Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

Laat Romero inderdaad in zijn eigen omgeving maar eens zien dat hij alsnog uit het juiste hout gesneden is. Hij heeft nu een tijdje hier rondgelopen en tot op heden kunnen we inderdaad zeggen dat het een behoorlijke mismatch gebleken. Echter zie ik wel het talent in deze jongen, een echte #'9' die in en rondom de zestien dodelijk kan zijn. Zijn eigen omgeving, waar ze het vertrouwen in hem hebben uitgesproken zal hem wel eens goed kunnen doen. Gewoon simpelweg doen waar je goed in bent -doelpunten maken, belangrijk zijn voor het team- en met frisse moed terugkeren bij PSV het seizoen erna. Dat zou het geschetste plaatje richting Romero zijn vermoed ik.

Voor PSV is het daarnaast ook een slimme zet om hem te verhuren, gezien we met Lammers, Malen -en voorlopig nog de Jong- de spitspositie al bezet hebben, terwijl ook Piroe in jong PSV zijn minuten zal gaan maken.

Doet hij het goed kan hij het jaar erna aansluiten, zo niet, dan is het een kwestie van verlies pakken.

Romero echter nu al afschrijven vind ik veel te vroeg, heeft een hoop blessureleed gekend en tevens de pech gehad dat Luuk de Jong onomstreden was in Eindhoven. Volgend seizoen zal zijn jaar moeten worden waarin hij ons, plus de technische staf van PSV zal moeten overtuigen van zijn komst.

Het feit echter dat we deze gok genomen hebben onder Brands, vind ik enkel getuigen van de juiste ambitie voor een club als PSV.

Als Romero teruggaat naar Argentinië zien we hem nooit meer spelen in het shirt van PSV. Dan staat hij eigenlijk gewoon een jaar stil, want als hij terug zou komen, zou hij weer moeten acclimatiseren en weet ik niet wat. Ik denk dat PSV van hem af wil en dat een verhuurperiode aan zijn oude club daar voorbode voor is.
 
Ik denk dat dit een goede oplossing is. Laat hem op plek beter worden waar men vertrouwen in hem heeft, i.p.v. wéér ergens anders neerzetten, wéér zichzelf bewijzen. Gewoon lekker laten spelen.
Overigens moet ik wel lachen om sommige reacties. Ja, Romero kan de duurste miskoop ooit worden. Maar PSV heeft een poging gewaagd om eens een jonge speler voor een bak centen aan te trekken, waarschijnlijk met het idee dat hij veel, veel meer waard gaat worden. Daar wordt nu iedereen op afgerekend. Bij PSV kunnen ze niks en ajaks doet het zo goed.
Sinkgraven gaat waarschijnlijk voor een paar miljoen de deur uit, en is voor ca 9 miljoen gehaald. Lijkt me een beetje hetzelfde verhaal. Zouden ajaksfans daar ook drama om maken, en roepen dat Overmars Angelino had moeten oppikken voor 5 miljoen?
Er is geen club, geen scout, geen trainer die geen miskoop heeft gemaakt. Talentvolle spelers kunnen keihard mislukken, grijze muizen kunnen zich ontpoppen tot wereldspelers. De “dat ziet iedereen” wordt alleen achteraf gemaakt. Lekker gemakkelijk.

Maar Romero dus! Laat hem een jaartje lekker ballen in Argentinië. Als het daar goed gaat, hebben we volgend jaar een leuke spits of een aantal geïnteresseerde clubs. Gaat het daar niet goed, dan gaat hij het nergens meer maken. Die voorspelling wil ik wel maken.

Goed punt maar na missers als Maher, Luckassen, Pereiro, Romero, mag je best kritisch zijn. Goed dat ze het proberen, maar, en daar gaat je vergelijking met Ajax wat mank, we hebben niet het geld om te gokken en misrekenen zoals Ajax.
Romero kwam terug van een zware blessure dus had je dat risico nooit moeten nemen in, nogmaals, de financieële situatie waarin PSV zit.
 
PSV laat Romero op huurbasis naar Vélez Sarsfield terugkeren

link

PSV verhuurt de 20-jarige spits Maximiliano Romero zonder koopoptie aan Vélez Sarsfield. Hij gaat een jaar voetballen in de hoogste Argentijnse afdeling, in de hoop dat hij in zijn thuisland weer zijn niveau van 2017 kan bereiken.

:unsure: Ik vraag me of we die ooit nog (terug) zullen zien in Eindhoven. :cautious: Veelbelovend toen hij kwam en zeer teleurstellend verblijf in Eindhoven.
 
PSV laat Romero op huurbasis naar Vélez Sarsfield terugkeren

link

PSV verhuurt de 20-jarige spits Maximiliano Romero zonder koopoptie aan Vélez Sarsfield. Hij gaat een jaar voetballen in de hoogste Argentijnse afdeling, in de hoop dat hij in zijn thuisland weer zijn niveau van 2017 kan bereiken.

:unsure: Ik vraag me of we die ooit nog (terug) zullen zien in Eindhoven. :cautious: Veelbelovend toen hij kwam en zeer teleurstellend verblijf in Eindhoven.
Hardnekkige blessure waar hij ook niets aan kan doen.
 
Hardnekkige blessure waar hij ook niets aan kan doen.

Gegokt en (veel) verloren helaas.Mij beklijft altijd het gevoel dat er meer is dan alleen een blessure. Zeker ook nu hij terugkeert naar Argentinië na dit eerder ook al een aantal keer gedaan te hebben. Zijn wedstrijden voor Argentinië onder 21 kon hij wel spelen, daar heeft hij dit jaar meer minuten gespeeld dan in jong PSV / PSV in totaal in 1,5 jaar. Dat kan natuurlijk toeval zijn...
 
Laatst bewerkt:
Dan vraag ik me ergens wel af wie de medische keuring heeft gedaan, als het een hardnekkige blessure is?

Toch niet een slager in opleiding?
 
Gegokt en (veel) verloren helaas.Mij beklijft altijd het gevoel dat er meer is dan alleen een blessure. Zeker ook nu hij terugkeert naar Argentinië na dit eerder ook al een aantal keer gedaan te hebben. Zijn wedstrijden voor Argentinië onder 21 kon hij wel spelen, daar heeft hij dit jaar meer minuten gespeeld dan in jong PSV / PSV in totaal in 1,5 jaar. Dat kan natuurlijk toeval zijn...
Die jongen heeft mogelijk gewoon last van heimwee. Het kan daarnaast ook een mentaliteitskwestie zijn.
 
Een jaar in de Eredivisie stallen was denk ik inderdaad geen goede zet geweest, hij is geen counterspits.
En aanvallende ploegen als AZ hadden hem denk ik toch niet hoeven hebben.

Maar euh, die zien we denk ik niet meer terug.
Hopen dat hij schittert daar en dat een mooie Europese club hem dan wil voor veel poen.

Teleurstellend. Gelukkig hadden we daar ook de even oude en veel goedkopere Malen die zich wel prima ontwikkeld heeft :)
 
Een jaar in de Eredivisie stallen was denk ik inderdaad geen goede zet geweest, hij is geen counterspits.
En aanvallende ploegen als AZ hadden hem denk ik toch niet hoeven hebben.

Maar euh, die zien we denk ik niet meer terug.
Hopen dat hij schittert daar en dat een mooie Europese club hem dan wil voor veel poen.

Teleurstellend. Gelukkig hadden we daar ook de even oude en veel goedkopere Malen die zich wel prima ontwikkeld heeft :)

Malen zal wel weer voor 8 miljoen door Arsenal teruggekocht kunnen worden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Malen zal wel weer voor 8 miljoen door Arsenal teruggekocht kunnen worden.

Echt? Balen als dat echt zo is (net als bij Angeliño). Ik hoop dat het een wijze les is voor John de Jong om zulke terugkoopopties te vermijden. Leuk dat zulke spelers een jaartje kunnen schitteren hier, maar het doet pijn om ze voor zo'n (relatief) laag bedrag te zien vertrekken.
 

Zat even terug te lezen in dit topic nav een artikel waarin Maxi zegt zo blij te zijn terug te zijn bij Velez. Overigens zonder stoere teksten waarin hij zegt volgend jaar op volle kracht terug te zullen keren bij PSV..
maar goed, kijkende naar het filmpje had hij toch echt een neusje voor de goal, ziet er daar alleen wel wat fitter uit..

stiekem hoop ik nog steeds dat hij volgend jaar gaat knallen voor ons.
 
Laatst bewerkt:
Zat even terug te lezen in dit topic nav een artikel waarin Maxi zegt zo blij te zijn terug te zijn bij Velez. Overigens zonder stoere teksten waarin hij zegt volgend jaar op volle kracht terug reveille keren bij PSV..
maar goed, kijkende naar het filmpje had hij toch echt een neusje voor de goal, ziet er daar alleen wel wat fitter uit..

stiekem hoop ik nog steeds dat hij volgend jaar gaat knallen voor ons.


Kun je schrijven? Schrijf het maar op je buik.
 
Die komt volgens mij echt nooit meer terug. Nergens lees je zijn doelstelling betreffende een toekomst bij PSV, of het is mij gewoon ontgaan.

Laat die jongen zich maar de volle 100% bezig houden met het redden van zijn cariere; fit worden en zich in elke wedstrijd van zijn beste kant laten zien en zich ontwikkelen bij Velez. Meer dan dat willen en uitten in de media, of plannen wat hij na dit jaar doet heeft echt geen zin. Doet hij het goed dan is hij er volgend jaar weer bij in Eindhoven, lukt het niet dan missen we dit jaar ook niks. Als hij nu had geroepen dat hij volgend jaar de topspits van PSV denkt te zijn dan had mij dat geenzins gerustgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan