Memphis Depay

Hij krijgt veel vrijheid, maar toch ook weer niet op een manier dat hij geen arbeid hoeft te leveren. Op dat vlak vind ik hem ook heel volwassen geworden. Hij is dus in staat om te zwerven als valse negen, waarbij hij wel continu zijn meters blijft maken en druk zet voor het team.

En Bergwijn deed het de voorgaande wedstrijden in Oranje wel aardig, dus ik blijf vooralsnog even positief en noem gisteren een incident.

Bergwijn maakt ook een wat mindere fase door. Dat lijkt me heel normaal voor een talent van zijn leeftijd. Ik denk dat hij het niveau van Memphis kan halen - hoewel een iets andere speler.
 
Bergwijn maakt ook een wat mindere fase door. Dat lijkt me heel normaal voor een talent van zijn leeftijd. Ik denk dat hij het niveau van Memphis kan halen - hoewel een iets andere speler.
Om de zoveel tijd laat ik mij negatief uit over Bergwijn: "Nou, die Bergwijn heb je ook geen flikker meer aan" of woorden van die strekking. De eerstvolgende wedstrijd zet hij mij dan voor lul tegenover al mijn vrienden. Ik denk dat ik nog even tot maandag wacht met mijn uitspraak.
 
Dit is echt het beste Nederlands Elftal sinds 2010. Misschien (nog) niet die absolute supervedetten (behalve Van Dijk) - maar er zit zoveel kracht, techniek en beweeglijkheid in het team. Koeman heeft geluk met een goede generatie, maar hij is ook echt een goede coach. De Roon op het middenveld is bijvoorbeeld een gouden zet, waardoor De Jong in zijn passing en Wijnaldum in zijn loopacties veel diepgang in hun spel kunnen leggen. Met Van Dijk en De Ligt heb je achterin een wereldduo - en je ziet hoe Koeman vooral Van Dijk steeds weer op scherp krijgt met zijn kritische opmerkingen (en ik denk dat Van Dijk dat van bijna niemand anders pikt dan van Koeman). Van Dijk in de spits tegen Duitsland laat ook zien dat Koeman heeft geleerd te improviseren. Omschakelen naar 4-4-1 met het uitvallen van Tete idem. Memphis als 'valse' 9 is ook een gouden greep. Ik vind het alleen op de flanken nog wat dunnetjes, zowel backs als wingers. Ben benieuwd naar Hateboer - dat vond ik eigenlijk altijd en hele goede back. Ik weet nu niet eens zo snel waar hij speelt.
 
Om de zoveel tijd laat ik mij negatief uit over Bergwijn: "Nou, die Bergwijn heb je ook geen flikker meer aan" of woorden van die strekking. De eerstvolgende wedstrijd zet hij mij dan voor lul tegenover al mijn vrienden. Ik denk dat ik nog even tot maandag wacht met mijn uitspraak.

Het is vooral een jongen van 20. Je ziet aan Memphis en Gini hoe lang het duurt voordat je aan je top zit (bizarre talenten à la Messi of Mbappé uitgezonderd). Gewoon laten staan, dat komt wel goed.
 
Depay, de man die zich blijkbaar eens per 2-3 maanden kan opladen om te knallen in Oranje, om week later in de competitie weer een natte krant te zijn..
 
Depay, de man die zich blijkbaar eens per 2-3 maanden kan opladen om te knallen in Oranje, om week later in de competitie weer een natte krant te zijn..
Kijk jij zo vaak naar Lyon?

Misschien eens de artikelen lezen, waarnaar ik hierboven linkte.
 
Depay, de man die zich blijkbaar eens per 2-3 maanden kan opladen om te knallen in Oranje, om week later in de competitie weer een natte krant te zijn..
Toch knap dat die natte krant volgens jou eigenhandig (of beter eigenvoetig) PSV kampioen maakte een aantal jaar terug...
 
Depay, de man die zich blijkbaar eens per 2-3 maanden kan opladen om te knallen in Oranje, om week later in de competitie weer een natte krant te zijn..
Ik zou maar eerst naar de feiten gaan kijken voordat je weer met je Memphis-bashing gaat beginnen:
Lyon heeft het sowieso moeilijk en de trainer wisselt de hele tijd voorin. Memphis wordt steeds op een andere plek gepositioneerd en krijgt te veel taken mee. Bij Oranje zegt Koeman 10 keer per dag dat Memphis zijn man is: blijkbaar heeft Memphis dat nodig maar belangrijker nog: blijkbaar kan hij heel goed met die druk omgaan en neemt hij zijn team op sleeptouw.
Bovendien is hij bij Oranje de spits en weet hij dat dat zijn positie is hetgeen zekerheid en houvast biedt kwa taken. Een trainer die gaat sollen met zijn spelers krijgt zelfs Messi of Ronaldo niet zo ver dat ze telkens op een andere positie gaan schitteren.
 
Toch knap dat die natte krant volgens jou eigenhandig (of beter eigenvoetig) PSV kampioen maakte een aantal jaar terug...

Het gaat om nu. Ik kan ook wel 50 spelers opnoemen die goed waren in NL en toen ze de stap hoger maakte de stempel muahh kregen. Ik volg hem, Lyon of het Franse voetbal niet intensief, maar zie wel de samenvattingen + CL voorbij komen, daar zag je bar weinig Depay imput. Een bondscoach kan best 4 dagen zijn handje vasthouden dat die goed presteert, maar een normale trainer gaat dat echt niet 10 maanden doen met hem.

Kortom, ook na Lyon gaat die het moeilijk krijgen dus, zijn United & Lyon dan zo pruts of is hij gewoon een ingewikkeld patiëntje.. lastig.
Dat die goed kan voetballen weet ik ook, maar met zo'n overgevoeligheid en handleiding zie ik het somber in, of je moet het hele team weer aanpassen aan Depaytje.. wat ik ook weer niet zie gebeuren.
 
Het gaat om nu. Ik kan ook wel 50 spelers opnoemen die goed waren in NL en toen ze de stap hoger maakte de stempel muahh kregen. Ik volg hem, Lyon of het Franse voetbal niet intensief, maar zie wel de samenvattingen + CL voorbij komen, daar zag je bar weinig Depay imput. Een bondscoach kan best 4 dagen zijn handje vasthouden dat die goed presteert, maar een normale trainer gaat dat echt niet 10 maanden doen met hem.

Kortom, ook na Lyon gaat die het moeilijk krijgen dus, zijn United & Lyon dan zo pruts of is hij gewoon een ingewikkeld patiëntje.. lastig.
Dat die goed kan voetballen weet ik ook, maar met zo'n overgevoeligheid en handleiding zie ik het somber in, of je moet het hele team weer aanpassen aan Depaytje.. wat ik ook weer niet zie gebeuren.
Je hebt even gemist dat Memphis vorig jaar MVP in Frankrijk was ten koste van Neymar en Mbappe?
 
Geruchten: Ajax schijnt in de race te zijn om Memphis over te nemen van Lyon. Dat zou echt echt echt een hard gelag zijn voor PSV. Ik denk dat ik dan eigenlijk klaar ben met PSV en ook voetbal kijken...
 
Laatst bewerkt:
Geruchten: Ajax schijnt in de race te zijn om Memphis over te nemen van Lyon. Dat zou echt echt echt een hard gelach zijn voor PSV. Ik denk dat ik dan eigenlijk klaar ben met PSV en ook voetbal kijken...

Hard gelach niet :) :lmao: :) ... Hard gelag wel. :rolleyes:

Memphis Depay gaat zeker niet naar Ajax. Die wil in het buitenland blijven.
 
Laatst bewerkt:
Hard gelach niet :)lmao:) ... Hard gelag wel. :rolleyes:

Memphis Depay gaat zeker niet naar Ajax. Die wil in het buitenland blijven.
Aangepast.
Ik denk dat Ajax en geld en aantrekkingskracht genoeg heeft op dit moment en dat Memphis dom genoeg is om te denken dat het voorlopig nog zo blijft. Hij weet niet dat Ajax nooit een nieuwe De Ligt en Frenkie binnen kan halen. En zelfs spelers van het niveau Ziyech of Neres zullen straks moeilijk te scouten zijn.
 
Aangepast.
Ik denk dat Ajax en geld en aantrekkingskracht genoeg heeft op dit moment en dat Memphis dom genoeg is om te denken dat het voorlopig nog zo blijft. Hij weet niet dat Ajax nooit een nieuwe De Ligt en Frenkie binnen kan halen. En zelfs spelers van het niveau Ziyech of Neres zullen straks moeilijk te scouten zijn.

Memphis Depay wil in het buitenland de ster zijn en niet in Emmen, Almelo, Almere, en Doetinchem.
 
Aangepast.
Ik denk dat Ajax en geld en aantrekkingskracht genoeg heeft op dit moment en dat Memphis dom genoeg is om te denken dat het voorlopig nog zo blijft. Hij weet niet dat Ajax nooit een nieuwe De Ligt en Frenkie binnen kan halen. En zelfs spelers van het niveau Ziyech of Neres zullen straks moeilijk te scouten zijn.

Ik geloof hier dus niks van en zie het ook echt niet gebeuren dat Memphis naar Ajax gaat eigenlijk; 'dom' of niet.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan