Maximiliano Romero (A) | Verhuurd aan Racing Club

https://www.ed.nl/dossier-psv/romer...dels-in-gesprek-met-velez-sarsfield~a7ef19e1/
Tussen de regels door lees ik hier dan toch dat toch niet alleen huur een optie zou zijn.

Maar laten we dan nog eens chronologisch kijken:

  • 1 Januari 2018: Romero wordt van Velez Sarsfield gekocht voor € 12M. Contract gaat in in de zomer van 2018 en vanaf januari 2018 wordt hij voor een half jaar gehuurd om te wennen aan Nederland. Is echter sinds november 2017 geblesseerd, wat tot de zomer van 2018 duurt.
  • Zomer 2018: Sluit aan bij PSV en zou moeten kunnen speler. Raakt geblesseerd in augustus maar is in september hersteld. Speelt veelal bij Jong PSV, als hij speelt (718 minuten / 11 wedstrijden - 3 doelpunten 1 assist).
  • Raakt begin maar 2019 geblesseerd aan de knie en staat tot in april aan de kant. Komt vervolgens voor het seizoen aan 9(!) minuten in de eredivisie.
Huidige transferwaarde volgens Transfermarkt overigens: € 5M...

Tot zover de successtory van Romero.
Wat ik al eerder zei: als PSV echt vertrouwen in hem had, dan hadden ze zon jonge speler die net geacclimatiseerd is hier, niet terugsturen naar Argentinië voor 1 jaar... Alle verhalen over “weer in eigen omgeving...” ten spijt: PSV ziet niets in Romero. Weg 12 miljoen. Zoveel betaalde Ajax voor Ziyech maar Brands vond dat toen te veel geld voor een binnenlandse transfer....
 
PSV zou Romero voor een jaar willen verhuren aan zijn oude club (Vandaag wederom bevestigd gerucht).
Bron en Bron
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit een goede oplossing is. Laat hem op plek beter worden waar men vertrouwen in hem heeft, i.p.v. wéér ergens anders neerzetten, wéér zichzelf bewijzen. Gewoon lekker laten spelen.
Overigens moet ik wel lachen om sommige reacties. Ja, Romero kan de duurste miskoop ooit worden. Maar PSV heeft een poging gewaagd om eens een jonge speler voor een bak centen aan te trekken, waarschijnlijk met het idee dat hij veel, veel meer waard gaat worden. Daar wordt nu iedereen op afgerekend. Bij PSV kunnen ze niks en ajaks doet het zo goed.
Sinkgraven gaat waarschijnlijk voor een paar miljoen de deur uit, en is voor ca 9 miljoen gehaald. Lijkt me een beetje hetzelfde verhaal. Zouden ajaksfans daar ook drama om maken, en roepen dat Overmars Angelino had moeten oppikken voor 5 miljoen?
Er is geen club, geen scout, geen trainer die geen miskoop heeft gemaakt. Talentvolle spelers kunnen keihard mislukken, grijze muizen kunnen zich ontpoppen tot wereldspelers. De “dat ziet iedereen” wordt alleen achteraf gemaakt. Lekker gemakkelijk.

Maar Romero dus! Laat hem een jaartje lekker ballen in Argentinië. Als het daar goed gaat, hebben we volgend jaar een leuke spits of een aantal geïnteresseerde clubs. Gaat het daar niet goed, dan gaat hij het nergens meer maken. Die voorspelling wil ik wel maken.
 
Er is geen club, geen scout, geen trainer die geen miskoop heeft gemaakt. Talentvolle spelers kunnen keihard mislukken, grijze muizen kunnen zich ontpoppen tot wereldspelers. De “dat ziet iedereen” wordt alleen achteraf gemaakt. Lekker gemakkelijk.
Inderdaad, alleen als je vaak de 1e categorie hebt dan mag je wel je vraagtekens plaatsen toch?
 
Inderdaad, alleen als je vaak de 1e categorie hebt dan mag je wel je vraagtekens plaatsen toch?

Tuurlijk.
Vind het zelfs apart dat de “grotere” aankopen van PSV vaker misgaan dan de “kleinere”, althans de laatste tijd.
Maher, Luckassen, Guti, Romero. Pereiro is ook nooit echt onomstreden.
Dumfries, Angelino, Bruma, Knopper...voor kleinere bedragen gehaald, deden/doen het beter.
 
Tuurlijk.
Vind het zelfs apart dat de “grotere” aankopen van PSV vaker misgaan dan de “kleinere”, althans de laatste tijd.
Maher, Luckassen, Guti, Romero. Pereiro is ook nooit echt onomstreden.
Dumfries, Angelino, Bruma, Knopper...voor kleinere bedragen gehaald, deden/doen het beter.
De druk van het aankoopbedrag? Btw wie Knopper speelde lang geleden bij de :SC:... Je bedoelt Pröpper neem ik aan
 
https://www.ed.nl/dossier-psv/romer...dels-in-gesprek-met-velez-sarsfield~a7ef19e1/
Tussen de regels door lees ik hier dan toch dat toch niet alleen huur een optie zou zijn.

Maar laten we dan nog eens chronologisch kijken:

  • 1 Januari 2018: Romero wordt van Velez Sarsfield gekocht voor € 12M. Contract gaat in in de zomer van 2018 en vanaf januari 2018 wordt hij voor een half jaar gehuurd om te wennen aan Nederland. Is echter sinds november 2017 geblesseerd, wat tot de zomer van 2018 duurt.
  • Zomer 2018: Sluit aan bij PSV en zou moeten kunnen speler. Raakt geblesseerd in augustus maar is in september hersteld. Speelt veelal bij Jong PSV, als hij speelt (718 minuten / 11 wedstrijden - 3 doelpunten 1 assist).
  • Raakt begin maar 2019 geblesseerd aan de knie en staat tot in april aan de kant. Komt vervolgens voor het seizoen aan 9(!) minuten in de eredivisie.
Huidige transferwaarde volgens Transfermarkt overigens: € 5M...

Tot zover de successtory van Romero.

Hij is voor 8 miljoen (nog geld zat) gekocht destijds een bedrag dat door bonussen op kon lopen tot 12 miljoen.
Maar ik kan me niet voorstellen dat Maxi een van die clausules geactiveerd heeft.

Ik hoop dat Maxi in zijn thuisland fit kan worden en volgend seizoen weer kan aansluiten want hij heeft door blessures nooit iets kunnen laten zien terwijl hij destijds door veel clubs begeerd werd.
 
Tuurlijk.
Vind het zelfs apart dat de “grotere” aankopen van PSV vaker misgaan dan de “kleinere”, althans de laatste tijd.
Maher, Luckassen, Guti, Romero. Pereiro is ook nooit echt onomstreden.
Dumfries, Angelino, Bruma, Knopper...voor kleinere bedragen gehaald, deden/doen het beter.
Luckassen, Dumfries, Angelino, Propper, Maher (?) en Bruma waren geloof ik allemaal voor ongeveer 5 miljoen. Nu is de waarde van dat bedrag wel aardig veranderd, maar ik kan me niet helemaal vinden in je tweedeling.
 
https://www.ed.nl/dossier-psv/romer...dels-in-gesprek-met-velez-sarsfield~a7ef19e1/
Tussen de regels door lees ik hier dan toch dat toch niet alleen huur een optie zou zijn.

Maar laten we dan nog eens chronologisch kijken:

  • 1 Januari 2018: Romero wordt van Velez Sarsfield gekocht voor € 12M. Contract gaat in in de zomer van 2018 en vanaf januari 2018 wordt hij voor een half jaar gehuurd om te wennen aan Nederland. Is echter sinds november 2017 geblesseerd, wat tot de zomer van 2018 duurt.
  • Zomer 2018: Sluit aan bij PSV en zou moeten kunnen speler. Raakt geblesseerd in augustus maar is in september hersteld. Speelt veelal bij Jong PSV, als hij speelt (718 minuten / 11 wedstrijden - 3 doelpunten 1 assist).
  • Raakt begin maar 2019 geblesseerd aan de knie en staat tot in april aan de kant. Komt vervolgens voor het seizoen aan 9(!) minuten in de eredivisie.
Huidige transferwaarde volgens Transfermarkt overigens: € 5M...

Tot zover de successtory van Romero.

Werd gekocht voor 10,5 miljoen lees ik eigenlijk overal. Ben wel benieuwd waar die hardnekkige €12 miljoen vandaan komt? :unsure:
 
Werd gekocht voor 10,5 miljoen lees ik eigenlijk overal. Ben wel benieuwd waar die hardnekkige €12 miljoen vandaan komt? :unsure:
Ja snap ik ook niet. Begon zelfs met 8 miljoen + bonussen.

Misschien is 12 miljoen het maximum. Maar ik denk zomaar dat hij niet veel bonussen heeft opgeleverd.
 
Luckassen, Dumfries, Angelino, Propper, Maher (?) en Bruma waren geloof ik allemaal voor ongeveer 5 miljoen. Nu is de waarde van dat bedrag wel aardig veranderd, maar ik kan me niet helemaal vinden in je tweedeling.

Luckassen was 6 miljoen meen ik, Maher was 6,5 excl bonussen. Op transfermarkt staat zelfs 8 miljoen. Was talent van het jaar en een “zekerheidje”. Bruma kwam voor 3 miljoen en was een gok.
Laat ik het dan zo zeggen: van spelers als Maher, Pereiro, Romero werd verwacht dat ze het wel even gingen maken, en daar werd ook voor betaald. Dat kan dus net zo goed tegenvallen.
 
Luckassen was 6 miljoen meen ik, Maher was 6,5 excl bonussen. Op transfermarkt staat zelfs 8 miljoen. Was talent van het jaar en een “zekerheidje”. Bruma kwam voor 3 miljoen en was een gok.
Laat ik het dan zo zeggen: van spelers als Maher, Pereiro, Romero werd verwacht dat ze het wel even gingen maken, en daar werd ook voor betaald. Dat kan dus net zo goed tegenvallen.
Dat is zeker waar. Maar Dumfries en Angelino mogen ook in dat rijtje, en daar ben ik wel tevreden over.
 
Dat is zeker waar. Maar Dumfries en Angelino mogen ook in dat rijtje, en daar ben ik wel tevreden over.

Doen het top, maar waren in mijn ogen geen zekerheidjes. Dumfries speelde pas kort op niveau, Angelino...NAC is toch wat anders dan PSV. Maar ze hebben het super gedaan dit seizoen, ben ik met je eens.
 
Laat Romero inderdaad in zijn eigen omgeving maar eens zien dat hij alsnog uit het juiste hout gesneden is. Hij heeft nu een tijdje hier rondgelopen en tot op heden kunnen we inderdaad zeggen dat het een behoorlijke mismatch gebleken. Echter zie ik wel het talent in deze jongen, een echte #'9' die in en rondom de zestien dodelijk kan zijn. Zijn eigen omgeving, waar ze het vertrouwen in hem hebben uitgesproken zal hem wel eens goed kunnen doen. Gewoon simpelweg doen waar je goed in bent -doelpunten maken, belangrijk zijn voor het team- en met frisse moed terugkeren bij PSV het seizoen erna. Dat zou het geschetste plaatje richting Romero zijn vermoed ik.

Voor PSV is het daarnaast ook een slimme zet om hem te verhuren, gezien we met Lammers, Malen -en voorlopig nog de Jong- de spitspositie al bezet hebben, terwijl ook Piroe in jong PSV zijn minuten zal gaan maken.

Doet hij het goed kan hij het jaar erna aansluiten, zo niet, dan is het een kwestie van verlies pakken.

Romero echter nu al afschrijven vind ik veel te vroeg, heeft een hoop blessureleed gekend en tevens de pech gehad dat Luuk de Jong onomstreden was in Eindhoven. Volgend seizoen zal zijn jaar moeten worden waarin hij ons, plus de technische staf van PSV zal moeten overtuigen van zijn komst.

Het feit echter dat we deze gok genomen hebben onder Brands, vind ik enkel getuigen van de juiste ambitie voor een club als PSV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan