoord een beetje leuk mee). Dat is totaal niet te vergelijken met de Duitse competitie (of de Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie). Daarom kan ajax wel heeeeeel veel geld hebben, de spelers hebben niet het vooruitzicht in een aansprekende competitie te spelen. Dan kunnen ze net zo goed naar China gaan. Verdien je nog meer, en heb je ook geen sportieve uitdaging.

Weet ik niet. De Franse competitie is ook geen reet aan maar bij PSG trekken toch ook grote namen aan.
 
Weet ik niet. De Franse competitie is ook geen reet aan maar bij PSG trekken toch ook grote namen aan.

Spelen met Neymar, Mbappe, Cavani, altijd garantie op CL overwintering en een salaris wat waarschijnlijk een keer of 10 hoger ligt dan bij Ajax speelt daar waarschijnlijk ook wel in mee.
 
Weet ik niet. De Franse competitie is ook geen reet aan maar bij PSG trekken toch ook grote namen aan.
Naast dat de Franse competitie sterker is, Kan PSG met het olie geld zulke belachelijke salarissen betalen. Dat kan Ajax simpelweg gewoon niet.
 
Ik weet dat PSG rijker is en de Franse competitie iets sterker is dan de eredivisie. Maar mijn punt is dat de Franse competitie an sich niet aantrekkelijk is om in te spelen. En toch trekt PSG grote spelers aan.

Door de indrukwekkende reeks in de CL en vorig jaar de EL én het geld wat Ajax nu heeft kunnen ze betere spelers kopen dan iedere andere club in de eredivisie. Dat dit niet op het niveau is van de echte topclubs maakt niet uit voor het BM scenario waar Rednes het over had.
 
Ik weet dat PSG rijker is en de Franse competitie iets sterker is dan de eredivisie. Maar mijn punt is dat de Franse competitie an sich niet aantrekkelijk is om in te spelen. En toch trekt PSG grote spelers aan.

Door de indrukwekkende reeks in de CL en vorig jaar de EL én het geld wat Ajax nu heeft kunnen ze betere spelers kopen dan iedere andere club in de eredivisie. Dat dit niet op het niveau is van de echte topclubs maakt niet uit voor het BM scenario waar Rednes het over had.
Zo lang PSV in staat blijft om een beter elftal te kopen dan de overige 16 clubs, dan kan Ajax kopen wat ze willen. Het zal dan blijven draaien om de onderlinge duels. Het zal toch subtop blijven wat ze halen, dus maakt PSV altijd kans om een competitief team samen te stellen.
 
In de media lees je vaak over een Bayern scenario. Maar een Bayern kan zijn beste spelers hun hele carrière bij zich houden, waardoor ze oppermachtig zijn in hun competitie. Dit komt door vaste sponsor inkomsten en het spelen in een top 3 competitie. Ajax moet het hebben van transferinkomsten die natuurlijk op dit moment de pan uitrijzen. Daar kunnen ze hun spelers een mooi extraatje van geven maar voor het grote geld moet je toch echt naar het buitenland. En als topsporter wil je ook gewoon op een zo'n hoog mogelijk niveau acteren. Ik denk dat je eerder naar Portugal moet kijken. Benfica en Porto verkopen al jaren lang spelers voor tientallen miljoenen, als je een lijstje maakt van spelers die daar vandaan komen,Poe. Het is niet zo dat die ploegen zich structureel in de Europese top hebben gevestigd. Die zitten in het zelfde schuitje als Ajax en PSV, clubs die een mooie springplank zijn voor talenten die daar hopen op een transfer naar een Europese topclub of competitie.
 
Ik weet dat PSG rijker is en de Franse competitie iets sterker is dan de eredivisie. Maar mijn punt is dat de Franse competitie an sich niet aantrekkelijk is om in te spelen. En toch trekt PSG grote spelers aan.

Door de indrukwekkende reeks in de CL en vorig jaar de EL én het geld wat Ajax nu heeft kunnen ze betere spelers kopen dan iedere andere club in de eredivisie. Dat dit niet op het niveau is van de echte topclubs maakt niet uit voor het BM scenario waar Rednes het over had.

PSG koopt spelers weg bij Barcelona, aankopen die bij Ajax door het salarisplafond knalden waren 'n reserve van Manchester United en 'n speler van 'n degradatiekandidaat in Engeland.

PSG doet ook structureel mee in de PO van de CL, terwijl het bij Ajax nog maar de vraag is of ze het halen. Tadic en Blind hebben dan ook nog wat met de Eredivisie en Blind met Ajax. En dan verdienden beide heren in Engeland nog niet eens de helft van wat bv. 'n Thiago Silva bij PSG pakt. Potentiële China-gangers hebben ook niks met de Eredivisie. Die spelen voor wat meer geld net zo lief in de zandbak, Rusland of China.

Als Ajax 12 miljoen per jaar gaat betalen, komen spelers als Thiago Silva wel. Da's wel 6 keer het bedrag wat ze nu vermoedelijk als maximum betalen. Zo'n bedrag doet pijn als je er straks in de voorronde CL uitvliegt.

Bij PSG gaan er in principe ook alleen spelers weg als PSG dat wil of een contract afloopt. Bij Ajax is de Jong al weg en vertrekken er nog wel 3. Het hierboven genoemde voorbeeld van Porto en Benfica vind ik wel 'n goeie.
 
Ik heb trouwens deze week de biografie van Memphis gelezen. Ik vond het wel interessant. Voor mij een bevestiging van wat ik al over hem dacht. Mits waarheid, een eye-opener voor de haters.
 
AC Milan meldt zich voor Memphis Depay

link

AC Milan heeft contact opgenomen met het management van Memphis.
Dit meldt het Italiaanse La Republicca. Volgens het medium moet Memphis tussen de dertig en veertig miljoen euro kosten maar dat lijkt laag ingeschaald. De voorzitter van Lyon zou een bedrag van om en nabij de 50 tot 55 miljoen in gedachten hebben voor Memphis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan